Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 08:52

diaree is niks slechts.. Als de hond gewoon fit is is er meestal niks aan de hand. Beter een keer zichzelf goed leeg sch**ten want het moet er niet voor niks uit. T slimste is dan gewoon de dag een hond laten vasten zodat je het maag darmstelsel niet teveel prikkels geeft. Als ie klaar is met schijten gewoon langzaam wat licht verteerbaar voer geven. En als ie niet drinkt (wat veel honden al niet veel doen als er niks met ze gedaan word qua beweging, t niet heet is en ze 'nat' voer krijgen zoals bijv kvv) vul je dat gewoon aan met een beetje bouillon.
Als Dundy nu na wat eten nog steeds niet aan de race is dan valt t wel mee. En voordat ie nu weer gaat poepen van een beetje rijst met kip kan ook wel even duren als alles helemaal leeg is. (als voorbeeld, geef je hond eens een snack met veel haar/vacht. Dat zie je er bijna nooit binnen 12 uur in de ontlasting terug maar pas later. )

Dexter is er op 1 nacht 2x uit geweest. Dus ook daar verwacht ik weinig bijzonders. Zeker als ie gewoon fit is. :)
Gelijk medicatie erin vind ik niet nodig. Zolang ze fit zijn, niet veel bloed bij de ontlasting hebben, want een beetje is niet raar als ze aan de schijt zijn ivm persen etc, dan valt t vaak wel mee.

Veel plezier Jeanine! :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:59

kiwiwitje schreef:
diaree is niks slechts.. Als de hond gewoon fit is is er meestal niks aan de hand. Beter een keer zichzelf goed leeg sch**ten want het moet er niet voor niks uit. T slimste is dan gewoon de dag een hond laten vasten zodat je het maag darmstelsel niet teveel prikkels geeft. Als ie klaar is met schijten gewoon langzaam wat licht verteerbaar voer geven. En als ie niet drinkt (wat veel honden al niet veel doen als er niks met ze gedaan word qua beweging, t niet heet is en ze 'nat' voer krijgen zoals bijv kvv) vul je dat gewoon aan met een beetje bouillon.
Als Dundy nu na wat eten nog steeds niet aan de race is dan valt t wel mee. En voordat ie nu weer gaat poepen van een beetje rijst met kip kan ook wel even duren als alles helemaal leeg is. (als voorbeeld, geef je hond eens een snack met veel haar/vacht. Dat zie je er bijna nooit binnen 12 uur in de ontlasting terug maar pas later. )

Dexter is er op 1 nacht 2x uit geweest. Dus ook daar verwacht ik weinig bijzonders. Zeker als ie gewoon fit is. :)
Gelijk medicatie erin vind ik niet nodig. Zolang ze fit zijn, niet veel bloed bij de ontlasting hebben, want een beetje is niet raar als ze aan de schijt zijn ivm persen etc, dan valt t vaak wel mee.

Veel plezier Jeanine! :D

Doelde meer op Dundy dan ook. Als die nóg niet ok is, dan wil je dat voor Dexter voorkomen en toch even wat ontlasting van Dundy wegbrengen, lijkt mij. Er lijkt overigens inderdaad wel een virusje te heersen, hoor het om me heen meer. Lewis en Toby zijn ook beiden een dag ziek geweest vorige maand zo'n beetje. Vooral spugen overigens die twee.

Medicatie hoeft niet, lijf weet meestal best wel wat het met een virusje moet. Maar je weet niet of het alleen maar dat is, dus duurt het langer dan een paar dagen, laat ik liever wel de ontlasting checken.

Toby, en mijn vorige hond Zazou ook trouwens, is ook wel eens een paar dagen goed ziek geweest van zwemmen in verontreinigd water. Nou ja, 'zwemmen'. Achter een vogel aan rennen en ineens 'plons', bleek een gat in het gek te zitten naar een brandvijver van de gemeente. Enfin, dat heb ik toen ook 2 dagen aangekeken, en daarna was het echt weer over. Maar voor hetzelfde geld zit er écht iets naars in het water, en dan bel ik dus liever even voor een onderzoekje als ze niet beter gaan snel.
Medicatie neem ik voor mezelf ook niet als ik een paar dagen niet fit ben (vooruit, ik pak wel paracetamol bij migraine, dát wel, maar dat is ook niet iets dat je lichaam door reiniging even oplost, dat komt gewoon steeds terug).

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 09:03

Uit dundy kun je ook weinig halen, want hij heeft amper gegeten. Dus inmiddels kan er daar niet veel meer uit komen. :)
Dat vieze water had Dundy ook. En dat is al een gevoelige op zn maag en darmen. Dat nu Dexter pas 2,5 dagen later reageert en niet eens zo heftig als Dundy, lijkt voor mij in ieder geval geen verband te houden met t vieze water. Kaus heeft dundy getemperatuurd en ook zn temp was steeds goed. Hij zal eerst een beetje moeten gaan eten wil dat iets gaan zeggen. Maar dat ie gisteravond na zn rijst en kip niet aan de schijt gegaan is zegt genoeg. Want als ze aan de schijt gaan had dat voer van gisteravond er gewoon uit moeten komen.

T was overigens niet op jou gedoeld hoor Skip. Maar meer op mvdende. Dundy was niet ziek. Dundy was alleen aan de schijt..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:03

Beterschap met Dundy, Kaus! :(:) Hopelijk blijft het goed gaan met Dexter!

Kiwi je pakket was wat vertraagd maar is gisteren binnen gekomen :D
Ot vindt de sprotjes helemaal geweldig, maar hoe kan het ook anders. SprOtje _O-

Afbeelding
Kippenpoot is ook een feest!
Kusje van Ottie voor het snelle verzenden en bedankt voor het kleine cadeautje erbij :*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:12

kiwiwitje schreef:
Dundy was niet ziek. Dundy was alleen aan de schijt..

Ja, dat scheelt ook wel. Toby was toen echt wel lamlendig ook. Was echt duidelijk van dat water toen. Van topfit, naar behoorlijk sloom, moe én diarree binnen een paar uur. Na die onvrijwillige plons (waar hij ook niet meer uit het water kwam toen, oh drama was dat, samen met een aardige meneer hem eruit gevist, ik stond zelf ook tot mijn lies in dat vieze water toen) heb ik hem toen gelijk helemaal gewassen, maar hij zal toch iets hebben binnengekregen. Dat was dus na een paar dagen weer over, maar kon je wel heel duidelijk één op één linken aan dat vieze water. Sindsdien maar niet meer naar dat veld geweest - de gemeente heeft dat hek - inmiddels 2 jaar later ofzo - nog niet gemaakt _-:(

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:16

Kaus schreef:
Ach Warboel wat naar :(:) Omdat je hond zo smal is zou ik een non stop line harness aanraden. Die past Dexter ook goed en die is ook ontzettend smal. Ik weet alleen niet of die er in Otjes maat al zijn.

Ik wilde leuke foto's delen van Dundy en Dexter die afgelopen week door Nynke zijn gemaakt, maar Dundy is flink ziek dus het laat nog evWilgenlaan 4.en op zich wachten :(:) Als hij morgen niet opknapt gaan we naar de DA. Die vond het toen ik zonet belde nog niet nodig om daarvoor op zondag naar de kliniek te komen >;)

kiwiwitje schreef:
Uit dundy kun je ook weinig halen, want hij heeft amper gegeten. Dus inmiddels kan er daar niet veel meer uit komen. :)
Dat vieze water had Dundy ook. En dat is al een gevoelige op zn maag en darmen. Dat nu Dexter pas 2,5 dagen later reageert en niet eens zo heftig als Dundy, lijkt voor mij in ieder geval geen verband te houden met t vieze water. Kaus heeft dundy getemperatuurd en ook zn temp was steeds goed. Hij zal eerst een beetje moeten gaan eten wil dat iets gaan zeggen. Maar dat ie gisteravond na zn rijst en kip niet aan de schijt gegaan is zegt genoeg. Want als ze aan de schijt gaan had dat voer van gisteravond er gewoon uit moeten komen.

T was overigens niet op jou gedoeld hoor Skip. Maar meer op mvdende. Dundy was niet ziek. Dundy was alleen aan de schijt..

Kaus geeft toch zelf aan dat Dundy flink ziek was/is?

Kijk aan de schijt ga ik ook niet direct naar de da voor.

Maar als een hond zich goed beroerd voelt, in de zin van niet eten (En als een dood vogeltje op de bank liggen) dan ga ik wél direct naar de dierenarts. Skip zn temperatuur was trouwens ook prima toen in februari, dat hoeft niet veel te zeggen want Skip was echt heel goed ziek.

Zeker als er weinig/ niets wordt gedronken.

Skip had toen op vrijdag avond nog goed gegeten, zaterdag ochtend niet meer. Vanaf zaterdag ochtend ook weinig gedronken. Zondag begin van de middag was hij al wat uitgedroogd en moest hij aan het infuus. Dat was in februari toen het koud was...

Met deze zomerse temperaturen zou ik persoonlijk niet lang afwachten met diaree en weinig drinken, maar zou ik echt willen dat er vocht in gaat. Of doordat de hond zelf vocht inneemt door drinken/ eten, misschien geholpen door anti misselijk medicatie of door middel van een infuus.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:23

Jip vind water tof als hij grond onder zijn voeten voelt. Maar vanochtend had ik zijn dode beest afgepakt en ver in het water gegooid, en dan kan meneer opeens wel zwemmen _O-

Beterschap Kaus met de Dexter en Dundy!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:51

Ik denk dat Kaus wel zelf kan oordelen welke stappen het beste zijn voor haar honden, zij kent ze immers het beste :) Sterkte!

Er liep hier vanochtend een man met een grote hond. En het leek wel een kermisattractie. Die hond klingelde aan alle kanten zoveel riemen, gespen en weetikveelwat had deze beste hond om. Ze liepen aan de overkant maar dat geklingel maakte bij Bodhi zoveel los dat ie begon te blaffen/grommen. Voor mij dus een trainingsdingetje.
Nou moet ik wel zeggen. Hier in Barendrecht hebben we zo'n gemeentepenning en andere penningen die je er bij kan hangen en die klingelen. Veel honden die dus op ons af komen (loslopend) of blaffen aan de lijn; klingelen. Dus ergens kan ik mij dat 'triggerpoint' wel inzien en hebben we nu dus iets om op te oefenen. Hoe weet ik alleen nog niet :P
Hij was dan wel weer helemaal blij met de tennisbal die hij vond in het grasveld hahaha

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:57

Denies
O dat lijkt me idd ook wel iets wat kan triggeren ja als je zo'n kerstboom tegenkomt haha.
Maar als hij balletjes zo leuk vind, misschien een balletje of ander speeltje meenemen met wandelen en daarmee proberen de focus te krijgen als je andere honden tegenkomt en dan het speeltje erna geven als je er langs bent en hij het goed doet? Ik zeg maar wat. Is altijd lastig trainen als je afhankelijk bent van wat een ander doet ook he. Misschien zou je die eigenaar eens van een afstandje kunnen vragen of ze open staan om te oefenen? Of een oproepje zetten op DoggyDating. ik zie daar ook regelmatig mensen vragen of anderen kunnen oefenen op afstand om hun hond te laten wennen aan het een of ander waar ze het even wat lastiger mee hebben. Zo kun je elkaar dan goed helpen :j

Zo kwam ik vanmorgen op de parkeerplaats vh losloop gebied iemand van de 'vaste garde' tegen die we al een tijdje niet meer gesproken hadden maar Arya herkent mensen Zo goed, dus die was helemaal enthousiast en ivm de afstand regel is het heel lastig om haar naast me te houden als ik haar ook wil laten oefenen met het begroeten van bekende mensen, dus dan moet ik ook een beetje ruimte in die lijn kunnen creeren als ze elkaar even hoi willen zeggen maar dan ben ik een hoop controle kwijt - want dat vind ik wel iets dat moet kunnen, dat ze iemand kan begroeten die ze kent. Normaal los is dat geen probleem (ook al springt ze nog wel eens omhoog), maar nu aan de lijn wat lastiger als je dan ook afstand ertussen wilt houden. Maar deze mevrouw werkte dus heel goed mee en wilde me helpen ipv dat ze door zou gaan met Arya gek te maken bv (wat de overbuurman hier doet. Is ook enthousiasme van zijn kant, maar jeetje Arya draait echt af nu als ze 'm ziet omdat hij d'r zo leuk vind en dan graag aandacht van d'r wil, dus ik kan 't dr niet eens kwalijk nemen dat ze als hij korterbij komt gewoon zichzelf niet meer kan bedwingen, maar wel lastig hoor soms. Gelukkig doet ze het met vreemde mensen in ieder geval niet en is ze normaal wel snel te 'corrigeren' en ik kon dus even heel fijn oefenen met Arya over het leren rustig te begroeten van bekende mensen. Dat zijn dingen die we 100x moeten gaan doen voor het waarschijnlijk echt erin zit aangezien ze ook gewoon nog jong is, maar met dit soort mensen ben je dan zo geholpen he <3 Of mensen die stukjes aan de lijn wel eens meelopen zodat ik dat ook kan oefenen met d'r vind ik ook wel eens fijn.

Kaus
Klinkt als een virusje idd, sterkte en hoop dat ze er snel beiden bovenop zijn! Ik hoor het momenteel wel meer om me heen dat honden ineens zoiets hebben en het is dan ook ineens weer over. Zolang je wel nog vocht binnen krijgt is dat wel al iets natuurlijk. Kunt tussendoor in ieder geval zelf ook de turgor checken natuurlijk als je bang bent voor uitdroging en dan ben je er alsnog op tijd bij als je toch naar de DA zou moeten voor ondersteuning.

Cupcakes
Wat leuk dat Jip gezwommen heeft!! Ik moet nog iets gaan zoeken in de omgeving waar Arya kan zwemmen, maar weet echt niet waar want de plekjes die ik eerst had gevonden, zitten nu vol met vissers jammer genoeg :') -O-

---

Ik vond het al best warm vanmorgen in de zon dus wij gaan zo nog even een korter rondje doen met m'n schoonzus en haar hond en dan hoeft ze overdag in ieder geval niet meer te gaan voorlopig. Met de rui nu en de hoeveelheid overtollige vacht die ik gewoon niet in 1x eruit geborsteld krijg, heeft ze het al sneller moeilijk nu met warmer weer tijdens de wandeling dus dat passen we dan even aan nu.

Wat een Heerlijke puppy foto's komen voorbij trouwens <3 <3 <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 10:11

mvdende schreef:
Kaus geeft toch zelf aan dat Dundy flink ziek was/is?

Kijk aan de schijt ga ik ook niet direct naar de da voor.

Maar als een hond zich goed beroerd voelt, in de zin van niet eten (En als een dood vogeltje op de bank liggen) dan ga ik wél direct naar de dierenarts. Skip zn temperatuur was trouwens ook prima toen in februari, dat hoeft niet veel te zeggen want Skip was echt heel goed ziek.

Zeker als er weinig/ niets wordt gedronken.

Skip had toen op vrijdag avond nog goed gegeten, zaterdag ochtend niet meer. Vanaf zaterdag ochtend ook weinig gedronken. Zondag begin van de middag was hij al wat uitgedroogd en moest hij aan het infuus. Dat was in februari toen het koud was...

Met deze zomerse temperaturen zou ik persoonlijk niet lang afwachten met diaree en weinig drinken, maar zou ik echt willen dat er vocht in gaat. Of doordat de hond zelf vocht inneemt door drinken/ eten, misschien geholpen door anti misselijk medicatie of door middel van een infuus.

Ja maar WAT is flink ziek?
Zoals ik zei; hij was fit, zn temperatuur was goed hij was alleen aan de schijt.. Dus dat ''flink ziek'' is puur gebaseerd op t feit dat is aan de schijt was.

En de DA bevestigd dat; want die vond t niet nodig om langs te komen. Dus hond is fit, hond heeft geen koorts. Hond is aan de schijt.
Kaus zegt zelf ook dat zijn temp goed is en dat ie alles onderschijt.
Dus t is niet iets wat alleen ik weet, maar jij pakt gewoon 1 bericht en trekt daar je conclusie op. En dan ga je mij aanspreken op wat kaus zegt?

Kaus schreef:
Dank jullie! Hij poept alles onder. Begon vanochtend vroeg en wordt steeds erger. Tot zelfs drie keer in tien minuten. Hij leek zonet redelijk klaar maar toen kwam er weer een lading. Hij heeft nog niet gedronken vandaag dus krijgt zo wat kip met rijst en een lading kookvocht. Zijn temperatuur is gelukkig goed.

Kaus schreef:
Ach Warboel wat naar :(:) Omdat je hond zo smal is zou ik een non stop line harness aanraden. Die past Dexter ook goed en die is ook ontzettend smal. Ik weet alleen niet of die er in Otjes maat al zijn.

Ik wilde leuke foto's delen van Dundy en Dexter die afgelopen week door Nynke zijn gemaakt, maar Dundy is flink ziek dus het laat nog even op zich wachten :(:) Als hij morgen niet opknapt gaan we naar de DA. Die vond het toen ik zonet belde nog niet nodig om daarvoor op zondag naar de kliniek te komen >;)

Overigens, deze temperaturen zijn zo schokkend niet.. Hier liggen ze heel de dag gewoon binnen en dan mag ik blij zijn als ze buiten hun beweging om 2x naar de waterbak gaan voor een slokje. Hoogstens wat meer na even fanatiek kauwen..
Maar ook in de zon buiten lopen ze echt geen tig keer naar hun waterbakken om te drinken. en als ze drinken is t 2 slokjes en weer terug de zon in.. En ach Toen boellie een flinke ontstoken bloeduitstorting had was volgens de DA zijn temperatuur ook prima.
T is alleen een beetje jammer dat er uitgegaan word van een ''normale temperatuur voor honden''. Boellie zit namelijk standaard rond de 37,2/37,5, Chick zit tussen de 37,0 en 37,5 en Djessey is de enige die meestal tussen de 37,5 en 37,8 zit.
Dus voor de normale temperatuur zitten hun allemaal te laag. Dus dat vertel ik er iedere keer bij bij de DA. Want met zn ontstoken bloeduitstorting zat ie gewoon 1 graden hoger dan normaal. Dus zo goed was zn temp ineens niet meer. :) Maar een echt zieke hond zonder een hogere(of flink lagere) temperatuur is nagenoeg nooit t geval.

Warboel schreef:
Beterschap met Dundy, Kaus! :(:) Hopelijk blijft het goed gaan met Dexter!

Kiwi je pakket was wat vertraagd maar is gisteren binnen gekomen :D
Ot vindt de sprotjes helemaal geweldig, maar hoe kan het ook anders. SprOtje _O-

[ [url=m/YJCTFC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kippenpoot is ook een feest!
Kusje van Ottie voor het snelle verzenden en bedankt voor het kleine cadeautje erbij :*

Oehh jeej! die vertraagde pakketten word ik gek van.. Maar ja t is niet anders..
Lekker genieten van de snackjes Otje! :D Doet ie het verder goed? Makkelijke pup?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:27

Ik zie daar niet zoveel in Cursebreaker. Bodhi heeft sinds een poosje een shihtzu reutje (denk dat het een reu is) waar hij helemaal weg van is. Wij kunnen elkaar ook bijna niet negeren want die hond gaat zitten en geen kant meer op en Bodhi die heeft zoiets van, 'JAAAAAAH!', maar dat is 22kilo versus 5 ofzo dus dat moet van mij rustig :')
Daarna zag hij een balletje en die heeft hij achtergelaten en toen wij ons laatste stukje naar huis begaven liep er aan de overkant een kerstboom-hond. Bodhi is niet af te leiden met snoepjes of speeltjes. Hij kan spelen met de honden waar mee het goed gaat en dat vind ik dikke prima :D

Onze wandelingen zijn op het moment weer gewoon relaxed (alleen nu gaat het met mij weer wat minder dus moet dat afsluiten tijdens een wandeling, is moeilijk) en we genieten lekker van ons standaard rondjes :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:35

kiwiwitje schreef:
Oehh jeej! die vertraagde pakketten word ik gek van.. Maar ja t is niet anders..
Lekker genieten van de snackjes Otje! :D Doet ie het verder goed? Makkelijke pup?

Ja snap ik, ze zouden vrijdag komen geloof ik maar is gisteren geworden. Geen probleem hoor, maar snap dat je er gek van wordt! -O-
Ze doet het super! :) ik vind het eerlijk gezegd makkelijker dan ik verwacht had. Ze luistert goed, kent spelenderwijs al wat commando’s (zit, af, plaats, touch, hier en “blijf” begint ze te begrijpen maar vindt ze heel moeilijk wat helemaal niet gek is). Ze geeft het goed aan als ze moet plassen of poepen, natuurlijk gebeuren er wel eens ongelukjes maar dat hoort erbij! Ze slaapt nu op ons voeteneinde of op dr kussen naast het bed en dat gaat ook super. Eventjes alleen blijven gaat ook steeds beter! Dus al met al valt het me alles mee, het is gewoon een lekkere ongecompliceerde, sociale, blije pup <3

Ik had gisteravond vergadering op m’n werk en juffie was dus de avond met m’n vriend, maar ze had me ZO GEMIST
Afbeelding
:+:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:36

Denies
Ja ik herken het haha. Hier gaat het met fases ook met het een soms weer minder goed en het ander beter en dan draait het weer om. En je eigen mentale gezondheid speelt daar idd ook nog een grote rol in ja. Maar in ieder geval fijn dat je nu weer lekker relaxed kan lopen xD Arya is ook niet te porren met een speeltje buiten en nu momenteel de trainers ook vaak niet dus dat is ook weer even zoeken nu naar wat wel werkt.

Wel leuk dat hij zo'n vriendje heeft, alleen jammer idd van het verschil in grootte/gewicht hihi. Hier komen in het losloop gebied weinig kleine hondjes, maar soms ook nog wel. Meestal is Arya wel rustiger met ze, maar als ze gaan rennen gaat ze ook meerennen en dan kan ze wel eens lomp zijn dus dan probeer ik dat wel af te kappen en door te lopen weer. Ze is wel eens over een kleiner hondje heen gevallen namelijk omdat ze dan sneller is... oeps :')

kiwi
Wel top dat je zo goed weet van je honden wat de normale temperatuur is. Dat is idd zeker met een DA bezoekje zo fijn!! Moet ik eigenlijk ook eens naar kijken bij Arya, stom dat ik dat eigenlijk niet weet.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:39

Haha gelukkig zijn er ook nog wat grotere honden waar die mee zou kunnen :P Maar sowieso heeft hij Mera en die laat het kaas écht no fcking way van haar brood eten. Nog 2,5 week en dan kunnen ze lekker crossen!

Als ik geluk heb dan kan ik Bo wat truckjes vragen maar zodra hij het truckje gedaan heeft is hij alweer om zich heen aan het kijken. Ik kan het wel anders willen zien, maar ik kan me er ook aan toegeven. Daarom .. als er EMDR voor honden zou bestaan dan stonden wij vooraan voor de eerste behandeling. Gelukkig als ik met Mera er bij kan wandelen is hij iets toegankelijker en verder vind ik het wel prima.

Ondanks de pijnmedicatie lijkt Lupa wel slechter te worden/blijven .. dus dat wordt nog pittig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:44

Ho, ho jongens rustig :))

Wat Kiwi zegt klopt inderdaad. Ik persoonlijk noemde Dundy flink ziek omdat hij gewoon goed aan de schijt zat en daarbij zelfs in tien minuten tijd drie keer de auto onder heeft gepoept. Verder lag hij wat gespannen in de bench, oortjes strak, rug strak, hij voelde zich dus duidelijk niet goed.

MvdEnde, ik weet niet waar je vandaan hebt dat Dundy niet eet? Als mijn vreetzakje niet eet sta ik binnen een minuut op de stoep van de DA, dan is er pas écht iets mis _O- Nee hoor, hij heeft dus gewoon kip met rijst en heel veel kookvocht gehad. Ik heb het netjes afgewogen waardoor hij zo'n 800ml heeft gedronken. Genoeg dus voor zijn gewicht. Hij lag ook niet als dood vogeltje op de bank. Zodra hij dacht dat er wat te snaaien viel stond hij gewoon bij mij te kwispelen. Maar hij voelde zich gewoon niet optimaal.

Gisterenavond even balletje wezen gooien omdat hij weer energiek oogde en dat ging goed. Hij heeft zonet weer even gepoept en was nog niet helemaal goed maar al wel een stuk beter. Nu heeft hij natuurlijk ook alleen maar kip met rijst gehad en is hij vrij gevoelig op z'n maag dus ik verwacht ook niet dat hij echt goeie ontlasting krijgt op iets anders dan zijn eigen voer.

Bij Dexter denk ik eerder dat het door het rennen in de warmte kwam gisterenavond (had Dundy grotendeels vastgelegd en alleen Dexter laten rennen). Die draaide vanochtend vroeg namelijk een keurige drol :Y)

CB, vreselijk hè zo'n vacht _O- Misschien even naar zo'n Dog Wash en het er goed uitblazen? Dat helpt bij Floyd altijd goed.

Warboel, wat schattig <3 Wacht maar tot ze straks groot is, dan zijn die kippenpoten hap, slik, weg.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:50

Wat een heerlijke foto Warboel <3
En heerlijk hoe ze al lekker met de snacks bezig is. Ik krijg altijd zo de kriebels van die kippen poten he :')

Denies
Wat rot van Lupa ;(

Kaus
Ik denk dat ik een dezer dagen even langs m'n zusje ga en met de waterblazer aan de slag ga en hopelijk helpt dat al iets :j Ze ziet er nu echt onverzorgd uit terwijl we echt wel aan vacht onderhoud doen, maar goed. Ze heeft van die plekken hebt waar de vacht wel al goed is en dan erom heen zitten overal nog die losse plukken. Vreselijk om te zien aangezien ze tot nu toe altijd zo mooi in d'r vacht zat :')

Wat fijn dat er al verbetering in zit en energiek oogde *\o/*
Zal idd nog wel even duren voor de ontlasting weer goed bijgetrokken is nu je idd even wat anders te eten geeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 11:08

Warboel schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja snap ik, ze zouden vrijdag komen geloof ik maar is gisteren geworden. Geen probleem hoor, maar snap dat je er gek van wordt! -O-
Ze doet het super! :) ik vind het eerlijk gezegd makkelijker dan ik verwacht had. Ze luistert goed, kent spelenderwijs al wat commando’s (zit, af, plaats, touch, hier en “blijf” begint ze te begrijpen maar vindt ze heel moeilijk wat helemaal niet gek is). Ze geeft het goed aan als ze moet plassen of poepen, natuurlijk gebeuren er wel eens ongelukjes maar dat hoort erbij! Ze slaapt nu op ons voeteneinde of op dr kussen naast het bed en dat gaat ook super. Eventjes alleen blijven gaat ook steeds beter! Dus al met al valt het me alles mee, het is gewoon een lekkere ongecompliceerde, sociale, blije pup <3

Ik had gisteravond vergadering op m’n werk en juffie was dus de avond met m’n vriend, maar ze had me ZO GEMIST
[ [url=m/gFFF3K.jpg]Afbeelding[/url] ]
:+:

Oh wat heerlijk! Gaat echt heel lekker dus! :D
Al mn pakketten die moeten komen zijn ook vertraagd en een retour hierheen is ook al bijna 2,5 week onderweg.. :(

T gaat bij jullie dus eigenlijk best lekker Denies? :D wel balen dat t met jou zelf weer wat minder gaat :(

Altijd handig om te weten Curse. Ik doe meestal in de ''winter'' ergens een dag of 3, 3-4 x per dag temperaturen rond dezelfde tijdstippen en dan in ze ''zomer'' nog eens.
Met chick haar dracht kwam ik er zo achter dat ze in de winter sochtends nog veel lager zit en regelmatig op 36,9 bijv zat. Die heeft t snachts dus kouder in de winter en die krijgt dus extra kleedjes in de bench dan.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:25

Many schreef:
:wave: Ik houd jullie niet bij! Even een poging tot bijlezen van de laatste pagina's.

Allereerst Jeanine, veel plezier! *\o/*

Kaus, wat sneu dat nu de volgende hond ziek is! Pomme is twee weken geleden een dag flink ziek geweest en ik begreep van onze puppycursusjuf dat zij al van meer mensen had gehoord dat hun hond ziek was. Dus misschien is er een vervelend hondenvirus actief? Ik hoop in ieder geval voor je dat Dexter gauw opknapt!

CupCakes, Jip is dus niet zo'n waterrat? :D Hij is wel prachtig zeg!

Cinniz123, hoera weer een tand eruit! Zag je echt dat 'ie los zat? Bij Pomme heb ik het wisselen van de voortanden gemist, daarna vond ik een week lang elke dag een tand haha.

Nicky91, wat een lieve pups <3 En wat fijn dat het zo gezellig was bij de fokker! Ben heel benieuwd welk pupje uiteindelijk van jullie wordt.

Over loslopen: ik hanteer meestal de (ongeschreven?) regel dat ik de honden aanlijn als ik iemand tegenkom met een aangelijnde hond. Pomme loopt trouwens in het bos altijd aangelijnd, die vertrouw ik los nog niet. Zaya loopt altijd los als we in de natuur wandelen (dus niet tijdens een rondje door het dorp), maar die blijft heel dichtbij ons. Pomme is héél enthousiast naar alles met een hartslag, die moet echt nog leren dat niet iedere hond en niet ieder mens dat leuk vindt. Als we iemand met een hond tegenkomen, vraag ik altijd of het ok is als Pomme die hond even komt begroeten. Zo niet, ook prima.

Over namen: Pomme haar stamboeknaam is Bondi Beach (+ kennelnaam) :') Wij wilden graag een Franse naam (want Frans ras) maar niet iets te meisjesachtigs of truttigs. Dus zo kwamen we op Pomme.

Hoe gaat het met de pupjes van IMJ en Warboel? Beginnen ze al te wennen aan hun nieuwe huis en familie?

Ik reageer alleen ff hier op want moet weer 2 pagina’s bijlezen en heb ff druk.

Guapa is al 10 maanden dus had al lang klaar moeten zijn.
Dit was een dubbele tand en zag indd dat hij nu los ging zitten maar dat kwam doordat ze ineens weer haar speelgoed sloopte.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:39

Ja hoor Kiwiwitje! Ik mag niet klagen over hoe het gaat. Heb de wandelronde 's avonds nu andersom dus ik wandel eerst met Bo en als het rustig is dan pak ik een extra lus mee. Het is om die tijd nog rustiger dus ik kom geen vervelende mensen (zoals die man met de blauwe lab) tegen. Daarna wandel ik met Mera en train ik voor ons examen volgende week en dan zit het er weer op :D Ochtend wandeling was eigenlijk niet zo bijzonder.

En tsja .. ik .. whats new. Er moet nu 2 uur extra werken bij en dat zal binnenkort wel nog meer worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 11:46

Kun je wel zelf weer beter ontspannen? Omdat je nu natuurlijk helemaal van die therapie af ben.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:49

kiwiwitje schreef:
Kun je wel zelf weer beter ontspannen? Omdat je nu natuurlijk helemaal van die therapie af ben.

Ontspannen, wat is dat? :') Juist nu de revalidatie over is denkt iedereen dat ik niets meer mankeer en gewoon volle bak vooruit kan *\o/*
Ik zit te wachten op het eindverslag en dan ga ik in ieder geval zoeken naar iemand die triggerpoints kan behandelen in de hoop daar weer wat verlichting van te krijgen. Ik ben leuke dingen al weer aan het cancelen door de pijn .. keep on smiling **\O/**

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:50

Cinniz, ik vond die manden ook wel een beetje duur inderdaad voor de maat die ik nodig had := Daarnaast weet ik niet zeker of ze er wel echt in zouden gaan liggen.

Wat lastig Denies :(:) Ik hoop echt dat het snel allemaal wat positiever wordt!

Ik heb een topic aangemaakt met de fotoshoot van Dundy en Dexter :D
[BB-ITP] Dundy en Dexter, van fotomodel tot sporthond

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:56

Kaus schreef:
Cinniz, ik vond die manden ook wel een beetje duur inderdaad voor de maat die ik nodig had := Daarnaast weet ik niet zeker of ze er wel echt in zouden gaan liggen.

Wat lastig Denies :(:) Ik hoop echt dat het snel allemaal wat positiever wordt!

Ik heb een topic aangemaakt met de fotoshoot van Dundy en Dexter :D
[BB-ITP] Dundy en Dexter, van fotomodel tot sporthond

Nou ik vroeg me dat ook wel af hoor maar uit de doos gingen ze er gek genoeg gelijk in en ze hadden er gewoon ruzie om.
elkaar uitdagen om te spelen en dan kwam degen uit de mand en dan de ander er gauw inspringen.
Toen kwam wappie erbij en die pikte hem in.dus toen nog 2 besteld en de 4de heb ik via de fokker voor ‘inkoops’ prijs

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 12:03

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:

Ontspannen, wat is dat? :') Juist nu de revalidatie over is denkt iedereen dat ik niets meer mankeer en gewoon volle bak vooruit kan *\o/*
Ik zit te wachten op het eindverslag en dan ga ik in ieder geval zoeken naar iemand die triggerpoints kan behandelen in de hoop daar weer wat verlichting van te krijgen. Ik ben leuke dingen al weer aan het cancelen door de pijn .. keep on smiling **\O/**

Oh wat klote zeg :(
Hopelijk kun je met de therapeut wel wat.

Ik heb een nieuw boek :D jeej

Afbeelding

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:16

Mag ik hier meelezen en ook vragen stellen?

Wij willen al zo’n 13 jaar een hond, maar hadden er niet voldoende tijd voor. Inmiddels zit ik minder valide en volledig arbeidsongeschikt thuis en zijn we de laatste maanden concreter aan het oriënteren op opvoeding en type ras wat bij ons zou passen. Onze favoriete rassen, passen nu niet meer ivm mijn letsel, maar het type ras wat wel zou passen trekt mij nog niet 100%.
Daarnaast vind ik het heel moeilijk om door alle gezondheidsproblemen een geschikt ras te vinden, voor mijn gevoel zoeken naar een naald in een hooiberg.

Dus mocht er interesse zijn om mee te denken naar wat ons zou passen en wat jullie vinden van de door mij bedachte rassen, dan zou ik dat graag met jullie delen :)
Overigens zijn wij niet per direct op zoek naar een pup, wij willen graag een weloverwogen besluit maken.