Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vind eens per week maar weinig.
Zonnebloem92 schreef:Nee het zijn 3 vaste dagen in de week, zie website:
De basiscursus duurt inclusief de introductieles acht weken. U heeft dan 3 keer in de week les op de op de maandag-, woensdag-, en vrijdagavond.
Bij voldoende aanmeldingen kan er ook in de ochtend les worden gegeven.
Heb het nog even geverifieerd daar, maar het is standaard op die 3 avonden.
Heel jammer want dat is voor mij ivm sporten van de kids niet haalbaar op alle 3 de avonden dus moet ik op zoek naar een andere hondenschool.
)
). Fijne oefening voor Dundy om rust te bewaren en niet overal met z'n dikke klauwen op te meppen
Dexter daarentegen vindt m alweer veel te makkelijk.
. Meermaals per week zoiets van haar (maar ook mij, want ik was denk ik nog meer kapot ervan als Arya, lol) vragen toen was voor haar echt te veel geweest, naast thuis oefenen.
Ik zie dat meerdere hier namelijk wel ervoor open staan bv. dus het is gewoon ieder z'n eigen ding
Arya is sowieso een hond waarmee ik gewoon niet oneindig dingen mee kan doen. Toen al niet en nu ook niet. Daar moet ik echt zoeken naar een (mentale) balans. Wij liepen veel in losloop gebied dus ook daar was ik bezig met dingen vragen van d'r dus ze had toch elke dag wel trainingsmomenten in die periode bv. en dingen die mentaal veel van haar vroegen. Ik vond 1x per week dus meer dan genoeg maar dat is echt persoonlijk en op onze situatie gericht kijkend
Ieder individu is anders, ieders denk en handelwijze, ieders invulling van de tijd thuis is anders, etc.
Kaus schreef:Lara, nee Dexter is er nog hoor! Denk dat je zo door elkaar haalt. Heb het juist minder over Dundy omdat ik daar een tijdje wat minder mee heb gedaan. Dexter was de hond die mee op vakantie was en vorig weekend mee naar training. Dundy is nu degene waarmee ik nu gehoorzaamheid ga doen om weer lekker met hem bezig te zijn![]()
(Ik wilde een foto toevoegen maar de upload doet het weer eens niet)
Edit: de upload doet het
Nieuwe puzzel geleend van Romy (die hier als een soort weerwolf af en toe in het topic verschijnt). Fijne oefening voor Dundy om rust te bewaren en niet overal met z'n dikke klauwen op te meppen
Dexter daarentegen vindt m alweer veel te makkelijk.
[ [url=m/fDUk6b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar die dingen zijn wel echt superleuk om met ze te doen!
Dus uiteindelijk is er gister weinig terecht gekomen van RUST (op de paar momenten na dat ik d'r verplichte bench rust had gegeven toen ik echt even klaar was met d'r
). Vandaag heeft ze wel veel bijgeslapen, dus vandaag is wel even goed geweest. Wandeling met Kim en Koda gaan we als het goed is volgende week dan even plannen hihi. Ik was zelf ook echt niet lekker; heel onrustig en 'on edge' en Arya gister al dus zo'n aangelijnde wandeling met Koda om te oefenen samen was gewoon niet handig vandaag want dan weet ik ook gewoon al dat Arya het moeilijker heeft buiten met andere prikkels als ik me ook nog zo voel - al vind ik het altijd rot als ik iets af zeg, maar denk uiteindelijk wel beter geweest voor ons allemaal. Dus volgende x beter zullen we maar zeggen haha. Gelukkig wonen we beide kort bij elkaar, dus een wandeling is in theorie zo ingepland

En doet nog pijn ook.
Je ziet dus dat ik Dexter zo heel af en toe wel help om het niet frustrerend te maken en ik haal de lege blokjes weg, anders raakt ie in de war. Dit was de moeilijkste puzzel van dit bedrijf maar Dexter deed m na een week met 2 vingers in zn neus
Je hebt dus sommige blokjes die je moet schuiven en die alleen in het midden of aan de zijkanten eruit kunnen.
kiwiwitje schreef:Ohwja mn ballenbak is een leuke. Je kan ook een schelp vullen met ballen!
een puzzel, en zeker de moeilijkere, zijn geen 'zoek zelf maar uit, dat is leuk voor ze' zoals je dat met een Kong doet bijvoorbeeld. Een puzzel leer je echt aan.