Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:53

Nu nog 4 over en de haan. En dan de ren met 12 krielkipjes, waarvan er 3 van ons zijn. De overige kippen zijn van onze huisbaas.

Kl*te vos liep afgelopen nacht weer rond het huis. Werden toevallig om 3 uur wakker. Dus ben toen even boos naar buiten gevlogen en nog rondje tuin gedaan. Hopelijk blijft ie gewoon weg nu.

Hij heeft ergens anders ruim 30 kippen gepakt..

Veriye

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 04:52

:( als hij ze tenminste zou opeten, maar alleen maar doodbijten is zo zonde.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:19

Gek is dat eigenlijk, dat vossen moorden om het moorden. Meestal doodt een dier alleen wat hij/zij nodig heeft. Is daar wel eens onderzoek naar gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:25

Een kat doet dat toch ook?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:28

DeMolenhoek schreef:
Een kat doet dat toch ook?

Is dat zo? Onze katten vingen nooit iets :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:30

Kom hier maar eens kijken. Altijd leuke cadeautjes voor de deur. Onze kater is zelfs eens met een levende kip komen aanzetten.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:40

Kat van ons eet alles op wat ze vangt. Met cadeautjes willen katten toch een deel afgeven zodat e ook eten hebt. Tenminste heb ik dat een ker gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:41

Ik zal ze de volgende keer bedanken :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:52

Hier eet de kat ook alle prooi zelf op. Behalve de darmen :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:05

Veriye schreef:
Kat van ons eet alles op wat ze vangt. Met cadeautjes willen katten toch een deel afgeven zodat e ook eten hebt. Tenminste heb ik dat een ker gehoord.

Dat of ze laten zien hoe je het zelf moet doen. Er wordt door veel mensen gezegd dat het cadeautjes zijn, maar tot nu toe heb ik juist altijd gehoord dat ze het doen om te laten zien hoe je moet jagen. Wat de reden ook is, ik gooide ze in de stad altijd in de GFT-bak en nu we landelijk wonen, laat ik het liggen voor de andere dieren. Onze vroegere kat legde muizen netjes voor je op een rij, met de koppies allemaal dezelfde kant op. Was wel apart. :D

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:18

Heeft iemand hier ervaring met plofkippen? Ik heb een kip die uit een beslagname komt, een naakthalskip, die waarschijnlijk te zwaar is geworden en nu door de pootjes zakt. Heeft iemand tips en advies voor het houden van zo'n kip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:38

Een naakthalskip is wel een vleeskip maar geen plofkip. Een plofkip is de ross308. Maar het kan wel zijn dat deze te zwaar is. Het meest humane in zo gevallen is er een einde aan maken.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:42

Maar je kunt een te zware kip dan toch ook laten afvallen, of is dat te naief gedacht?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:09

Lijkt me ook, dat je die af zou kunnen laten vallen? Weet je hoe ze ongeveer gehouden is? Misschien in piepklein hokje en dus poten te zwak want nooit wat mee gedaan?

Over kat en prooi; onze vorige kat heeft eens een grote weidevogel gevangen en stiekem onder in onze kledingkast gestopt. Het is me nog altijd een raadsel hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. In elk geval schrok ik me rot toen ik wat uit de kast wilde halen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:11

Ja maar dan moet je hem voor de rest van zijn leven alleen houden, want die blijven eten. Of dat wenselijk is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:29

Ik heb 3 Ross308 kippen gehad.. op dieet.. dat betekend dat ze altijd honger hebben. En dus heel veel drinken. Zet je ze te streng op dieet drinken ze zichzelf gewoon dood. Met 2 maanden zijn ze geslacht, want toen ging het echt niet meer.

Als die kip nu al door de poten zakt, dan is het meest humane om te doen te slachten, helaas.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:06

Ik heb ook een reactie gekregen van iemand met naakthalskippen. Daar ga ik nu mee aan de slag, hopelijk gaat het dan weer wat beter met de kip.

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie reacties! Fijn dat hier zo veel kippenliefhebbers, ervaring en kennis aanwezig is.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:10

Ik ben ook met een experiment begonnen. Mn Brahma is broeds. Heb 4 broedeieren uit de buurt gehaald en onder haar neergelegd.

Geen idee wat het gaat doen en of ze een goede moeder is, maar het is wel leuk om te proberen.

Hier dus ook geen broedmachine maar gewoon een hen die haar werk moet gaan doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 16:27

Wij hebben al een week of 2 de wyandottes broeds (zonder eieren). De cochin vind het 2e legnest te min en vreet haar eigen eieren inmiddels leeg. En dat terwijl ze na 9 maanden 'opfokken' pas een paar weken aan de leg waren :roll: :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 19:42

De eerste eitjes hebben een gaatje *\%/*

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 11:58

Ze komen langszaam uit, nu is het "oudste" kuiken de andere kuikens aan het pikken (die dus nog aan het bekomen is) Bij elkaar laten zitten of kuiken uit de broedmachine halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:32

Normaal bij elkaar laten zitten, maar ik heb ondertussen ook al kuikens uit de broedmachine gehaald die te brutaal waren. Toen ze begonnen te eierengooien was het wel geweest :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:14

whahaha, nouja volgens manlief probeerde het net-uitgekomen-kuiken weg te rollen van het pikkende kuiken, dus dan maar apart gezet. Andere kuikentje moet wel kunnen uitrusten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:45

Gisteren weer zo'n 10.000 roofmijten losgelaten in mijn kippenhok.
Hoe hebben jullie het nu met de bloedluizen?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:48

Ik heb nog geen bloedluis in het hok en controleer het regelmatig.

Alle 4 eieren zijn uitgekomen, wat zijn ze toch lieve pluizige bolletjes met hun veel te grote klauwen... <3