Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaraPluis
Berichten: 95
Geregistreerd: 16-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 22:25

Hoi allemaal!

Ik wil mijn eerste ratten gaan kopen en ik vroeg me af of iemand nog een goede rattery in de regio van brabant weet? ik vind het heel moeilijk te vinden.

Bedankt!

Groetjes Lara

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 00:17

helaas weet ik geen rattery, ik woon dan ook niet in nederland. Maar leuk dat je will gaan kijken voor jou eerste ratten :D

ik heb een vraagje aan iedereen, wat vinden jullie ervan dat ratten uit een klein honden of katten bakje water drinken?

mijn ratten heb ik nooit geleerd om uit een flesje te drinken, ik heb als reden dat ik dit niet natuurlijk vind voor de beestjes.
en ze dompelen heel graag hun pootjes in het water, zeker met dit warm weer ( je ziet af en toe eens dat ze zich lekker om hun hoofdje wassen nadat ze hun pootjes in water gedompeld hebben )

mijn Meisjes krijgen iedere dag nieuw water en met deze warme dagen zelfs twee keer, dat ontbreekt zeker niet. ik zie ook precies wat ze gedronken hebben, onderste deel van kooi Staat water en in bovenste gedeelte ook. voer is alleen in onderste gedeelte te verkrijgen (anders krijg ik zo van die luie wandelende dingen :'))

waarom ik dit vraag? omdat ik tot nu toe scheve gezichten kreeg nadat ik dit verteld had..

en wat doen jullie in de kooi als strooisel? of hebben jullie alleen fleecematten?
ik heb nu in onderste gedeelte hennep ( zit een erg dikke laag in, kunnen ze toch wat graven ) en bovenste gedeelte heb ik fleese matten (maak ik zelf, wordt iedere dag gewisseld incl. bedjes)

ik heb dit nu als test om te kijken wat mijn ratten fijner vinden, ook omdat ik 1 rat heb met Tumoren die langzaam aan groter worden.. en ik will het voor haar zo comfortabel maken als ik kann, ze is nog veel te levendig om in te slapen en zolang ze geen last van heeft laat ik het zo.

wat vinden jullie fijn om in jullie kooi te hebben?

en wat mij ook interesseerd is wat voor speeltjes jullie voor jullie ratten hebben?
ik heb teveel om op te Noemen, heel veel vogel en katten spullen, en zelfs honden spullen heb ik er in :')
of een houten tunnel stop ik vol met papier snippers/kranten snippers, vinden ze helemaal geweldig om uit te graven en naar hun nestje te slepen :')

het schuingedrukte is bedoeld dat mijn tekst iets gemakkelijk leesbaar is :')

eclair98

Berichten: 11609
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:02

Zolang ze altijd beschikking hebben tot vers water, als ze ook in gaat zitten oid, zie ik het rare er niet van in eigenlijk := En dat ze er niet in kunnen verzuipen, natuurlijk!

Ik heb in mijn kooi houtsnippers. Ik wil overstappen op badmatten (handiger op mijn kamer) maar lees er wisselende verhalen over. Dus ik laat het even zo. Vaak geef ik ze een enorme bult met papiersnippers en dit vinden ze super leuk, holletjes mee maken enzo!

Voor speeltjes ideeën ben ik helemaal in! Ik heb ook honden speelgoed, kattenspeelgoed (van die harde plastic balletjes met een belletje), vogelspeelgoed mar ook probeer ik dingen zelf te maken. Een oude spijkerbroek vinden ze bijv. leuk om in te klauteren en ik geef ze vaak doosjes met snoepjes en snippers.

Grappig, ik heb de dames nu op mijn kamer en deze is geheel afgesloten. Denk ''Ik zet de kooi eens open!" Dit heb ik altijd met Sap en Sok gedaan (op den duur was ik ze kwijt, gingen ze onder de kast zitten, vandaar dat ik het niet meer zo vaak deed) en Toetje en Snoetje zijn het niet gewend. Sap neemt dus echt het voortouw en hupst lekker rond. Terwijl ik dit typ, hupst Toetje ook vrolijk rond.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:56

haha nee verzuipen doen ze hopelijk niet, ze kunnen er met hun kont inzitten. Maar daar past Maar 1 rat in. het is een bakje die wel stevig Staat en niet omkiept.

ik heb zelfs een klein bloempotje met katten speel balletjes erin :')

badmatten is ook een goed Idee, Maar ben bang dat ze die helemaal kapot maken. Lolita maakt echt alles kapot, kleinste van stel Maar grootste sloper :')

ze kunnen bij mij zelg uit de kooi klimmen, ik heb daar een kleine Etage. kunnen ze op mijn bank gaan spelen en zelf zo bepalen of ze eruit willen of juist weer in hun kooi.

Nova will meestal niet uit haar kooi, ik neem haar af en toe Maar met haar eigen fleese slaapzak eruit. ze blijft dan lekker bij me liggen zolang ik haar beetje kriebel.
het is leuk als ze zich helemaal overgeeft aan je en gaat slapen :') <3

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:03

Oh dat is best een idee trouwens, er in de zomer een bakje water in zetten.. Ben dan alleen bang dat het om gaat, de hele kooi wordt hier gerust 3x op een dag verbouwd :+ En heb er hennep in liggen dus dat wordt wel een kliederboel denk ik..

Ben sowieso een beetje zoekende naar een andere bodembedekking. Er komt zoveel buiten de kooi te liggen steeds en het gaat ook best snel stinken, terwijl ik de toiletjes elke dag verschoon en de rest 1x per week.. Dat back2nature spul leek me wel wat maar ook wel weer vrij prijzig. Hoe doen jullie dat?

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:44

hennep boden doe ik Maar 1 keer in 2 weken of zelfs 3. bij mij gaat het niet stinken, zelfs de mensen die niets met dieren hebben en die op Visite komen ruiken bijna niets.
dan heb ik misschien het voordeel dat mijn meiden zo lui zijn dat ze alleen plassen op de Etage en poepen in de hennep (wat ik regelmatig dan ook weghaal)

ik heb het bakje ook niet in de hennepstrooisel zelf staan, het bakje Staat op een Etage. daar ligt dan Fleese op.

fleese vind ik juist sneller stinken, ik haal dat er ook iedere dag uit incl. de niet goed ruikende bedjes. ik kann morgen alweer een wasmaschine vol maken en aanzeten :')
Maar ik merk aan hun dat ze schoon ruikende bedjes helemaal geweldig vinden :') is het bedje volgens hun niet Meer schoon genoeg, gooien ze het rustig uit de putnik weg in de kooi zelf :')

en nee, als ik hun bedje er weer in de putnik doe. slapen ze daar echt niet Meer :')

hier verbouwen ze ook Maar al te graag, voor mij een teken dat mijn meiden zich goed voelen :j


wat ik nu wel merk aan Nova, zij is altijd al chronisch verkouden. nu dat ik er fleese in heb, en onder alleen hennep. ik merk dat zij juist veel weiniger verkouden is. ze heeft niet Meer zo'n kleine piepende geluidje, Maar normaal als bij alle andere ratten meiden.

ik weet wat ik morgen te doen heb, ik ga fleesematten maken en dat alleen nor Maar gebruiken, incl. natuurlijk met papier etc.

hier onder zie je het gele bakje wat ik gebruik, de matten zijn nu zo eenvoudig gemaakt Maar ik will nog andere maken die dan op maat zijn.
dit is nog eerst het bovenste gedeelte, onder heb ik nog hennep.


Afbeelding

Edit: toevoeging foto's en tekst

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:51

Ligt er misschien ook aan dat ik mannen heb, die ruiken sowieso wat sterker natuurlijk! Die fleecematjes zien er handig uit zeg! Heb bovenin nu handdoeken in liggen maar die worden ook continu versleept natuurlijk :P Eigenlijk wil ik ook zoiets dat vast zit maar heb zelf twee linkerhanden :')

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:15

Ik had ook hennep, maar tegenwoordig greenmile. Qua prijs vind ik het goed te doen en zo'n grote baal gaat superlang mee.

Met die warmte mogen mijn meiden altijd buiten de kooi erwtjes vissen in een bak met water. Helaas heb ik geen geschikte bak om ze in te laten zwemmen, want ik denk dat de guppen dat ook wel leuk zouden vinden :)

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:55

Ja dat het natuurlijk ook zijn wegen dat jij mannetjes hebt.
Tot nu toe slepen mijn meiden er nog niet mee, tenminste die fleese op etagen niet.

Ik gebruik een ovenschaal, is een met een lage rand.(misschien bij de action?)
Doe ik ook een klein laagje water in, Dorete vind het meestal wel leuk. De andere.slapen liever verder XD

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:37

Arashah schreef:
helaas weet ik geen rattery, ik woon dan ook niet in nederland. Maar leuk dat je will gaan kijken voor jou eerste ratten :D

ik heb een vraagje aan iedereen, wat vinden jullie ervan dat ratten uit een klein honden of katten bakje water drinken?

Geen probleem mee, het kan wel snel vies worden. Een reden voor mij om het niet te doen, maar als het schoon blijft bij jou dan prima toch? Let ook op verdamping trouwens, dat gebeurt met dit weer heel snel. Zegt dus niet altijd wat je ratten precies gedronken hebben, dat is een fles veel nauwkeuriger.



waarom ik dit vraag? omdat ik tot nu toe scheve gezichten kreeg nadat ik dit verteld had..

en wat doen jullie in de kooi als strooisel? of hebben jullie alleen fleecematten?

Ik heb nu hennep omdat ze niet heel goed zindelijk zijn. Ik vervang alles om de 2 weken en doe enkele keren per week de drollen die ik kan vinden en het toiletje/plateau's.
wat vinden jullie fijn om in jullie kooi te hebben?
Met goed zindelijke ratten absoluut fleece. De handdoekenwas draait toch elke week. :P
en wat mij ook interesseerd is wat voor speeltjes jullie voor jullie ratten hebben?
Ik heb een hekel aan belletjes en dingen en mijn ratten vinden het ook spannend dus dat heb ik niet.
Ik heb een sputnik, hangmatjes, buizen, plateaus, kartonnen doosjes en kranten/wc papier. Dat vinden ze geweldig. Ik ben soms wat inspiratieloos maar veel wat ik heb geprobeerd vinden ze niks.

het schuingedrukte is bedoeld dat mijn tekst iets gemakkelijk leesbaar is :')



even in de quote ingevuld!

Voor een badje op warme dagen geef ik ze een stenen ovenschaaltje, die kunnen ze niet omkieperen. Dus vul ik met 2-3 cm water. Binnen een uur zit alles onder de hennep dus dan gooi ik het leeg, de interesse is dan ook weg (zelfs met erwtjes).
Hebben jullie ratten ook zo'n last van de warmte? Hier zijn ze echt de hele dag zo plat als een pannekoek. Beertje komt soms ook wat sloom over, maar dat is in de avond wel weer weg. Ik geef hem dan ook wat komkommer of tomaat ofzo zodat hij niet hoeft op te staan om water binnen te krijgen.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:00

Dankjewel voor antwoord :D het water blijft bij mij wel mooi schoon, maar ik zie allen ook regelmatig drinken omdat ze het water bijna naast slaapmatjes hebben.

Die van mij spelen ook graag voor pannekoek, ik grap dan ook altijd dat ze perfecte voetmatten zijn zo XD

Normaal geef ik iedere dag schaaltje met groenten, maar nu met de warmte geef ik de gehele dag door een stukje komkommer of aardbei of appel. Ik geef nu veel komkommer wegen de vocht, en dat neme ze ook van harte aan. In de winter eten ze juist heel weinig komkommer, nemen ze ook niet aan.

Naar mijn weten mogen ratten geen schatten groente hebben? Tomaat en paprika bijv.?

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:16

Ik heb ze op greenmile zitten. Heel af en toe wissel ik af met Ecobale of Finacard maar komt allemaal op hetzelfde neer. In de toiletjes heb ik Back2nature.

Qua drinken, ik heb mijn ratten nog nooit uit een flesje laten drinken :) Altijd al uit bakjes.
Bij mij hangen ze aan de tralies, van die RVS bakjes met haken. Zowel het eten als het drinken doe ik daar in.
Zo iets:
Afbeelding

Nu met de warmte heb ik een heel waterspeelparadijs voor ze in mijn kamer ;) Zeiltje over het kleed, ren staat uit om te voorkomen dat ze onder mijn bed/kast/de kooi kruipen en dan hebben ze zo'n 75% van mijn kamer om los te lopen. Ze vinden het heerlijk. 2 van de 5 gaat helemaal koppie onder en durven echt in het diepe, de rest is nog wat voorzichtiger/aftastend. Heb een ondiepe verfbak staan waar ze lekkers kunnen vissen, afwisselend erwtjes/rijst meestal. En de onderbak van de duna staat er gevuld met water, met trappetjes/opstapjes/eilandje zodat ze kunnen kiezen hoe diep ze daarin willen :) Ze vinden het prachtig en maken er gretig gebruik van allemaal. In het hok wil ik niks zetten, dat wordt gegarandeerd een natte kliederzooi. En ze kunnen gewoon in en uit het hok als ik thuis ben dus dan kunnen ze eruit in het water spetteren als ze willen.

Wat ook goed werkt is een fles water oid invriezen en deze (wel in een bakje of zo) op de kooi leggen. Dan trekt de koude lucht naar beneden en kunnen ze daar onder/naast liggen als ze willen. Of een koude fles in het hok waar ze tegenaan kunnen liggen (geen glas en opletten dat ze er niet aan kunnen knagen/vastvriezen, dus doe er wel iets omheen).

Tomaat en paprika mogen ratten gewoon hebben :)
Maar groente en fruit sowieso met mate geven, en oppassen met groenten/fruit waar veel vocht in zit ivm diarree.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:32

Nu ben ik erg benieuwd naar jou waterspeel paradijs :D

Groenten geef ik wel met mate, ook niet meer dan ze gewend zijn. Maar ik geef het nu wel over de dag verdeeld. Het is hier verschrikkelijk warm..

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:44

Nou idd, daar wil ik foto's van zien :))

Hier hebben ze net ook weer wat stukjes appel gehad. En heb dus een ovenschaal met water erin gezet en 2 zijn al voorzichtig aan het pootjebaden :)) En heb twee vectoren flessen water op de kooi liggen, straalt toch wat koelte uit.

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:44

Hier ook pannenkoeken. Joshi heeft af en toe nog een spurt, maar de andere 3 liggen helemaal voor leip (en ik ook trouwens haha).
Zo'n fles ijs in de kooi heb ik al eens geprobeerd, maar de handdoek er af trekken was interessanter dan er tegenaan slapen. Dus dat doe ik niet meer. Ze krijgen nu wel (verdeeld over de dag) stukjes komkommer etc uit de koelkast om wat af te koelen. Ze hebben ook wel eens een stukje waterijs gekregen.

Vanavond, als ze weer actief worden (hun vaste ritme), mogen ze weer in water spelen :) Ik ben ook wel benieuwd naar dat waterspeelparadijs :D

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:46

Wat zijn schatten groenten Arashah? :P bedoel je familie van de nachtschade? De steeltjes mogen ze inderdaad niet. De vrucht (tomaat em paprika dus) mogen ze wel!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:52

Oeps, ik had het letterlijk vertaald van duits naar nederlands XD

Ja dat bedoelde ik XD dat heb ik nooit geweten, in dit geval kan ik mijn meiden dat af en toe ook geven :)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4169
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:19

Haha, voor nu is het voorlopig even zo. Ben nog aan het bedenken wat er nog allemaal bij kan :P
En vanaf waar ik zit voor de foto zeg maar hebben ze nog een heel stuk om los te lopen.

Afbeelding

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 23:05

LaraPluis schreef:
Hoi allemaal!

Ik wil mijn eerste ratten gaan kopen en ik vroeg me af of iemand nog een goede rattery in de regio van brabant weet? ik vind het heel moeilijk te vinden.

Bedankt!

Groetjes Lara


De van mij komen van Rattery van Hamelen in Breda! Er goede ervaring mee! De eigenaresse stelt je honderdduizend vragen, je mag er ook honderdduizend terug stellen en de ratjes zijn super lief :D

Eelmo

Berichten: 2963
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:10

Yinthee, blijven ze serieus binnen die ren? Mijn kleine Koopa zou nooit daar achter blijven :') Maar ik kan wel eens een vergelijkbaar iets proberen. :D

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:44

aah wat leuk dit waterpret paradijs :D ik kann dan ook kijken of ik iets kann maken voor mijn meiden. alleen Bo blijft er zeker weten niet achter een klein verhoging :')

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 01:59

heel slecht nieuws, met mijn Baby Bo gaat het niet goed. uurtje terug naar dierenarts gebracht, samen met Nova verblijft ze deze nacht daar. ik heb mijn Buurvrouw uit haar bed gerinkelt, mijn Auto is bij Garage.. ze heeft ons gebracht..

Bo was om 21:00 nog aktief, nog lekker de woonkamer door geraced. alsof ze voor 10 Energie had. ik kon niet slapen en had honger, ik had wat eten gemaakt en wou de ratten ook een kleinigheidje geven. Normaal is Bo de eerste die bij mij is om eten, nu kwam ze helemaal niet..

ik heb in hele kooi gezocht waar ze is, ik heb haar bezweet en nat weer gevonden.. kwam water uit neus weg, ze lag helemaal plat, wakkelig, heel sloom.. ze wou niets aannemen van mij, op verschillende plaatsen was het natter in kooi als normaal. ik heb vermoeden dat ze Urine heeft laten lopen..

mijn Baby Bo en Baby Nova in hun mandje gedaan en we zijn direkt naar dierenarts gegaan.
Longen horen niet goed aan Maar ook niet slecht.
ze krijgt nu antibiotica etc. ze verblijft met haar zusje deze nacht bij de dierenarts. ik Hoop dat ik geen telefoontje krijg.. ik Hoop dat ik rond 10 uur zelf kann bellen en dat het haar veel beter gaat.
voor nu is het beter dat ze daar is, ze is niet alleen. haar zusje houd haar wel ontspannen en rustig (Nova geeft werkelijk om niets, zolang ze in haar mandje mag blijven is ze de rust zelf).
de meiden liggen nu ook bij elkaar.

de dierenarts vermoed of dat iets met Tumor gebeurd is, of een infectie..

ik duim en Hoop dat mijn Baby het zo weer beter gaat..

edit: toevoeging.


ik heb vanmiddag nog tegen Bo gezegd, als het je niet goed gaat, laat het mij alsjeblieft zien. ik help je direkt.. waarom ik haar dat gezegd heb weet ik niet.. misschien had ik al iets van dit gevoel dat er wat aankomt..

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:31

Bo en Nova mogen vanavond weer naar huis, Bo gaat het al beter. Ze eet en drinkt weer.
Ze krijgt antibiotica kuur mee naar huis.
Ik hoop dat het nu ook op betere weg is.
Omdat Bo nog niet fit is heb ik mijn kooi in tweeen gedeeld, onderin alles ontsmet en nieuwe spullen in gedaan.
Ook verdiepingen lager en grote theedoek in midden gehangen, mocht ze wel haar evenwicht verliezen dan valt ze in theedoek.
Bo en nova blijven dan de eerste week saampjes onderin, dan kan Bo zich weer rustig herstellen.

Hele kooi
Afbeelding

Hier komen dan eerst Bo en Nova saampjes.komen nog meer spullen in maar moet eerst alles gaan ontsmetten.
Afbeelding

Wat het precies is kan de dierenarts niet zeggen, haar longen zijn nog niet optimaal. Slecht zijn ze ook niet.
Ik hoop dat medicijnen aanslaan, wanneer niet moet ik.er aan gaan denken haar te laten gaan.
Te veel dokteren wil ik niet, geeft teveel stress.. en dat wil ik haar besparen.
Zolang hoop is zet ik.alles op alles om haar te helpen, maar ook alleen als qualiteit van haar leventje goed blijft.

Sorry voor mijn spam, ik moest het van mij afschrijven. Ik ben zo langzaam kapot. Ik heb nu 2,5 week vakantie en werkelijk alleen ellende gehad. Ik hoop dat mijn laatste week vakantie wat beter wordt..

Macs

Berichten: 7656
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 15:53

Oooh jee Arashah wat een ellende allemaal zeg. Gelukkig zijn ze nu weer thuis. Hoop op snel herstel van Bo. Het is verschrikkelijk om je ratjes zo ziek te zien ;( Gelukkig is ze in goede handen, je doet volgens mij erg je best om het zo goed mogelijk te maken voor ze. Sterkte!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:38

Ik heb ze net op kunnen halen, bo ziet al levendiger uit. Ze is nog niet haar zelf maar dat wordt hopenlijk snel weer.

Het kan een infectie zijn en kan iets zijn met haar longen. 10 dagen antibiotica en 3 dagen metacam.

Wanneer ze na de medicijnen toch weer achteruit gaat,, dan laat ik haar gaan.. want dan heeft geen nut meer voor uitproberen, ik wil haar verder daarmee ook niet meer plagen. Een waardevol leven wil ik wel voor haar hebben.

Ik blijf positief denken, na regen komt zonneschijn :)