xDenies schreef:Niets werkt

En wat je ook doet, ze worden áltijd boos op JOU. Maar ben toch een soort van blij om te lezen dat ik niet de enige ben die te maken heeft met zulk soort mensen eb hun honden + een eigen hond die geen honden tolereert. Kreeg toch altijd wel een beetje dat idee

Nee hoor, je bent niet de enige met een reactieve hond
Toby is vooral vocaal overigens, die bijt niet. Maar hij geeft WEL duidelijk zijn grens aan. De ellende is, dat met 10kg en een niet-standaard blafgeluid (Toobs piep-blaf-jodelt meer dan dat hij echt blaft) mensen inderdaad denken dat hij het niet meent...
KimD schreef:Ik heb die van mij ook zelden aangelijnd, ook in een aanlijngebied, mijn eigen risico. Maar die van mij staan onder appèl en als ik mensen tegen kom dan gaan ze altijd aan de kant, ze gaan niet zonder toestemming ergens op af. Enige waar ik dat niet doe is in het losloopgebied, als je daar gaat wandelen weet je naar mijn mening wat dat betekent. De enige die ik daar 'achter' hou is Puk, niet voor honden, wel voor mensen.
Ik vind dat wel lastig. Jouw honden staan misschien onder appel. Maar dat zie je pas als je dichtbij bent natuurlijk. Ik heb zo al meermaals mensen in het aanlijngebied aangesproken op het feit dat hun hond los loopt. Inderdaad: teletac is ook aanlijnen. Meestal als die eraan hangt, weet je in elk geval dat mensen ermee bezig zijn, dat hun hond geen overlast geeft. Maar hoe vaak ik ergens loop en er dan van alles en nog wat losloopt... Ik ga niet voor niets naar aanlijngebied. Ik heb géén zin in overlast van andere honden.
Je merkt op zich gauw genoeg of honden overlast gaan geven. En of mensen opletten. Maar dan nog vind ik zo'n teletac dan wel een stukje zekerheid geven dat iemand een hond toch een soort van kan controleren. Hoewel ik dat toch makkelijker zegt met jouw roedel collies dan met iemand die een roedel rottweilers heeft. Ik ben oprecht heel bang voor loslopende grote, potentieel hondagressieve honden. Van de week ging ik expres met onze honden stilstaan en wachten wat de dame met een grote akita ging doen. Dat stukje bos is een soort 'cirkeltje', dus als ze het andere kleine pad genomen had, was ze vijf meter verderop uitgekomen en had ze ons niet hoeven passeren. Aan een lange lijn. Gewoon tóch doen. Dan denk ik altijd 'waarom?'. Ik probeer altijd te zorgen dat ik onbekende honden niet kort hoef te passeren. Ik ga er zelfs voor dwars door de struiken als het moet. Vertrouw het namelijk gewoon niet meestal. Zéker dus met heel grote honden zoals een rottweiler of akita. Dat is hap-slik-weg-Toby. (en ja, dat is 99% mijn eigen irrationele angst, maar dat is dan maar zo
)
Van de week was ik ook even boos op een dame. Border collie los in de speeltuin (ja echt, in een speeltuin, dan heb je volgens mij écht niets begrepen van regeltjes, haar eigen kinderen waren daar NIET aan het spelen overigens ook nog), en dan loop ik over de stoep erlangs en vliegt haar hond op de mijne af. Die vrouw roept naar de hond, die natuurlijk niet reageert. Ik roep 'de mijne vindt dit NIET leuk, wil je je hond roepen' en dan nog geen pas harder lopen. Die collie was niet agressief, maar wel een enorme stuiterbal en voor een collie enorm lomp. Daar heeft Toobs geen lol aan. Nog buiten dat hij al meermaals gebeten is door een border collie en die dus sowieso niet zo heel erg leuk vindt meer.
IMJ schreef:Ja of dat ze zeggen: oh daar leert hij van!!
Nou geloof me, hij leert er van bang te zijn voor grote honden..
Ik vind toch dat als er aanlijnplicht is je je daaraan te houden hebt. Gewoon omdat dat de regel is.
Dan kan je er voor kiezen om naar een losloopgebied te gaan.
Daar heeft mijn spaniel inderdaad heel snel van geleerd dat grote donkere honden éng zijn. Ik had hem nét. Echt letterlijk een dag of twee. En toen klapte de labrador van de buren erop. Die wilde alleen spelen hoor, zat geen kwaad in verder. Maar ja, subtiel is een puberende labrador reu natuurlijk écht niet. Sindsdien vond Zazou grote donkere honden eng. Klaar.
cinniz123 schreef:Ik zeg ook altijd dat mijn hond nooit iets doet maar denk dat ik niet geloofwaardig overkom als ik zegt dat hij andere opeet
Enge ziekte heb ik wel eens gezegd en dat kwam wel geloofwaardig over
Maar indd het is zwaar irritant met zulke mensen.
Heb het toen ook gehad,hond beet elvin vol gaten maar hij had het nog nooit gedaan maar wel gauw vluchten toen het op woorden uitdraaiden en ik de politie belde.
Hoor die hond regelmatig uitvallen tegen andere honden als ik hem zie

Jeetje, en dan heeft Elvin natuurlijk ook geen fijne beschermende vacht... Ik vind dat bij Toby al eng, met zijn dunne vachtje en dunne huidje. Die van jou zijn nog kwetsbaarder...
Denk inderdaad niet dat het geloofwaardig is als je zegt dattie andere honden op eet. Maar schurft geloven ze op afstand misschien nog wel