Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:37

Gefeliciteerd Kim met de dracht.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 13:34

Pff... daar zijn we weer :j Afgelopen weken heb ik het super druk gehad en daarom heb ik niet de tijd gezocht om in het topic te kijken, super jammer want ik steek hier altijd veel van op en ik moet vaak lachen om alle hondenvriendjes. Keetje doet het super goed!
Ik ga zo dus alles wat ik gemist heb even terug lezen zodat ik weer op de hoogte ben van alle avonturen.

Ik las net op de vorige pagina al stiekem iets over een lading pups die er aan zitten te komen bij Kim, gefeliciteerd en super leuk <3 Nu de rest nog lezen :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 15:12

Cursebreaker: Ja dacht ik ook, herders zijn (imo) toch echt wel het leukst! :))
Ben ook heel benieuwd hoe ver ik met een pup kan komen dan in het werk!

KimD: Gefeliciteerd zeg! <3

Nynkster: wat vliegt de tijd voorbij zeg! Lyn lijkt me echt zo'n klein meisje toe, lekker compact en handzaam haha.

Geen pupjes meer, maar voor de beeldvorming even mijn huidige twee aapjes aan het werk :D
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:01

Gave foto's, lekker bezig zijn.

Wij hebben vannacht een prachtig plekje en de boefjes hebben heerlijk gezwommen. Vanaf camper gelijk aan het meer.

Voor wie foto's willen zien, post elke dag op polar steps

Volg me op mijn reis ‘Camper vakantie oktober 2021‘ via https://www.polarsteps.com/Marlissavand ... 9d7d2d90d1

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:23

Gaaf om te zien zo die werkfoto’s _classic

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 22:40

Nogmaals gefeliciteerd Kim! Ontzettend benieuwd wat Dana er van bakt *\o/*

Haha Baukje, die bek van Tara :')

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:06

Flux schreef:
Nogmaals gefeliciteerd Kim! Ontzettend benieuwd wat Dana er van bakt *\o/*

Haha Baukje, die bek van Tara :')

Tara is geen charmante blaffer :')

Marlis: gave reis zeg! Welke plekjes staan nog op de lijst?

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:20

Doris heeft vandaag voor het eerst niet gehuild 's nachts *\%/* Dat scheelt enorm! We zijn ook druk bezig geweest met het bevestigen van de eerste commando's, wat ook goed lijkt te gaan.
Ik heb af en toe momenten dat ik met mijn handen in het haar zit omdat ze zó druk kan zijn en ik bang ben dat ik het niet aan kan maar de goede momenten zijn meer dan genoeg compensatie en het gaat duidelijk de goede kant op :j

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:32

Knap van Doris! Wat een fluff, echt om op te eten. Is ze een Havanezer?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:14

Limoen
Ahh leuk met die tuggie haha!
Wat is Zahra toch een gave hond zeg!

KimD
Ook via deze weg nogmaals gefeliciteerd hihi!
Zo blij voor jullie!! Kan niet wachten om mini Dana’s te komen knuffelen!

Nynkster
Wow ook alweer bijna 1? Gaat idd reet snel he jeetje!

Piuni
Ja is soms ook gewoon veel om online alles bij te houden haha dat ervaar ik hier met het topic wel eens maar met Instagram e.d. ook bv. Ben daar ook heel erg inconsequent met nieuwe berichten en stories plaatsen. Vind het wel leuk, maar soms komt het er gewoon niet van haha. Fijn dat het aan jullie kant goed gaat!

classic
Ja ik ben benieuwd hoe je dat ervaart als je idd van pup af aan al ermee bezig kunt gaan zijn! Ik had graag speuren/mantrailinen/detectie willen oppakken maar is er nog niet van gekomen. Wat een super toffe ‘aan het werk’ foto’s zijn dat zeg! Echt mega gaaf wat jullie doen!!

Marlis
Oh wat heerlijk zo gelijk aan het meer en lekker zwemmen!! Ik ga de link eens opzoeken; leuk dat mensen je dan zo kunnen volgen!

Remembrance
Krijgt ze wel genoeg rust overdag? Vaak zijn pups hyper/druk als ze overprikkeld raken en niet genoeg rust krijgen bv. Ik zeg niet dat dat bij jullie het geval is, maar is misschien wel een hoek waarin je kunt kijken ook bv. Niet elke pup pakt zijn/haar rust even goed en moet je hier vaak een handje in helpen. Arya kreeg vaker verplichte rust tussendoor toen ze nog zo jong was - maar hier hadden we ook Sansa nog als kitten en die twee versterkten elkaar dan soms net op de momenten dat de ander slaap nodig had haha dus dat werkte het sowieso al sneller in de hand dat ik hier dus zelf vaker rust inplande voor ze.

--

Ik heb gisterochtend nog even genoten van een heerlijk zonnetje. Wel flinke wind al, maar met een temp van 17 graden erbij was het heerlijk. Een route gelopen welke we vaker lopen in Eys, van om en nabij 5km, en lekker genoten van quality time en de mooie omgeving.

Een hoooop foto's gemaakt, en ben alsnog heel selectief geweest ook al zou je dat niet denken aan de hand van het aantal collages hieronder hahaha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

--

De komende 2 dagen staan doggy dates op de planning (morgen een aangelijnde ronde met KimmeL en Koda en vrijdag een losloop ronde met de 2 goldens) dus vandaag = rust dag!

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:37

Flux, dat klopt! Ze is inderdaad een Havanezer :j

En ja, cursebreaker, dat is een fijne tip. Ze rust wel ook heel veel overdag dus ik denk dat dat wel goed komt. De eerste dagen was dat nog wat minder omdat we natuurlijk een andere hond hebben en dat wat onrust veroorzaakte, maar nu is dat geen probleem meer en slaapt ze veel.
Het is vooral dat wanneer ze wél wakker is ze altijd extra druk lijkt te zijn. Ze bijt bijvoorbeeld ook nog veel, en dat leert ze niet zo snel af.

Prachtige foto's trouwens !!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:06

Zoet eruit als een heerlijke wandeling, Melissa! En alvast veel plezier komende dagen. Snap wel dat je dan even een rustdag inpland. :j

Gave foto's classic! Vind dat heel interessant om te zien. :D

Wil het speuren eigenlijk ook weer oppakken want Zhiva vindt dat ook geweldig. Bij mijn ouders doen we haar nog wel eens in de tuin en verstoppen we een item of snack en die moet ze dan zoeken. Gaat haar goed af. Maargoed, heb nog genoeg waar ik mee wil trainen met haar.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:26

Cursebreaker, mooie route gave plaatjes.

Remembrance, fijn dat het beter gaat. Puppy's zijn vermoeiend aha.

Classic, zijn nu onderweg richting Montpellier. Hadden oponthoud, moesten langs een camper winkel voor een nieuwe kraan, keuken kraan kapot en tja het water lag overal waar het niet hoorde. Maar als goed is gemonteerd weer en alles verholpen. De hondjes dronken dus barleduc haha want toilet en douche konden we ook niet gebruiken.

Kijken per dag, terug reis gaat met de auto en dan nemen zus en zwager de camper over voor twee weken. Dus hoeven niet helemaal terug, wel iets meet terug zodat het met de auto in een dag terug te rijden is. Maar hebben nog 1,5 week. Als we ergens een leuk plekje en goed weer hebben kunnen we ook ergens twee nachtjes blijven.

Puppy slaapt lekker zo, heb nog niet haar beneden durven laten en boven gaan slapen. Knaagdier.
Afbeelding

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:31

KimD, ook via hier gefeliciteerd met de dracht!

Marlis, fijne vakantie!

Remembrance, wat is Doris een dropje. Die momenten herkennen we allemaal wel denk ik haha. Gedroogde snacks hielpen hier ook heel goed om even een relaxmoment/rust in te bouwen. Wij hebben ook een (extreme) puppybijter, maar hij heeft gwn heel veel last van z'n tandjes. Hij had even een 'pauze' in het wisselen en toen was het bijten ook zo goed als verdwenen. Dus er is nog hoop :P.

Kleine pups worden groot, gisteren 6 maanden geworden. Leuk om zo het verloop te zien, tot 4 maanden groeide hij vooral de lucht in en is daarna vooral breeder/hariger/roder geworden haha.

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:07

Knapperd, leuk om te zien idd.

Wij hebben het aller mooiste plekje voor vannacht, moesten wel offroad rijden een stuk maar wauw.

Honden lekker los gewoon er is niemand hier. Ivy heeft wel muilkorf om ivm stenen eten. Maar die vind het wel prima.
Afbeelding
Helaas Ivy haar hoofd onscherp
Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:36

Wat heerlijk curse, leuk vooruitzicht ook! Altijd leuk om samen te wandelen :o Hele mooie foto's trouwens :)

Geniet er nog lekker van Marlis! Hele mooie foto's. Jullie vinden wel mooie plekjes :D

Kimmel, wat een leuke collage. Heb ik van Cody het eerste jaar ook gedaan. Ontzettend leuk om de groei te zien maar ook om later terug te kijken! :D

Ik zag silence knuffels en wilde eens kijken of dit echt wat is. Ik druk dat ding 1x in en Cody wordt helemaal dol :') Gezien de hoeveelheid speelgoed dat Cody nu heeft bewaar ik deze voor de kerst :+

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:41

Heel bizar.. wij kregen buren met een 4x4 wagen met daktent, Duits stel. De honden hadden het eerder door dus hadden vast kennisgemaakt. Ivy en Moos dus even binnen gedaan en Sem lag nog met mij buiten te chillen. Opeens hoor ik een belletje en Sem was naar achter de camper gerend. Staat Sem tussen twee jachthonden, te piepen wou helemaal spelen, super blij. Jager keek me boos aan. Sem binnen gedaan en twee seconden later wordt er voor ons neus een fazant uit de lucht geschoten.

Ondertussen twee buren, veel trail lopers en een MTB'er hier langs gekomen, eerder op de dag was er totaal niemand.

MTB'er was een Fransman die super goed Engels sprak, gezellig even mee gepraat en die had het totaal niet op de jagers haha.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:36

Flux gefeliciteerd met je verjaardag!

Cursebreaker tis altijd zo genieten van jou foto’s! Prachtig!

Ah wat knap van Doris! Elke stapje is er weer een!

Kimme super leuk zo! Ik moet weer even een nieuwe foto maken van dr meiden ik heb het ook steeds wekelijks gedaan maar dan vanaf de geboorte laatste weken is het er weer in geschoten helaas!

Marlis wow! Wat heeelijk zeg en wij hier maar opgeschept zitten met regen bleh…

Kim gefeliciteerd met de dracht! Spannende en drukke tijd komt eraan!

Ik hoop dat ik verder niets overslagen heb anders komt er nog een betere bijlees post!

Hier is het mega druk 2 pups tegelijk opvoeden is soms best pittig in je eentje! Daarnaast geef ik een aantal pups uit het nest les en ben ik gevraagd of ik voor de hondenschool waar ik 2 avonden in de week met Mila train ook puppy cursus te doen. Toegezegd en ze moesten nog even pups werven dus kon wel een maandje duren uhm ik begin woensdag al met 2 groepjes van 4 waarvan mijn eigen meisjes om en om meelopen.

Ik ga van het weekend dierendag maar even dunnetjes overdoen want ik moest de hele dag werken wel zijn ze alvast verwend …

Afbeelding
Afbeelding

Emma haar oren gaan elke kant op omdat ze aan het wisselen is die die zitten even geplakt vandaar dr rare platte hoofd _O-

Gister dierenarts bezoekje gehad en Emma tikt nu de 12,1 kilo aan en Raya 11,8 ter vergelijking was Mila met dezelfde leeftijd 6,8 kilo!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze besteld nadat ik een foto voorbij zag komen van Kim die ze voor haar laatste best had besteld erg blij mee!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 14:00

Dat zijn geen puppies meer! Haha en eindelijk! De foto’s doen t! Mooie hoesjes *\%/*

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:16

kiwiwitje schreef:
Dat zijn geen puppies meer! Haha en eindelijk! De foto’s doen t! Mooie hoesjes *\%/*

HAha echt hè snap je waarom ik dus zo over de maat van de dc tuig twijfel :roll: ik kan me echt niet voorstellen dat ze even groot als Mila gaan worden maar op zich was de reu ook geen reus wel forser en ik wilde meer maat fokken dus dat is me denk ik wel gelukt _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-21 14:44

Hahahah ja dat snap ik wel!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:53

Wat zijn ze leuk!!!!!! <3
Die foto ‘zonder’ oren is wel echt verwarrend zonder dat tekstje erna hahahaha ik las dat pas nadat ik grondig de foto’s bekeek op zoek naar oren :o

Onze nieuwe regenjas is in ieder geval goedgekeurd :+ alleen moest ik hem hierna alsnog wassen omdat alles wat onder de jas zat wel nog spierwit was _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:22

Wat een mooie, leuke en gave foto's zie ik voorbij komen zeg.

Leuk zeg _KimmeL alle foto's in dezelfd positie!

Wat zijn ze toch ontzettend knap Candalisa.

Hoevaak per week hebben jullie cursus? Ik wil me inschrijven voor de basiscursus, opvolging van de puppycursus. maar dit is op 3 doordeweekse avonden, voor mij lukt dat sowieso niet en heb dit ook nooit meegemaakt.
Komt dit vaker voor tegenwoordig, 3 avonden per week?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:36

Zijn dat niet gewoon drie verschillende avonden waarop cursus wordt gegeven en je er eentje moet kiezen?

Ik start met Dundy volgende week vrijdag een gevorderden gehoorzaamheid cursus. Even onszelf weer uitdagen en werken aan onze band :D

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:40

Zonnebloem92 schreef:
Hoevaak per week hebben jullie cursus? Ik wil me inschrijven voor de basiscursus, opvolging van de puppycursus. maar dit is op 3 doordeweekse avonden, voor mij lukt dat sowieso niet en heb dit ook nooit meegemaakt.
Komt dit vaker voor tegenwoordig, 3 avonden per week?

Onze basiscursus was 2 avonden per week. Alle vervolg cursussen zijn nu 1 keer per week.
Is het idd niet dat je een avond kan kiezen? Geen idee hoe groot de hondenschool is / de groepen zijn, maar lijkt ergens misschien logisch?

Wij starten zaterdag ook in de gevorderde gehoorzaamheid cursus :). We mochten door naar de volgende, al is het nog wel spannend. Er zitten meerdere kleine honden in die groep en Beer kan daar nog wel eens op reageren. Tot nu toe hebben we 3 niveaus doorlopen, maar er waren eigenlijk altijd alleen grotere honden. Het zou geen verschil moeten maken natuurlijk, maar heb wel gemerkt dat hij net wat reactiever is naar kleine honden. We gaan het zien :)