Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:29

*\o/* *\o/* *\o/*

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:12

Wat fijn Cinniz!

Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik een filmpje op insta hier plaats _O-
Vanmiddag ben ik met Jip het water ingegaan, want het was hier echt weer warm. Hij dacht er het zijne van toen het te diep werd :')

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 21:14

Oh wat een mooi plekje <3

Jeeeej cinniz! Heb je hem gevonden?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:15

Afbeelding

Kreeg vanavond nog deze foto <3
Morgen dit monstertje ophalen!

Afbeelding
Bank is ook omgeruild, alleen de kussen nog uitpakken en even goed tegen elkaar zetten :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 21:19

Nog een nachtje slapen *\%/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:24

@jeanine yeah, bijna!!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:25

Oh lekker aftellen. *\o/*

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:30

Jaaaa nu in uren aan het aftellen :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:37

Veel plezier morgen ! *\o/*

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:45

CupCakes_ schreef:
Wat fijn Cinniz!

Vanmiddag ben ik met Jip het water ingegaan, want het was hier echt weer warm. Hij dacht er het zijne van toen het te diep werd :')

[ [url=m/wQE39u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZYQCBV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft ook echt een blik van moet dat nou. :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:48

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/s8DbNP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kreeg vanavond nog deze foto <3
Morgen dit monstertje ophalen!

[ [url=m/2kx0D8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bank is ook omgeruild, alleen de kussen nog uitpakken en even goed tegen elkaar zetten :o

Leuuuukk veel plezier!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:50

x_Jeanine_x schreef:
Jaaaa nu in uren aan het aftellen :D

Wat ontzettend fijn!

Ik sliep er helemaal slecht van! Had er ook over gedroomd, hij was zo gegroeid dat hij niet meer in de auto paste..

Geniey ervan!!

Ik vind die bloteriken zo leuk!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:18

Ow aftellen vond ik ook zo erg haha.
Maar wel op een goede manier maar voelde me bet weer kind die iets spannends ging doen.

Nee joh kiwiwitje ze eet ze op.
Heb er wel een paar kiezen maar geen hoektanden helaas.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 22:29

cinniz123 schreef:
Ow aftellen vond ik ook zo erg haha.
Maar wel op een goede manier maar voelde me bet weer kind die iets spannends ging doen.

Nee joh kiwiwitje ze eet ze op.
Heb er wel een paar kiezen maar geen hoektanden helaas.

Haha djessey spuugde ze bijna allemaal uit :p boellie at ze ook op

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:33

Spannend Jeanine, heel veel plezier morgen! *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:55

CupCakes_ schreef:
Wat fijn Cinniz!

[ [url=m/wQE39u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZYQCBV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je filmpje op insta plaatst, dan de link van het filmpje kopiëren en die hier plaatsen tussen “video” zetten geloof ik!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 01:10

Na Dundy is nu ook Dexter aan de beurt... :(:) Gelukkig bij beiden de temperatuur goed. Dundy heeft niet meer gepoept en heeft rond 19.00u kip met rijst gehad. Daarna buiten gespeeld en toen ging Dexter aan de dunne... Nu al een aantal keer naar buiten geweest. Zal wel een gebroken nacht worden weer -O-

Ben toch benieuwd wat het nou is. Ze hebben beide in dezelfde (relatief vieze) plas gezwommen maar lijkt me zo raar dat Dexter pas 2,5 dag later ziek wordt?

Morgen maar weer naar de winkel voor kip met rijst :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:38

Kaus schreef:
Na Dundy is nu ook Dexter aan de beurt... :(:) Gelukkig bij beiden de temperatuur goed. Dundy heeft niet meer gepoept en heeft rond 19.00u kip met rijst gehad. Daarna buiten gespeeld en toen ging Dexter aan de dunne... Nu al een aantal keer naar buiten geweest. Zal wel een gebroken nacht worden weer -O-

Ben toch benieuwd wat het nou is. Ze hebben beide in dezelfde (relatief vieze) plas gezwommen maar lijkt me zo raar dat Dexter pas 2,5 dag later ziek wordt?

Morgen maar weer naar de winkel voor kip met rijst :(:)

Ik heb er wellicht overheen gelezen maar had je al poep / bloed ingeleverd voor onderzoek? Want als jij twee honden met dezelfde symptomen hebt zou ik me enigszins zorgen maken.

Dat er eens een diarree heeft is begrijpelijk, maar de diarree die jij beschrijft is sowieso al heftig. Laat staan als beide nu beginnen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:50

Nee niks ingeleverd (nog). Wel een aantal keer contact gehad met de DA en die zei ook, als het dinsdag (vandaag dus) nog niet goed is dan wel even langskomen en inleveren. Dundy lijkt weer helemaal goed. Die heeft nu 24 uur niet gepoept dus dat maf zo wel even gebeuren := Maar lijkt me dus in elk geval geen diarree meer.

Dexter viel mee vannacht. Twee keer eruit geweest waarvan één keer spoed en één keer redelijk normaal was. Ik verwacht van hem niet zoveel bijzonders vandaag.

Ik sta er wel open voor om bloed/ontlasting in te leveren bij de DA maar die achtte het dus (nog) niet nodig. Mocht het bij een van beide honden nu aanhouden ga ik er wel op aandringen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:57

Goeden morgen :)
Dank jullie wel.
Lange onrustige nacht gehad met weinig slaap, manlief zit ook al te gapen ;)
Nu schoenen aantrekken en op naar de pup, iets meer als een uur rijden, maar is duidelijk drukker op de weg,half 9 er zijn. Update volgt later vandaag.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:21

Heel veel plezier en succes!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:43

Kaus schreef:
Nee niks ingeleverd (nog). Wel een aantal keer contact gehad met de DA en die zei ook, als het dinsdag (vandaag dus) nog niet goed is dan wel even langskomen en inleveren. Dundy lijkt weer helemaal goed. Die heeft nu 24 uur niet gepoept dus dat maf zo wel even gebeuren := Maar lijkt me dus in elk geval geen diarree meer.

Dexter viel mee vannacht. Twee keer eruit geweest waarvan één keer spoed en één keer redelijk normaal was. Ik verwacht van hem niet zoveel bijzonders vandaag.

Ik sta er wel open voor om bloed/ontlasting in te leveren bij de DA maar die achtte het dus (nog) niet nodig. Mocht het bij een van beide honden nu aanhouden ga ik er wel op aandringen.

Pf, ik hoop dat het meevalt, maar als een vd twee of beiden vandaag nog dunne ontlasting hebben, toch even pushen op onderzoek. Wie weet hebben ze een virusje onder de leden. En je mag pushen op onderzoek hoor, het zijn jouw honden. Kan de dierenarts niet nodig vinden, maar onderzoek is precies zoiets dat geen schade berokkent en waar je als eigenaar dus prima iets over te zeggen hebt :j

x_Jeanine_x schreef:
Goeden morgen :)
Dank jullie wel.
Lange onrustige nacht gehad met weinig slaap, manlief zit ook al te gapen ;)
Nu schoenen aantrekken en op naar de pup, iets meer als een uur rijden, maar is duidelijk drukker op de weg,half 9 er zijn. Update volgt later vandaag.

Jeej, flinke bak koffie erin en gas erop! *\o/*

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:13

:wave: Ik houd jullie niet bij! Even een poging tot bijlezen van de laatste pagina's.

Allereerst Jeanine, veel plezier! *\o/*

Kaus, wat sneu dat nu de volgende hond ziek is! Pomme is twee weken geleden een dag flink ziek geweest en ik begreep van onze puppycursusjuf dat zij al van meer mensen had gehoord dat hun hond ziek was. Dus misschien is er een vervelend hondenvirus actief? Ik hoop in ieder geval voor je dat Dexter gauw opknapt!

CupCakes, Jip is dus niet zo'n waterrat? :D Hij is wel prachtig zeg!

Cinniz123, hoera weer een tand eruit! Zag je echt dat 'ie los zat? Bij Pomme heb ik het wisselen van de voortanden gemist, daarna vond ik een week lang elke dag een tand haha.

Nicky91, wat een lieve pups <3 En wat fijn dat het zo gezellig was bij de fokker! Ben heel benieuwd welk pupje uiteindelijk van jullie wordt.

Over loslopen: ik hanteer meestal de (ongeschreven?) regel dat ik de honden aanlijn als ik iemand tegenkom met een aangelijnde hond. Pomme loopt trouwens in het bos altijd aangelijnd, die vertrouw ik los nog niet. Zaya loopt altijd los als we in de natuur wandelen (dus niet tijdens een rondje door het dorp), maar die blijft heel dichtbij ons. Pomme is héél enthousiast naar alles met een hartslag, die moet echt nog leren dat niet iedere hond en niet ieder mens dat leuk vindt. Als we iemand met een hond tegenkomen, vraag ik altijd of het ok is als Pomme die hond even komt begroeten. Zo niet, ook prima.

Over namen: Pomme haar stamboeknaam is Bondi Beach (+ kennelnaam) :') Wij wilden graag een Franse naam (want Frans ras) maar niet iets te meisjesachtigs of truttigs. Dus zo kwamen we op Pomme.

Hoe gaat het met de pupjes van IMJ en Warboel? Beginnen ze al te wennen aan hun nieuwe huis en familie?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:28

Skippy01 schreef:
Kaus schreef:

Pf, ik hoop dat het meevalt, maar als een vd twee of beiden vandaag nog dunne ontlasting hebben, toch even pushen op onderzoek. Wie weet hebben ze een virusje onder de leden. En je mag pushen op onderzoek hoor, het zijn jouw honden. Kan de dierenarts niet nodig vinden, maar onderzoek is precies zoiets dat geen schade berokkent en waar je als eigenaar dus prima iets over te zeggen hebt :j

Nou inderdaad!

Als ik wil dat er ontlasting wordt onderzocht, dan gebeurt dat gewoon. Ik betaal immers de rekening!

En bij Skip sta ik dus gelijk de eerste dag bij de dierenarts als hij zo ziek is. Niets afwachten en kijken hoe het verloopt. Als hij diaree heeft en niet eet, dan is hij echt goed ziek! Dan snel even langs de da voor een pijnstiller en anti misselijk prikje, dat is dan het minste wat ik voor hem kan doen.

In februari met carnaval had Skip hetzelfde als wat Dundy nu heeft, diarree en niet eten. Begon vrijdag nacht, zaterdag ochtend naar de dierenarts, zondag nog niet verbeterd en toen is hij zelfs een middag opgenomen geweest.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:44

Kaus schreef:
Nicky, super schattig <3 Heb je al een voorkeur op basis van karakter?
Edit: oh ja ik lees nu Storm! Wat leuk :)) Is dat qua kleur ook wat je voorkeur?

Heel toevallig is Storm ook 1 van de voorkeuren die ik had qua kleur :')
Ik had er 3 die ik qua uiterlijk heel leuk vond, Trinity, Alita en Storm.

Toen we daar waren was Katniss ook wel een speels en open hondje. Aayla was heel terug getrokken, terwijl als je de filmpjes bekijkt zij altijd ergens voorop loopt en staat. Zelda was ook echt super schattig.

Storm was niet bij ons weg te slaan, liep zelfs in de tuin achter ons aan. :Y)

Many schreef:
Nicky91, wat een lieve pups <3 En wat fijn dat het zo gezellig was bij de fokker! Ben heel benieuwd welk pupje uiteindelijk van jullie wordt.

Het gaf zo'n fijn gevoel op de weg terug. Kan nu al niet meer wachten tot zaterdag. *\o/*