Heb alle andere dieren ooit wel eens gehad en heb echt niets met dieren uit de dieren winkel halen ( haalde zelfs m'n muizen bij echte fokkers vandaan haha ) en een ouder en stabiel koppel leek me slim gezien ik geen ervaring heb met koppelen. Heb net bij zooplus zitten shoppen voor leuke en lekkere spulletjes voor ze dus hoop dat die spullen en de ren begin van de week binnen komen en dan kan de verbouwing in de woonkamer beginnen haha. Heb helaas geen foto's maar er wel om gevraagd bij de opvang gisteren dus hoop dat ze me die vandaag kan doorsturen.
Vandaag eindelijk n 3 maanden weer 1 grote groep. ik had een groep van 8, maar wilde graag een paar hangoren erbij.
In jully 3 jonge hangoren gekocht(2 franse en 1 gewone). Die heb ik een paar weken in de kleinere ren gelaten met de buis naar de grote ren dicht.
Toen het konijn wat in de groep het laagst in rang was bij de jonkies gezet. ging gelijk goed. na een paar weken weer de minste in rang van de ene groep bij de jongen erbij(waren er nu dus 5),ging ook goed. na weer een paar weken de groepen van ren verwisseld. de oorspronkelijke groep was ondertussen uitgedund tot 3(zijn er in de tussentijd 3 doodgegaan).
Vandaag ,2 weken na de verwisseling,eindelijk de buis weer open tot nu toe gaat het goed,er wordt af en toe wel wat gejaagd,maar dat lijkt me logisch
Ik heb er ruim 3 maanden de tijd voor genomen,ik hoop dat mijn geduld wordt beloond
Vandaag samen een hok gebouwd voor Pepper en Billy en hij wilde meteen wat leuks bouwen voor de anderen
Dooortje
Geplaatst: 30-10-16 21:03
Wat een werk maaaarije ben benieuwd naar het eindresultaat!
Mooi geworden Tarzan en wat een lieve vriend heb jij
Ik voer sinds een weekje 's avonds de konijnen ipv 's ochtends en sindsdien eten ze (of 1 van de 2) de blinde darm keutels niet meer op. En Binky gaat er elke keer middenin liggen.. komt dat omdat ik op een andere tijd voer? Kwa voer is er verder niet veel veranderd, ze krijgen 3 handjes biks met z'n 2en en opbeperkt hooi en overdag eten ze wel veel gras.
Huh, komen die toevallig van de Knuffeltuin? Ik dacht dat ik beiden gezien heb vorige week!
Wat een leukerds
Maaaarije
Geplaatst: 31-10-16 15:18
Ik wist vanmorgen even niet waar te beginnen...
Wat een werk zn ren afbreken.
xJurdyWonanx
Geplaatst: 31-10-16 15:25
_Tarzan schreef:
Huh, komen die toevallig van de Knuffeltuin? Ik dacht dat ik beiden gezien heb vorige week!
Wat een leukerds
Ja komen inderdaad van de Knuffeltuin hihi
Anoniem
Geplaatst: 31-10-16 16:24
Marije wat een werk
Ik heb ook een trap :
Van de weggeefhoek gehaald
En het liefdespaartje
Marloez
Geplaatst: 31-10-16 18:23
Wat een leuke foto's weer allemaal! Ik ben weer terug van mijn familietripje naar Australië. Inmiddels al weer een poosje maar had zoveel te doen dat ik niet echt aan Bokt toe kwam.
Hopelijk kennen jullie me nog want ik zat nog maar net in het topic!
Sproet gaat goed, ik heb nog geen maatje voor haar gevonden. Er zitten vooral veel voedsters in de opvang en de weinige rammetjes die er zijn vind ik niet leuk genoeg of ze zijn al gereserveerd. Maar het stroomt aardig door dus er komt ongetwijfeld één op ons pad! Er zat zelfs een Franse hangoor man tussen (Sproet is ook van dat ras) maar die is dus helaas al gereserveerd.
Ook wil ik eerst een groter binnenhok kopen voordat er een maatje bij komt want Sproet groeit het hok echt uit en daar kan niet nog een konijn bij in. Ik zit te denken aan een kippenhok! De meeste voor konijnen gemaakte hokken hebben zo'n miezerig nachthokje. Ook zit er vaak een ren aan vast en dat is overbodig omdat we al een ren hebben. Ik heb al een hok op het oog. Voor de nieuwsgierigen: http://www.grootplezier.nl/kippenhokken ... schuiflade Hier in kunnen ze ook veel meer beschut zitten dan in de meeste voor konijnen gemaakte hokken.
Nog een foto van Sproet! Ik upload de foto's bij Tinypic.com en je moet een code invoeren (tegen spammers) voordat je de foto verwerkt voor berichtenforums kunt zien en de code was; dust bunny. Toevallig.
Dooortje
Geplaatst: 31-10-16 18:38
Jurdywunan wat een leukerds, vooral die linker vind ik leuk
Super om te zien Rebecca dat ze nu zo goed kunnen!
Marloez deze vind ik wel leuk bij sproet passen! Ik ben ook opzoek naar zo'n soort hok, misschien dat ik hem ook wel ga bestellen
Marloez
Geplaatst: 31-10-16 18:52
Dat is inderdaad een leuk konijntje. Alleen is het met openbaar vervoer wel bijna twee uur reizen vanaf Zwolle. Als het koppelen dan mis gaat is het lastig om te 'ruilen'. Hier bij de opvang in Zwolle mag je met een ander konijn koppelen als de ene niet klikt en daar maak ik graag gebruik van (mede) omdat het zo dicht bij is.
Anoniem
Geplaatst: 31-10-16 18:58
Marloez wat een leukerd! , als je in Zwolle slagen kan zou ik dat gewoon doen
Ik had oude eigenaar van Syb geappt , die is ook in haar nopjes met deze kleffe plaatjes
colunder
Geplaatst: 01-11-16 01:36
Rebecca,wat leuk om te zien dat nynke zo gelukkig is met haar vriendje.
Wat leuk van je groep colunder! Heb je er een foto van?
Haha marije wat een werk! Huis verkocht?
Rebecca wat een geweldige foto! Echt super dat ze zo goed matchen
Marloez, wat is sproet schattig! Ik hoop dat je snel iets leuks vind! Kun je niet eventueel aan de opvang doorgeven wat je ongeveer zoekt en dat ze je bellen als ze zoiets binnen krijgen? (Heb geen idee of dat kan hoor )
Jurdywonan, ze zijn echt leuk, ik heb je konijntjes live gezien en vond papa zo mooi!! Het meisje was ect nog inimini, echt schattig En Mandy is een lieve meid he! 5 van m'n 6 konijntjes komen van haar!