gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:08

Maar ik ben echt bang dat ze dan echt stopt met eten, nu eet ze tenminste nog iets .. Zo moeilijk he die keuzes maken :(

Ik kijk dat ik donderdag (dan heb ik vrij) even het kamertje konijn-proof kan maken en haar daar neer kan zetten, heeft ze wel een stuk minder ruimte als buiten maar het zij zo.. Hopelijk word ze snel beter ;(

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:23

Tarzan, snap dat binnen halen niet altijd zomaar lukt. Maar denk dat het toch je beste optie is.

Luffy is inderdaad een konijntje met karakter, wil binnenkort even mailen met die gedragsdeskundige die je me aanraadde Eowyn. De dierenarts raadde me laatst dezelfde aan!
Nu met dit koude regenachtige weer heb ik echt het idee dat hij Ivy niet in het binnenhok laat ;( elke keer als ik kijk zitten ze of allebei niet in het hok, of alleen Luffy. Soms zit Ivy in het voorste stuk van het hok als Luffy lekker warm in het binnenhok zit :(

Iemand nog tips? Zou dit nog goed komen of moet ik 1 van de 2 weg doen? |( Ga dit ook even overleggen met die gedragsdeskundige.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:26

Heb je al contact opgenomen met de opvang waar ze vandaan komt? Dat was Huisjepluis toch?

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:43

Ja huisjepluis inderdaad. In het begin wel contact gehad toen hij met de koppeling zo aan het jagen was en daarna ook nog even over dat hij met het eten zo aan het jagen was. Maar verder niet meer over gehad. Gingen er allebei vanuit dat het over ging. Zal haar ook is een berichtje sturen, misschien dat ze ook nog iets weet.

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:28

Janey1992 schreef:
Ja huisjepluis inderdaad. In het begin wel contact gehad toen hij met de koppeling zo aan het jagen was en daarna ook nog even over dat hij met het eten zo aan het jagen was. Maar verder niet meer over gehad. Gingen er allebei vanuit dat het over ging. Zal haar ook is een berichtje sturen, misschien dat ze ook nog iets weet.

Oké even gevraagd en zei denkt ook aan puberteit. Gelukkig, ben alweer iets geruster, want dan gaat het hopelijk weer over. Nu nog even het hek weer fixen zodat meneertje me niet weer snachts wakker houdt _-:( goede nieuws is dat hij denk ik niets aan z'n deli"kaars"tesse (wat slecht :') ) heeft overgehouden want hij ettert lekker verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:20

Pubers -zucht-

Morgen rond deze tijd zitten Nynke en Syb vast samen , verwacht dat Syb na de reis moe is .. Ze gaan of in de voortuin koppelen of de pafhut als het regent , de ren heb ik nog niks aan kunnen doen met al die regen :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:31

Afbeelding

Zoek het konijn :')

Nog de afsluitdijk over en een nagelknipbeurt , even kammen em koppelen :D

fleurvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:06

Ook ooit hier eens iets over mijn konijnen geplaatst, toendertijd zaten ze in een kleiner hok maar ze zijn een stuk groter geworden dus ook een stuk groter hok! :)

Mijn graafmonsters maken het zichzelf graag moeilijk:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Edit: foto vergeten te plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:21

Wat een leukies!

Afbeelding

Mevrouw is als een puppie enorm happy, meneer is bang en overdonderd door haar . Nynke doet enorm haar best maar hij moet gewoon wennen. Hij is enorm rustig nu , maar heeft al stiekem de voerbak vliegles gegeven :')

Er word al gereden wat jagen maar meer niet , en ja ze zitten in een schone ren nu . Ik vertrouw en ken Nynke en weet dat ik bij haar in de ren wel een konijn zetten kan die rustiger is :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:36

Oooh Rebecca wat leuk! En wat goed dat het goed lijkt te gaan! Ze zijn leuk samen! <3

Fleurvosje wat een leuke konijnen zeg!

Met Pepper gaat het.. Ze is zwak maar ze is en blijft Pepper.. Ze eet als ze zin heeft en alleen wat ze lekker vind dus even groente en wortels met loof meegenomen voor d'r, kruiden vind ze ook erg lekker en hooi eet ze heel goed :)
Afbeelding

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:04

Ah die zijn leuk Fleurvosje!

Wat goed al Rebecca, wordt vast een leuk stel samen :)

Pepper kijkt wel een beetje zielig Tarzan, of verbeeld ik me dat? Gewoon lekker verwennen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:14

Leuk he <3 , die kop joh echt een rammenkop zo mooi en robuust <3

Tarzan ze kijkt wat treurig idd , maar ze moet even weten dat die vieze spuitjes in haar bekkie heel goed zijn voor haar

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:39

Ja ze kijkt inderdaad een beetje sneu maar ze weet natuurlijk ook dat er medicijnen aan komen :=

Afbeelding
Dit was na de medicijnen weer op de grond ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:38

Operatie Pepper binnen zetten is mislukt! :=
Ik had een mooi hok gemaakt, allemaal lekkers neergelegd en madam samen met Billy binnen gezet.. Helemaal in paniek en in de stress en overal zoeken om eruit te komen, er zat geen rust meer in.. Echt niet fijn om te zien! Even aangekeken maar ze bleven heel onrustig!

Dus madam met Billy weer buiten gezet, lekkertjes buiten neergelegd en ze begon meteen weer te eten en de rust was weer terug.. Dus zolang het gaat hou ik haar liever buiten!

Afbeelding

Afbeelding
Nadat ik ze weer buiten had gezet <3

(Ik weet dat het beter is als ze warm zit maar als ik haar binnen zet en ze alleen maar paniek heeft en niet eet ben ik verder van huis .. Zodra ze nog meer verzwakt zal ze naar binnen moeten en zal ik dat ook doen maar vind het op dit moment dus geen optie)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:29

Logisch dat je haar dan liever buiten houdt Tarzan! Stress en paniek kan ze ook niet gebruiken nu idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:54

Arme schat, lekker buiten dan :)

Nyn en Syb leven nog even apart samen :+ , ze toleren elkaar maar ze snappen nog niet wat ze ermee aan moeten. Ze eten gewoon en drinken , het is ja wennen :)

Afbeelding

Vanochtend kregen ze gras van mam dus ik kreeg een lieve foto geappt , de draakjes . Nyn woont onder het hok en Syb in het hok :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:18

Ja ze was echt in paniek, overal zoeken hoe ze eruit kwam en omvallen omdat ze niet zo goed rechtop kan staan (deurtje stond overigens gewoon open :+

Ze ligt nu lekker te slapen met Billy buiten :)

Aah Rebecca wat goed dat het zo goed gaat met ze! Ik hoop voor je dat ze snel echt samen samen leven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:50

Wat sneu :=

Ja hoop het ook , had Nynke in het hok gezet en Syb gelijk haar wassen gaan <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:55

Oooh wat lief <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:14

En ook kop aankopen gras eten die neefjes over het hek gegooid hadden <3 , ze zijn samen super leuk

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:25

Ahh <3 zo hoort het ook! Kan Syb Luffy niet een lesje geven in romantiek?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:25

Afbeelding
<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:27

<3 wat een lieve zuster

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:34

Lief!!

Hier is er ook rust in de tent sinds ze 3 keer 2 zitten.. otis en nola was sowieso direct al allerdikste mik <3 kleine en haar witte vent zijn ook heerlijk samen en liggen veel tegen elkaar aan. Dikke moet af en toe nog even herrie schoppen maar haar witte vent wordt er gelukkig niet anders van, het is niet dat hij het hok niet meer in durft of anders wat. volgens mij zucht hij een keer diep en denkt "waait wel weer over" haha vanochtend moest ze blijkbaar weer even moeilijk doen en vond ik haar maar verder alweer hele tijd rust. Ben blij dat ze nu allemaal naar hun zin hebben. 't Is jammer dat het niet meer één grote groep is maar nu is er wel rust in de keet en dat is ook wel zo fijn!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 23:39

Rust is inderdaad wel belangrijk! Fijn dat het zo dan opgelost is :)

En Tarzan, wat lief <3