Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:35

Nynkster schreef:
Mensen zeggen soms rare dingen :+ :+ Toen ik maandag bij kaus was fotos maken was guinness ook mee, hadden ze even aan boom geknoopt zodat we een voor een fotos konden maken zonder dat de rest weg liep. Kwamen er ook mensen : Zijn die honden van jullie?
Alsof ze achtergelaten waren in t bos :Y) Al maakte guinness wel geluiden alsof dat zo was

Nou moet ik zeggen dat ik dát ook wel eens gedaan heb. Ik liep bos in en zag gelijk een hond vast aan een boom. Tijdje bij staan wachten, kwam er een mevrouw aan gelopen,dus toen ook gelijk gevraagd of het haar hond was. Ja dus, ze was even een plasje gaan plegen achter een boom :Y) kan natuurlijk, maar ik vraag het dan liever aan veertig mensen dan dat ik een hond aan een boom laat zitten ;)

Nynkster

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:11

Ja wij zaten zo’n 20meter verderop dus het was niet heel raar dat ze van ons waren _O-

Zonet enorme Schotse collie met enorm veel haar. “Hij doet niks hoor!” Dus wilde gewoon doorlopen, sprong die hond op Guinness. Dikke snauw en toen was baasje gelijk genezen :evaw: dacht dat meeste mensen om 10 uur wel uitgewandeld waren :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:25

Ja, als je gewoon in het zicht duidelijk met andere honden bezig bent, is dat wel anders. Was vast goed bedoeld wel :)

Die 'hij doet niks' mensen word ik zo moe van. Ik loop tegenwoordig alvast vooruit te roepen dat die van mij niet altijd aardig is. En dan nog denken mensen 'het zal wel...'.
Zou je dat nou ook hebben met een rottweiler, Dobermann, amstaf aan de lijn? Of alleen met collies, pods, spaniels etc? Ik ben vanavond op één rondje van 2km zéker 6x overgestoken nadat ik al gemeld had dat mijn hond wss niet met hun mops, yorkie, etc wilde spelen. Echt kleine hondjes dus. Blijkbaar maken mensen zich echt niet druk om hun honden... Ook als die van jou (de yorkie of mops dus) niks doet, kan 'de andere' hond (de mijne) wel eens gewoon niet sociaal zijn. Of ziek. Of oud. Of whatever - selectief sociaal in mijn geval. Heel veel mensen zouden ze beter een hondje uit de speelgoedwinkel kunnen geven ipv een echte denk ik :j

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:54

Ja ik zeg ook altijd “die van mij wel”. Als ze me dan nog geen ruimte geven om te passeren krijgt dat dier een snauw. Ja luister dan ook gewoon en geef wat ruimte. Wat sowieso niet overbodig is in deze tijd :Z

Denk als ik hem volgende keer weer tegen kom dat hij keurig aan de kant gaat

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 00:22

Wij zijn gisteren terug gekomen van een paar daagjes Loonse en Druinese Duinen.

Skip heeft zich heerlijk vermaakt in de honden losloopzone daar.

Heerlijk gewandeld en veel gespeeld met andere hondjes.

(En baasje helemaal lek gestoken door de muggen. Heb zeker 20 muggenbulten)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:16

Haha skip is de donkere? Die had vooral lol met zichzelf zo te zien. Balen van de muggenbulten!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:47

@skippie, mijn herderxbouv had ook liever geen andere honden aan zijn lijf.. sommige mensen begrepen dat ook niet.. en zwarte grote van 43kg.. het verbaasde mij zo! En dan liep ik vaak bewust op de hei waar de honden aangelijnd dienen te lopen.

Zo fijn je hond zo blij te zien mvdende!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 07:54

IMJ schreef:
@skippie, mijn herderxbouv had ook liever geen andere honden aan zijn lijf.. sommige mensen begrepen dat ook niet.. en zwarte grote van 43kg.. het verbaasde mij zo! En dan liep ik vaak bewust op de hei waar de honden aangelijnd dienen te lopen.

Zo fijn je hond zo blij te zien mvdende!

Aanlijnplicht hebben mensen gewoon schijt aan. Ben nog geen aanlijnplicht plek tegen gekomen waar mensen hun hond netjes aan de lijn houden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:56

@mvdende Skip lijkt inderdaad genoeg lol te hebben ja ;)
Het is hier in Brabant heel erg raak met muggen en ik ben zelfs zelf al door de eerste daas gebeten afgelopen weekend. Fijn is anders ;)

@IMJ jeetje, voor 43 kg zou ik toch mooi aan de kant gaan hoor...

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:02

Inderdaad mensen die zeggen ‘hij doet niks’ kan ik mij zo aan ergeren. Die van mij doet namelijk wel iets.. maar zelfs als je naar de mensen roept dat jou hond bijt doen ze niets -O- heb zelfs al meerdere keren meegemaakt dat ze dan zeggen nee je hond bijt niet hoor..
ik denk dat ik voortaan maar roep dat hij een heel besmettelijke ziekte heeft, misschien dat dat werkt..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:26

Niets werkt :') En wat je ook doet, ze worden áltijd boos op JOU. Maar ben toch een soort van blij om te lezen dat ik niet de enige ben die te maken heeft met zulk soort mensen eb hun honden + een eigen hond die geen honden tolereert. Kreeg toch altijd wel een beetje dat idee :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:29

Ik heb die van mij ook zelden aangelijnd, ook in een aanlijngebied, mijn eigen risico. Maar die van mij staan onder appèl en als ik mensen tegen kom dan gaan ze altijd aan de kant, ze gaan niet zonder toestemming ergens op af. Enige waar ik dat niet doe is in het losloopgebied, als je daar gaat wandelen weet je naar mijn mening wat dat betekent. De enige die ik daar 'achter' hou is Puk, niet voor honden, wel voor mensen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:30

Ja of dat ze zeggen: oh daar leert hij van!!
Nou geloof me, hij leert er van bang te zijn voor grote honden..

Ik vind toch dat als er aanlijnplicht is je je daaraan te houden hebt. Gewoon omdat dat de regel is.
Dan kan je er voor kiezen om naar een losloopgebied te gaan.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 25-05-20 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:31

Ik zeg ook altijd dat mijn hond nooit iets doet maar denk dat ik niet geloofwaardig overkom als ik zegt dat hij andere opeet :+
Enge ziekte heb ik wel eens gezegd en dat kwam wel geloofwaardig over _O-

Maar indd het is zwaar irritant met zulke mensen.
Heb het toen ook gehad,hond beet elvin vol gaten maar hij had het nog nooit gedaan maar wel gauw vluchten toen het op woorden uitdraaiden en ik de politie belde.
Hoor die hond regelmatig uitvallen tegen andere honden als ik hem zie -:(-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:35

IMJ schreef:

Ik vind toch dat als er aanlijnplicht is je je daaraan te houden hebt. Gewoon omdat dat de regel is.

Dus aangelijnde honden dan ook niet meer in het losloopgebied ongeacht de reden? :D Ik durf te beweren dat mensen minder last hebben van mijn loslopende honden dan van menig 'aangelijnde' hond. En als ik de regel wil omzeilen doe ik ze allemaal een teletac band om, daar zijn ze officieel mee aangelijnd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:40

In het losloopgebied is het niet verplicht je hond los te laten lopen.

Het heeft ook te maken met een soort fatsoen in mijn beleving. Jij hebt je honden dan goed onder controle maar dat weet een boswachter met jonge loslopende lammetjes niet.

Daar gaat het mij vooral om.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:44

Ymor schreef:
Haha skip is de donkere? Die had vooral lol met zichzelf zo te zien. Balen van de muggenbulten!

Ja, het zwartje inderdaad.

Hij was MOE zaterdag toen we thuis kwamen en zelfs zondag ochtend was hij liever in zn mand te vinden.

Pas in de middag kwam er weer wat meer leven in, toen ook een rondje van 3 kwartier gemaakt ofzo.

Erg geslaagd de afgelopen dagen. Gaan we vaker doen, op vrijdag middag of zaterdag ochtend naar Kaatsheuvel rijden, kleine tent opzetten en op zondag halverwege de middag weer terug.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 08:49

mvdende schreef:
Ymor schreef:

Ja, het zwartje inderdaad.

Hij was MOE zaterdag toen we thuis kwamen en zelfs zondag ochtend was hij liever in zn mand te vinden.

Pas in de middag kwam er weer wat meer leven in, toen ook een rondje van 3 kwartier gemaakt ofzo.

Erg geslaagd de afgelopen dagen. Gaan we vaker doen, op vrijdag middag of zaterdag ochtend naar Kaatsheuvel rijden, kleine tent opzetten en op zondag halverwege de middag weer terug.

Klinkt als een geslaagd uitje!

Als loslopende honden uit mijn buurt blijven zeg ik er niks van. Of ik t netjes vind is iets anders. Maar zolang ik er geen last van heb boeit t me niet en maak ik mij nergens druk om.
Maar t gaat mij vooral om die idioten die maar vind dat hun lieve mormel maar alles mag en zogenaamd alleen maar wil spelen en er dan dus schijt aan hebben dat die van mij t NIET leuk vind. En terwijl hun honden tig signalen laten zien dat t niet om t spelen is, heeft mijn hond t gedaan als ie snauwt. Nog maar niet te spreken over honden die staren terwijl baasjes dat niet zien of er niks aan doen..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:53

xDenies schreef:
Niets werkt :') En wat je ook doet, ze worden áltijd boos op JOU. Maar ben toch een soort van blij om te lezen dat ik niet de enige ben die te maken heeft met zulk soort mensen eb hun honden + een eigen hond die geen honden tolereert. Kreeg toch altijd wel een beetje dat idee :')

Nee hoor, je bent niet de enige met een reactieve hond ;) Toby is vooral vocaal overigens, die bijt niet. Maar hij geeft WEL duidelijk zijn grens aan. De ellende is, dat met 10kg en een niet-standaard blafgeluid (Toobs piep-blaf-jodelt meer dan dat hij echt blaft) mensen inderdaad denken dat hij het niet meent...

KimD schreef:
Ik heb die van mij ook zelden aangelijnd, ook in een aanlijngebied, mijn eigen risico. Maar die van mij staan onder appèl en als ik mensen tegen kom dan gaan ze altijd aan de kant, ze gaan niet zonder toestemming ergens op af. Enige waar ik dat niet doe is in het losloopgebied, als je daar gaat wandelen weet je naar mijn mening wat dat betekent. De enige die ik daar 'achter' hou is Puk, niet voor honden, wel voor mensen.

Ik vind dat wel lastig. Jouw honden staan misschien onder appel. Maar dat zie je pas als je dichtbij bent natuurlijk. Ik heb zo al meermaals mensen in het aanlijngebied aangesproken op het feit dat hun hond los loopt. Inderdaad: teletac is ook aanlijnen. Meestal als die eraan hangt, weet je in elk geval dat mensen ermee bezig zijn, dat hun hond geen overlast geeft. Maar hoe vaak ik ergens loop en er dan van alles en nog wat losloopt... Ik ga niet voor niets naar aanlijngebied. Ik heb géén zin in overlast van andere honden.

Je merkt op zich gauw genoeg of honden overlast gaan geven. En of mensen opletten. Maar dan nog vind ik zo'n teletac dan wel een stukje zekerheid geven dat iemand een hond toch een soort van kan controleren. Hoewel ik dat toch makkelijker zegt met jouw roedel collies dan met iemand die een roedel rottweilers heeft. Ik ben oprecht heel bang voor loslopende grote, potentieel hondagressieve honden. Van de week ging ik expres met onze honden stilstaan en wachten wat de dame met een grote akita ging doen. Dat stukje bos is een soort 'cirkeltje', dus als ze het andere kleine pad genomen had, was ze vijf meter verderop uitgekomen en had ze ons niet hoeven passeren. Aan een lange lijn. Gewoon tóch doen. Dan denk ik altijd 'waarom?'. Ik probeer altijd te zorgen dat ik onbekende honden niet kort hoef te passeren. Ik ga er zelfs voor dwars door de struiken als het moet. Vertrouw het namelijk gewoon niet meestal. Zéker dus met heel grote honden zoals een rottweiler of akita. Dat is hap-slik-weg-Toby. (en ja, dat is 99% mijn eigen irrationele angst, maar dat is dan maar zo ;) )

Van de week was ik ook even boos op een dame. Border collie los in de speeltuin (ja echt, in een speeltuin, dan heb je volgens mij écht niets begrepen van regeltjes, haar eigen kinderen waren daar NIET aan het spelen overigens ook nog), en dan loop ik over de stoep erlangs en vliegt haar hond op de mijne af. Die vrouw roept naar de hond, die natuurlijk niet reageert. Ik roep 'de mijne vindt dit NIET leuk, wil je je hond roepen' en dan nog geen pas harder lopen. Die collie was niet agressief, maar wel een enorme stuiterbal en voor een collie enorm lomp. Daar heeft Toobs geen lol aan. Nog buiten dat hij al meermaals gebeten is door een border collie en die dus sowieso niet zo heel erg leuk vindt meer.

IMJ schreef:

Daar heeft mijn spaniel inderdaad heel snel van geleerd dat grote donkere honden éng zijn. Ik had hem nét. Echt letterlijk een dag of twee. En toen klapte de labrador van de buren erop. Die wilde alleen spelen hoor, zat geen kwaad in verder. Maar ja, subtiel is een puberende labrador reu natuurlijk écht niet. Sindsdien vond Zazou grote donkere honden eng. Klaar.

cinniz123 schreef:
Ik zeg ook altijd dat mijn hond nooit iets doet maar denk dat ik niet geloofwaardig overkom als ik zegt dat hij andere opeet :+
Enge ziekte heb ik wel eens gezegd en dat kwam wel geloofwaardig over _O-

Maar indd het is zwaar irritant met zulke mensen.
Heb het toen ook gehad,hond beet elvin vol gaten maar hij had het nog nooit gedaan maar wel gauw vluchten toen het op woorden uitdraaiden en ik de politie belde.
Hoor die hond regelmatig uitvallen tegen andere honden als ik hem zie -:(-

Jeetje, en dan heeft Elvin natuurlijk ook geen fijne beschermende vacht... Ik vind dat bij Toby al eng, met zijn dunne vachtje en dunne huidje. Die van jou zijn nog kwetsbaarder...
Denk inderdaad niet dat het geloofwaardig is als je zegt dattie andere honden op eet. Maar schurft geloven ze op afstand misschien nog wel }>

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:00

Ik zit op telefoon dus taggen gaat even niet. Bodhi heeft nog nooit gebeten en blaft/gromt alleen maar. Zie hem ook niet bijten, wel corrigeren.

Ik kom niet in losloopgebieden, om die reden ook. Vind dat niet eerlijk voor mijn hond of de andere. Loslopen kunnen we op vakantie :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:01

xDenies schreef:
Ik zit op telefoon dus taggen gaat even niet. Bodhi heeft nog nooit gebeten en blaft/gromt alleen maar. Zie hem ook niet bijten, wel corrigeren.

Ik kom niet in losloopgebieden, om die reden ook. Vind dat niet eerlijk voor mijn hond of de andere. Loslopen kunnen we op vakantie :D

Haha, ik snap je hoor! Ik kom er ook niet meer als ik het kan helpen - maar Toby kan sowieso niet los, dus dat ligt wat anders ook weer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:08

De boswachter schrijft me dan ook met liefde een boete uit als hij dat wilt. :+ Ik heb de boete overigens nog nooit gehad, ze zien dat de honden onder appèl staan of dat ik ze aanlijn / wegzet als er mensen met of zonder honden komen. Of ik heb de teletac erom hangen (zonder batterij, maar dat zie je niet) en dan zijn ze officieel aangelijnd. Maar het belangrijkste is nog wel dat ze op paden blijven en niet jagen.

Vaak zie je mensen ook wel op ettelijke meters aankomen, dan heb ik het niet over 15 meter. Als een hond op verre afstand is aangelijnd dan zet ik ze altijd weg of lijn ze aan.

Dan heeft iemand ook geen poot om op te staan, want ook die banden zie je niet totdat je de hond aait bij wijze van spreken en alhoewel ze loslopen zijn ze toch aangelijnd.

Maargoed, mijn honden kunnen prima loslopen en zijn geen gevaar voor velden, mensen, honden of andere dieren. Dus ik voel me niet aangesproken en hoef dat ook niet.

In het aanlijngebied mogen ze ook niet zo ver voorlopen als in een losloopgebied, daar mogen ze doen en laten wat ze willen, daarvoor gaan we immers naar een losloopgebied.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:47

Ik ben gisteren eindelijk naar Duitsland geweest!
Het duurde zo lang voor mijn gevoel eer dat we er heen mochten en nu was het zover. *\o/*

20 minuten voordat we na een rit van 6 uur daar aankwamen, werd ik toch een beetje zenuwachtig :')
Dat bleek nergens voor nodig te zijn, want wat is Jule een lieve vrouw en Mattias haar man ook super aardig! We mochten mee lunchen en hebben uiteraard puppy geknuffeld O:)
Ze gaf ook les gister aan een aantal mensen voor drijven op instinct, super interessant om het verschil te zien met andere trainers!

Er was 1 puppy die aan ons hing en super lief ging spelen met mijn vriend, voor 80% word het dit pupje. Het enige wat er nog van af hangt is de stock-test. Die word deze week uitgevoerd en zaterdag gaan we weer voor het contract de aanbetaling en dan weten we 100% zeker of Storm ons nieuwe gezinslid wordt! *\%/*

Zie hier de foto's van gister, ze zijn nu 5 weekjes oud:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
v.l.n.r.: Katniss, Aayla, Storm, Zelda, Alita, Trinity.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:51

@Nicky wat fijn zeg, dat het zo'n enorm positieve ervaring was! Zeker als je er zo lang voor in de auto gezeten hebt.
Heerlijk, ik hoop met je mee dat alles goed gaat en dat Storm inderdaad bij jullie komt wonen!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:54

Leuk hoor wel al die puppy spam!