Dankjewel Bo doet het nu super, is er ook uit geweest net en heeft lekker kunnen bewegen. Ziet veel helderer uit ogen. Drinkt en eet, ik zie Bo drinken bij haar water. Ook gister heb ik haar stukje komkommer en stukje aardbei gegeven, ging beide kompleet weg.
Zonet zat Bo mij al aan te kijken toen ik opstond, het vrolijke koppie had gewacht
Donderdag is Zonik in zn slaap overleden. Hij was op 1 dag na 2 jaar 7 maanden. Hij was samen met Zenith (overleden Juli '17) mijn eerste stel ratjes. Het Halloween '16 nest van het Knaagertje.
Ik ben als een kind zo blij nu ik mijn ratjes op mijn kamer heb, het is zoveel fijner om nu thuis te komen Ben nu een enorm kasteel aan het bouwen van kartonnen dozen, vinden ze nu al leuk! Als ik dan bezig ben en de kooi heb, klimmen ze bij me op schoot
Arashah
Geplaatst: 03-06-18 09:27
Dat maakt mij ook helemaal blij als ik thuis kom
Van jou kasteel wel even foto maken, ik ben erg benieuwd
De meiden waren elkaar aan het irriteren door de tralies, ik heb er nu voor gekozen om ze weer samen te doen. Het is nu ineens veel rustiger in kooi. Ik maak nu iedere dag kooi schoon, ik heb er alleen nog fleese in. Tot nu toe gaat het met Bo ook super, de andere meiden laten haar met rust. Er wordt nu mooi flink gegeten.
Ik zag de beide groepjes ook helemaal wegtreuren, ze miste elkaar overduidelijk.. maar nu zijn ze allen weer lekker aktief en tevreden.
Edit: toevoeging
Ik was paar tagen terug over ratten aan het lezen, ik heb ook iets gelezen dat wanneer ratten lichtkleurig oren hebben (meestal huskys) dat ze meestal doof zijn.
Nu weet ik zeker dat Lolita doof is XD ik moet haar namelijk wakker maken voorzichtig, en harde geluiden schrikt ze niet van.
Nu ben ik wel benieuwd, of jullie dit ook hebben meegemaakt? En hoe is dat verlopen in rangorde? Zoals het nu uitziet gaat het goed maar af en toe kan ze wel krennig zijn naar de anderen..
bij mijn ratten had het ook eventjes geduurt, ze hadden allen lang gebruikt om aan de geluiden etc. te wennen. mijn damens gingen eerst na 1 maand klimmen (toen nog baby's), ze zitten nu nog onderin als het echt warm is.
Ja dat heb ik ook wel eens gedaan ja, gewoon een volle keukenrol in het hok ophangen. Vooral Muis vindt het heerlijk om er dan stukjes af te scheuren voor z'n nestje.
Kan er trouwens zo van genieten om gewoon lekker naar ze te kijken, ze lijken zo happy Nox zit al een halfuur in z'n pierenbadje te klooien. Net een baby die met z'n handjes op het water zit te slaan zeg maar Muis ligt lekker in z'n hangmat en Frummel/Dobby aan het spelen. Heb geen tv meer nodig
beste tv ooit, ik kijk mijn damens ook erg graag aan
ik heb wel een piepdoos in de kooi hoor, het geringste aanraking hoor ik piep, dan nog een keer piep.. je ziet het de andere ratten echt expres doen bij haar
ben ik blij dat ik niet de enigste ben die iedere keer er zo van schrikt zijn en blijven nog altijd damens ik schrijf dit net en hoor al weer piiiieeeeeppp bij de Dame wegkomen
af en toe ben ik wel erg blij dat ik game en daarom meestal een koptelefoon draag
Zo! De dames hebben weer een schone kooi! Ik merk dat ik het erg lastig vind, een deel van mijn speeltjes ligt in arnhem en een ander deel thuis, om de kooi nog leuk in te richten. Gelukkig heb ik altijd een flinke berg papier snippers en dat maakt een hele hoop goed voor ze
Nu heb ik in de kooi: Een tassenhouder van de ikea 2 klimtouwen voor vogels 2 hangmatten Een touw speeltje voor honden (die hang ik ook op) Een bijtring voor honden met een flos eraan (ook van de action) Kralenkettingen (van kralen van de action) Speeltjes met pvc buizen en kralen Sputnik Een iglo Grote kartonnen rol Papier snippers Sokken ed.