Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje_M schreef:Wij zijn zelf op vakantie geweest maar de honden zijn thuis gebleven bij onze geweldige oppas. Echt bizar hoe veel Tommy in die paar weken gegroeid is. Zijn tuigje paste al niet meerhij is ook wel een beetje uit de kluiten gewassen voor een Sheltie
![]()
[ [url=m/oUYWU5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is alleen een beetje een angsthaas, met wandelen blaft hij echt tegen ALLES. Mensen met honden, mensen zonder honden, auto’s, boten (en we wonen aan het kanaal dus lopen standaard langs het water), als onze andere hond in het riet zit en hij niet weet dat het zijn vriend is die daar rommelt…
Iemand tips hoe we hem daar mee kunnen helpen?
Majabeestje schreef:Het tegen alles blaffen is herkenbaar. Novi is daar ineens mee begonnen vorige week. We waren op vakantie en ik vermoed dat ze ook overprikkeld was. We gaan nu thuis flink oefenen. Fietser=naar mij kijken=belonen. Ik hoop dat het lukt, ze is behoorlijk pittig momenteel.
Verder heeft ze last van haar anaalklieren. Die 'legen' regelmatig spontaan (op je schoot). En ze wordt kaal op haar lijfje lijkt het wel.
Hebben jullie daar ervaring mee? Zou het voeding zijn? Haar ontlasting is wel prima.
Little_Gift schreef:Honden kunnen effectief zelf de anaalklieren legen, spontaan.
Dit vaak door stress, angst, opwinding... Of ze kunnen gewoon spontaan anaal vocht verliezen terwijl ze op schoot liggen.
Het kan opgelost worden door anaalklieren chirurgisch te verwijderen maar dat vind ik dan best weer drastisch.
Wat ik vooral wil zeggen is dat het spontaan ledigen van anaalklieren niet op zich medisch fout is of wijst op problemen.
Als hetgeen er uit komt gelig en dik is, dan is Silicea C30 een homeopathisch middel wat goed lijkt te werken.
Als het dunner is, raad men homeopathisch vaak Hepar sulfuris aan.
Het kaal worden daarentegen is wel zorgelijk... Maar kan evengoed volkomen los staan van de anaalklieren
KimD schreef:Anaalvocht verliezen of de klieren ledigen is een wereld van verschil, het een is normaal, het ander niet. Als een van onze honden spontaan in rust zijn anaalklieren zou laten leeglopen zou ik daar zeker mee naar de dierenarts gaan om even een kijkje te nemen.
Ze laten verwijderen is overigens een routine ingreep, zodra er ook maar iets niet aan klopt gaan ze eruit. Laten zitten geeft meer ellende als er eenmaal ellende is.
Little_Gift schreef:KimD schreef:Anaalvocht verliezen of de klieren ledigen is een wereld van verschil, het een is normaal, het ander niet. Als een van onze honden spontaan in rust zijn anaalklieren zou laten leeglopen zou ik daar zeker mee naar de dierenarts gaan om even een kijkje te nemen.
Ze laten verwijderen is overigens een routine ingreep, zodra er ook maar iets niet aan klopt gaan ze eruit. Laten zitten geeft meer ellende als er eenmaal ellende is.
En toch kan anaalvocht verliezen ook gewoon "geen medisch issue" zijn. Vraag maar na...
Sem_ schreef:Bokkers met aanraders voor een zwemvest voor een hond (in dit geval labrador)? Zal gebruikt worden met kanoën/varen. Liefst met handvat!
Sem_ schreef:Bokkers met aanraders voor een zwemvest voor een hond (in dit geval labrador)? Zal gebruikt worden met kanoën/varen. Liefst met handvat!
Citaat:Lastig soms he idylle. Gaat hopelijk snel weer over inderdaad
KimD schreef:Wij hebben beiden getest en qua verdeling, drijfvermogen & hijsen vond ik de Ruffwear beter. Dat is natuurlijk ook afhankelijk van het doel waar je hem voor nodig hebt, puur om te zwemmen zou de NS zeker goed zijn. Voor ons is het om ze op de SUP te hijsen en dat ze relaxed kunnen drijven voor langere tijd als er iets zou gebeuren. Dan vind ik de Ruffwear veel beter, het vest an sich is misschien veel lomper maar dan zij dan maar zo. Veiligheid voorop!