Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:26

Sem_ schreef:
Bokkers met aanraders voor een zwemvest voor een hond (in dit geval labrador)? Zal gebruikt worden met kanoën/varen. Liefst met handvat!

Wij hebben er voor beide honden 1 van Ezy.

https://www.ezydog.nl/sale/dfd-x2-zwemv ... gIY3vD_BwE

Beviel erg goed met suppen op italiaanse en zwitsers meren.
Laatst bijgewerkt door Bo_Y op 11-08-24 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 11:33

Ik moet zeggen dat ik het vernieuwde model van NS echt heel erg goed uit vind zien, en zie en hoor er alleen maar positieve dingen over (de Ruffwear ook overigens). Zeer goed design, Zeker als je hond actief gaat zijn in/rondom het water; dan zou ik persoonlijk daar eerder voor kiezen als de Ruffwear. Maar wat Kim zegt, de Ruffwear oogt wel betrouwbaarder omtrent het echt beter kunnen drijven dus imo dan toch misschien een fijnere keus voor het gebruik op een sup/kano etc. Maar dat is uiteraard een persoonlijke voorkeur. Ik denk als ik vandaag de dag opnieuw zou kopen, zou ik voor Arya wel voor de nieuwe NS gaan omdat die gewoon beter ontworpen is voor in beweging en wat minder in de weg lijkt te zitten (en ik ook veelal in ondieper water zit met haar). Al zit de Ruffwear ook niet zó stug dat je hond niets kan ermee; ze kunnen er in de basis precies allemaal mee wat je verwacht van een zwemvest; dus ze kunnen er prima mee zwemmen en op/af van de Sup/kano enz. Het voordeel van Non-Stop vind ik namelijk wel dat zij echt goed blijven doorontwikkelen. Nu is de huidige Ruffwear Ook weer een verbeterde variant op het oudere model, maar ik heb het idee dat NS wel grotere stappen maakt met ontwikkeling (en vooral met het oog op actieve honden). Dus ik zou de keus dan bv laten afhangen mbt het doel idd; zit de hond vooral op de sup/in een kano met af en toe in het water, of voor honden waarbij het zwemmen echt goed ondersteund moet worden ivm wat onzekerheid omtrent zwemmen of conditie opbouwen e.d, dan zou ik de Ruffwear dus zeker niet afschrijven nee. Met het oog op open water met een kano ofzo, waar misschien stroming kan zijn welke je niet altijd ziet, zou ik gevoelsmatig denk ik de Ruffwear boven de NS verkiezen om wat Kim zegt ook.

En dan zijn er uiteraard nog andere merken, en ligt het er ook maar net aan wat je budget is natuurlijk. Voor mij was het Of Ruffwear Of Non-Stop toen omdat ik gewoon weet dat dat aantoonbaar betrouwbare merken zijn en ik het budget heb om te investeren in hun producten.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 13:16

Wat een leuk vooruitzicht voor jou en Bonne! Oostenrijk lijkt me sowieso al een schitterende bestemming.

Vandaag is Winnie 2 weken bij mij, die puppyfase is echt niet mijn favoriet 8)7 Ze is gelukkig wel heel knap <3
Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:58

cursebreaker schreef:
Ik moet zeggen dat ik het vernieuwde model van NS echt heel erg goed uit vind zien, en zie en hoor er alleen maar positieve dingen over (de Ruffwear ook overigens). Zeer goed design, Zeker als je hond actief gaat zijn in/rondom het water; dan zou ik persoonlijk daar eerder voor kiezen als de Ruffwear. Maar wat Kim zegt, de Ruffwear oogt wel betrouwbaarder omtrent het echt beter kunnen drijven dus imo dan toch misschien een fijnere keus voor het gebruik op een sup/kano etc. Maar dat is uiteraard een persoonlijke voorkeur. Ik denk als ik vandaag de dag opnieuw zou kopen, zou ik voor Arya wel voor de nieuwe NS gaan omdat die gewoon beter ontworpen is voor in beweging en wat minder in de weg lijkt te zitten (en ik ook veelal in ondieper water zit met haar). Al zit de Ruffwear ook niet zó stug dat je hond niets kan ermee; ze kunnen er in de basis precies allemaal mee wat je verwacht van een zwemvest; dus ze kunnen er prima mee zwemmen en op/af van de Sup/kano enz. Het voordeel van Non-Stop vind ik namelijk wel dat zij echt goed blijven doorontwikkelen. Nu is de huidige Ruffwear Ook weer een verbeterde variant op het oudere model, maar ik heb het idee dat NS wel grotere stappen maakt met ontwikkeling (en vooral met het oog op actieve honden). Dus ik zou de keus dan bv laten afhangen mbt het doel idd; zit de hond vooral op de sup/in een kano met af en toe in het water, of voor honden waarbij het zwemmen echt goed ondersteund moet worden ivm wat onzekerheid omtrent zwemmen of conditie opbouwen e.d, dan zou ik de Ruffwear dus zeker niet afschrijven nee. Met het oog op open water met een kano ofzo, waar misschien stroming kan zijn welke je niet altijd ziet, zou ik gevoelsmatig denk ik de Ruffwear boven de NS verkiezen om wat Kim zegt ook.

En dan zijn er uiteraard nog andere merken, en ligt het er ook maar net aan wat je budget is natuurlijk. Voor mij was het Of Ruffwear Of Non-Stop toen omdat ik gewoon weet dat dat aantoonbaar betrouwbare merken zijn en ik het budget heb om te investeren in hun producten.

Ik heb eigenlijk weinig eisen, maar dat het hoofd goed hoog blijft is er daar zeker één van. Dan vind ik Ruffwear ook beter dan NS, en ik ben nota bene NS partner maar hierin ga ik toch echt vreemd.

Als het ter ondersteuning zou zijn voor (leren) zwemmen, dan zou NS een goeie optie zijn. Of bijvoorbeeld bij dockdiving of iets vergelijkbaars. Dan is die van Ruffwear een soort blok piepschuim wat je in het water smijt. :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:54

Nogmaals dank! Hij kan opzich prima zwemmen, maar we merken dat hij vaak toch veel water binnen krijgt.

Kan het me helemaal voorstellen Deniseee96. Ik vond de puppy tijd ook echt niet leuk. :') Het wordt beter! :D Super foto's wel. <3

Bielsje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:14

Jullie stellen me een lekker vooruitzicht met berichten dat de puppytijd niet leuk is hoor :+

Ik hou me maar vast aan de foto's hier waarop puppy's zich echt enorm voorbeeldig aan het gedragen zijn :j

Wij moesten vandaag kiezen... We zouden de "overblijver" krijgen maar ze hebben een koper afgezegd. Ik ben er dus niet voor gemaakt om te kiezen :x

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:12

Oh wat lastig Bielsje, kan je niet hierin je gevoel volgen? Dat je gevoel een voorkeur heeft?
Anders denk ik onmogelijk :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:16

Kiezen is een ramp!

Wij hebben het oudere type zwemvest van NS en dat functioneert voor ons gebruik prima. Ik heb dan geen ervaring met de andere merken en types. :) met deze kan ik hem wel met gemak terug op de SUP heisen als het moet en drijfvermogen lijkt ook prima. Fitz is wel een goede zwemmer van zichzelf :j
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:32

Hoe valt de Ruffwear? Teun heeft precies een borstomvang van 81 cm (dus grootste stand M of kleinste stand L). Op de website raden ze aan voor de kleinere maat te gaan, maar dat heb ik eerder gehad met een NS regenjas en die moest ik uiteindelijk ruilen voor een grotere maat. Hij heeft een behoorlijke nek. :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:40

De zwemvesten zijn in die zijn wel wat ruimer qua pasvorm tov zo’n regenjas van NS (we hebben zelf die regenjas ook van NS). Bij dat soort jasjes moet je idd altijd de grotere maat nemen als je op de grens zit. Bij het ruffwear zwemvest durf ik idd wel uit te gaan van dit advies wat ze geven en dat je de kleinere maat kunt doen. Beste blijft natuurlijk gewoon even passen.

Je zou t bij medpets kunnen bestellen bv (eventueel beide maten) en retourneren als het niet past. Als je voorzichtig past kan dat prima. Ik heb toen 2 maten gepast en de ander geretourneerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:47

De L is voor Maisie (en Ro nu nog, maar die groeit nog) aan de grote kant dus zij zouden een M moeten qua ruffwear. In NS zitten ze dan weer prima in maat 7, zelfde maat als het trektuig wat we van NA hebben :j

Edit: vind die maattabellen wel altijd lastig. Ro en Maize zitten nu op de ~65cm borstomvang, dus theoretisch zouden ze S in ruffwear moeten en maat 4 in NS. Maar in de praktijk zit NS maat 7 (wel op z’n kleinst) echt goed en zou Ruffwear M ook goed passen :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 18:02

Bij (grote) twijfel tussen maten zou ik dan ook altijd meerdere maten passen O:) met een beetje netjes paswerk kan de niet passende maat erna gewoon retour namelijk.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:27

StalMelyn schreef:
Oh wat lastig Bielsje, kan je niet hierin je gevoel volgen? Dat je gevoel een voorkeur heeft?
Anders denk ik onmogelijk :')

Mijn gevoel had niet echt een voorkeur maar uiteindelijk besloot ik pup "X" te kiezen en toen koos manlief pup "Y" :'). Het is gewoon een heel fijn nest, ze zijn allen sociaal, geen enkele is heel terughoudend, en geen enkele is heel dominant.

Maar na heel lang tussen de spelende, vallende, overal in bijtende pups te hebben gestaan hebben we toch maar voor pup "X" gekozen. Ietsjes grover gebouwd dan de ander en hij beet mams 1x te hard en mij 1x veel te hard, maar viel wel weer te corrigeren :D

Het gaat een uitdaging worden denk ik, het lijkt nu met 6 weken een vrij zelfstandige raddraaier _O-

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:33

Wat een tof vooruitzicht Pien! Goede reden om op vakantie te gaan *D

Prachtige foto's van Winnie :+:

Ik heb met Evi over 2 weken een fotoshoot op de hei! Van dezelfde fotograaf als die de puppyfotos's heeft gemaakt met 8 weken, dus echt heel leuk om dat straks naast elkaar te leggen.

Haha ah wat lastig Bielsje! Wordt vast een flinke vent _O- hoe oud is hij nu?

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:03

6 weken nu, dus mams heeft nog 2 weken om hem wat te laten dimmen :Y). Ik kreeg nog even een halfbroer te zien, die is nu 8 maanden uit mijn hoofd, ik zou zweren dat het een kruising met een Deense Dog was _O-

Hoe oud is Evi? Ik zag laatst ook iemand bij wie je een pakket kan afnemen voor shoots die vlak na ophalen plaatsvinden, ergens rond een half jaar en de laatste tussen 1 en 1,5 jaar. Lijkt me wel heel erg leuk! Dat was wel in een studio, de hei is wel echt heel mooi om zoiets te doen :j

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:23

Haha tof! Wij zaten op puppycursus bij een cane corso van 12 weken en die vrouw kon m toen al niet houden :') ben weleens benieuwd wat daar van geworden is _O-

Ja zo'n pakket is heel tof! Echt leuk om vast te leggen.
Evi is iets ouder dan 1,5 jaar nu. Ik heb het geluk de fotograaf te kennen omdat ik haar paard bijrijd haha :+:

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:13

Wat leuk al die nieuwe puppy’s erbij zeg! Ik vond de puppytijd wel leuk, maar ik vind het nu ook wel heel erg leuk dat je steeds meer kan doen met je hond! Ik ben wel erg blij dat de piranha fase voorbij is :')

Wat goed van Bonne op de show zeg!! Ik snap dat dat naar meer smaakt :D

Leuk ook dat je met Evi ook weer een shoot gaat doen, toch een mooie manier om te zien hoe ze elke keer veranderen!

Haha, daar ga je volgens mij je handen vol aan krijgen Pien :D maar ziet er uit als een leuk hondje!

Ik zag ook foto’s voorbij komen van Arya op een supboard, dat lijkt me echt super leuk om te doen ook!!

Met Charley gaat alles ook goed! Hij is inmiddels alweer 1,5 jaar oud, wat gaat dat toch snel :wow: Hij is echt een super lieve hond, maar wel eentje met humor. Een tijdje terug zijn er foto’s van zijn heupen en ellebogen gemaakt, hij is gelukkig HD-A en ED vrij verklaard *\o/* Niet lang daarna hadden we de aankeuring voor dekreu, hier is hij ook goedgekeurd! De keurmeester was helemaal weg van hem, we hebben erg leuk commentaar gekregen die dag! Hij heeft als pup al een Embark test gehad, nu moet hij alleen nog een test voor dwerggroei en dan in oktober nog een goed resultaat op een show en dan is hij in principe dekreu. We zijn vooral erg blij dat zijn gezondheid helemaal goed is! We gaan hem komende tijd in ieder geval nog niet inzetten, daar is hij nog te jong voor. En verder zien we wel wat het brengt, voor ons is het niet zo heel belangrijk behalve dat zijn gezondheid goed is en dat onze fokker eventueel wel geïnteresseerd was.
We beginnen het spelletje van agility ook steeds beter te snappen, op dit moment is hij alleen bijna niet bij te houden en vooruit sturen is nog lastig _O- maar we zijn erg leuk bezig en leren steeds beter samenwerken!Afbeelding
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 07:07

Charley is wel echt super super knap!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:15

Sterkte Bielsje :D klinkt alsof je een uitdagend vriendje hebt gekozen haha!

Wat een mooie hond is Charley!

Wij kwamen gister met wandelen een visser tegen. Die vertrouwen de meeste dieren hier niet met die lange stokken (hengels) die ze mee hebben, maar Tommy deed het heel knap. Op de heenweg wel een beetje blaffen en achter me wegduiken, maar op de terugweg was het al ok. Hij keek wel en wilde wel heel graag dat ik tussen hem en de visser liep, maar hij blafte niet.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 15:36

@Denise: Oh wat een mooie foto’s. Je zou niet zeggen dat het een ondeugende puppy is, of bedoel je het meer de aandacht en tijd die je eraan moet besteden?
@Bielsje: Dat is nogal een puppy, geniet maar van de puppytijd want voor je het weet zijn ze groot. Heb je ook al een naam?
Wat betreft keuze van puppy uit het nestje:
Ik moet zeggen dat Odie overduidelijk de meest terughoudende puppy van het nestje was. Hij sprong wel (vanuit de ren) op je handen/op de andere honden, maar hij zocht ook heel snel weer bescherming bij zijn broertjes en zusjes van zodra je dichterbij kwam.
De autorit naar huis was natuurlijk nog heel spannend, maar vanaf het moment dat wij hem uit zijn nestje hebben gehaald, zocht hij bescherming bij ons.
We hebben hem nu vijf weken en hij is alleen angstig voor Eros (mijn paard) als ik hem dichtbij laat. Hij schrikt niet terug voor: auto’s, mensen, fietsers, treinen, andere honden, huishoudelijke apparaten… Dus in ons geval heeft het geen problemen gegeven dat Odie de meest terughoudende puppy uit het nestje was. Integendeel is hij erg nieuwsgierig en speelt hij graag (dé het is een laser meter).
@Larissa: Charley is echt een prachtige hond, inderdaad.

Met Odie gaat het super goed, we hebben wel zo een beetje onze routine gevonden en hij slaapt braaf elke nacht in zijn reisbench. Hij wacht ook altijd braaf tot wij wakker zij om uit zijn mandje te komen en aan het deurtje te gaan staan. Soms zit hij 7 uur in zijn bench, soms 8 en uitzonderlijk nog iets langer. Maar hij heeft nooit accidentjes s’ nachts.
Het is een kleine piranha, maar hij knuffelt ook enorm graag. Perfect gehalte ondeugend-schattig. :+
De derde puppyles was vorige week donderdag en deze ging over het algemeen wel goed. Hij verliest alleen snel zijn aandacht en springt soms uit het niets in het rond als een konijn. Of als er een buur dichtbij komt en hij wilt spelen. Ik probeer mij er alleszins niet aan op te jagen, want het is en blijft een puppy. Hij kan al braaf zitten, pootje geven en wandelen (volgen) gaat ook steeds beter.
Gisteren zijn we naar de antiekmarkt gegaan en hij heeft flink (niet meer dan mag) zelf gewandeld. Meestal gaat hij na enkele passen zitten en weigert hij verder te lopen totdat ik door mijn hurken ga en op hem roep. Als hij dan eens bij mij is en ik verder wandel, herhaalt dit verhaal zich. Heeft iemand hier ervaring mee/ tips voor?

Gisteren heb ik een nieuw mandje voor hem besteld: https://maurette.eu/products/hondenmand ... 2944316726

Nog een foto van de (on)schuldige:

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:23

@Bielsje wat een knap puppekind zeg, dat wordt vast een flinkerd zo te zien haha

@Larissajulia wat gaaf! Gefeliciteerd met de titel dekreu! Wat een knapperd is het ook! Welk ras is hij?

@Maartje_M wat een goede vooruitgang! Ga zo door samen!

@nanoukkie Wat knap dat Odie al zo lang in z'n bench kan zitten in de nacht zonder ongelukjes!

Gisteren weer met Jip gaan speuren.
We doen (omdat ze nog pup is) 3 korte stukjes speuren. De 'vermiste' hond loopt dan met de begeleider weg terwijl ze de aandacht van Jip proberen vast te houden. Als ze dan (nar een meter of 15 a 20) de bosjes induiken om achter een boom te gaan zitten krijgt Jip een potje met wat vacht van de betreffende hond om aan te ruiken en vervolgens zeg ik 'zoek' en maak een armbeweging over de grond richting de vermiste hond. Dan moet ze dus gaan speuren. We hebben het nu 3 zondagen gedaan, dus ik dacht echt snappen doet ze het nog niet. Soms is ze enorm afgeleid door alle geurtjes en andere honden en mensen die ook in het bos lopen, maar tot nu toe wel alles 'gevonden' (of dat dan geluk of wijsheid is laat ik in het midden) gisteren ook weer 3 korte spoortjes gedaan. Daarna de andere 2 honden een wat langer spoortje gelopen. Vervolgens even pauze en korte evaluatie om daarna nog een 3tal spoortjes te lopen.

Met het laatste spoortje had Jip geen zin meer om te kijken waar de vermiste hond heen liep en ze dag dan ook niet dat ze een zijpad ingangen. Dat zijpad was een soort dalletje, de zijkanten waren zeker 50cm hoog waar dan het pad doorheen liep. Nou Jip weer aangezet en in het begin maakte ze er een potje van. Maar uiteindelijk pakte ze spoor, ze liep op de kruising rechtdoor, maar twijfelde direct... toen liep ze terug en begreep ze het even niet. Nogmaals aangezet tot zoeken, ze ging een paar rondjes over de kruising en ineens had ze weer spoor en in 1 streep ging ze naar de vermiste hond waar ze op 50 cm verschil met waar hij zat de wal op sprong. Ik ben echt super trots op haar! En weet nu ook dat ze (als ze een bepaalde houding heeft) echt spoor heeft. Zo super trots op m'n puppekind van 21 weken <3

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:38

xSannee schreef:
Haha tof! Wij zaten op puppycursus bij een cane corso van 12 weken en die vrouw kon m toen al niet houden :') ben weleens benieuwd wat daar van geworden is _O-

Evi is iets ouder dan 1,5 jaar nu. Ik heb het geluk de fotograaf te kennen omdat ik haar paard bijrijd haha :+:

Dat is écht geluk hebben! Het is enorm duur zo'n 3 delige shoot maar ja, dan denk ik weer dat ik een pup best een strikje om kan doen en een volwassen CC niet "want die moet stoer zijn" dus ja, dan móet je bijna wel een shoot doen _O-

Ik ben nu heel benieuwd wat voor een vrouw dat was op je cursus, ik ken ze niet echt als hond waar ga je met je baasje heen :')

@Larissajulia, wat een knappert! Ik snap wel dat de fokker daar interesse in heeft als dekreu. Ben benieuwd wat jullie gaan doen!

@Maartje_M, denk ik ook maar daar hou ik wel van. Ze moeten zich niet de kaas van het brood laten eten en een eigen mening kan ik alleen maar aanmoedigen (zeg ik nu...) :+
Ik wist dat trouwens niet van vissers, maar nog nooit een visser tegengekomen ook, met of zonder hond _O-. Is dat een aanrader om te testen of alleen als je weleens vissers tegenkomt? :Y)

@Nanoukkie, het gaat nu al enorm hard! Volgens mij zijn zijn oren in een week tijd bijna verdubbeld :Y). Zijn stamboeknaam is Igor maar wij noemen hem Chef. Die naam hebben we 3 jaar geleden bedacht en lijkt ook wel bij hem te passen gelukkig. Mijn man zit in de auto's en zegt enorm graag dat hij "dat aan de chef moet vragen", over 2 weken liegt hij dan niet meer _O-. Onze vorige CC was ook de terughoudende uit het nest, maar dit was gewoon niet te doen. Allemaal waren ze aan het spelen, bijten, vechten en er zat geen enkele uitschieter bij... De 2 waar we uit moesten kiezen bleven ook steeds bij ons in de buurt, niet te doen gewoon! En terughoudende pups, of een beetje kat uit de boom kijken, worden vaak ook hele fijne honden imo. Die denken vaak eerst even voordat ze wat doen ;)

Was het wandelen op de antiekmarkt niet gewoon heel leuk dat hij daar makkelijker meeliep? Als dat misschien het geval was zou ik het wandelen wat leuker proberen te maken. Speeltje in je hand of met snoepjes/trainers/brokjes. Maar dan moet je wel zien te belonen voordat hij gaat zitten en dan stop je er in het begin vrij veel in maar dat kun je ook vrij snel weer afbouwen. Op mijn vorige hondenschool zeiden ze altijd dat het een feestje moet zijn en soms moet je letterlijk even een feestje bouwen midden op de straat :D

@idylle, ik denk het ook. Die poten voorspellen niet veel goeds :):)

Dat speuren is wel echt heel knap! Ik wist helemaal niet dat daar al "zo vroeg" mee begonnen werd. Is dat een ding trouwens dat we bij pups ook in weken moeten praten net als bij babies? Zit ik hier te rekenen hoor naar wat het in maanden is :Y)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:30

Bielsje schreef:
xSannee schreef:

Dat is écht geluk hebben! Het is enorm duur zo'n 3 delige shoot maar ja, dan denk ik weer dat ik een pup best een strikje om kan doen en een volwassen CC niet "want die moet stoer zijn" dus ja, dan móet je bijna wel een shoot doen _O-

Ik ben nu heel benieuwd wat voor een vrouw dat was op je cursus, ik ken ze niet echt als hond waar ga je met je baasje heen :')

Nou ik ken verder helemaal geen CC's maar dit was echt een interessante combi haha.
Pup was gewoon heel energiek en enthousiast en sleurde haar dus met 12 weken al overal naartoe.

MAAR die vrouw was ook duidelijk niet ingelezen over het ras, uberhaubt onhandig met honden en de pup zat thuis in zn eentje in de bijkeuken de hele dag omdat d'r dochter allergisch was. Dus hij was gewoon dolgelukkig dat ie dan eigenlijk ergens mee naartoe was denk ik.

Hondenschool heeft geprobeerd om de hond te herplaatsen maar eigenaren zagen daar toch vanaf en zijn nooit meer komen opdagen op cursus

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:32

als je geen vissers tegen komt, zou ik me niet te veel zorgen maken Bielsje. Hier zitten er eigenlijk wel altijd naast het kanaal. De paarden vinden het ook maar niks (ze hebben toch een soort mega zweep he) en de katten (die wandelen met ons mee met de honden) draaien soms gewoon om terug naar huis bij vissers, dus het is niet eens een hond-gerelateerd ding haha

Wat leuk dat het speuren zo goed gaat idylle!

Ik wilde Tommy meenemen als ik straks de kids van hun kindervakantie-gedoe ga halen, maar met dit weer denk ik dat ik hem toch maar thuis laat :=

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 13:42

Geen idee of het normaal is bij pups om in weken te praten, maar ik vind het wel makkelijk tot ze een half jaar is ofzo denk ik.

Snap dat je de hond thuis laat, het is echt bloedje heet %)