Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paardenfann4 schreef:Ik heb laatst mijn hond laten enten bij een Pets place, daar zat Dr. Woof. Kostte 30 euro voor de hele cocktail dat vond ik niet duur. Ze controleren verder niets, het is alleen enten, maar bij een jonge gezonde hond vind ik dat geen punt. Als ze oud zijn of gebreken hebben is het anders.
Paardenfann4 schreef:Ik heb laatst mijn hond laten enten bij een Pets place, daar zat Dr. Woof. Kostte 30 euro voor de hele cocktail dat vond ik niet duur. Ze controleren verder niets, het is alleen enten, maar bij een jonge gezonde hond vind ik dat geen punt. Als ze oud zijn of gebreken hebben is het anders.
Tancreda4 schreef:Een gezondheidscheck is zeker waardevol, juist ook als de dieren nooit wat hebben. Om beginnende dingen tijdig op te merken. Onze da heeft ook een 'gratis' urine check voor de kat. Gebits problemen worden vaak te laat opgemerkt door baasjes. Hartruisjes kan je detecteren want ook die merk je niet 123 maar kan er wel voor zorgen dat je kat op een dag van gezond naar bijna dood gaat (been there done that). Voor de paarden idem, even een snelle check. Maar die is wel minder uitgebreid dan bij de kat (gebit is bv niet even snel te checken zonder sperder, wel slijmvliezen etc). Ikzelf vind het dan ook waardevol. Soms sluipen bepaalde ongemakken erin wat je als baasje niet echt merkt doordat je er dagelijks en geleidelijk in groeit. Dan kan een frisse blik verhelderend zijn.
mysa schreef:Maar, waarom dat wantrouwen richting de dierenarts? Ik weet dat de dierenartsen die ik ken (ken er een paar goed) echte dierenliefhebbers zijn die zeker geen geld willen verdienen ten koste van het dier.
En ja, die raden allemaal titeren en/of enten aan.
Paardenfann4 schreef:Normaal ent ik een volwassen hond ook niet meer, ze komen hier niet van het eigen terrein en tot nu toe zijn alle honden en dat zijn er heel veel, hier stokoud geworden zonder jaarlijkse enting. De huidige hond is 1.5 jaar en komt wel van het erf, daarom wordt deze wel geënt. Gelukkig doet de dierenarts hier er totaal niet moeilijk over als we elders enten en hoeven wij niets extra's te betalen als we daar heen gaan voor andere dingen.
germie schreef:Paardenfann4 schreef:Normaal ent ik een volwassen hond ook niet meer, ze komen hier niet van het eigen terrein en tot nu toe zijn alle honden en dat zijn er heel veel, hier stokoud geworden zonder jaarlijkse enting. De huidige hond is 1.5 jaar en komt wel van het erf, daarom wordt deze wel geënt. Gelukkig doet de dierenarts hier er totaal niet moeilijk over als we elders enten en hoeven wij niets extra's te betalen als we daar heen gaan voor andere dingen.
Dat is toch ook normaal? Je bent toch niet verplicht om elke dienst op 1 adres af te nemen? Ik weet niet anders dan dat het zo gaat.
De meeste dierenartsen zijn dierenliefhebbers, anders was je geen dierenarts geworden. Maar met die overnames draait het soms wel te veel om geld helaas.
Benzz schreef:Ik ben juist blij met vaste dierenarts, die kent je dier en weet veel meer over het dier dan iemand die af en toe voor een enting het dier ziet. Voor mijn paarden had ik altijd dezelfde arts die sowieso een check deed 1 x per jaar. En voor mijn hond en kat hetzelfde.