Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beauty1love

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:58

Ik kom ook heel bewust niet in losloopgebied, dat is gewoon niet eerlijk tegenover Skye. Soms gebeurd het wel eens dat ik de weg kwijt raak en per ongeluk in het losloop gebied terecht gekomen ben, maar daar probeer ik zo snel mogelijk weer uit te komen.
Ik vind het vooral zeer ergerlijk wanneer mensen in aanlijngebied denken dat ze God zijn en hun honden niet aanlijnen of bij zich houden. Loop dan lekker naar een losloopgebied.. zoals Kim dat doet zou voor mij prima zijn. Mijn andere hond loopt ook regelmatig los in aanlijngebied maar zij luistert dan ook uitstekend.

Overigens zeg ik altijd dat mijn hond bijt, maar hij heeft dit nog nooit gedaan en zal hier ook niet de mogelijkheid toe krijgen. Daarnaast denk ik dat hij ook niet echt zou bijten, maar hij geeft heel duidelijk aan dat andere honden niet in zijn buurt hoeven komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:03

Oh wat een schatje zeg!
Ik vind zo'n puppytest wel interssant! Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:03

Nicky wat leuk <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:30

Skippy01 schreef:
@Nicky wat fijn zeg, dat het zo'n enorm positieve ervaring was! Zeker als je er zo lang voor in de auto gezeten hebt.
Heerlijk, ik hoop met je mee dat alles goed gaat en dat Storm inderdaad bij jullie komt wonen!

Ja het was zo leuk, ook de vader en moeder gezien.
Die vader, man man man <3 Wat is die gaaf, zowel in karakter als in uiterlijk!

IMJ schreef:
Oh wat een schatje zeg!
Ik vind zo'n puppytest wel interssant! Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk?

Het is niet echt een puppytest, het is meer dat ze gaat kijken welke pup het meest natuurlijk drijf instinct heeft.
Zij gaat zelf namelijk ook een pup houden uit het nest, haar keuze is nu Alita, maar die keus kan veranderen als blijkt dat Alita heel weinig natuurlijk drijf instinct heeft.

Verder kijkt zij vooral naar wat iemand zoekt, voor mij ligt de basis in Agility, dus drijf instinct is voor mij minder belangrijk. Ik zou het wel willen leren, ik ga dat ook doen, maar hoofd doel is agility. Simpelweg omdat hier in zuid-holland weinig instructeurs(of zelfs geen een?) zijn die lesgeven zoals Jule en Anneke.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:33

wat tof nicky! Elke keer denk ik dat het borders zijn, ben aussies zo anders gewend :+ :+
Hoop voor jullie dat het storm wordt en alles doorgaat, prachtig hondje!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:37

@nicky logisch wel ja als zij echt werken ermee, dat ze er een met aanleg willen aanhouden. Je gaat er natuurlijk vanuit dat zij uit ervaring inmiddels wel weten welke 'in principe' die aanleg gaat tonen. Maar ja, je kunt er altijd een keer naast zitten...

@nynkster ik denk dat ook steeds ja! Ze zijn voor mijn gevoel best fijntjes, deze.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:38

Nynkster schreef:
wat tof nicky! Elke keer denk ik dat het borders zijn, ben aussies zo anders gewend :+ :+
Hoop voor jullie dat het storm wordt en alles doorgaat, prachtig hondje!

haha ja snap ik! :') Je bent niet de enige hoor :D

Ik hoop het ook! Dankjewel :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:42

Skippy01 schreef:
@nicky logisch wel ja als zij echt werken ermee, dat ze er een met aanleg willen aanhouden. Je gaat er natuurlijk vanuit dat zij uit ervaring inmiddels wel weten welke 'in principe' die aanleg gaat tonen. Maar ja, je kunt er altijd een keer naast zitten...

@nynkster ik denk dat ook steeds ja! Ze zijn voor mijn gevoel best fijntjes, deze.

Klopt inderdaad, de pups worden in een stukje afgezet weiland gezet, daar komt dan 1 of 2 loopeendjes bij en dan gaan ze observeren wat de pup gaat doen. Echt heel interessant, op haar website heeft ze filmpjes staan van een vorig nestje waar ze dat deden. :D

Ik kan niet wachten tot zaterdag *\o/* Als t mee zit mochten we nog even kijken hoe dat in zn werk gaat bij de eendjes, ook al heeft zij t dan al gedaan. :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:42

Super tof wel!
Als ik die van mij bij loopeendjes los laat, eten we vanavond eend ;)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:05

Skippy01 schreef:
Super tof wel!
Als ik die van mij bij loopeendjes los laat, eten we vanavond eend ;)

Wel lekker, eend... :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:20

Nicky wat een leukjes. Hopen dat je voorkeur juist is. Fijn dat ze je er ook zo bij betrekken.

Kaus hoe gaat het met de zieke?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:17

Hier de hondjes weer even aan het kauwen gezet.
Wappie dr melk tand zit dan toch los.
Die begon afgelopen week ineens met alles slopen dus gelijk even gekeken en ja hoor hij zat los.
Vanwege de corona was ik er nog niet voor bij de dierenarts geweest dus nu heb ik een keer geluk en gaat het me geen knaken kosten :roll:
Maar ja parel dr oog is wel weer rood dus dat zal wel weer ellende worden.
Had liever gehad dat dat niet meer terug zou komen.
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:46

Cinniz ik vind je manden echt leuk. :) lekker met zijn alle kluiven.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:56

Ik ben de auto aan het schoonmaken en hoor een hoop geblaf.

Paar keer roepen naar Skip dat ik het was, daar achter de deur.

Hielp niets. Dan maar even kijken wat hem bezield...

Kom ik de schuur in gelopen, is Skip boos aan het blaffen tegen de hoek.

Zit er een net uitgevlogen merel/ lijster oid in dat hoekje.

Dat was de reden dat Skip al zeker een half uur aan het blaffen was!

Godzijdank is het alleen bij blaffen gebleven, hij heeft 100% zeker het vogeltje niet aangeraakt.

Skip even opgesloten in de bench en het vogeltje gevangen en aan de andere kant van de Haag op het graf weer uitgezet.

Pa en ma zijn zo te horen nog druk met lokaliseren, maar het begint nu steeds rustiger te worden met het geroep.

Nu hopen dat het beestje niet door een van de katten in de buurt wordt gegrepen, want die dieren gaan helaas niet alleen maar druk staan blaffen.....

(Laten zitten waar ie zit was geen optie, dan had Skip continu in de bench moeten blijven of de buiten deur dicht. En met dit mooie weer, zitten we graag in de tuin. )

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:11

punjab schreef:
Cinniz ik vind je manden echt leuk. :) lekker met zijn alle kluiven.

Ja ik heb er 4 staan voor 3 honden en ze houden er echt van.
Kruipen er altijd helemaal in als ze gaan slapen.

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:35

Ja denk dat Senna die mand ook super gaat vinden. Maar vind ze voorbhaar maat beetje te duur. :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:49

Met het patiëntje hier gaat het beter. Hij is er vannacht nog regelmatig uit geweest om de tuin onder te poepen (vond ik toch netter dan op het openbare veldje) dus die helemaal ontsmet voor het geval het besmettelijk is. Hij heeft sinds 07.00u nu niet meer gepoept. Maar drinkt ook erg slecht dus paar keer bouillon voorgezet maar wordt niet erg enthousiast ontvangen.

Heb psylliumvezels bij de Welkoop kunnen krijgen (waren op bij de AH en Jumbo -O- ) dus die vanavond even geven met wat rijst en kip en kookvocht. Moet toch wat in... Zeker vocht :(:)

Cinniz, geweldig die mandjes! Waar heb je die vandaan?

Nicky, super schattig <3 Heb je al een voorkeur op basis van karakter?
Edit: oh ja ik lees nu Storm! Wat leuk :)) Is dat qua kleur ook wat je voorkeur?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:52

@kaus jeetje die heeft het zwaar te pakken dan. Niet willen drinken is niet goed... Hopelijk voelt hij zich morgen weer een stuk beter!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:05

Klinkt ook een beetje als wat Mera had voor haar loopsheid. Die heb ik continu ook met een spuitje vocht gegeven.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:06

Jeetje Kaus sterkte!!

De rest niet bijgelezen sorry!

Ik heb m'n loungeset omgeruild. Net uit de doos gehaald en frame oogt goed. Straks de rest maar uitpakken eerst food :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:15

Ik hoop niet dat Dundy loops wordt, Denies. Zou een flinke verrassing zijn _O-

Ik hoop ook dat hij morgen weer de oude is. Hij slaapt nu ook wel enorm veel maar is wel vrolijk als ik hem aandacht geef. Ik wil vooral eigenlijk dat ie weer even gaat poepen. Als dat normaal is, is het prima. Maar als het niet normaal is, ga ik toch morgen even langs de DA met een stukje ontlasting.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:26

Ja ze zijn ook best prijzig en de mijne hebben al maat L.
Bij patann.nl komen ze vandaan kaus

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 18:36

Hij zal, als t goed is, niet echt poepen kaus. Hij heeft zn darmen letterlijk leeggepoept. Hij gaat pas weer poepen als er eten in zit, en dan ongeveer 12/24 uur later zal je poep zien. T heeft ook nog even tijd nodig om van de maag door heel dat darmstelsel heen te gaan natuurlijk! :) Als ie nu sinds 07.00 niet meer gepoept heeft kun je hem wat rijst gaan geven of iets anders licht verteerbaars waar hij tegen kan met wat kip oid. Beetje bouilion erbij en hij heeft gelijk weer wat extra vocht. :)

Ik kan jullie niet meer bijhouden! maar Ik zag wel pups voorbij komen bij Nicky. super leuk! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:08

Kaus schreef:
Ik hoop niet dat Dundy loops wordt, Denies. Zou een flinke verrassing zijn _O-

Ik hoop ook dat hij morgen weer de oude is. Hij slaapt nu ook wel enorm veel maar is wel vrolijk als ik hem aandacht geef. Ik wil vooral eigenlijk dat ie weer even gaat poepen. Als dat normaal is, is het prima. Maar als het niet normaal is, ga ik toch morgen even langs de DA met een stukje ontlasting.

Uiteraard niet, maar wij wisten toen ook niet dat de loopsheid daar de oorzaak van kon zijn :P In dit geval voor ons dus wel, maar los van dat lijkt het er wel op haha.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:20

cinniz123 schreef:
Hier de hondjes weer even aan het kauwen gezet.
Wappie dr melk tand zit dan toch los.
Die begon afgelopen week ineens met alles slopen dus gelijk even gekeken en ja hoor hij zat los.
Vanwege de corona was ik er nog niet voor bij de dierenarts geweest dus nu heb ik een keer geluk en gaat het me geen knaken kosten :roll:
Maar ja parel dr oog is wel weer rood dus dat zal wel weer ellende worden.
Had liever gehad dat dat niet meer terug zou komen.
[ [url=m/tmxt1C.jpg]Afbeelding[/url] ]

YES!!!! Hij is eruit *\o/*