Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:37

Wat een gezellig topic, mag ik hier meekletsen? :o

Ik ben niet nu op zoek naar een pup, nouja niet actief. Maar wel alvast aan het kijken naar fokkers en hopelijk mij vast op een wachtlijst laten zetten.

Ik zou graag in 2023 of 2024 een pup erbij willen hebben, dus dat duurt nog eventjes. Maar mijn wensenlijst is groot, dus ik ben maar vast begonnen met zoeken :=

Limoen

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:46

Oehhh wat leuk! Wat voor pup? :))

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:48

Limoen schreef:
Oehhh wat leuk! Wat voor pup? :))

Een Duitse Herder uit Tsjechische (of West-Duitse) werklijnen, korthaar *D

Tenzij de hond van mijn vriend eerder de pijp uit gaat (goh wat klinkt dit crú), dan komt er eerst een Hollandse Herder. Maar Gocha is nog maar 4, dus dat zie ik nog niet zo snel gebeuren :')

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:54

Doris is inmiddels al weer sinds vrijdagavond bij ons thuis! Het gaat goed met dr, ze is al lekker aan het wennen :) Het was in het begin nog een beetje lastig met onze andere hond maar ze zijn nu al veel toleranter naar elkaar dan in het begin, dus het gaat duidelijk de goede kant op.

Heel leuk, 2 andere pups uit haar nestje zijn naar een straat verderop gegaan! Super toevallig gezien we helemáál niet in de buurt van de fokker wonen. We zijn dr zusjes vanochtend vroeg tijdens dr eerste ochtendwandeling (6 uur.. daar moet ik wel aan wennen :')) tegengekomen.

Ze is wel actief, zeg! Ze is ontzettend nieuwsgierig en probeert alles te doen wat niet mag en klimt overal op. We hebben onze handen vol :D

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:07

Stille meelezer wil zich ook graag melden! Na heel lang beraad, nog veel meer nadenken en rondkijken staan wij nu enkele weken op de wachtlijst voor een collie korthaar pupje <3 Verwacht wordt begin 2022 dus nu het zo herfstig weer is geworden voelt dat alweer een stapje dichterbij :j

Mijn naam is Korlieke :wave: en wordt komende donderdag 29 jaar. Ik ben dierfotograaf en manager van een dagopvang voor honden in het dagelijkse leven *D

Dit jaar heb ik mijn geliefde 4-jarige pony moeten inslapen en heb het daar nog steeds erg moeilijk mee. Ik zie er onwijs naar uit om weer met een jong dier te kunnen groeien en ontwikkelen. Hopelijk mag ik met jullie meepraten! *\o/*

Remembrance dat pupje is echt een snoepje zo zoet! Blij dat alles de goede kant op gaat!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:12

Welkom!

Jij hebt toch die vos van Belides gekocht? Zo'n gaaf beest!
Heftig van het inslapen van t jonge paard.

Leuk een korthaar collie!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:14

Jaa super leuk Korlieke, ben zo benieuwd naar je pup!

Ik ben trouwens Baukje, 25 jaar en apothekersassistent in het "lokale" ziekenhuis.
Ik heb nu twee Spaanse asiel/straathonden van 5 en 4 jaar, Tara (witte herder kruising) en Gocha (kangal x galgo) waar we actief mee in de sport zijn.

Met Tara doe ik aan reddingswerken, we trainen hard voor een certificaat vlaktezoeken. Of we die ook gaan halen, durf ik niet te zeggen. De motivatie bij mij is er wel, de drive bij Tara ook redelijk.

Ik ben nu dus zoekende naar een fokker van een werklijn Duitse Herder, Tsjech of West-Duits. Het doel met de pup is dan ook om verder te gaan binnen het reddingswerken en er certificaten mee te halen.
Verder buiten de trainingen om zullen we veel gaan hiken en canitrailen (zodra pup oud genoeg is).

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:20

JesdaJinn schreef:
Welkom!

Jij hebt toch die vos van Belides gekocht? Zo'n gaaf beest!
Heftig van het inslapen van t jonge paard.

Leuk een korthaar collie!

Ja klopt, Déjà, Dibbes bij mij. Hem heb ik ook moeten laten gaan helaas.

Vind dat reddingswerken van jullie toch zo gaaf Baukje! Echt nooit gedacht dat dat ook een tak binnen de honden"sport" is!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:27

Flux schreef:
Vind dat reddingswerken van jullie toch zo gaaf Baukje! Echt nooit gedacht dat dat ook een tak binnen de honden"sport" is!

Het is ook zo gaat om te doen! Het is ook echt wel een 'leefstijl', ik zou ook nooit meer anders willen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 17:50

Wat fijn dat het goed gaat met Doris en wat leuk dat er familie in de buurt zit.

Met Junior gaat het iets beter, dat vele plassen is iets minder en er zijn zelfs dagen bij dat hij niet in huis plast dus dat is fijn.
Gisteren heeft hij op cursus heel leuk met een andere toller gespeeld en mocht hij voor het eerst mee op visite bij mijn moeder.
Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:02

@remembrance wat een snoesje! En zo leuk dat de zusjes dichtbij wonen

@korlieke leuk een collie pup... nog even geduld hebben hihi... Leuk werk lijkt me bij de dagopvang..wel erg sneu van je jonge paardje

@ baukje succes met de zoektocht.. ( ik ben net begonnen aan de opleiding tot assistente hihi)

@zonnebloem fijn dat alles goed gaat met Junior!

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:08

Aww die pup fotos blijven leuk!
@zonnebloem, wat leuk als je dan ook een zelfde ras in de puppygroep hebt! Bij ons was dat ook al was Joep niet zo van het samen spelen die ging erlangs staan blaffen. Woody zn grote vriendin was een bruine labrador! xD

Reddingswerken is inderdaad gaaf om te zien, onze buurvrouw aan de overkant doet dat ook met haar BC. Op insta deelt ze er ook filmpjes van geweldig!!

@remembrance, die foto smelt! <3 fijn dat het allemaal wat beter gaat en toeval dat haar zusjes zo dichtbij wonen! Superleuk!

@kiwiwitje wat lastig om weer een nieuw huisje te moeten zoeken maar dat komt vast goed!

Woody is doodop van de vakantie, en hij was ontzettend blij dat de bench mee was! Sinds de vakantie eet hij wel weer goed.. op vakantie zijn alle bakjes gewoon goed opgegaan op 1tje na (half) en tot zover thuis ook weer ( sinds vrijdagmiddag thuis)
Enorm genoten van het weer, hebben maar 2 slechtere dagen gehad verder lekker op stap geweest naar het strand en de omgeving / dijken. Woody heeft dus echt 0,0 met schapen.. zelfs op vakantie liep ie er straal langs haha! Nja ook niet erg..

Hij ging 's avonds alleen een egel ''drijven'' daar natuurlijk uitgehaald. Gek beest!
Verder flink aan het trainen met wandelen. We blijven heel erg tegen het trekken aan lopen.. Hij krijgt echt wel de ruimte om te lopen hebben +/- lijn van 2mtr dus hoeft niet strak langs te lopen maar wel fijn als het zónder trekken kan.

We werken nu vooral met aandacht oefeningen, heb het idee dat hij het wel weet.. want vaak is heen een drama en terug gaat het wel goed. (Ongeacht waar we heen gaan)..

Verder zijn we lekker aan het trainen met trucjes!
Woody kan inmiddels:
(basis zoals los, nee, klaar)
Zit / af / Sta / Hierkomen / Blijf / Wacht / Volg / Voet / Tussen
Plaats/Bench / Weave / Door / Op / Om / spin en twist / Pootjes links & rechts
touch / Vooruit / Kusje / pak (bot)

Woody vind het ontzettend leuk om zo lekker bezig te zijn.

Remon is inmiddels op frisbee les, hij traint zelf met de frisbee en met Woody word wat gerold of als hij zit naar hem gegooid dat hij ze zittend/staand leert vangen zonder rennen. En ook zonder springen gezien dat ook té fysiek is natuurlijk. ( toevoeging, is een uur les waarvan +/- 40 minuten voor handler alleen en +/- 5 min met de hond om en om)

Zo nu en dan heb ik ook nog een hoopersles, we beginnen echt vooruitgang te maken superleuk! Het is alleen wat zoeken naar een geschikt trainmoment.

Wat gaat de tijd toch snel, nog iets meer dan een maand dan is hij alweer een jaar oud! <3

Hier wat fotos van de vakantie: https://www.instagram.com/p/CUQGLQgI2dN/

Oké deze post werd veeel langer dan ik dacht... Sorry :') :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:22

Leuke vakantie foto’s en lekker actief bezig zo te lezen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:08

@korlieke, welkom :D Ik zie altijd je stories op insta, bij die locatie van de dagopvang heb ik ruim een naar frisbee training gedaan. Erg fijne locatie! En zo sneu van je pony destijds :(:) echt een nachtmerrie...

Classic, jij ook welkom!

Dexter en ik zijn gisteren 500km heen en weer naar Duitsland gereden voor een hele fijne schapentraining. Echt fijne mensen daar en weer leuke nieuwe mensen ontmoet. Voor herhaling vatbaar en dat gaan we ook zeker doen *\o/*

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:50

Zo dat is nogal een ritje!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:02

Bedankt iedereen!

Werken bij de dagopvang is zeker leuk, Karin :D Niks is leuker dan een heleboel part-time hondjes hebben haha. Ofja, misschien je eigen :))

En grappig Kaus! Zeker een fijne locatie voor frisbee ook idd. En ja, als ik mijn pony kon terughalen heb ik daar alles voor over. Wat een intens gemis..

500km is niet mis trouwens. Goed te horen dat het zeker niet is tegengevallen haha :+

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:08

Dagopvang is hier ook nog een droombaan voor in de toekomst, lijkt me echt fantastisch!

Karin: bedankt! Jij succes met je opleiding, je mag altijd een PB sturen als je vragen over de opleiding oid hebt hoor!

Meisie: Ik kan zelf ook zo intens genieten van foto's en video's van onze trainingen achteraf, het geeft zo'n geweldige kick en gevoel van trots <3
Wat kan jouw hond ookal veel trucjes zeg!

Kaus: Flinke afstand zeg! Fijn dat je zo'n geweldige dag hebt gehad. Het ontmoeten van nieuwe mensen tijdens trainingen vind ik ook altijd zo leuk, ondanks dat ik geen mensen-mens ben haha.
Toch altijd leuk om dezelfde passie te delen en hier over te kunnen praten onderling.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:17

Nadat Jinn en Jaxx de hele dag geslapen hebben nadat onze wedstrijd in het water viel (lees in hondensport topic) gingen ze later op de dag lekker spelen.
Wanneer Jinn echt wil spelen dan wordt Jaxx altijd heel blij.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:21

Kaus, ook naar Two coast geweest net als Nicky?
Welkom nieuwelingen.
Momenteel kan ik alleen op de telefoon bokken, dus lees vooral mee ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:54

JesdaJinn schreef:
Nadat Jinn en Jaxx de hele dag geslapen hebben nadat onze wedstrijd in het water viel (lees in hondensport topic) gingen ze later op de dag lekker spelen.
Wanneer Jinn echt wil spelen dan wordt Jaxx altijd heel blij.

[ Video ]

Leuk zo samen spelen :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:13

Fannetje, nee dat ken ik niet! Ga ik eens opzoeken :D

Afbeelding

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:17

Mooie actiefoto Kaus!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:15

Ohh wat is het topic lekker druk weer! Sorry als ik niet iedereen mee heb gepakt in de bij lees post. Heb m'n best gedaan, maar kan gerust dat ik wat gemist heb #chaosHoofd :')

KarinW
Jaa leuk groepje samen! Arya is met Oscar, de oudere hond, opgegroeid. Zijn beide van dezelfde leeftijd en het is echt altijd FEEST als die elkaar zien; ZO leuk. En de pup Pietertje is echt zo’n typisch jonger broertje haha; overal achter de oudere broer (& adoptie zus Arya) aanrennen en erbij willen zijn hihi.

En ohh wat een kleine dropjes op die foto’s! Nog ini mini hihi.

Marlis
Ohh dat klinkt als een goed begin van jullie vakantie! En een beetje stress in bepaalde situaties kun je toch niet helemaal vermijden denk ik hoor - hebben wij ook gehad met bepaalde momenten. Maar zo te zien valt het bij jullie idd ook reuze mee en is het prima aan te passen, dus fijn! Heel veel plezier gewenst op vakantie! Hoe is het weer nu daar?

JesdaJinn
Ahh Brave Jaxx met gehoorzaamheid, leuk hoor!

kiwi
Benieuwd wanneer jullie ventje een nieuw forever home kan vinden- hopelijk snel! ’T is ‘m echt gegund!

classic
Welkom! Leuk vooruitzicht om rond te kijken naar een pup tzt! Leuke richting wil je op ook qua ras. Ideaal als je idd in het reddingswerken ermee verder wil ja < klinkt ook mega interessant!

Remembrance
Ach wat een schatje op die foto! En da’s idd wel heel toevallig dat je nu 2 zusjes zo kortbij hebt! Geloof ik meteen dat jullie je handen vol hebben ja hihi.

Flux
Wat leuk dat jullie op een lijstje voor een korthaar collie staan! Wat rot om te horen van je pony, zo vroeg ook al pff :( Het uitkijken naar de komst van een pup en alles wat erbij komt kijken is wel een goede manier om jezelf bezig te houden ja! Heeft mij ook onwijs geholpen om door het verdriet van het verlies van onze vorige hond heen te komen bv. Begin 2022 is inderdaad gevoelsmatig dan niet heeeel lang meer nee.

Zonnebloem
Fijn dat het een stuk beter lijkt te gaan met het plassen. Geen bloed meer in de urine ook hopelijk? Het is toch wel een schatje om te zien zeg, jeetje haha. Dat koppie!

meisie94
Ohh ja van de vakantie moest Arya hier ook bijkomen haha. Maar klinkt verder wel alsof jullie een heerlijke vakantie hebben gehad, leuk zeg! En het trekken aan de lijn is wel lastig. Is hier ook nog niet 100% eruit in alle situaties helaas. Bij ons hangt het ook wel af van welk materiaal ik gebruik, maar ook zeker het moment zelf; zijn er andere honden bij en hoe hoog is Arya’s energie en/of adrenaline, etc etc. En moet zeggen dat ik aangelijnd ook iets minder getraind heb de laatste tijd, dus heb het wat laten verslonzen en dat helpt dan ook niet mee. Ik merk dat ook aan de aandacht dan; die is sneller ergens anders en lastiger terug te krijgen > dus hier ook werk aan de winkel haha. Maar goed bezig hoor verder! Leuke trucjes kent ie allemaal! En leuk ook; frisbee en hoopers en dat jullie zo beiden met Woody lekker bezig kunnen zijn.

Kaus
Wat leuk zeg! Flink stukje gereden haha, maar als het zo’n succes is is het dat vast en zeker dubbel en dwars waard geweest ja. Leuke foto ook!

--

Hier niet zo veel te melden haha. Rustig weekend gehad en lekker veel geluierd haha.

Deze week is Kim helaas een aantal dagen niet aanwezig in het Zuiden, dus geen wandeling met de roedel voor ons morgen - boehoe - dus moet mezelf zien te amuseren :') Had eerst getwijfeld nog of ik een dagje richting Ouddorp zou gaan, maar 2,5u heen en terug rijden momenteel staat m'n hoofd niet echt naar dus of ik mezelf bij elkaar geraapt krijg daarvoor betwijfel ik haha. Ben nu nog ff aan't kijken en plannen of ik eventueel dan wat nieuwe plekjes ga opzoeken in de omgeving hier.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:24

Het weer hier was bar en bar slecht. Moesten gister na ons nachtje slapen zelfs de camper verplaatsen omdat het water tot je enkels stond. Maar nu schijnt het zonnetje dus hopelijk blijft het droog.
Ivy is wel iets te waaks in de camper maar ze doet het onwijs goed.
Vriend is even boodschappen doen en dan rijden we weer verder.
Afbeelding
Afbeelding

Bijleespost is lastig heb geen wifi haha

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:23

Oeps :')

Afbeelding

Afbeelding