Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:54

Klopt dat is het afwegen waard. Ik neem haar van te voren eerst mee naar die vriendin om te kijken hoe dat gaat. Maar ze zitten anders 23,5 uur alleen 16 dagen. En dat vind ik echt te lang.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:16

Hier blijven ze in vakantietijd ook gewoon thuis. De laatste jaren zijn we tijdens de zomer niet meer weggeweest, vooral vanwege de huisdieren. Vergt nogal wat geregel, en ik mis ze enorm. We gaan wel een week naar Epe i.v.m. de paardenvierdaagse. Dan komt er elke dag even iemand langs huis.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:34

Tonic zou zonder problemen ergens anders kunnen logeren. Ginger ook wel denk ik al zal zij wel wat terughoudender zijn in het begin maar niet gestrest . Tonic zal het alleen maar leuk vinden :')

Helaas dierenvilla heeft geen paal die ik zoek. Eff kijken of ik zelf daar iets kan ontwerpen met 15 cm palen.

Ik heb weer wat vreten bij zooplus besteld. Ze doen het nu beter op dat kattovit voer voor maag en darm. Dure oliebol maar ja... moet wat. Zodra ik helemaal geen diaree meer vind wil ik ze overstappen naar een mix van applaws en porta 21 en miss ook eurokana ofzo, 91% dierlijke eiwitten.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 18:57

Ja slecht he lifaya dat ik niet zo'n paal he whaha, maar heb wel al m'n dieren spullen weg bij hem.

Ja Sammie zit net zoals dushi alleen. Ik ga een midweek weg. Sammie zat vorig jaar in een pension met een kamer met andere katten. Sammie was toen echt de bitch, zowel tegenover die katten als eigenaresse (toen wij kwamen was die mega blij :') ) maar dat heeft hem geen goed gedaan, veelste veel stress.
Hij kwam terug met longontsteking, vlooien, kattengrit tussen de kussentjes en een hoop stress.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:22

Pfoe, die palen bij dierenvilla zijn nog best prijzig. Denk dat ik binnenkort een van deze ga bestellen op zooplus:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/468522
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/300509
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/185842
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/277863
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/519939 (die van mij houden vooral van die half ronde plankjes zoals deze heeft)

Ze hebben nu een van de lidl, die staat al bijna 1,5 jaar, bovenste plankje waar ze elke dag op liggen is wat minder mooi geworden, en de speeltjes zijn eraf geknaagd, maar verder nog prima, en dat voor €30. En had een kleiner paaltje van zooplus, maar daar is het hele sisal nu af, dus ze krabben nu aan de kartonnen paal :+ wordt een chaos in mn huis en is niet fijn voor de katten, dus ga even een low-budget paal bestellen, als hij dan weer 1,5 jaar meegaat is het wel prima, tegen die tijd ben ik als t goed is geen student meer maar heb ik een gewone (goede) baan :P

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:32

Ik heb twee selfmade krabpalen. Beide van boomstammen/steigerhout. Één echt zelf gemaakt, de ander zo via MP gekocht. Erg blij mee, lekker stevig!

Houden jullie beestjes van gedroogde ansjovis? Ik heb dat vandaag in een gekke bui dus gekocht, maar ze spelen er alleen maar mee, en de honden eten het op :P

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:03

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:42

Zijn allemaal uitverkocht helaas. Maar blijft die eerste wel staan met zo'n klein plateau? Vind de eerste wel echt tof

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:53

lifaya schreef:
Zijn allemaal uitverkocht helaas. Maar blijft die eerste wel staan met zo'n klein plateau? Vind de eerste wel echt tof

Je kan er een muurbeugel bijkopen ;)
Ze komen regelmatig binnen,neem ook een kijkje bij de Duitse zooplus het prijsverschil is vaak fors.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:20

Ik ben lid van kattenzorg en ik heb een vaste vrouw die dan iedere dag 1 of 2 ( of meer) komt. Je betaalt 2,75 per dag en iets minder voor de tweede kat. Wil je dat ze vaker komt, san betaal je meer.
Bij mij komt een oudere vrouw die vlakbij woont. Die gaat rustig een uurtje naaien of lezen bij de katjes en verzorgt ook post en planten. Werkt prima! Ik haalmijn katten liever niet uit huis namelijk.
Alhoewel Nova binnenkort wel weer op bezoek mag bij de kater :)) en dan hou ik er ook 1 zelf.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:45

Klinkt ideaal! Toch vind ik het een eng idee en ga ik liever niet op vakantie (en verklaart iedereen me voor gek := ).

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:35

Afbeelding
even een vraagje
hoe doen jullie dat als je een nestje wil maar zelf geen kater hebt
breng je de poes dan ergens? ik vind het zo'n eng idee om haar bij iemand anders achter te laten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:41

Ik breng de poes inderdaad weg. Tuurlijk is dat spannend, dus vooraf vragen hoe ze het gaan doen enzo en vooral, een goed gevoel hebben bij iemand. Ik heb mijn poesje paar weken geleden weg gebracht, ze zijn daar echt meer dan super verzorgd. Kreeg dagelijks via de mail een update met foto's, echt heel erg fijn!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:10

Dushi heeft deur openen ontdekt -O-
Ze springt op de deur klink en rende naar buiten.. Ze wist buiten niet goed wat ze moest :')
Morgen krijgen we een nieuw terras en erna mag ze naar buiten maar vind het heel spannend...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:24

Misschien kan je de deurklink even een kwartslag draaien in de tussentijd. Hebben we bij mijn ouders ook bij de deur naar de gang, omdat de kat anders naar buiten gaat :p

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:46

Ik kom even binnenvallen.. Ik heb katertje van 5,5 maand. Hij blijft last houden van vlooien.. Hij is meerdere keren behandeld met stronghold en we kammen hem elke dag. Zo net dus weer en haal er zo weer 5 vlooien af! Gelijk maar ik bad gestopt en gewassen met anti vlooien shampoo om ook alle eitjes weg te wassen. Zijn dekentjes weer in de wasmachine.. Wat doe ik verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:02

Dushi :oo , cat on a mission :=

Huis al aangepakt? , ze zitten te wachten in alle kieren..

Mijn vloerkleed is opeens een bult , en Boris is weg :? :')

Afbeelding

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:28

Lauura schreef:
Ik kom even binnenvallen.. Ik heb katertje van 5,5 maand. Hij blijft last houden van vlooien.. Hij is meerdere keren behandeld met stronghold en we kammen hem elke dag. Zo net dus weer en haal er zo weer 5 vlooien af! Gelijk maar ik bad gestopt en gewassen met anti vlooien shampoo om ook alle eitjes weg te wassen. Zijn dekentjes weer in de wasmachine.. Wat doe ik verkeerd?

Wat voor vloerbedekking heb je? grote bus anti-vlooi halen bij de dierenwinkel.
- Stuk anti-vlooi band in de stofzuiger zak doen
- Alles ultra grondig stofzuigen, alle kieren/naden/plinten/onderzijde en bovenzijde bank/stoelen/ bed / mandjes.
- alle stoffen objecten (bank, vloerbedekking, stoelen etc) in sprayen met bus anti-vlooi spul.
- Even een paar uur buiten de deur blijven ivm chemicaliën bus
- Dag erop weer alles ultra grondig stofzuigen
- Blijven herhalen totdat ze weg zijn

En hiernaast je kat blijven kammen :j

Heb in mijn vorige huis tweemaal vlooi epidemie gehad, verschrikkelijk >;)
Ene kat krabte zichzelf al kapot bij 1 vlo, de ander zat geheel onder en deed niks.

Gisteren de grote krabpaal binnen gehad, de Raponzel. Poes lag er in/op/omheen tijdens het opbouwen dus dat is mooi :D Nog even aan de muur borgen en dat mag onze coon komen :D

Waar is Boris nou?!?! :)) Zie wel een rooie staart... wat gebeurt er als je daaraan trekt?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:02

Ik heb zelf geen kater dus mijn poezen moest ik altijd wegbrengen. Alleen mijn maine coon is naar een onbekende geweest

Wat je kunt doen is voor je je poes brengt al eens gaan kijken bij de kater. Dan zie je of ie in het echt zo mooi is als op de foto en leer je de eigenaar ook vast kennen
En ja dan is het ff een paar dagen afzien en hopen dat de eigenaar je goed op de hoogte houdt want ik wilde ook wel iedere minuut weten hoe het ging

Meeste fokkers zijn wel leuk hoor alleen waar mijn mc de eerste keer heenging was een ehhh aparte dame

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:34

Dushi speelt gewoon prison breakpart 1..
Konijnen zijn al bij part 3 :')

Bij vlooien buiten het dier okk de omgeving behandelen. Eerst goed stofzuigen, dan sprayen.vervolgens uurtje/ zo lang als nodig is buitenshuis wachten. Bij terugkomst stofzuigen. En dat elke dag net zolang tot zeweg zijn. Vergeet hoekjes en kiertjes niet. Ook ff tijdelijk niet dweilen. Vlooien houden van vocht'

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:56

Je kunt ook een spuit geven tegen vlooien. Dan gaan ze niet dood, maar worden onvruchtbaar en dus komt er niks meer bij. Spuit werkt een jaar. In de tussentijd moet je dan wel blijven kammen en zuigen.
Een vriendin van mij kwam er ook niet vanaf door buurstaten met vlooien, maar ze zijn nu met die spuit wel vlovrij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:11

Program heet dat. Dat geef ik mn katten ook. Is een injectie die de dierenarts geeft en werkt 6 maanden :) werkt ongelofelijk goed.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:41

Ik zal de rest van de advertentie niet plaatsen, maar als je dit leest sla je zo'n koper toch al over?
Citaat:
het liefst wel een teefjes kitten.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:21

Froukje schreef:
Ik zal de rest van de advertentie niet plaatsen, maar als je dit leest sla je zo'n koper toch al over?
Citaat:

:') duidelijk ingelezen en interesse in katten..

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 02:06

Froukje schreef:
Citaat:

Creatief :') terug gemaild: nee alleen hengst katten?