Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:18

Zolang de rabies entingen niet verlopen is en je ent voor de datum dat hij verloopt hoef je inderdaad niet 21 dagen te wachten.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:25

KarmaChansy schreef:
XxDiandraxX schreef:
Wist je wel dat als je binnen het jaar de vaccinatie herhaald je niet weer 21 dagen hoeft te wachten?

dat heeft mijn dierenarts mij nooit verteld, wist ik dus niet!

Ja, als je binnen de geldigheid van de enting vaccineerd hoef je niet weer 21 dagen te wachten. Maar nog mooier zou zijn om idd in nederland te laten enten zodat je gelijk voor drie jaar klaar bent.

Welke entstof (merk) gebruiken ze bij jullie?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:30

nou dat is mooi dan... hadden ze wel mogen vertellen!

Ik heb even gekeken in hun paspoort en daar staat nobivac rabies vet A301A01

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:34

Dat si exact hetzelfde waarmee die van mij geënt zijn en die zijn dus voor 4 en 3 jaar getekend

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:35

KarmaChansy schreef:
nou dat is mooi dan... hadden ze wel mogen vertellen!

Ik heb even gekeken in hun paspoort en daar staat nobivac rabies vet A301A01

In nederland heeft die zelfs een registratie voor 3 jaar. Dat A nummer is het batchnummer. Zou proberen lekker in nederland te laten enten. Scheelt je weer enten en een hoop in kosten. En als je dan steeds binnen de geldigheid hervaccineerd word het helemaal een stuk makkelijker.

Dit is bijvoorbeeld het boekje van mijn jack russel (wel nog een oud boekje maar js voor het idee)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 01-09-18 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:36

Ik had meer verwacht van een dierenziekenhuis, maar ja mijn border zijn bot tumor wilde ze ook niet gelijk opereren := ben er wel een beetje klaar mee het nadeel is dat hun de einige zijn die open zijn met spoed

edit voor entingen ga ik naar een andere kliniek maar zij hebben ook niks gezegt

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:38

Kan wel zijn dat de registratie bij jullie anders is dan in nederland. Dat kan per land verschillen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:39

ja dat zou nog kunnen maar ja, ik ga gewoon lekker in NL enten, we kunnen wel een jaartje daar om heen plannen :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:12

_xManadisx_ schreef:
Ik heb de ellende gezien van de weil, honden er aan zien overlijden.
De L4 heb ik er nog geen 1 ziek van zien worden en wel gezien hoe zoiets de wereld in is gegaan. De dieren waarvan ze beweren dat ze zijn overleden aan L4 zijn nooit ingestuurd voor sectie. Ik heb zelf een keer 's ochtends een pup geënt van een collega, welke 4 uur later voor de deur dood neerviel na het uitlaten. Leek een anafylactische shock, hondje voor sectie laten gaan bleek een aangeboren afwijking te hebben gehad waardoor hij niet goed kon slikken en is gestikt in brokken. Kreeg een koekje voor het plassen en viel daarna om, bleek al wat opgestapeld te zijn.
Maar dit leek dus een entreactie maar was het 100% zeker niet. Je kunt het dus wel beweren, maar eerst bewijs voor je iets beweert denk ik dan :)

De sheltie van een vriend is er dood en doodziek van geweest. Een week opgenomen en zo'n zes weken moeten herstellen. Dat diertje was echt meer dood dan levend.

En dat is niet de enige van de L4, wel de meest recente. Het is hoe dan ook rotzooi.

Net zoals Bravecto, ik krijg er echt de kriebels van.

Maargoed wij moeten sowieso opletten met alles wat we geven.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:24

Shelties reageren wel eens op de DHP, maar L4 heb ik echt nog nooit wat op gezien. Mijn pup krijgt ze ook gewoon en ik lig er niet wakker om. En wat er eerder werd gezegd over Lepto, dat de symptomen te bestrijden zijn, kan misschien wel, maar in 90% van de gevallen gaat de hond dood.
Maargoed, ieder zijn eigen keuze, en een allergie kan natuurlijk altijd.

Bravecto ga ik ook gewoon gebruiken hoor :) nu nog vectra.

KC ga ik overigens ook niet enten, nu wel ivm puppycursus. Maar in de toekomst niet meer ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:19

Ieders eigen keuze. Gelukkig kunnen we wat betreft die entingen nog zelf kiezen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:57

Hier gaat de weil er wel in, omdat madam in elke vieze sloot/poel/blub of wat dan ook duikt, tja is een flatcoat, dan krijg je dat ;)
Bravecto en aanverwante middelen gaan er echt niet in, zijn genoeg andere middelen die veiliger zijn.
En idd iedereen zijn eigen keuze, dus doe wat je wil, maar dit is mijn keuze :+
En wat betreft rabies, apart dat dat bij jou dan voor 1 jaar wordt afgetekend, wat ik kan vinden is dat de Rabisin enting 1 jaar geldig is, maar de nobivac toch echt 3 jaar, ook in Zweden.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:02

In Duitsland doen ze de Nobivac ook vaak voor 1 jaar hoor.. Hebben ze bij mijn honden ook gedaan, omdat de eerste Rabies gelijk voor 3 jaar was(in NL) en dat kon niet volgens die DA, zucht.. moest eerst 1 jaar en daarna is het pas voor 3 jaar goed. Het is dat ik het snel nodig had toen.. anders was ik wel naar NL gereden. Die van mijn pup is ook maar 1 jaar zag ik, in Litouwen gedaan, maar dan kan ik die als het goed is straks wel voor 3 jaar doen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:02

Holy Moly, mijn "pupje" Stella Rose is nu ruim 8 maanden, ziet er uit als een hele juffrouw al! Wat gaat dat hard, dat opgroeien.Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:04

Stella is echt wel heel mooi :j
Gisteren Lilith mee gehad naar het koningsvogelschieten, vond ze vooral saai volgens mij. Die knallen van de geweren deden haar niets.
Vanmorgen wilde ik een leuke standfoto als vergelijking maar dat werd een heel andere fotoserie :+

[BB-ITP] Als kat en hond

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:06

WoW ze is mooi geworden :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:08

Afbeelding
Nog maar een Stella FULL BODY dan maar....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 14:21

Ik titer omdat ik zo min mogelijk zooi in mn hond wil planten. Ik ontvlooi en ontworm dan ook niet via een vast schema. Kennelhoest kunnen ze nog steeds krijgen ondanks enting en druppels en een gezonde hond kan dat prima zelf overwinnen.

Het probleem met Weil vind ik dat er sowieso veel over te doen is. En als het dan niet nodig is dan ga ik het ook niet gebruiken. Op de plekken waar we wandelen is de kans erg klein en als de honden al mogen zwemmen dan is dat alleen in water wat echt stroomt. Dan is de kans al vele male kleiner. Daarnaast geeft de weil vaccinatie ook geen garantie op niet ziek worden. Daarnaast vind ik iets van de geldigheid. De enting werkt ongeveer een half jaar. Dat betekend dat je hond altijd ongeveer een half jaar ''onbeschermd'' rondloopt. Dus stel je laat je honden altijd in oktober enten, ent dan weil dan is deze enting in maart al weer uitgewerkt. Dus in het hoogseizoen qua zwemmen is de hond niet eens beschermd. Maar de meeste dierenartsen zeggen dat er niet bij. Dan ben je gewoon onnodig rommel in je hond aan het spuiten.

Dit jaar heb ik niet geent omdat we ivm loopsheid en dekken toch weinig zouden wandelen en al helemaal niet in de buurt van water zouden komen. (tot ik dus een goed stromende rivier tegen kwam :') ) En tot gisteren waren die van mij nog nooit in een sloot terecht gekomen haha.

Maar ook bravecto zou ik niet zomaar gebruiken. Niet direct/alleen om al het drama er omheen. Maar ik heb genoeg aan alternatieven die goed werken hier.

Zo was er laatst op de pagina titeren met vaccicheck een bericht en foto van het paspoort. Die hond was 3 jaar oud en kreeg gewoon ieder jaar een grote cocktail.. Er zijn gewoon dierenartsen die dat doen....
En er zijn genoeg mensen die gewoon aannemen van wat de dierenarts zegt.

Rabies nog niet nodig gehad, dus ook niet geent :P

Wow terpetijn wat word ze groooot! En wat lijkt ze al af!

Boellie heeft behalve een schaafplekje niks overgehouden aan zn avontuur gisteren. En dat schaafplekje was nog mijn schuld ook. Hij heeft blijkbaar laatst een wondje gehad. Is ons niet opgevallen tot een paar dagen geleden. Was het eindelijk netjes dicht, heb ik het gisteren waarschijnlijk langs het muurtje getrokken met hem uit het water halen -O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:36

awww chansy heeft ook een schaaf wondje, hij schrok en viel zo over de grond := terwijl hij aan het rennen was over de stenen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 15:40

Auw! dat moet best zeer gedaan hebben!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:46

Oeh bah dat heeft ook lekker gebloed :(:)

Wanneer je baasje je niet binnen laat..
Afbeelding

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:17

Aah dat ziet er heel naar uit!

Zoe, leuk nieuws! Heel veel succes met wachten *D

Kc ent ik eigenlijk wel altijd omdat het verplicht is voor pension. Weil heb ik me nog niet heel goed in verdiept, maar als ik die ga enten doe ik dat niet nu al maar wacht ik tot het voorjaar wanneer ze ook weer gaan zwemmen..

Kleine Skye doet het echt super goed! Tot nu toe pas drie ongelukjes gehad binnen, en alledrie keer waren wij er net te laat bij dus onze schuld. Zo’n slim ventje en pakt alles super goed op :D

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:00

Geen puppy dit keer. Maar Phoenix mijn kat. Als de honden niet thuis zijn en baasje heeft de toestellen niet opgeruimd. Dan krijg je dus een agility kat _O- _O- _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 17:08

Agility katten zijn ook heel stoer!

Knappe Skye!

Wij hebben net gewandeld. Bijna 3 km en de hondjes zijn helemaal gesloopt :')
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:10

ja chansy gaf ook een gil, arm mannetje

Hele leuke foto's :D mijn oppas hondjes zijn er ook vandaag dus wij hebben lekker 7 kilometer in het bos gelopen :) ook erg moe haha ze zijn zo klein naast de koeien haha