cursebreaker schreef:Ik moet zeggen dat ik het vernieuwde model van NS echt heel erg goed uit vind zien, en zie en hoor er alleen maar positieve dingen over (de Ruffwear ook overigens). Zeer goed design, Zeker als je hond actief gaat zijn in/rondom het water; dan zou ik persoonlijk daar eerder voor kiezen als de Ruffwear. Maar wat Kim zegt, de Ruffwear oogt wel betrouwbaarder omtrent het echt beter kunnen drijven dus imo dan toch misschien een fijnere keus voor het gebruik op een sup/kano etc. Maar dat is uiteraard een persoonlijke voorkeur. Ik denk als ik vandaag de dag opnieuw zou kopen, zou ik voor Arya wel voor de nieuwe NS gaan omdat die gewoon beter ontworpen is voor in beweging en wat minder in de weg lijkt te zitten (en ik ook veelal in ondieper water zit met haar). Al zit de Ruffwear ook niet zó stug dat je hond niets kan ermee; ze kunnen er in de basis precies allemaal mee wat je verwacht van een zwemvest; dus ze kunnen er prima mee zwemmen en op/af van de Sup/kano enz. Het voordeel van Non-Stop vind ik namelijk wel dat zij echt goed blijven doorontwikkelen. Nu is de huidige Ruffwear Ook weer een verbeterde variant op het oudere model, maar ik heb het idee dat NS wel grotere stappen maakt met ontwikkeling (en vooral met het oog op actieve honden). Dus ik zou de keus dan bv laten afhangen mbt het doel idd; zit de hond vooral op de sup/in een kano met af en toe in het water, of voor honden waarbij het zwemmen echt goed ondersteund moet worden ivm wat onzekerheid omtrent zwemmen of conditie opbouwen e.d, dan zou ik de Ruffwear dus zeker niet afschrijven nee. Met het oog op open water met een kano ofzo, waar misschien stroming kan zijn welke je niet altijd ziet, zou ik gevoelsmatig denk ik de Ruffwear boven de NS verkiezen om wat Kim zegt ook.
En dan zijn er uiteraard nog andere merken, en ligt het er ook maar net aan wat je budget is natuurlijk. Voor mij was het Of Ruffwear Of Non-Stop toen omdat ik gewoon weet dat dat aantoonbaar betrouwbare merken zijn en ik het budget heb om te investeren in hun producten.
Ik heb eigenlijk weinig eisen, maar dat het hoofd goed hoog blijft is er daar zeker één van. Dan vind ik Ruffwear ook beter dan NS, en ik ben nota bene NS partner maar hierin ga ik toch echt vreemd.
Als het ter ondersteuning zou zijn voor (leren) zwemmen, dan zou NS een goeie optie zijn. Of bijvoorbeeld bij dockdiving of iets vergelijkbaars. Dan is die van Ruffwear een soort blok piepschuim wat je in het water smijt.