Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riddershow schreef:Hey dames, ik heb een tijdje niet meer meegekletst, maar had even 2 dilemma's
1: ik heb een kip die stelselmatig haar ei eruit poept terwijl ze op de stok zit, een halve meter boven de grond. Je kunt je voorstellen dat het eitje dat niet overleeft. Hoe kan ik dat haar afleren? Ik weet overigens niet exact welke kip het doet, heb 3 zwarte
2: Ik heb net eitje gekocht om uit te broeden (in machine) Nu zijn wij net het laatste weekend (dag 16 t/m 18) weg. Kan ik het maken om de hele broedmachine in de auto te verslepen? Feit is dat de lamp dan dus wel uit staat (geen stroom) en het ook een beetje hobbelt... Autorit is ca 20-30 minuten.
Nachtlampje schreef:Ik ben er net achter gekomen dat al mijn kippen in meer of mindere mate kalkpoten hebben...
Zo balen, ik heb de pootjes niet gecheckt afgelopen tijd![]()
Nu alles dik ingesmeerd met uierzalf en vanaf vanavond dan maar elke avond insmeren.
De kip die het meeste heeft, Kroket, heeft ook een sodabadje gehad van tevoren.
[ [url=m/tol3R0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shenavallie schreef:Matheno schreef:Goed punt. Ach.. ik ververs gewoon om de dag hun eten. Ze zien maar wanneer ze daar behoefte aan hebben dan.
Waarschijnlijk zit de bodem bomvol met wormen.
Momenteel zeker: ze kruipen hier zelfs boven de grond, doordat het vannacht zo geregend heeft. Hele klopjachten hier, ha ha!
Shenavallie schreef:Matheno schreef:Goed punt. Ach.. ik ververs gewoon om de dag hun eten. Ze zien maar wanneer ze daar behoefte aan hebben dan.
Waarschijnlijk zit de bodem bomvol met wormen.
Momenteel zeker: ze kruipen hier zelfs boven de grond, doordat het vannacht zo geregend heeft. Hele klopjachten hier, ha ha!
Galaika schreef:Nandos schreef:Wat is jullie mening over enten tegen Marek? Zie dat sommige fokkers dit doen en andere weer tegen zijn.
Als ik mij niet vergis is het zo dat dieren die tegen Marek geënt zijn, de ziekte over kunnen brengen naar dieren die niet geënt zijn.
E_J schreef:Pfff nou ja, zeg, er is weer een kip overleden![]()
Vandaag de hele dag rondgescharreld zeiden mijn ouders, niks mee aan de hand. Nu kwam ik net thuis en toen ik naar buiten keek zag ik haar meteen liggen. Ze was nog niet hard geworden en ook nog een beetje warm, dus het is inderdaad net gebeurd. Ik vind het echt heel jammer, dat was het liefste en mooiste kipje dat we hadden
Ik weet nu ook even niet meer wat ik ermee aan moet. De hokken zijn gewoon schoon, geen bloedluis oid. En nu hebben we nog 3 hennetjes en 3 haantjes. Dus of dat echt goed gaat weet ik ook niet. Ik vind het maar lastig, zoals het nu gaat is kippen houden niet meer zo leuk
0091 schreef:Ontwormen?