Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 21:47

Wat een schatje! <3 fijn dat het goed gaat samen!

xMazzel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:50

Heeft iemand hier tips voor een goed traphekje? Millie heeft ontdekt dat ze de trap op kan maar dat vinden wij niet zo een goed idee. :\

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:26

Boren, klemmen? Voorkeur daarvoor?
Ik heb deze, en ben er zeer tevreden over.
Afbeelding

Je kan hem zowel boren als klemmen, ik gebruik het met het klemsysteem.
Hij kan naar beide kanten open, valt makkelijk dicht (dus je hoeft hem niet dicht te trekken zelf). Ze hebben hem ook zonder kattenluikje, maar die heb ik dus voor mn kat gekozen :))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:56

Ik heb zoiets als hierboven gebruikt om de katten hun eigen plek te bieden waar ze even zonder Mahdu terecht konden.
Maar ik begon met zo'n houten harmonica hekje.
Geen succes, Mahdu kan door de mazen heen. :')

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:45

Tigress schreef:
Boren, klemmen? Voorkeur daarvoor?
Ik heb deze, en ben er zeer tevreden over.
[ [url=m/7GcxjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan hem zowel boren als klemmen, ik gebruik het met het klemsysteem.
Hij kan naar beide kanten open, valt makkelijk dicht (dus je hoeft hem niet dicht te trekken zelf). Ze hebben hem ook zonder kattenluikje, maar die heb ik dus voor mn kat gekozen :))

Dank beide! Klemmen lijkt mij fijner. Ik ga even kijken! Zag zoveel verschillende overal.

Voor nu is het zo opgelost :') maar dit is natuurlijk niet ideaal voor langere termijn haha

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:03

Die snijplank maakt het echt af ahahaha. Niks meer aan doen _O-

Wij hadden voor onze zoon vroeger eentje welke je niet hoefde te boren, en die werkte echt ideaal. Zo een als Tigress idd heeft. :j

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:35

Haha heerlijk zo'n houtje-touwtje opzet. Wij hebben ook 's ochtends vroeg als we het huis willen laten luchten een wasrekje voor de voordeur staan :') Maar voor die korte periode in het jaar dat het warm is niet de moeite om echt iets op te zetten.

Winnie is echt heel schattig zeg <3

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:09

Hahaha ik vind het wel een mooie geïmproviseerde oplossing! Ik heb hier krukjes onder m'n dressoir gezet om te voorkomen dat madam er onderdoor piept naar de snoeren in het hoekje.

Ik vind het wel aanpoten hoor, zo'n klein ding. Ze is lekker druk, ondernemend en irritant, precies zoals een pup hoort te zijn. Ollie is fantastisch, die laat eigenlijk te veel over zich heen lopen (nu nog figuurlijk, maar duurt niet lang voor dat letterlijk gaat gebeuren), dus die moet ik af en toe in bescherming nemen tegen die lekkere puppytandjes.

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil toch een fietskar/ wandelwagen (liefst 2 in 1) aanschaffen, hebben jullie aan- of afraders? Voor nu voor Winnie, zodat ik met Ollie nog wel wat grotere rondjes kan maken, maar over een paar jaar doen we dat andersom denk ik, dan kan Ollie lekker in de kar mee.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:11

Ik heb kennelpaneeltjes in mijn gang zodat ik de deur kan openzetten om bijvoorbeeld het huis te luchten of een pakket aan te nemen zonder dat Mahdu de deur uit rent in een onoplettend moment.
Ik heb nl geen voortuin en meneer rende gelijk de drukke straat op om stil te gaan staan voor auto's. :oo
Dus uit veiligheidsoverwegingen een hekje geplaatst en in de tussentijd erop gaan trainen dat hij achter het hekje blijft, óók als dat open staat.
Inmiddels gaat dat 95% vd tijd goed en wacht hij netjes tot ik hem toestemming geef om door het poortje te gaan.

Vanaf de voordeur gezien:
Afbeelding
Er zit een haak aan de kast waar het paneel aan vast zit maar ook zo los te maken is.
Puur omdat Mahdutje ontdekte dat hij het hekje aan de kant kan duwen en naar buiten kwam stuiteren zogauw ik de voordeur open deed.
En ivm de buggy, meterkast etc een stukje verder naar binnen geplaatst.

Vanuit de gang gezien:
Afbeelding

De gang is overigens te breed voor een traphekje

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 01:11

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:14

Ik vind dit niet erg chiq van je, Little gift.
Stuur ff een pbtje ofzo.

Winnie!! <3
En ik ging ook stuk om de snijplank bij het traphekje! :D

Hier begint de spanning te stijgen, het teefje is begin augustus uitgerekend. We zijn zo benieuwd!

Onze oude hond is ondertussen trouwens echt oud aan het worden. Ik weet dat daar eigenlijk een ander topic voor is. Maar het contrast met onze jongere hond word steeds tekenender.

En… vandaag is het 4 jaar geleden dat deze knapperd bij ons kwam wonen! Hij is zo veel gegroeid in zelfvertrouwen en is zo’n blij ei, ondanks zijn angsten.
Afbeelding
We hadden het er gisteren over dat we Nelo eigenlijk nooit echt opgevoed hebben. Hij draaide direct gewoon mee. (Dat zal wel anders zijn met een pup straks :+ )

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:49

Eens Kaplaars. Echt niet netjes. Als Shaya iets wilt delen, dan is dat aan haarzelf, niet aan Little Gift. :n

Ah ook oude hondjes zijn welkom hoor Kaplaars :D Lekker snoetje zo haha.

Wat een schatje is Winnie <3 En fijn dat je andere hond het zo goed doet!

Hahaha het traphekje van Millie _O- Leuk al lekker op boevenpad dus.

Evi vond het flink warm deze week, dus vooral 's ochtends op pad en de rest van de dag voor de ventilator :+
Of samen met mij op de bank om de OS te kijken.
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:05

Nou ja dit is toch een deeltopic waarin ook shaya zelf vanalles deelde over de honden waaronder pas geleden nog hoe ze Tommy zouden houden...

Dus waarom zou dit dan niet besproken mogen worden?
Ik heb geen oordeel geuit, enkel gevraagd of dit haar advertenties waren...

Hoe meer bereik, hoe meer mensen kunnen meekijken of helpen immers...

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:08

Little_Gift schreef:
Nou ja dit is toch een deeltopic waarin ook shaya zelf vanalles deelde over de honden waaronder pas geleden nog hoe ze Tommy zouden houden...

Dus waarom zou dit dan niet besproken mogen worden?
Ik heb geen oordeel geuit, enkel gevraagd of dit haar advertenties waren...

Hoe meer bereik, hoe meer mensen kunnen meekijken of helpen immers...

Omdat het aan Shaya zelf is om dit is delen ALS ze dat zou willen delen. Niet aan jou.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 10:52

Ik denk als je de advertenties en namen erin ziet zelf wel weet dat het onze honden zijn.
Pb was inderdaad fijner geweest dan het zo in het topic te knallen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:02

Shaya_ schreef:
Ik denk als je de advertenties en namen erin ziet zelf wel weet dat het onze honden zijn.
Pb was inderdaad fijner geweest dan het zo in het topic te knallen.

Vanwaar dan toch de keuze? Want eerdere herplaatsing is ook niet gelukt toch? Ik dacht juist te gelezen te hebben dat je met Nero nog dingen ondernomen had pasgeleden. Beide komen ook van een (ras)hondenfokker toch? Kun je daar geen contact mee opnemen om ze terug te brengen of via de fokker op zoek te gaan naar een nieuwe baas? Lijkt me fijner dan via MP, dan kan echt iedere random gek reageren... Daar zit toch vaak een ander soort volk.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:21

Nee Tommy komt niet van een rasfokker. Nero wel maar een hobbyfokker die geen honden terug neemt.
Met een 3 en 5 jarige in huis kom ik gewoon tijd te kort voor de honden voor mijn gevoel. Alles komt enkel op mij neer want mijn man is onervaren qua honden en krijgt ze niet gehandeld. Wilt daarom niet met ze wandelen. Even duidelijk, ligt aan mijn man, niet de honden

Met Nero heb ik recent idd een fun en cirkeltraning workshop gevolgd. Volg ook nog agility lessen al is er nu zomerstop en zijn heel veel lessen afgezegd dit jaar door het weer.
Met Tommy heb ik nog een hele tijd gehoorzaamheid gedaan maar nu heeft de oudste op maandag zwemles en krijg ik dat niet meer gehaald.
Honden zijn gelukkig maar het is echt een gevoelskwestie dat we ze meer kilometers in de poten gunnen.

Dit is ook het laatste wat ik hierover in het topic deel. Mocht er oprechte interesse verder zijn kan dit via pb.
Heb geen behoefte om me hier te moeten 'verdedigen' want zo voelt het wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:48

Shaya_ schreef:
Nee Tommy komt niet van een rasfokker. Nero wel maar een hobbyfokker die geen honden terug neemt.
Met een 3 en 5 jarige in huis kom ik gewoon tijd te kort voor de honden voor mijn gevoel. Alles komt enkel op mij neer want mijn man is onervaren qua honden en krijgt ze niet gehandeld. Wilt daarom niet met ze wandelen. Even duidelijk, ligt aan mijn man, niet de honden

Met Nero heb ik recent idd een fun en cirkeltraning workshop gevolgd. Volg ook nog agility lessen al is er nu zomerstop en zijn heel veel lessen afgezegd dit jaar door het weer.
Met Tommy heb ik nog een hele tijd gehoorzaamheid gedaan maar nu heeft de oudste op maandag zwemles en krijg ik dat niet meer gehaald.
Honden zijn gelukkig maar het is echt een gevoelskwestie dat we ze meer kilometers in de poten gunnen.

Dit is ook het laatste wat ik hierover in het topic deel. Mocht er oprechte interesse verder zijn kan dit via pb.
Heb geen behoefte om me hier te moeten 'verdedigen' want zo voelt het wel.

Dit is echt ontzettend jammer, ook niet willen bemiddelen wat betreft herplaatsen dan? Want het blijft natuurlijk wel zijn/haar fokproduct, ik neem toch aan dat ze graag willen dat de hond goed terecht komt.

Erg jammer dat je er alleen voor staat en daardoor je eigen hobby aan de kant moet schuiven. Dat zou hier in huis ervoor zorgen dat de hel losbarst. :+

Succes in ieder geval, benieuwd of het deze keer wel lukt...

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:31

Wij hebben sinds zondag 7 juli ook een nieuwe aanwinst, Odie! Hij is geboren op 8 april, dus hij is nu net 4 maanden. Het is een langharig choco-tan dwergteckeltje.

Hij is al mee geweest op vakantie (met de auto) naar verschillende steden in Frankrijk. We dragen hem in een draagtas aangezien hij nog niet lang mag wandelen. Wandelen aan de leiband moet hij overigens nog wat beter aanleren.

Straks gaan we voor de tweede keer naar de puppyles. We oefenen nu met hem alleen te laten, en dat verloopt heel goed. Hij blijft nu maximaal 1,5u alleen en dan slaapt hij voornamelijk of speelt hij.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:08

Wat een plaatje! Gedurft wel, om direct zo'n vakantie te doen en ook een beste planning met Rabiës. :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:11

KimD schreef:
Wat een plaatje! Gedurft wel, om direct zo'n vakantie te doen en ook een beste planning met Rabiës. :P

Dacht ik ook net aan haha! Is krap geweest qua planning denk ik? :')

Het is wel een dropje zeg!

Maar 1,5u alleen al? Dat gaat snel, doet ie knap dan haha. Met alle wil in de wereld en hoe goed Arya het deed met opbouwen toen, tikten we de 1,5u nog niet aan op die leeftijd. Al heb ik dat ook nooit geprobeerd zolang in die leeftijd dus misschien had ze het wel gekund haha.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:53

Ja, de puppy was eigenlijk helemaal niet gepland, maar de vakantie wel al :o

Hij heeft zijn inenting gehad, maar de inwerktijd was niet voldoende voor het vertrek inderdaad. We hebben het er op gewaagd en we hebben geen controle gehad. De DA zei overigens dat we voor de ziekte zelf geen schrik moesten hebben, anders had ik het niet gedaan. Maandag gaan we voor zijn tweede spuitje. Volgende week of de week erna wil ik graag ook voor de eerste keer naar een trimsalon gaan, dit gaat op termijn sowieso nodig zijn met zijn lange vacht.

Dus, alle airbnb's lief gevraagd of er dan toch écht geen lieve puppy mee mocht, en uiteindelijk is iedereen ermee akkoord gegaan. Het was pittig, maar wel heel leuk. Hij is ook van niets onder de indruk. In Parijs bijvoorbeeld lag hij (los) op de stoep en hij keek niet op van brommers, tractors, fietsers voorbijgangers... Ik ben wel redelijk 'streng' op mensen die naar hem toe komen om te aaien, ik zeg gewoon 'nee'. Als ik hem in mijn armen heb, vind ik het minder erg. Maar ik wil absoluut geen hond die naar iedereen toe trekt op een wandeling...

Slapen gaat ook heel goed, hij slaapt door van 23.00-08.00 ongeveer, hij doet nooit zijn behoeften in zijn (reis)bench. Dus ik denk dat we het op dat vlak wel getroffen hebben met hem. :o

(Natuurlijk is hij niet op alle vlakken perfect: soms gebeuren er nog ongelukjes binnen, hij is geobsedeerd door vogels (aan de Sacré Coeur hebben we flink een sprintje kunnen trekken toen hij achter een duif aan ging, ah ja, bergaf!), hij eet alles van de grond, hij bijt ons en in spullen)... Maar het blijft een puppy natuurlijk :(:)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:59

cursebreaker schreef:
KimD schreef:

Dacht ik ook net aan haha! Is krap geweest qua planning denk ik? :')

Het is wel een dropje zeg!

Maar 1,5u alleen al? Dat gaat snel, doet ie knap dan haha. Met alle wil in de wereld en hoe goed Arya het deed met opbouwen toen, tikten we de 1,5u nog niet aan op die leeftijd. Al heb ik dat ook nooit geprobeerd zolang in die leeftijd dus misschien had ze het wel gekund haha.

Ja, dat vinden we wel heel fijn dat dat lukt inderdaad. Misschien heeft hij ook wel nood aan meer slapen, want we nemen hem écht overal mee naartoe. En ondanks hij dan ook veel op mijn schoot of in zijn reistasje slaapt, zijn er wel veel indrukken van rondom. De auto is ook geen probleem, we hebben een grote reistas gekocht en daar slaapt hij de hele rit in. Bedoel je dat het niet lukte kwa alleen zijn of met het blaasje?

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 14:35

Wat een moeilijke beslissing lijkt me dat Shaya! Als ik niet net een pup in huis had zou ik er wel serieus over nadenken.

Wat een dotje, die Odie! Ik doe het jullie niet na, op vakantie met zo'n ukkie, ik vind het in huis en eigen omgeving al moeilijk genoeg. :Y)

In je eentje een pup opvoeden, een eigen bedrijf en huishouden runnen, een sociaal leven hebben én ook nog zorgen dat de volwassen hond niet ondersneeuwt vind ik best pittig. Maar eigenlijk gaat het best goed, ze vindt het niet zo leuk als ik uit beeld ga, maar als ik dat een beetje goed time en op het juiste moment van me laat horen kan het wel.
Zelfs op de hondenschool is ze al heel even (2 minuten denk ik) alleen (met Ollie) geweest. Dat is voor mij heel belangrijk, want het is de bedoeling dat ik volgende week rustig aan weer begin met lesgeven.
Afbeelding

Ook samen gaat het echt geweldig, Ollie is haar gewicht in goud waard. Waar ze de eerste dagen Winnie een beetje links liet liggen zodat de pup rustig op afstand kon observeren, wordt er nu steeds vaker echt gespeeld! Ollie is vrij vocaal in spel, zo hier en daar hoor ik Winnie dat ook proberen <3

Ze vindt echt best veel nog spannend, maar herstelt razend snel en met een beetje steun van mij durft ze dan op een afstandje wel te kijken naar wat er gebeurt. Helemaal prima, we hoeven niet in zeven sloten tegelijk te lopen tenslotte. Daarnaast is ze brutaal en ondernemend, zoals een pup hoort te zijn
Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:36

nanoukkie schreef:
Ja, de puppy was eigenlijk helemaal niet gepland, maar de vakantie wel al :o

Hij heeft zijn inenting gehad, maar de inwerktijd was niet voldoende voor het vertrek inderdaad. We hebben het er op gewaagd en we hebben geen controle gehad. De DA zei overigens dat we voor de ziekte zelf geen schrik moesten hebben, anders had ik het niet gedaan. Maandag gaan we voor zijn tweede spuitje. Volgende week of de week erna wil ik graag ook voor de eerste keer naar een trimsalon gaan, dit gaat op termijn sowieso nodig zijn met zijn lange vacht.

Erop gewaagd... Bij mij zou je dus geen pup mee gehad hebben... Erop gewaagd is echt niet ok...
Als er wél controle geweest was, kon je pup in beslag genomen zijn geweest aan de grens!
En in sommige landen zelfs ter plaatste geëuthanaseerd!

Ik zou zoiets nooit aanraden te wagen met een levend wezen.
Ja er is 99% van de keren géén controle maar ik zou nooit of te nimmer die 1% willen zijn...