Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 14:44

Ik heb vooral last van vervelende kinderen die mijn honden willen aaien (lees, pesten)..

Vandaag weer filmpjes gekregen van mijn niejwe aanwinst. Morgen alweer 10weken. Aftellen kan beginnen, nog maar 5 weken wachten.. :o

Fotos zijn niet perfect, fokster was alleen met filmen en ik heb daar dan stils van gemaakt en bijgeknipt..

Edit: fotoupload werkt niet mee.. |(

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 14:53

Ik ben zo blij dat ik geen kindjes in de buurt hebben die aan mn honden zitten :P

Wat jammer dat de upload niet mee werkt Diandra, ben heel benieuwd naar jouw frummel!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:05

Kinderen laat ik zelden tot nooit aan mijn honden. Aan Kenai enkel rustige. Ik haat kinderen en Kenai haat de drukte ook. Daeva houdt wel van kinderen. Maar heel af en toe laat ik ze wel eens aan haar dan is Daeva blij.
De nieuwe pup zou ik graag zoals Kenai hierin maken :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:06

Ik probeer het nog eens op de ouderwetse manier..

Oke... Bokt werkt niet mee.. Zelfs via andere upload en dan link kopieeren wil hij ze niet pakken, blijft vinden dat de fotos te groot zijn.. |(

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:07

XxDiandraxX schreef:

Oke... Bokt werkt niet mee.. Zelfs via andere upload en dan link kopieeren wil hij ze niet pakken, blijft vinden dat de fotos te groot zijn.. |(

Misschien gewoon een link plakken hier? Je kan een link maken via tinypic en dan klikken wij ze open :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 15:20

Jammer Diandra!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:26

Jongens jullie moeten allemaal hier komen wonen. Hier kom je echt geen hond tegen en als je er eentje tegenkomt lopen ze keurig aan de lijn en doen ze niks. Echt de hemel <3

Edit: oké ik had dit bericht een uur geleden getypt maar niet verstuurd. Ondertussen hele andere reacties _O-

Hier zijn enooooorm veel kinderen want we wonen aan de speeltuin en kinderdagverblijf. Maar ook die kinderen eigenlijk allemaal heel netjes. Sommige kinderen vragen of ze ze mogen aaien en met Dexter mag dat altijd. Soms nemen ze hem een blokje mee om naar de speeltuin en iedereen blij :)) <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:32

Maar als wij er allemaal komen wonen zijn er veel honden _O-

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:34

Kaus schreef:
Jongens jullie moeten allemaal hier komen wonen. Hier kom je echt geen hond tegen en als je er eentje tegenkomt lopen ze keurig aan de lijn en doen ze niks. Echt de hemel <3

Edit: oké ik had dit bericht een uur geleden getypt maar niet verstuurd. Ondertussen hele andere reacties _O-

Hier zijn enooooorm veel kinderen want we wonen aan de speeltuin en kinderdagverblijf. Maar ook die kinderen eigenlijk allemaal heel netjes. Sommige kinderen vragen of ze ze mogen aaien en met Dexter mag dat altijd. Soms nemen ze hem een blokje mee om naar de speeltuin en iedereen blij :)) <3

Wat Zoe zegt EN ik weet uit een ander topic dat woonruimte moeilijk te vinden is bij jullie :+ hahaha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:36

Maar jullie hebben allemaal dezelfde filosofie qua niet aaien en niet snuffelen dus dan kan ik er mee leven :))

Woonruimte in dit dorp was goed te doen hoor! Totdat het huis waar we nu in wonen gesloopt wordt :x :=

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:19

Kinderen zijn bang van karma want dat is een wolf :Y) geen last van kinderen dus :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:21

Hier wordt ook niet geaaid door kinderen, ik vind kinderen vreselijk en het merendeel van de honden gelukkig ook. :')

Honden die niet luisteren laat ik onze roedel gewoon op afjakkeren, dan leren die hond en baas wel manieren bij.

Zeker als die van ons aan de riem zitten zijn dat geen lieverdjes, maar ik vind dat ook helemaal niet erg. Ik heb er een hekel aan als mensen hun honden uitgebreid aan de riemen laten snuffelen. Kun je daarna weer die riemen uit elkaar frummelen. Vreselijk. :n

Afgelopen week kwam ik in de schemering twee vrouwen met drie honden tegen, er kwam iets halfhoogs al blaffend op ons af, maar die van ons reageerden heel normaal dus dan maak ik me daar ook niet zo druk om. Wel hoorde ik die vrouwen "HIER! NU! KOM. HIER!" roepen, maar zag niet waarop ze riepen. Op gegeven moment riepen ze "kom maar langs", maar een vrouw stond links in de berm en de ander rechts, misschien nog zo'n 1,5 tot 2 meter passeer ruimte. Maar Puk ging toen we op een metertje of 10 kwamen in een keer in high alert waarsoor de rest al snel volgde. Toch maar even aan de riem gepakt en godzijdank terecht. De ene vrouw had een Boerboel aan de halsband vast en de ander een Mechelse herder, maar mijn god wat gingen die tekeer. Beide vrouwen moesten echt met twee handen en vol gewicht tegenhouden. Ze bedankten zich wel netjes, maar op zo'n momenten ben ik zo blij dat ik een roedel heb die super makkelijk te 'lezen' is. Dat was geheid fout gegaan. :oo Ik verbaasde me achteraf dan ook dat die vrouwen zeiden "kom maar langs".

Overigens weet ik niet of ik hier vertelt had over de gevonden hond van een aantal weken geleden. Maar gisteren heb ik op mijn Facebook een update over hem geplaatst.

Edit: even gekopieerd en geplakt.

"✨Django, de gevonden hond, een laatste update...✨

Drie weken geleden, op 12 augustus vond Dominique deze goedzak, loslopend de 80 weg Baneheide - Simpelveld. Al snel bleek dat hij de week daarvoor, op 7 augustus ook al een keer was opgehaald bij de Dierenbescherming in Born, een ontsnapgrage knuffelbeer! We lachten erom. Om 9.30u was de eigenaar al bekend, yes! Helaas kreeg de DB medewerker geen contact met de eigenaren, ze heeft netjes de voicemail ingesproken en gegevens achtergelaten, hij zat nota bene enkele dorpen verderop, des te makkelijker voor de eigenaren. Wel hadden we een naam, Django! Om 11.30u nog niemand gebeld... Misschien sliepen ze uit, misschien was er een spoedgeval. Om 13u nog niemand, 14u niemand, 15u niemand.... Met de DB afgesproken dat als de eigenaren zich niet meldde hij werd opgehaald. 16.45u een medewerker van de DB aan de deur, hij ging nog één keer via de centrale de eigenaren laten bellen. Een kwartier duimen gedraaid, maar helaas, geen succes. Vreemd verhaal.... Wie mist zijn hond nu bijna 12 uur niet? Maargoed... Niet iedereen heeft dezelfde 'honden mentaliteit' als dat wij hebben. Het kan.

In de week daarna heeft een collega contact opgenomen met de DB, hoe het met de goedzak was afgelopen. Tot groot ongenoegen kwam een mail met de tekst "De eigenaren zijn bekend, maar willen hem niet komen halen." Nouja zeg! Waarom niet?! Wat voor een baas is dat dan?! Deze lieve collega was zelfs aan het denken om hem te adopteren, haar wel gewaarschuwd, hij had namelijk enkele verdachte bulten op zijn lichaam.

En vandaag kwam een hartverscheurende mail binnen, Django is geëuthanaseerd, de bulten waren inderdaad een slechte zaak. Tumoren, op meerdere plaatsen, met uitzaaiingen naar zijn longen. Een operatie mocht niet meer baten. Zijn lichaam was op.

Die arme kerel! Dat heeft hij niet verdiend! Jaren was hij een gezinslid, bracht hij vast en zeker liefde aan zijn baasjes en iedereen die erom vroeg. Net zoals wij, zelfs wij vreemden kregen liefde! En drie weken geleden is hij afgedankt als grof vuil, bewust niet meer opgehaald. Wisten zijn 'baasjes' dat hij ziek was? Hebben ze hem met opzet naar buiten geschopt? Was het de tweede poging en hielden ze nou voet bij stuk?!

Hoe dan ook, Django heeft zijn laatste weken verplicht moeten slijten in een kennel bij de Dierenbescherming, zich afvragend waar zijn baasjes blijven? Vast en zeker liefde gegeven aan iedereen die hem verzorgde. Arme jongen....

Lieve kerel, je was niet van mij, niet van Dominique, maar ik ben blij dat wij jouw 'laatste' dag in de vrije wereld hebben kunnen overladen met liefde en aandacht, kleine wandelrondjes, en lekkers! Je had iedereen zo om je poot gewikkeld, gaf iedereen knuffels en liefde, kreeg van iedereen knuffels en liefde! Ik hoop dat je het fijn vond! "

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:29

jeetje wat erg... daar huilt mijn hart van

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 16:32

HE wat sneu :( arm ding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:41

Jemig wat een zieke baasjes %) Kan me niet voorstellen dat zij niet wisten dat hij ziek was :r

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:59

SinneJ schreef:
XxDiandraxX schreef:

Misschien gewoon een link plakken hier? Je kan een link maken via tinypic en dan klikken wij ze open :)

Zoals ik al zei lukte dat dus ook niet.. ;) |(

Maar we proberen het nog eens.. En nog steeds lukt het niet.. Als ik er dan nog zin in heb zal ik het vanavond via de computer nog eens proberen..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 17:01

Ze zijn er!!!! Ze vallen een beetje gek(lijkt vooral op de foto) maar, zoals eigenlijk al bij de recenties stond, de buikflap is te lang. Dus ga ze even bij schoonmama achterlaten om dat aan te passen.
En wat je echt ziet is dat ie goed gevoerd is. Echt dik.
Zal van de week even betere foto’s maken :')

En ook hier faalt de bokt upload ;(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:03

Foto’s!!!
Die van mij heb ik het geld voor gestort, maar België Nederland duurt even :D

KimD

Ik zag al een bericht op FZ langskomen, dus meer mensen hebben er last van. :=

Zoe_97

Even een test of ie het hier doet

En nop. Blijft op 100% staan

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:06

Zoe_97 schreef:
Foto’s!!!
Die van mij heb ik het geld voor gestort, maar België Nederland duurt even :D

Gaat snel tegenwoordig, meestal al binnen 24 uur. :j En als ik geld naar Praag overmaak is dat ook met 24 uur dag. Ideaal dat internetbankieren met IBAN. :D

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:08

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:09

Laatst deed België Nederland er echt 4 dagen over :(
Mijn bank is vrij traag op dat vlak. Terwijl ze binnen zelfde bank supersnel zijn (zelfs op zondag binnen 5 minuten)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:13

Zoe_97 schreef:
Mijn bank is vrij traag op dat vlak. Terwijl ze binnen zelfde bank supersnel zijn (zelfs op zondag binnen 5 minuten)

Wij hebben een 'Limburgs kwartier', heeft België dan een 'Belgische midweek'? _O- Zonder dollen, 4 dagen is wel écht lang.

Heeft hier iemand ervaring met een Pomppa?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:15

KimD schreef:
Zoe_97 schreef:

Wij hebben een 'Limburgs kwartier', heeft België dan een 'Belgische midweek'? _O- Zonder dollen, 4 dagen is wel écht lang.

Heeft hier iemand ervaring met een Pomppa?

Ik moest dat echt even gaan opzoeken }:0 dus nee. Ik ga binnenkort ook kijken voor jassen, denk niet dat Hattur een warme vacht heeft, dus waarschijnlijk krijgt die het wel koud in de winter.

Binnen België gaat het wel heel snel, dus ik denk dat dat wel meevalt :+
Mijn overschrijvingen naar Nederland duurden meestal maar 2 werkdagen ofzo, dus ik denk dat het echt van je bank afhangt.