Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:30

Nee helemaal niks. Ik denk gewoon de onervarenheid van de ouders. Maar erg jammer vind ik het wel :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:43

Kan het niet te maken hebben met het ringen?
Vergiftiging doornheg materiaal of zo.
Moeder vogel kan ook in de nacht geschrokken zijn en van het nest afgegaan en dan sterven de jonkies natuurlijk aan onderkoeling als de moedervogel te lang weg blijft.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:56

Ach wat sneu Kimley! Hopelijk kom je nog achter de reden

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:00

Ze waren nog niet geringd :) dus dat kan niet. Ach het is erg jammer.. zullen er niet achter komen. Het is niet snachts gebeurt want smorgens leefde ze nog..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:40

Hi allemaal! Ik kom even binnenvallen.

Nog niet zo lang geleden is één van mijn zebravink vrouwtjes overleden. Eigenlijk nooit problemen gehad, lagen altijd samen in het nestje. Nu hebben we een nieuw vrouwtje erbij gedaan en in het begin ging het echt super alleen nu maken ze af en toe best ruzie. Ik heb ook het idee dat het 'oude' vogeltje ook niet in het nestje meer mag en ze heeft ook een kaal nekje. Is dit omdat de broeddrang bij het nieuwe vogeltje gewoon heel erg groot is en moet ik het gewoon even afwachten, of is het een idee om het nestje tijdelijk weg te halen?

Ze hebben best een grote kooi voor met zijn tweetjes, en ze hebben ook allebei een eigen voerbakje. Daarnaast ligt er altijd meer dan genoeg nestmateriaal op de bodem...

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:45

Nestje eruit halen. Laat ze eerst maar even aan elkaar wennen zonder nesteldrang. En mochten ze echt ruzie blijven maken kun je ze het beste uit elkaar halen :)
Oh en even geen eivoer meer.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:52

Top ga ik doen!

In het begin ging het echt super, lagen ook gelijk samen in het nestje. Maar denk dat de nesteldrang bij het nieuwe vogeltje op het moment even te groot is.

Uit elkaar halen als in tijdelijk of als in, je kan er beter een andere bij zoeken?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:41

Als ze elkaar echt in de haren vliegen kun je ze inderdaad beter aan een ander koppelen.. Maar geef ze even de tijd. Geen eivoer, kunnen ze hitsig van worden en geen nestje. En dan even aankijken :)
Soms ruzie is oké maar echt elkaar achterna vliegen tot ze buiten adem zijn is een no go :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:38

Ik was niet logisch bezig;
Kira, de grijsroodstaart dame van 30 die altijd los zit.. heeft de grootste kooi
Koda en Pieuwtie zaten in een kooi met een tralieafstand die niet goed was voor hun
Elmo (pino) zat in een kooi die hij open kreeg.

DUS! Elmo zit in de grootste! Die kan hij niet open krijgen
Kira zit in de kooi van Pieuwtie en Koda, die is altijd open, dus hoeft niet groot te zijn.
Pieuwtie en Koda zitten in de kooi waar Elmo uit kon ontsnappen.

Nu even aankijken hoe het gaat :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:49

Heb ik al heel lang geleden beloofd maar Tommy komt dus op commando. Touch training gaat ook goed! Opstappen vertikt ie gewoon! Hij draait zich gewoon om :Y) hij kan het alleen als hij een hupsje mag nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 13:39

:oo Wat een knappe vent! Dat doet hij goed zeg!
Is hij al aan het puberen? :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:06

Wauw wat knap van Tommy ! +:)+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:08

Enorm aan het puberen! Er is niets meer over van dat verlegen kippetje met zijn kale nekje := het is een echte brutale clown. Het liefste maakt hij de hele dag snoek duiken op mijn toetsenbord terwijl ik aan het werk ben, hij steelt dingen en hij bijt in mn vingers als ik hem negeer en niet kriebel _-:( (terecht, waar haal ik het lef vandaan?!) Sinds een paar weken vind hij het ook heel leuk met gespreide vleugels op zn kop te hangen en met veel geblaas iedereen even te laten zien dat hij een hele grote sterke vogel is _O- Gelukkig is hij heel schattig en moet ik stiekem enorm lachen om deze clown. S avonds na het avondeten mogen ze altijd bij ons zitten om te kriebelen en te slapen. Dan zijn we alles weer vergeten <3
Is zijn broer ook zo’n clown? Of zijn ouders in puberteit destijds? Zijn moeder is wel een felle geloof ik?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:39

Wat is hij leuk zeg!! <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:48

Whahaha! Ja zijn vader heeft een heel klein hartje en is niet zo stoer, maar zijn moeder is niet op haar snavel gevallen _O-
Dat ondersteboven hangen heeft hij ook van zijn moeder :D Wij noemen het altijd de vleermuis :D Dat ziet er zo grappig uit haha :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:42

Oooh wat knap van Tommy!
Dat puberen is herkenbaar :') Solo had ook zo'n periode en nog steeds als ik hem niet wil kriebel geeft hij met z'n snavel zo'n tik op m'n vingers. Als ik dan mijn vingers in de 'kroel'houding doe gaat hij eerst blazen om vervolgens zijn truukje (zwaaien met z'n pootje) te doen :') maar hij kijkt er dan echt boos bij. Gekke vogel.

Met de nieuwe pop gaat het goed, te goed denk ik zelfs :') want ze heeft er nu een handje van om d'r kont tegen de tralies te parkeren en daar zichzelf op te bevredigen := Solo snapt er niks van en wilt naar d'r toe maar als ze zo zit kan hij er niet bij. Ik heb al geprobeerd een paar plekjes ontoegankelijk te maken voor d'r (en ze krijgen geen eivoer en slapen allemaal ruim 13 uur) maar het is er nog niet uit. >;)

Vanmiddag als ik de kooi ga verschonen ook maar even de inrichting veranderen. Vind het niet erg als ze recreatief wipwappen maar Tija blijft het nu de hele tijd doen..met de tralies :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:54

Knappe grasparkiet baby's <3

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:04

Prachtige kleuren!!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:10

Mooi hoor kimley <3

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:31

Ja ze zijn goed geslaagd :D
Met de wit/blauwe wil ik wel verder!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:33

Wat zijn ze prachtig! Ik zag ook een keer op een foto een paarse ergens voorbij komen. Is dat een “normale” kleur of is dat er zo eentje waarbij ze flink veel inteelt hebben laten plaatsvinden?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:37

Niet perse inteelt denk ik hoor. Het is een bijzonder kleurtje maar dat heeft meer met de manier van vererven te maken. Ik heb ook een grasparkiet die iets naar paars neigt maar de ouders zijn compleet onverwante vogels. Zijn zelf niet eens paars _O-

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 17:05

Je bedoelt violet waarschijnlijk? En dan heb je ook nog soms opaline eroverheen waardoor de kleur nog intensiever word. Wel heel mooi! Maar nee die heb ik niet helaas :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:21

Prachtige kleuren zeg <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:22

Paars? Nu ben ik benieuwd! :D
Mooie kleuren hebben de kleintjes zeg! <3

Hier gaat het z'n gangetje. We wachten rustig op de lente :P Ik kan niet wachten op het kweekseizoen.
Ik ben zooooooo benieuwd!

En Mango vermaakt zich ook prima :+