Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:44

Doen ze ook veel met die hondenspeeltjes en touwen enzo?
Hier gaan de hangmatten elke keer stuk... ik ga weer bestellen bij drdknaagdierwinkel want ik wil de kooi wat voller hebben.. maar ook die drie hangmatjes maar eens maken haha..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:51

Niet zo veel als ik zou willen, maar het is wel leuk als afwisseling!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:39

Afbeelding

Hier nog met hennep, maar normaal heb ik dit erin.
En zelfs hondenspeeltjes heb ik erin, vinden ze leuk als hangbrugje :)
Bovenin de kooi hangt nu ook in het midden een buis als hangbrugje.

Afbeelding

Hier Bo en Nova, twee zusjes
:D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:11

Leuk Arashah, zo wil ik het ook een beetje. Niet teveel kleurenfestijn en dan het roze door blauw/turquoise. Dan staat het ook mooi in de woonkamer. Die kooi is nog steeds mijn wens maar ben niet meer actief aan het zoeken..
Ik kan niks op de plateaus leggen want ze mieteren alles eraf. En als ik het vastmaak kan ik het niet goed schoonmaken. Dat is een hel voor mijn rug (dat is het nu al een beetje) en vind ik nu zeker niet hygiënisch met de vliegen :r
Ze zitten hier het liefst bovenaan op het plateau maar vallen nog wel eens in hun slaap naar beneden. Dus had daar een hangmatje onder gehangen maar die kon het gewicht blijkbaar niet aan :+
Naja, mezelf maar even uitleven achter de naaimachine en op drdknaagdierwinkel.nl :))

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:26

Wegen het veel moeten schoonmaken heb ik sinds vandaag alleen het bovenste gedeelte in gebruik, ook vanwege mijn rug is het beter als ik normaal staand kan poetsen. Het onderste gedeelte is nu deels opslag.

Het ziet er nu zo uit: Afbeelding

Ik had in het blauwe tunneltje balletjes, vind Loli helemaal geweldig om ze eruot te duwen.
Dorete gooit ze dan naar beneden XD teamwork XD

Dat deden ze bij mij ook. In slaap vallen en dan naar beneden vallen, heb dan grote theedoeken met gordijnen klemmetjes in het midden gehangen. Wanneer ze vielen dan vielen ze in deze theedoek XD

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:08

Even een vraagje:

Hoe doen jullie met kleedjes als bodembedekker?

Mijne trekken namelijk mijn fleecekleedjes heel het hok door :')

Ook had ik een sputnik bal gekocht maar daar past mijn dikke rat niet in...

Volgende week even kijken voor de xxl :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:26

Whahaha.
Uhm je kunt op elke hoek een steen leggen? Maar ze verzinnen toch wel wat is mijn ervaring :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 00:40

hier bouwen ze alles ook om XD ik heb nu aan iedere hoek iets zwaars XD natuurlijk op de Etagen heb ik alleen het water of speelgoed.

de ene dag blijven de kleedjes mooi liggen en de andere dag slepen ze het door de hele kooi heen.

ik heb nu als afleiding een oude theedoek bovenop de kooi liggen, zij proberen allen de handdoek in de kooi te krijgen. zijn ze even mooi afgeleid XD

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:04

Herkenbaar... Wat ik nu heb gedaan is een plastic mat onder op de tralies en daar overheen fleece/badmat. Zo kunnen ze de stof alle kanten optrekken maar blijft het plastic liggen... Al mijn andere pogingen resulteerde in een bende hahahah

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:02

Afbeelding

Clipjes erop *D

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:14

die klipjes gaan denk ik niet helpen bij mijn ratten XD Maar is een Idee om uit te proberen :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:48

Ik lees ook heel veel over badmatten. Gebruikt een van jullie dat? Hoe bevalt dat?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:41

ik gebruik het niet, moet zeggen dat badmatten hier in Duitsland wel erg duur zijn. is het voor mij goedkoper op fleese en katoen te kopen en daar zelf matten van te maken.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:19

Net thuis van de DA... Eve was benauwd, in de volle overtuiging dat we met een AB kuurtje thuis zouden komen daarheen gegaan. Helaas is het niet goed. DA vermoed hartfalen of een longtumor. Narcose voor een foto durfde ze nu niet aan. Ze heeft ventipulmin gehad en hartmedicatie mee voor thuis. Woensdag terug, dan kunnen we eventueel een foto laten maken, maar DA gaf aan er een hard hoofd in te hebben.

Mijn meisje, mijn lieve meisje.. Ze is pas 1,5. Ik ben er echt kapot van.

Edit: spelling.
Laatst bijgewerkt door Eelmo op 25-06-18 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:53

Eelmo schreef:
Net thuis van de DA... Eve was benauwd, in de volle overtuiging dat we met een AB kuurtje thuis zouden komen daarheen gegaan. Helaas is het niet goed. DA vermoed hartfalen of een longtumor. Narcose voor een foto durfde ze nu niet aan. Ze heeft ventipulmin gehad en hartmedicatie mee voor thuis. Woensdag terug, dan kunnen we eventueel een foto laten maken, maar DA gaf aan er een hart hoofd in te hebben.

Mijn meisje, mijn lieve meisje.. Ze is pas 1,5. Ik ben er echt kapot van.

Ojee. Hetzelfde verhaal als met mijn Jacky (kun je hier in t topic teruglezen) ;( sterkte!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:03

Ik neem het mijzelf nu vooral heel erg kwalijk. Ik had eerder moeten zien dat ze zo ziek was, ik had eerder aan de bel moeten trekken, ik had eerder... Ik voel me zo schuldig. Misschien dat als ik gister toch gebeld had, dat ze dan nu minder ziek was. Ik voel me er echt heel slecht over.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:04

Eelmo schreef:
Ik neem het mijzelf nu vooral heel erg kwalijk. Ik had eerder moeten zien dat ze zo ziek was, ik had eerder aan de bel moeten trekken, ik had eerder... Ik voel me zo schuldig. Misschien dat als ik gister toch gebeld had, dat ze dan nu minder ziek was. Ik voel me er echt heel slecht over.

Ik snap je volledig Eelmo. Het is vreselijk ze zo te zien. Ik ben er pas na een jaar achter gekomen bij Jacky. Ik dacht dat het chronische luchtweginfectie was, net als mijn oude dierenarts. Maar hij heeft vanaf zijn geboorte gewoon met vocht in zijn longen gelopen. Ik heb een medische studie gedaan en nu eentje in de dierensector, en ik heb er niet aan gedacht.
Helaas was het voor Jacky al veel te laat, hij is, ik geloof, na een week medicatie alsnog gestikt in het vocht. Maar toen ik met hem met spoed naar de dierenarts ging kreeg hij nog amper lucht. En dat was ook van de een op de andere dag.
Je doet wat je kunt doen voor je beestjes maar je hebt helaas geen glazen bol Eelmo. Soms lopen dingen helaas niet leuk en had je gewild dat je het anders had gedaan of eerder had gezien. Maar ik geloof dat je alles hebt gedaan wat je kunt en nog steeds doet. Sterkte met je beestje, lekker verwennen maar ik zou haar wel proberen zoveel mogelijk met rust te laten voor een beter herstel. (Hoe moeilijk het ook is, ik had de neiging alleen maar te knuffelen maar dit schijnt soms averechts te werken)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:30

Macs, dankjewel voor je lieve bericht. Eve lijkt nog niet echt op te knappen, helaas. Met dat warme weer op komst maak ik me nog meer zorgen.. Ze zit apart omdat ze idd rust moet houden (zo moeilijk om haar niet te knuffelen en bij me te nemen!) en ik heb in een verse keutel wormpjes gezien. Ook dat nog... Ik denk dat ik gewoon de hele rattenfamilie meeneem morgen, want ik wil nu gewoon 100% zeker weten dat de rest oke is.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:10

Balen dat het niet beter gaat met je ratje Eelmo..
Hoe gaat het nu?

Hebben jullie nog tips qua kooien? Ik heb nu een ferplast van 46 diep 76 breed en 70 hoog.
Wil graag een grotere en dan een ratje erbij. Heb er nu 2 :)

Zat zelf naar een savic zeno 3 empire te kijken maar misschien weten jullie nog wel betere!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 22:25

Daphx93 schreef:
Balen dat het niet beter gaat met je ratje Eelmo..
Hoe gaat het nu?

Hebben jullie nog tips qua kooien? Ik heb nu een ferplast van 46 diep 76 breed en 70 hoog.
Wil graag een grotere en dan een ratje erbij. Heb er nu 2 :)

Zat zelf naar een savic zeno 3 empire te kijken maar misschien weten jullie nog wel betere!

Ik zou zelf alleen voor de Royal Suite of de Critter Nation gaan. Maar absoluut 2 openslaande deuren want zo'n deurtje in het midden is echt irritant. Kleinere kooien dan deze zou ik niet willen kopen. Maar de savic zeno 3 komt wel redelijk in de buurt geloof ik?

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:32

Vanmorgen vind ik Eve wat fitter ogen, medicijnen toedienen was flink knokken, dus dat is opzich een goed teken. Nog steeds zeer benauwd, dus ik heb geen idee wat de DA er straks van vind...

Mijn ratten zitten in een savic zeno 3 empire, ik vind het heerlijk dat ze zoveel ruimte hebben! Maar de deurtjes zijn wel echt irritant klein. Om goed schoon te maken moet je de hele kooi van de bak tillen, daar heb ik gelukkig een vriendje voor, maar in je eentje is het niet altijd even praktisch.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:15

Heel veel sterkte!!

Met Bo gaat het beter, ze oogt ook weer fitter.
Haar tumor groeit helaas wel door, merk dat ze lastiger beweegt.. ik weet even geen raad met haar wat te doen. Ik wil haar niet opereren laten omdat ze laats doodziek was..
Weet iemand misschien wat het kon zijn als er vocht uit neus of mond loopt? En een rat zich dood laat liggen als een pannekoek? Dierenarts en ik wisten niet wat dit was..

Bij Bo haar medicijnen geven was ook een knokkerij.. wat had ze gepiept omdat ze zo boos was. Ze had zelfs gebromt XD maar sec. Daarna was wel alles weer goed, ze bleef niet boos.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:41

Gister zat het medicijn er zonder morren in, ze had totaal geen fut om tegen te spartelen. Dus ik was er ergens wel blij mee vanmorgen :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:47

Sterkte met de zieke ratjes! :(:)

Mijn mannen zitten in een royal suite 95 dubbel. Heeerlijk die grote deurtjes, lekker makkelijk met schoonmaken.

Ik hoop dat ik hem zondag nog uit elkaar krijg, ga verhuizen :=

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:55

Eve is (samen met haar zusje voor gezeldschap) uit logeren bij de DA. Uitgaande dat geen nieuws goed nieuws is, hoop ik voorlopig niet gebeld te worden. Ze zou extra medicatie krijgen (vergeten te vragen wat precies) en dan hoop ik dat ze snel toch wat meer opknapt. Ze is daar iig in goede handen.