Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:17

Ze heeft echt een flinke krulstaart zeg terpentijn.
Och gut arme chansy :(:)
whaha sexy kaus :')
Wat een vréselijk zoet koppie heeft Skye <3
Jij ook al lol met de kat vandaag :')

3 km vind ik nog flink :o
Net terug van 2km (10 minuten lopen, 10 rust, 10 lopen, 15 rust, 10 lopen) en ben zelf helemaal kapot _O-
Wel super blij, kleine is voor het eerst los mee geweest. Bleef fijn bij me en kwam ook erg goed. Totaal wel ene kwartier zonder riem gespeeld.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 17:18

Dat geloof ik best. Lijkt me heel gemeem zo vallen.

Momenteel liggen ze er zo bij in de tuin
Afbeelding

Toen we de 2km voorbij waren wilde boellie echt niet meer :') dan blijft ie gewoon staan of gaat ie languit in het gras liggen.

Het is hier vandaag erg lekker weer om te wandelen. Ik liep in een shirtje. En nog flink zweten haha.

Haha azmay, 3 km is ook wel een uitzondering meestal lopen we max 2 km. Dan vinden ze het wel genoeg. Chick blijft wel lopen. Moe of niet alleen wel een stuk langzamer.

KarmaChansy

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:21

haha voor mij is dat weinig maar snal wel met kleine hondjes dat je minder veel loopt :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:27

Wij wandelen meestal rond de 7 km. Soms meer zelden minder :p dan zijn de honden nog paraat erna _O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:29

Zoe_97 schreef:
Wij wandelen meestal rond de 7 km. Soms meer zelden minder :p dan zijn de honden nog paraat erna _O-

Hoe doe je dat dan als je een pup erbij hebt? Die thuis laten?
Heb nu het voordeel dat ik op het nivo van pup op kan bouwen want Spip hoeft niet zo zeer te wandelen zeg maar :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:33

Euhm. Als het in het bos ofzo is blijft pup inderdaad thuis, mijn oma woont thuis ook dus geen probleem.
Voor de borders heb ik jaren een maltesertje gehad met zware rugproblemen. Voor haar had ik een buggy. Ik heb die buggy nooit weg gedaan, dus toen Kenai nog klein was is de buggy vaak mee op stap gegaan. Tot een kilo of 10 passen ze hier wel in.
Ik heb me ook nooit aan de 5 min regel gehouden, mijn honden hebben altijd meer gelopen, maar als ik meer liep liepen ze wel los dat ze hun tempo zelf konden aangeven. Ik heb nu 2 honden met uitstekende heupen, ellebogen en rug, dus ik ga niets aan mijn manier veranderen voor pupje 3 :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:53

Mijn honden liepen ook los, nooit naar de 5 min regel, liever dat ze rustig lopen en rond snuffelen dan als een gek rondrennen met de bij behorende stops :=

Karma kwam ook uitmuntend uit de Xrays dus ik vind het wel prima zo! Met het teefje wat we zullen houden van haar nest doe ik het net weer zo (mocht het allemaal lukken natuurlijk eerst nog drachtig zien te worden :P)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:25

Ik ben nu eigenlijk nieuwsgierig naar het aantal kilometers dat jullie lopen. :))

Ons ochtend en avondsrondje is 3 kilometer en als een van ons vrij is gaan we door het bos, en dat is afhankelijk van hoe je loopt, tussen de 8 & 10 kilometer.

Als ik alleen ga wandelen dan wandel ik ook wel meer dan die 10 kikilometer. Dat wandel ik nooit met de kerel of vriendinnen, die zijn allemaal een héél stuk langer en hebben het loopttempo van een sneltrein. Ik jog er dan achteraan. :')

Pups nemen wij trouwens altijd mee. Die ochtend en avond ronde kunnen ze al vrij snel uitlopen, ben wel zes keer zolang onderweg, maar die lopen ze vrij snel. De lange wandelingen werden ze geduwd in de doggyhut. Thuis liet ik ze nooit, ook niet als we naar trainingen gingen en ze uren in de auto moesten, ook dat moeten ze leren. :j

Ben er nu heel blij mee, de benches in de auto zijn echt hun plekje, dus ik kan ze daar altijd kwijt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:29

Ik denk ook dat er bij mij een cultuurverschilletje is. Ik heb de indruk dat het in Nederland de gewoonte is dat jullie voor elk plasje en poepje een ronde wandelen. Hier is het net de gewoonte dat de honden dat gewoon in de tuin doen.

Aantal km kan ik per dag dus ook moeilijk zeggen want op trainingsstage wordt er hier niet gewandeld, dan raken de honden op training hun energie echt wel kwijt. En een luie dag in de zetel vinden de honden heerlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 18:30

We lopen overdag eigenlijk”niet”. Dat is gewoon naar t gras, plassen en weer naar binnen. In de avonden of eind van de middag lopen we dan 1,5/2 km ongeveer. En daar hadden ze tot voor de loopsheid van chick meer dan genoeg aan. In de winter lopen we minder en gebruiken we de loopband.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:34

Oef ik zal mijn schema eens neerzetten, nu ja van mij en mijn man :p

Ochtend: 6 uur eerste ronde zo'n 2 kilometer die is voor mijn man, dan om 9 uur ga ik eruit voor snelle plas dan om 10 uur ben ik bij mijn wandel hondjes das een ronde van 5 a 6 kilometer. Dan is het rust tot ongeveer 1 of 2 uur dan lopen we een ronde van ongeveer 3 kilometer (korte ronde op de berg), rond 16 uur weer 2 kilometer zelfde ronde als ochtend dan gaan we om 7 uur een ronde van 1 kilometer dan om 23 uur naar het veld voor poep/plasje en zo das gewoon 20 min lekker rond snuffelen.

Als mijn man en ik beide vrij zijn gaan we vaak voor wandelingen van 10 kilometer of meer. Dan passen we de andere rondes daar op aan

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:35

Euhm wandelen verschilt. Minimaal is toch wel zo’n 6 km per dag.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:37

De honden mogen hier ook in de tuin hun behoefte doen. We hebben tenslotte genoeg. :')

We hebben ook wel eens luie dagen, vandaag maar 6 kilometer gewandeld, maar dan spelen ze nog in de tuin. :j

Met die warme weken wat we gehad hebben liepen wij juist veel minder. Alleen vroeg in de ochtend (uurtje of 4.30u-5u) een uurtje en dat was het. Als het 's avonds lekker koel was dan ook nog een ronde, maar anders niet.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:38

Oh met het warme weer verplaatste wij grote rondes naar 4 uur in nacht inderdaad tis hier dan al licht in de zomer :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:40

Wij rekenen eigenlijk meer in tijd.. hij gaat ook zo traag (overal snuffelen) dat dat niet veel zal voorstellen. Door zijn ziekte heeft hij minder fysiek, dus we zijn eigenlijk wel tevreden dat hij niet te snel wil en zichzelf zo uitput.

We gaan zo'n 1,5u tot 2u per dag buiten, verdeeld over 1,2 of 3 wandelingen, meestal minstens 2. Verder kan hij in de tuin wanneer hij wil en speel ik nog zeker 2 keer per dag in de tuin met hem. Ik doe ook vaak binnenshuis nog wat oefeningen naast al het bovenstaande... en uiteraard nog een hoop knuffeltijd.

Er zijn ook weekends waar hij veel meer wandelt en buiten is omdat we wel eens een uitstap doen naar de heide, strand of op speeldate naar vrienden, maar daarvan moet hij dan duidelijk recupereren.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:52

Momenteel 2 x dgs 2-2,5km (nu met mijn vakantie soms ook wel 3-4 x dgs en/of een langere wandeling, met een pauze erin), dan tussen de middag een plaspauze en 's avonds voor het slapen nog een rondje van 10-15 minuutjes. Ze kan nu ook in de tuin als ze wil natuurlijk, maar moet zeggen, dat ze daar niet eens zoveel is.

btw, wat Stella Rose groot geworden zeg!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:47

Spring hier even in mee. Jullie gaan hard en ben op vakantie dus moeilijk om bij te houden.
Naya doet ook haar gewone behoeftes in de tuin maar dat woedt minder en minder.
Als ik de vroege shift heb dan wandel ik ongeveer maar 15min ervoor en dan doen we meestal maar een wandeling van 30min in de avond. Als ik de late shift heb is dit in de ochtend 40min en in de avond 20-30 als gaat dit minderen want het wordt al sneller donker. Hoop dat mijn vriend dan gaat inspringen.
Soms op “gekke” dagen doen we plaats van een 2 wandeling een rondje bos en dit is dan ongeveer 3km. Maar is niet zo vaak.
Soms heeft ze een dag waar we 30min gaan wandelen en dan is ze bijna heel de dag mee op de werf en dan is ze echt moe in de avond .. we zijn precies lui :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 13:41

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:42

haha ze zijn wel heel leuk :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 13:46

hahahahah. ik heb net op marktplaats een kooje gescoord :D
ik heb de hurtta jas die ik in dat topic poste hier liggen voor kenai/daeva in het rood, en wilde er nog 1 bij. ik gebruik jassen eigenlijk alleen op showdagen/weekends. Dit model werd niet meer gemaakt maar is zo fijn! ook bijna nergens meer grote maten te krijgen. Nu stond er op marktplaats een zwarte in de goede maat, nieuw. voor 15 euro excl verzendkosten kunnen scoren :D als er nu nog ergens een blauwe in maat 55 opduikt denk ik niet dat ik het kan weertaan, dus als iemand die tegenkomt :+

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 14:02

Kijk goed bezig Zoe!

Ja ze zijn leuk he Karma! Ik hoop dat ze passen! En anders geef ik ze aan schoonmama om aan te passen als dat gaat. Moet toch een gaatje in voor de tuigjes.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:06

Ik ben hem net tegen gekomen op mp. Hij staat nog niet op verkocht!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:09

Ik heb contact met de verkoper en ondanks er een ander bod binnen kwam zei ze dat we een afspraak hadden. Dus kolt wel goed :D ze is gewoon nog de verzendkosten aan het opzoeken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:19

Zoe_97 schreef:
Ik heb contact met de verkoper en ondanks er een ander bod binnen kwam zei ze dat we een afspraak hadden. Dus kolt wel goed :D ze is gewoon nog de verzendkosten aan het opzoeken.

Ik had dat andere bod _O-
Net zo blij dat ik er een gevonden had :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 14:22

oeps hahahah. ik houdt int oog of ik er nog tegenkom :D