Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:47

Nee het zijn 3 vaste dagen in de week, zie website:

De basiscursus duurt inclusief de introductieles acht weken. U heeft dan 3 keer in de week les op de op de maandag-, woensdag-, en vrijdagavond.
Bij voldoende aanmeldingen kan er ook in de ochtend les worden gegeven.

Heb het nog even geverifieerd daar, maar het is standaard op die 3 avonden.
Heel jammer want dat is voor mij ivm sporten van de kids niet haalbaar op alle 3 de avonden dus moet ik op zoek naar een andere hondenschool.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:58

Oh daar zou ik wel voor tekenen hoor :)) vind eens per week maar weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:04

Kaus schreef:
Oh daar zou ik wel voor tekenen hoor :)) vind eens per week maar weinig.

Ruilen? :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:19

Kaus: heb je dexter niet meer? Lees altijd over dundy maar denk dan soms: waar is dexter? :P

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:39

Ja ik zou ook wel vaker dan 1 keer per week willen <3
Vanavond weer les met Pinto, het gaat zo mega mega goed. Vanaf 8 weken ben ik echt constant bezig tijdens de wandelingen en thuis met aandacht, gewoon in de dagelijkse omgang. Ik beloon áltijd voor aandacht / oogcontact en dat begint nu evht zijn vruchten af te werpen :):)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:02

Zonnebloem92 schreef:
Nee het zijn 3 vaste dagen in de week, zie website:

De basiscursus duurt inclusief de introductieles acht weken. U heeft dan 3 keer in de week les op de op de maandag-, woensdag-, en vrijdagavond.
Bij voldoende aanmeldingen kan er ook in de ochtend les worden gegeven.

Heb het nog even geverifieerd daar, maar het is standaard op die 3 avonden.
Heel jammer want dat is voor mij ivm sporten van de kids niet haalbaar op alle 3 de avonden dus moet ik op zoek naar een andere hondenschool.

Dat had de hondenschool waar wij de puppy en basiscursus gedaan hebben ook. Vrij intensief, maar na een maand of iets langer geloof ik hadden we de basiscursus ook afgerond.

Edit; volgens mij bedoel jij dezelfde hondenschool :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:21

Lara, nee Dexter is er nog hoor! Denk dat je zo door elkaar haalt. Heb het juist minder over Dundy omdat ik daar een tijdje wat minder mee heb gedaan. Dexter was de hond die mee op vakantie was en vorig weekend mee naar training. Dundy is nu degene waarmee ik nu gehoorzaamheid ga doen om weer lekker met hem bezig te zijn :D

(Ik wilde een foto toevoegen maar de upload doet het weer eens niet :roll: )

Edit: de upload doet het :D

Nieuwe puzzel geleend van Romy (die hier als een soort weerwolf af en toe in het topic verschijnt _O- ). Fijne oefening voor Dundy om rust te bewaren en niet overal met z'n dikke klauwen op te meppen _O- Dexter daarentegen vindt m alweer veel te makkelijk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaus op 07-10-21 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:37

Kijkend naar Arya in die leeftijdsfase zou 3x per week voor ons echt een no-go zijn geweest, ervan uitgaande dat een les een uur is bv zoals bij ons was - maar wij gingen dan ook van pup naar gg1 en geen basis/opvolg cursus nog ertussen bv.

Wij hadden 1x per week 1u les toen we gg1 zijn gestart bv - ze was toen 5/6 maanden - en dat was meer dan zat voor ons toen, want thuis oefende ik ook nog verder doordeweeks en dat uur intensief trainen vroeg gewoon al veel van ons beiden - deed ze meestal wel echt met volle overgave en als een van de jongsten van de klas deed ze niet onder voor de rest en liep ze sommige van maanden ouder zelfs eruit vaak, maar dat gehoorzamen een uur lang was gewoon pittig haha en ik vroeg ook echt veel van ons beiden en dan was een uur volmaken was ook echt de max voor ons :'). Meermaals per week zoiets van haar (maar ook mij, want ik was denk ik nog meer kapot ervan als Arya, lol) vragen toen was voor haar echt te veel geweest, naast thuis oefenen.

Maar wij hebben sowieso niet alles precies gevolgd zoals normaal haha. We hebben de pup cursus ook niet helemaal gedaan bv. en ik heb erna de overstap naar gg1 meteen gemaakt met 4 tussen lessen ervoorafgaand. En de gg1 vond ik zelf maar ook Arya echt intensief dus dat had ik echt geen 3x per week een uur per x willen doen met haar haha.

Maar elk individu is anders, elke eigenaar is anders, etc. Dus vooral kijken naar wat jij wilt en denkt wat werk voor je hond of niet werkt :) Ik zie dat meerdere hier namelijk wel ervoor open staan bv. dus het is gewoon ieder z'n eigen ding :) Arya is sowieso een hond waarmee ik gewoon niet oneindig dingen mee kan doen. Toen al niet en nu ook niet. Daar moet ik echt zoeken naar een (mentale) balans. Wij liepen veel in losloop gebied dus ook daar was ik bezig met dingen vragen van d'r dus ze had toch elke dag wel trainingsmomenten in die periode bv. en dingen die mentaal veel van haar vroegen. Ik vond 1x per week dus meer dan genoeg maar dat is echt persoonlijk en op onze situatie gericht kijkend :) Ieder individu is anders, ieders denk en handelwijze, ieders invulling van de tijd thuis is anders, etc.

Vanuit praktisch oogpunt vind ik het inderdaad niet heel handig. Genoeg mensen die inderdaad andere verplichten hebben op andere dagen in de week nog en dan is 3 avonden inplannen best pittig inderdaad als je ook andere verplichtingen hebt < wat niet heel vreemd is als die er zijn natuurlijk :)

Bij onze school duurden alle cursussen ook 8 weken inderdaad, ongeacht welke cursus. :j

En thanks allemaal voor de leuke reacties op de foto's!
Ik heb even geen tijd voor een bij lees post, maar zal de rest nog mee pakken wat ik nu mis hihi.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-10-21 17:48, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:45

Kaus schreef:
Lara, nee Dexter is er nog hoor! Denk dat je zo door elkaar haalt. Heb het juist minder over Dundy omdat ik daar een tijdje wat minder mee heb gedaan. Dexter was de hond die mee op vakantie was en vorig weekend mee naar training. Dundy is nu degene waarmee ik nu gehoorzaamheid ga doen om weer lekker met hem bezig te zijn :D

(Ik wilde een foto toevoegen maar de upload doet het weer eens niet :roll: )

Edit: de upload doet het :D

Nieuwe puzzel geleend van Romy (die hier als een soort weerwolf af en toe in het topic verschijnt _O- ). Fijne oefening voor Dundy om rust te bewaren en niet overal met z'n dikke klauwen op te meppen _O- Dexter daarentegen vindt m alweer veel te makkelijk.

[ [url=m/fDUk6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha dat met die klauwen meppen herken ik! Mevrouw weet Echt wel wat ze moet doen, maar soms lukt het d'r niet meteen als ze iets moet doen waar ze secuurder moet zijn en dan gaat ze zich ergeren, lol. Dan moet ik echt weer even rust erin krijgen voor ze weer verder mag. Heb op sommige dingen ook echt tandafdrukken waar ze met de tanden echt geschraapt heeft om iets open te krijgen, monster :') Maar die dingen zijn wel echt superleuk om met ze te doen!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 19:46

Wat is gg1?:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 19:52

Remembrance
Dankje! En hoe gaat het ondertussen? Zeker met een andere hond erbij kan ik me wel voorstellen dat er ook gewoon even onrust is en dan zal dat hopelijk met de dag wel wat bij gaan trekken tzt! Laat ze zich qua bijten afleiden met iets? Dat je het re-direct naar iets waar ze op Mag knagen zoals een knaag speeltje of een snack? Misschien dat ‘r dat wat helpt dan. Dat kan in het begin wel even wat energie kosten om dat telkens te re-directen, maar dat werkte bij ons goed en snel met onze velociraptor-herder pup, lol.

Nayomie
Jaaaa was heerlijk! Dat herken ik ook ja; dat nog veel willen trainen haha. Heb echt het idee dat ik nooit klaar ga zijn, lol. Maar moet zeggen dat we ook minder gedaan hebben qua training dus moet ook echt weer wat meer gaan oppakken.

Marlis
Ohh wat jammer dat het nog zo druk werd op dat mooie plekje haha! Maar lijkt me wel tof om idd zo ergens te kunnen gaan staan waar het mooi is - mag dat overal gewoon, wild parkeren? Of zijn dit toch toegewezen camper plaatsen? Leuke plaatjes van jullie samen!!

KimmeL
Super leuk dat foto overzichtje! Had ik met Arya ook willen doen, maar ben ik gewoon compleet vergeten jammer genoeg. Moet eigenlijk eens kijken of ik lig een zelfde houding foto heb van elke maand. Met het aantal foto’s wat ik altijd neem moet dat qua buiten foto’s vast te regelen zijn, lol. Vind dat echt leuk uitzien! Tof om te zien hoe z’n kleur ook veranderd is nadat de pup vacht wegging.

Kiimm
Dankje en jaa samen wandelen is zeker leuk! Moeten wij (& wie nog meer mee wil!) ook nog eens opnieuw gaan plannen he hihi! Silence knuffels zegt me even niks, maar ga ik eens opzoeken want dat klinkt mysterieus en interessant haha!

candalisa
Ahh dankjewel, leuk om te horen!! En mijn god, wat geef je die pups? Pokon Extra? hihi. Groeien hardddddd die leukerds! Benieuwd hoe groot ze uiteindelijk worden dan tov Milan bv. Kan me idd wel voorstellen dat je je handen vol hebt zo haha. Ik vond 1 pup al een uitdaging hihi. Ik krijg er vanaf komende week een oppas pup bij elke week en ik houd m’n hart vastttttt, lol. Leuk die paspoort boekjes idd!

noox
Leuk jasje! Wel jammer dat je idd alsnog moet wassen erna haha! En fijne update zo met hoe goed het gaat, super fijn! Ik vond Arya in die leeftijdsfase ook echt ZO fijn om mee te trainen. Die was echt on fire als ze de focus had. En GG1 is gehoorzaamheid 1 bij onze school, sorry haha. Ik weet dat ze soms verschillende afkortingen/benamingen gebruiken dus dat was niet heel handig hihi.

--

Wij hebben vandaag een extra rust dag genomen, dus ik heb KimmeL afgezegd vanochtend voor de wandeling wat we zouden doen. Arya was gister tijdens de geplande rustdag uiteindelijk alles behalve rustig en echt een draaaaaak; crocs pakken en knagen, sansa etteren, blaffen toen de DHL bezorger met de auto stopte voor de deur - al is het wel erg dat ze zijn auto herkent hahahaa maar mijn koopgedrag laten we maar erbuiten - wat ze normaal ook niet doet tot aangebeld wordt :') Dus uiteindelijk is er gister weinig terecht gekomen van RUST (op de paar momenten na dat ik d'r verplichte bench rust had gegeven toen ik echt even klaar was met d'r :')). Vandaag heeft ze wel veel bijgeslapen, dus vandaag is wel even goed geweest. Wandeling met Kim en Koda gaan we als het goed is volgende week dan even plannen hihi. Ik was zelf ook echt niet lekker; heel onrustig en 'on edge' en Arya gister al dus zo'n aangelijnde wandeling met Koda om te oefenen samen was gewoon niet handig vandaag want dan weet ik ook gewoon al dat Arya het moeilijker heeft buiten met andere prikkels als ik me ook nog zo voel - al vind ik het altijd rot als ik iets af zeg, maar denk uiteindelijk wel beter geweest voor ons allemaal. Dus volgende x beter zullen we maar zeggen haha. Gelukkig wonen we beide kort bij elkaar, dus een wandeling is in theorie zo ingepland :j :')

Slechte kwaliteit foto, maar dit was Arya's dag :')
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:57

Noox hahaha ja denk zet het er maar bij mss had ik het voor de foto moeten zetten! Ze zitten met een stukje tape onder haar kin door en omdat de haren dan plat zijn valt het sneller op ze heeft z’n ei hoofd nu maar tis maar voor even als het goed is en als het goed is hangen de oortjes straks weer mooi

Cursebreaker soms moet je idd even een time out nemen ik merk ook dat het best veel is en Mila daar op reageert maar ja 2 honden verliezen mijn vader, broer en binnenkort ook mijn paard binnen hetzelfde jaar begint toch wel zwaar te wegen …

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:11

Zo weer even bij lezen hoor!

@remembrance wat is het toch een scheet om te zien kleine Doris.

@cursebreaker wat een leuke collages, mooie foto’s

@marlis wat een gedoe met die kapotte kraan, gelukkig weer gemaakt. Heerlijk zo samen liggen ook op die foto.
Leuk plekje voor de camper!

@candalisa wat zijn de pupjes alweer groot zeg!

@noox hihi ook met regenjas ziet hij er nogal verzopen uit hihi

@oosha succes bij de nieuwe cursus

@kaus kunnen jouw honden dat goed die puzzels? Levi snapt er echt geen snars van

@kimmeL gaaf om zo die groei te zien! Wat gaat dat hard he!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:11

Ik ga zaterdag bij de puppy’s kijken en natuurlijk veel foto’s maken ;)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:26

Curse, ik heb vanaf morgenavond 2 weken vakantie, ik heb dan genoeg tijd om een wandel afspraak te maken! :D

Een silent knuffel is een knuffel met een piep die alleen hoorbaar is voor honden. Ik kende het ook niet maar zag het voorbij komen. Iets met koop verslaving.. :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:12

CB, ja drama hè _O- En doet nog pijn ook. :=

Karin, jazeker! Dexter is er echt kei goed in! Dundy moet nog wat meer rust hebben maar snapt het idee wel erg goed. Neem je wel de tijd om de puzzel rustig op te bouwen en samen met je hond te beginnen? Ik zal eens kijken of ik binnenkort kan filmen als Dexter de puzzel overdag doet, in het donker filmt niet zo lekker.

Edit: ik had nog wel een filmpje :D Je ziet dus dat ik Dexter zo heel af en toe wel help om het niet frustrerend te maken en ik haal de lege blokjes weg, anders raakt ie in de war. Dit was de moeilijkste puzzel van dit bedrijf maar Dexter deed m na een week met 2 vingers in zn neus _O- Je hebt dus sommige blokjes die je moet schuiven en die alleen in het midden of aan de zijkanten eruit kunnen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 22:55

Kaus super knap hoe hij het doet hoor!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 06:45

Dexter is echt slim en beheerst! Dat komt overal wel weer terug. Behalve bij frisbee dan :+

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:00

Levi slaat meestal alleen met zijn poten erop hihi... maar hij heeft het ooit eens paar keer gedaan toen mijn zus van die puzzels.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:19

Dan is de puzzel hoogstwaarschijnlijk te moeilijk voor Levi. Je hebt verschillende soorten puzzels. Beginnen met iets wat makkelijk is. En dan door

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:58

Jaa en ook in het begin even helpen. Het blijft vaak iets wat je Samen met je hond doet en ze moeten met sommige puzzels vooral gewoon even door krijgen hoe het werkt; dat je soms met de tanden ergens aan een touwtje moet trekken, of iets moet duwen of met de snuit omhoog moet tillen. Dat is voor veel honden meestal niet moeilijk, maar dat 'knopje' moet even om zeg maar. Een begin/eind aan het 'spel' geven is voor veel honden ook fijn; duidelijkheid - al heeft Arya zelf al goed door wanneer de trainers op zijn en stopt ze zelf ook al - maar in het begin toen ik ermee startte gaf ik wel een duidelijke KLAAR bv en ook nu nog zeg ik dat voor ik het opruim. Op facebook zitten hele toffe braingames groepen mocht iemand daar meer mee willen doen. Naast de bekende nina ottosen en andere merken die je kant en klaar koopt, kun je ook zelf heel leuk en vrij simpel vaak iets thuis al maken/doen bv.

- zo vind ik de ballenbak die kiwi heeft echt een FANTASTISCH idee <3 <3

Maar je kunt al met oprollen van handdoeken iets doen of gewoon zo trainers verstoppen in huis en dan beginnen op de grond en het moeilijker maken erna door de snoepjes hoger te leggen zodat ze de neus in de lucht moeten houden etc. Je kunt echt oneindig veel variëren met dit soort dingen, naast hetgeen wat je zo kant en klaar kunt kopen.

Maar vooral idd laag beginnen qua niveau en dan opbouwen, kijkend naar wat past bij je hond. Goed op je hond blijven letten qua frustratie en of het misschien te moeilijk is of niet of misschien juist te makkelijk en er meer uitdaging nodig is, etc.

Arya raakt wel eens gefrustreerd en niet omdat het niveau te moeilijk is, maar gewoon omdat het d'r dan niet snel genoeg gaat soms en dan moet ik d'r even weer tot rust brengen en dan gaan we weer door. Nieuwe spellen heeft ze meestal vrij snel door, maar ik probeer er toch altijd op te letten dat ik blijf begeleiden; begin/eind aan het spel geven, stem beloning als ze het goed doet en proberen frustratie te voorkomen en anders weer rust terug erin te brengen bv. En als ik merk dat ze iets wel nog te moeilijk vind probeer ik een stapje terug te doen wat aansluit bij de nieuwe puzzel zodat ze die stap makkelijker kan maken. Maar er is voor elke hond genoeg om te doen wat braingames betreft! xD

Die houten puzzel waar Dexter mee bezig is, is echt gaaf zeg!! Waar heb je die gekocht?
Doet ie idd echt super knap!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 09:37

Ohwja mn ballenbak is een leuke. Je kan ook een schelp vullen met ballen! :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:40

kiwiwitje schreef:
Ohwja mn ballenbak is een leuke. Je kan ook een schelp vullen met ballen! :)

Jaa, of een ballenbak voor kinderen kopen. Zijn ook niet zo duur en hebben een opstaande rand en laat zich makkelijk weer opruimen bv; als je de ballen erna weer in een zak doet vouw je die bak zelf zo op. Zeker met formaat klein tot middel zijn die ook heel handig als je iets wilt wat je niet altijd ergens kunt neerzetten/laten staan. Met de grotere hond kan dat ook nog wel overigens.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 09:48

Het moge duidelijk zijn dat ik geen kinderen heb. En er niks mee heb _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:56

Karin, dan begin je inderdaad te moeilijk vermoed ik. Een hond kan inderdaad niet weten dat hij ergens aan moet trekken of iets moet duwen. Of als je het moeilijker maakt, dat je eerst A moet verwijderen voor je aan B kan trekken. Dat moet je ze allemaal wel laten zien :D een puzzel, en zeker de moeilijkere, zijn geen 'zoek zelf maar uit, dat is leuk voor ze' zoals je dat met een Kong doet bijvoorbeeld. Een puzzel leer je echt aan.

Nynke, hahaha met frisbee nog niet helemaal nee _O-

Wij hebben weleens een ballenbak geprobeerd op Animal Event maar Dundy ging er met de ballen vandoor en Dexter vond het eng :Y)