gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 13:07

Tarzan ze ziet er kwiek uit!

Marije ziet er super uit!

Janey :+ , wel mooie vorm nu haha . Idd even kijken of hij kaars uitpoept :=

Marktplaats is waardeloos :x

Ja Nynke mag blijven om samen oud te worden bij mijn ouders :D , wel grappig kreeg net mail van de opvang dat het rammetje die eerst gereserveerd was nu vrij komt . Oh en dan kriebelt het , maar nee Syb komt woensdag :')

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:46

Marije, ziet leuk uit je ontwerp! Ben benieuwd hoe het gaat worden! :D

Jannicke, raar dat jr verder niks meer hebt gevonden, had je ze misschien wortel gegeven?

En marktplaats kijk ik liever niet op, dan haal ik ze het liefst allemaal in huis :=

Ja Rebecca, ze ziet er niet slecht uit voor een konijn die zo ziek is maar ik merk en zie het zelf wel echt aan haar dat ze zich toch niet helemaal lekker voelt!

Iemand vroeg hoe oud Pepper is, ze is tussen de 3 en 4 jaar en ik heb haar sinds april, ze is zo'n lief dier! Word graag gekriebeld en likt af en toe terug <3

Afbeelding
Pepper lekker nt slurpen <3

Afbeelding

Afbeelding
En lekker puh!! :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 19:55

:D <3

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:13

Tarzan, mooi dat het weer wat beter gaat met Pepper!

Rebecca, wat goed dat je Nynke nog zo'n mooie kans bied en haar nieuwe vriend ook! Hoop dat ze gelukkig worden saampjes <3

Eoweyn, leuke foto's en tof zo'n reusje er tussen!

Candy heeft een los teentje, beetje moeilijk uit te leggen.. maar ik kan hem zo omhoog doen alsof hij los zit. Lijkt haar alleen totaal geen pijn te doen. Iemand ervaring mee?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:51

Verlamd misschien kiekeboefje? Aan welk pootje is het, voor of achter? En nog verschil met andere pootjes?

Eoweyn wat een leuk clubje zo bij elkaar! En die laatste foto <3

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 23:53

Ahh Eowyn, zo leuk allemaal bij elkaar! <3

Ik vroeg het Tarzan, dacht dat ze al wat ouder was, maar helemaal niet dus. Hopelijk gaat alles vanaf nu gewoon goed met haar.

Wat vreemd van dat teentje Kiekeboefje, maar als ze er geen last van heeft maar even aankijken.

Luffy heeft nog nergens last van na z'n kaars proeverij, hopen dat dat zo blijft :(:)
Hij is echt groot geworden valt me ineens op en je ziet het halfwilde wel terug in hem. Maar toch weer heel anders dan die van jou Eowyn. Want de meeste van je groep waren ook "halfjes" toch?

Afbeelding

Ivy wilde een kusje, maar aan Luf z'n kop te zien was hij het er niet zo mee eens geloof ik :=

Afbeelding

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:51

Hopelijk komt ze er doorheen Tarzan.

Haha oei Janey, die kaarsen! Hopelijk blijft alles ok met m. Leuke fotos ;)

Das een heuse groep Eowyn!
Gezellig.

Tane is lekker wild en playful vandaag.
Leuk filmpje voor de geinteresseerden.

https://www.instagram.com/p/BLqRBfhFIjs/

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:04

Eoweyn, koppeling geslaag dus! :)

Kiekeboefje, misschien haar teen gebroken?

Nee helaas janey, daarom ben ik ook alles nt proberen om haar erdoorheen te krijgen!

Whahah kaars-proeverij :') Hoe komt een konijn erop om zoiets te eten? :') mafkees! Inderdaad beter maar even in de gaten houden.

Ja ik hoop het nagini, alleen ben ik bang dat haar lijfje op gaat geven, aan haar koppie zal het in ieder geval niet liggen! Ze komt nog altijd zodra ik met eten kom met haar neusje buiten het huisje kijken wat ik kom brengen, zo lief! <3 en kriebeltjes kan ze echt heel erg van genieten de lieverd <3 Ze is gewoon zo lief!

Whahah dat filmpje :') die voelt zich wel goed zo te zien! Heerlijk :)

Heeft misschien nog iemand tips (Eoweyn?) om een konijn medicatie in z'n mondje te spuiten?
Pepper laat het gewoon NIET toe, ze wordt dan opeens echt heel boos en schopt en wurmt zich erop los .. Ook in een handdoek wikkelen lukt niet want binnen no time is ze uit de handdoek .. Help! :?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:10

Kun je het niet met iets lekkers mixen? Appelmoes ofzo?
Dotje had op een gegeven moment met dwangvoeden door dat het lekker was en at zo makkelijk uit het spuitje. Misschien als ze doorheeft dat het lekker is ze niet zo moeilijk meer doet?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:34

Pfoeh wat kijkt Luffy pissig zeg :P
Ik heb 4 halfwildjes in mijn groep nu, en een wildje.. Moet zeggen dat ik de kleur van Luffy al wel vaker in halfwild gezien heb hoor! Hij is wel prachtig, wauw. Zit normaal altijd op m'n telefoon en nu op de laptop zie ik 'm pas goed.

Ik geef medicijnen altijd op iets lekkers.. Stukje hard brood, cracker, in een stuk appel... Welke medicatie is het?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:52

Eoweyn, fenbendrops (panacur) en moet 2 ml geven, best veel dus.

Het probleem is dat ze al zo lang gekwelt word met medicatie dat ze steeds lastiger wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:53

Pepper ziet er wel goed uit zo :j

Eowyn wat een lekker clubje!

Janey wat een draak :+ , zit een kop op haha

Nagini wat een cutiepie <3

Tarzan met wat appelsap in het spuitje?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:58

In de havermout! Even laten weken in heet water, beetje af laten koelen, panacur erbij, doorroeren en geven.
Zo heb ik ze hier destijds ontwormd, ze deden er een moord voor

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 15:51

Oke super dankje! Ga ik dat vanavond even proberen, moet ik alleen Billy even wegzetten want dat is echt een varken! :')

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:46

Zucht.. Het idee was om vanavond zonder konijn even nieuwe antibiotica op te halen omdat konijn nog niet van de snot af is.. Vlak voordat ik zou gaan gaf ik ze brokjes (doe ik 1x per dag) en ze had gewoon 0 eetlust. Toch maar besloten om haar dan maar even mee te nemen. Ze had geen koorts meer (afgelopen week wel) en ze was er eigenlijk prima aan toe. DA heeft even 1 prikje antibiotica gezet en de andere moet ik zelf woensdag zetten. Verder voor het weinig eten had ie als suggestie om hooithee te maken en het gewoon in de gaten te houden. Kom ik thuis, begint het beest weer als een malle te vreten :+

Drama die dieren.

Edit: Oh en ze heeft bij de DA even m'n reflexen op de proef gesteld. Ze sprong opeens vanaf de dierenarts tafel mn nek in.. Schrok me dood :+

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:07

Hmm ik vind Pepper vandaag slecht uitzien ;( De truc met havermout is ook mislukt, ze trok er haar neus voor op dus weer in de houdgreep moeten leggen voor de medicatie.. Ze raakt dan zo in paniek, vind het echt sneu voor d'r!

Vervelend Vera dat jij ook zo in de ziekenboeg zit! En stom dat ze thuis opeens ging eten haha!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:28

Ja heel vervelend..

Rot dat het met Pepper zo lastig is zeg. Ik ben ook wel heel blij dat de antibiotica met prikjes is want ik zou het er bij dit konijn echt niet anders in krijgen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 01:11

Tarzan,wat bij mij wel hielp was het konijn in een kussensloop laten zakken,dan op schoot en de kussensloop zo doen dat alleen de kop er uit komt.
dan met de linkerhand de kop vasthouden zodat ook beide ogen bedekt zijn en dan goed stevig vast pakken en met rechts het medicijn in de bek spuiten(ik spoot het er ook nog wel eens naast)
maar,get blijft een gele klus.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:52

Dankje voor de tip colunder maar dat is ongeveer hetzelfde als met de handdoek, ze sputtert niet normaal tegen maar echt als een Vlaamse reus zo sterk word ze dan!

Ik vind haar nu echt slecht uitzien! Alsof haar lijfje op nt geven is ;( .. Ik ga straks maar wortels en groenvoer halen en probeer morgen erwtenvlokken te halen, ze MOET bijkomen! Ze valt met de dag af wat ook niet bevorderlijk is voor d'r slappe lijfje maar brokjes wil ze niet eten, of niet van harte, groente, gedroogd brood en hooi eet ze wel nog.

Haar kopje begint ook weer scheef te staan en ze begint weer te wankelen op haar pootjes ;(

Ohja ik heb nagedacht over haar binnen zetten maar ben bang dat ze dan helemaal stopt met eten .. Werd m'n mooie meisje maar weer beter ;( ;( ;(

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:37

Wat rot om te lezen Tarzan.. het is ook niet niks wat ze allemaal heeft nu maar het bewijst ook weer dat ze heel sterk is! Ga ze maar lekker verwennen en ik blijf duimen voor pepper..
Maar misschien met het kouder wordende weer is binnen zetten niet zo'n slecht idee? Al de energie gaat dan ook naar het warm blijven gok ik..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:59

Ik zou toch ook kijken of ze naar binnen kan, met Billy samen dan.. Ze kan haar energie nu goed gebruiken om beter te worden!

Sterkte, ik ga duimen voor jullie!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:36

Nu ben ik misschien advocaat van de duivel maar is het wel haalbaar voor d'r? Of is het een lijdensweg met zeer onzekere uitkomst?

Zeker gezien dat dit nu best extreem blijkt te zijn, medicatie echt niet wilt en dan ook nog 'n maand injecties nog moet van het vorige?

Ik hoop natuurlijk het beste voor je.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:55

Naar binnen samen met Billy is geen optie, Billy wordt gek binnen en sloopt alles (heeft voordat ik hem geadopteerd heb binnen gezeten met Pepper).

Daarnaast wil m'n vriend de konijnen niet de hele winter binnen en ik woon nu eenmaal niet alleen ... Als het alleen Pepper was is het wat anders .. Ik kijk het even aan, gaat het echt niet haal ik haar naar binnen.

Nagini, de dierenartsen hebben haar een kans gegeven omdat ze blijft eten en daarom laat zien dat ze wil vechten.

Het is natuurlijk een kleine kans maar zolang ze zelf wil wil ik voor haar blijven vechten!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 12:02

Ik zou het echt overwegen.. Scheve koppie en wankelen klinkt als EC, wat logisch is na een verminderde weerstand/ziekte en stress, en dat kost zoveel energie.. En jezelf warm houden ook.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:39

Ik zou haar ook echt gewoon binnenhalen, denk dat haar lichaam dat in ieder geval goed kan gebruiken..