Dit is dus de reden dat de kipjes terug de kooi ingaan. Tommy is zo brutaal dat hij ons opwachtte tot we met borden de kamer inliepen om vervolgens een snoekduik in ons eten te maken.
Mango imiteert het geluid van de koelkastdeur en komt al aangevlogen zodra hij hoort dat ik de groente ga afgieten voor het avondeten. Dan weet hij dat hij mag voorproeven (Hij landt dan op de bar, dus komt niet in de buurt van het vuur). En het is idd onmogelijk om te eten terwijl er een vogel los vliegt
@cayenne, jij bent thuis in de valkentaal, Wat betekent het als onze valk zachtjes mummelt/gakt? Haar kuif laat ze dan meestal zakken. Het komt in ieder geval heel lief over.
Ze is al zoveel vrijer en tammer dan toen ze hier kwam. Vliegt nu ook ontspannen van de ene ruimte in huis naar de andere ruimte. Wil graag bij de mensen in de buurt zijn. En kijkt af hoe de pyrrhura dingen doet.
Dan hebben ze pech, twee dames. Hoe lang duurt zo’n periode dat ze broeds zijn? Ze zoekt ons wel stukken meer op dan ze normaal doet, het verbaast me dus niet dat ze broeds gedrag vertoont.
Op de kast in de kamer staat een doos met een gat in de zijkant en aan de bovenkant. De pyrrhura vindt die doos wel erg interessant en de valk vindt de slaapboomstam van de pyrrhura erg interessant.
Dat ligt eraan. Vaak in de voliere is het maar een een paar dagen per maand, maar wanneer ze in huis zitten is de temperatuur natuurlijk aangenamer voor ze en zullen ze vaker broeds worden. Je kunt het gedrag wel enigzins beperken door ze niet over de rug en bij de staart te aaien, want op die manier stimuleer je het. en even weinig eivoer geven.
Morgen ga ik met mijn valkje naar de dierenarts. Ik ben nu al ontzettend nerveus.. Hij is niet hand tam dus ben bang dat hij veel stress krijgt. Nog tips om hem snel in een reiskoffer te krijgen?
Tienus, ja hoor dat kan. Ik heb nu ook een paar dames die broeds zijn, terwijl ze buiten zitten en het voor hen dus echt wintertemperatuur is.
Spannend AnnaXBoy! Het vangen vinden ze nooit leuk, maar maak het ook niet groter als dat het is! Vooral niet voor jezelf, want het valt best mee hoor! Het is even vervelend, maar voor hun eigen bestwil! Doe wel een donkere handdoek oid over de reismand heen zodat hij daarna rustig zit. En wat trosgierst in het mandje ter afleiding! Hou je ons op de hoogte?
Helemaal vergeten nog te reageren gister. Valkje heeft een tumor bij zijn voet die de vogelarts niet weg durft te halen vanwege de locatie. Ze ging nog even overleggen met andere artsen of vriezen een optie is. Al met al een hele fijne vogelarts en ze ging echt goed met hem om, dus dat stelde me erg gerust.
Geen idee nog. De vader is precies dezelfde kleur waarschijnlijk en de andere in het nest lijkt ook die kleur te worden Afwachten wat er uit het 2e nestje komt.
Ik duim voor je AnnaXBoy dat ze het goed kunnen oplossen.
Ik moest zo lachen om die meme enkele posts hierboven zo gaat het hier ook. Om de een of andere reden zijn ze hier ook getriggerd als iets enkel al kraakt. Ik ben dus ook niet veilig als ik chips voor mezelf pak of een ander krakend pakje heb.
Hier gaat alles goed tot dusver! Solo en Tia zijn echt klit-en-band en Solo lijkt zeer tevreden met haar. Nog geen geknuffel gespot maar wie weet hij vind mij gelukkig ook nogsteeds aardig.