Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:04

echt een mooie foto met skye <3

hier is het ook ineens warm zou maar 18 graden blijven dus lekker poedersuiker :Y)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:07

Mooie foto van Skye bij de waterval. <3

Hier was de les van vanmiddag gelukkig verzet naar vanmorgen. Was het nog te doen voor de warmte.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:55

Mooie foto Kim! Nooit geweten dat Luxemburg zó mooi is! <3

Vanochtend lekker gewandeld en toen was het nog wel te doen maar blij dat we weer binnen waren. Het was vanochtend 21 graden en tot nu toe gestegen naar 22,5 graden dus dat valt in principe wel mee. Lekker op stal geweest en even mijn jarige jetje gefeliciteerd. Toen langs de Ikea nieuw matras, kussen en dekbed gekocht in de hoop dat ik zo een hoop 'pijn' kan opvangen. Ondanks dat mijn arm het grootste probleem is komt het wel vanuit mijn nek & schouder - dus hoop op deze manier wat beter te slapen. En na vijf jaar mag het ook wel weer!
Nu heerlijk binnen me alles dicht en lekker bij de verkoeling houden :) Vanavond met water spelen en dan gaan we ons maar schrap zetten voor de rest van de warme dagen …

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:22

punjab, fijn dat de les verschoven werd!

xDenies Gefeliciteerd met je peerd Y)(^) sorry, peerd klinkt eigenlijk heel stom, maar het rijmt zo lekker :=
Hopelijk verlicht het nieuwe beddenspul de pijn iets :(:)

Doe mij ook maar die 22.5 graden. Hier schijnt het buiten bloedjeheet te zijn, richting 30 graden. Maar we zitten lekker binnen opgesloten met alles aan de zonkant potdicht :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:30

Dankjewel :) Alweer 9 jaar!
Ik heb het hier ook over binnen hoor, in de achtertuin (op 't zuiden) moet je nu niet komen. De konijnen redden het gelukkig wel prima die hebben voldoende schaduwen in de rennen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:33

Wij hebben 30,5 graden... {:}

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 15:44

Denies gefeliciteerd!

Hier vanochtend vroeg even buiten gespeeld en nu komt ie er eigenlijk alleen uit voor een plasje. Vind het veel te warm... 29 graden :n
3ventilatoren in huis staan dus het is hier wel lekker in huis. Koelmat en wat kauwspul erbij en hij vermaakt zich wel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 15:47

Moet zeggen dat de hondjes nog niet echt last hebben van de warmte. Zitten in de tuin ook wel genoeg schaduw en een schelpje met water maar t is goed te doen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:17

Ik verbaas me echt over de hondeneigenaren die nu vrolijk op straat rondlopen … eind vd ochtend nog een man met twee honden langs de fiets :( Waarom .. Is het echt zo'n moeite om je gewoon aan te passen voor je beestje?

Hier wel duidelijk last van de warmte. Ja ze zijn alert en bewegen gewoon maar veel hijgen en lang uit liggen. De achtertuin is hier echt niet fijn voor blote pootjes.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:08

Gefeliciteerd Denies!

Wat gaaf bij die waterval <3 Jammer dat Luxemburg voor ons vrij ver is... -O-

Denies, ik denk dat dat ook erg van je hond af hangt. Maar ik zie hier ook wel mensen die nu fietsen met hun berner sennen met obesitas 8)7

Dexter was boos op Dundy, Dexter zat aan de riem en ik trok hem weg net op het moment dat Dexter hapte. Resultaat, hap in Dundys oor :roll:

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

In spoiler voor de tere zieltjes onder ons :)) Ga er vanuit dat dit gewoon goed geneest uit zichzelf.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:11

Het asfalt en dergelijke is voor iedere hond even warm :( Dus daar zie ik zelf geen verschil in en daarnaast kijk ik ook wel naar hoe de honden er zelf bijlopen. Alle honden die ik vandaag zag hadden het echt niet naar hun zin. :(

Dat zal vast wel genezen. Hier altijd voor zulke wondjes hydrogel bij de hand :D Geneest het snel en mooi.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:12

Het lijkt geen hele diepe wond te zijn? Ik zou het gewoon schoonmaken en eventueel smeren met honingzalf.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 17:16

Op asfalt enzo vind ik ook niet verstandig.. de tuin bepalen ze zelf waar ze lopen en liggen.

Wondje is niets bijzonders. Even met rust laten en vanavond schoonmaken, wat haar wegknippen als dat gaat en insmeren met honingzalf. Komt goed! :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:19

Ik heb zoveel spulletjes in huis dat ik niet weet wat er nu op moet _O- Heb er eerst een drupje jodium in gedaan en zal straks even honingzalf erop doen als het droger is. Hij kan zijn oor in elk geval niet likken, dat scheelt dan weer :))

Ah ja het asfalt inderdaad. Hier valt dat op zich heel erg mee omdat wij witte klinkers hebben in het dorp. Maar kan me voorstellen dat zwart asfalt wel vrij warm is.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:06

Pfff hier in huis warmt het nu ook snel op. Vannacht de boel maar zo veel mogelijk open laten... Skye houd zich lekker rustig. Beetje knuffelen, beetje op kauwbotten bezig gaan, veeeeeel slapen. Morgen maar uurtje eerder beginnen met werk dan kunnen we om twee uur weer naar huis :) of eerst naar strandje natuurlijk om even samen een duik te nemen haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:06

Vanochtend om 9 uur richting de zee gegaan en om half 11 weer thuis.
https://youtu.be/i0t9VwuLxRE

Inmiddels 3x laten plassen, dat is na zee wat vaker nodig en verder nog geen activiteiten gedaan met ze. Morgen lange werkdag en dinsdag mogen ze bij vriendin blijven terwijl ik op het land ga werken. Normaal mogen ze dan mee maar nu te warm

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:30

Hier ook best warm, maar in de tuin nog goed uit te houden. Gelukkig een windje hier. Das voordeel in de polder wonen vlak aan de zee. Senna lag lekker in der tuin en dan weer ff spelen in der schelp met water.

Denise gefeliciteerd met paard en hopelijk slaap je wat beter vanacht.

Kaus hopelijk val de schade mee en is het zo genezen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:10

dierenfan schreef:
Vanochtend om 9 uur richting de zee gegaan en om half 11 weer thuis.
https://youtu.be/i0t9VwuLxRE

Inmiddels 3x laten plassen, dat is na zee wat vaker nodig en verder nog geen activiteiten gedaan met ze. Morgen lange werkdag en dinsdag mogen ze bij vriendin blijven terwijl ik op het land ga werken. Normaal mogen ze dan mee maar nu te warm

Dat is de reden dat twee van onze honden niet meer in zee mogen zwemmen continu. Guinness hebben we al bijna midden in de nacht kunnen wegbrengen met een vergiftiging, sindsdien ben ik er echt bedacht op.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:03

Even gewandeld, nog tussendoor op het gras even pauze gehouden, en nu thuis. Resultaat: lange border collie tong :')

Afbeelding

Man man man, en dit is nog maar het begin van de hitte. Ik & Bo zijn er al klaar mee!!!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:17

Bodhi <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:47

Ik ben ook altijd huiverig om heel actief te zijn op het strand. Neem altijd twee liter water mee zodat ze niet te geneigd zijn het zeewater te drinken. Ook balletjes gooien in zee doe ik niet. Maar wel een erg gave plek!

Ik wandel nu alleen echt s nachts. De enige plek waar we nu kunnen wandelen is zwart asfalt (als je het dorp uit bent) met een droge sloot er naast, volledig open, geen enkel stukje schaduw. Daar doe ik niemand een lol mee :Y) Maar wij vermaken ons in de tuin :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:55

Vanmorgen was het om 6 uur al bloedje heet! Echt absurd! Morgenvroeg schop ik de kerel maar uit bed als ik opsta, die ligt gerust tot 10 uur in bed, ik vraag me altijd af hoe hij dat vol houdt!

Ons nieuwe badje is goedgekeurd in ieder geval! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 22:52

Ha wat leuk KimD!

Wij hebben wel erg veel mazzel gehad. Heel de dag een windje die het zelfs in de schaduw echt aangenaam maakte. Savonds tijdens de BBQ was het windje zo goed als weg en toen kregen die van ons het pas warm dus zo'n bandana omgedaan.
Ze hebben vandaag voor t eerst een luchtballon gezien _O-

Chicka: :O
Boellie: :wow: :):)
Djessey (achter boellie aan) : *\%/* :):)

Kortom; Chicka snapte de ophef van ons en Boellie niet zo. Boellie dacht dat ie ons echt even moest beschermen en snapte even niet waarom ik hem omkocht met brokjes maar koelde vrij snel af tot relax
En Djessey dacht; JAAAA HIJ WIL SPELEN EINDELIJKKKKKKK! :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:04

kiwiwitje schreef:
Ha wat leuk KimD!

Wij hebben wel erg veel mazzel gehad. Heel de dag een windje die het zelfs in de schaduw echt aangenaam maakte. Savonds tijdens de BBQ was het windje zo goed als weg en toen kregen die van ons het pas warm dus zo'n bandana omgedaan.
Ze hebben vandaag voor t eerst een luchtballon gezien _O-

Chicka: :O
Boellie: :wow: :):)
Djessey (achter boellie aan) : *\%/* :):)

Kortom; Chicka snapte de ophef van ons en Boellie niet zo. Boellie dacht dat ie ons echt even moest beschermen en snapte even niet waarom ik hem omkocht met brokjes maar koelde vrij snel af tot relax
En Djessey dacht; JAAAA HIJ WIL SPELEN EINDELIJKKKKKKK! :')

Hahahaha, ik zie het helemaal voor me. Twee van die stuiterts en een zo'n chille dame!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:18

Zie dat iedereen vandaag goed doorgekomen is!

Was op wedstrijd wn besloten Mila lekker thuis te laten en ik denk dat ze me erg dankbaar was pfff wat een vieze benauwde hok gewoon met knallende kop pijn thuis gekomen ...

Gister wel erg leuke dag gehad eerst even broer en zus herenigd pupje taylor van zamora was ook mee gekomen naar de fair! Was zo leuk om te zien dat ze gelijk helemaal in hun element waren die 2 ... grappig ook te zien dat ze beide zelfde karakter trekjes hebben!
We hebben meegedaan aan workshop hondenmassage en later nog even bij de doggy dance en ze heeft nog kennis mogen maken met de schapen toen vonden we het wel genoeg voor dr aangezien het toch wel flink warm was, maar met tassen vol snacks naar huismus ze zijn weer goed verwend!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding