De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:08

Kimberley, we zijn onderweg naar huis! *\o/* Heb alvast een welkomstplasje over mijn jas heen gekregen :') .
Afbeelding

Jenny, ik heb zo'n soort transporthok zeg maar waarvan de bovenkant volledig uit tralies bestaat die eraf kunnen, en ik gebruik de onderkant daarvan :) . Is een hele grote handige bak!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:14

Yeaaahhhhh onderweg naar huis :):) :):)

Zerena schreef:
Xutopia ik ben je gaan volgen op insta, en dat is niet goed voor mijn hart := _O-

Hahaha leuk dat je ons volgt! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:40

MoppieFilou schreef:
Kimberley, we zijn onderweg naar huis! *\o/* Heb alvast een welkomstplasje over mijn jas heen gekregen :') .
[ [url=m/R3HZsm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jenny, ik heb zo'n soort transporthok zeg maar waarvan de bovenkant volledig uit tralies bestaat die eraf kunnen, en ik gebruik de onderkant daarvan :) . Is een hele grote handige bak!

<3 <3 geniet ervan!!!!

Zou iemand met mij meekunnen denken...

Wij hebben nu dit hok binnen: https://www.dehuisdiersuper.nl/konijnen ... ren-rechts
Nu willen we de bijpassende ren aan de andere kant zetten, maar die is helaas iets te groot voor de ruimte waar hok komt te staan. (dan krijg je deze opstelling https://www.dehuisdiersuper.nl/konijnen ... ubbele-ren)

Het dak inkorten aan de linkerkant lost een klein deel in (hij staat beschut dus inregenen van die kant is geen probleem.

Maar dan is die als nog 7 cm te lang. Heeft iemand ervaringen of het inkorten van zulke gaaspanelen een beetje te doen is? en hoe je dat moet doen?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:46

Gianti schreef:
MoppieFilou schreef:

<3 <3 geniet ervan!!!!

Wij hebben nu dit hok binnen: https://www.dehuisdiersuper.nl/konijnen ... ren-rechts
Nu willen we de bijpassende ren aan de andere kant zetten, maar die is helaas iets te groot voor de ruimte waar hok komt te staan. (dan krijg je deze opstelling https://www.dehuisdiersuper.nl/konijnen ... ubbele-ren)

Het dak inkorten aan de linkerkant lost een klein deel in (hij staat beschut dus inregenen van die kant is geen probleem.

Maar dan is die als nog 7 cm te lang. Heeft iemand ervaringen of het inkorten van zulke gaaspanelen een beetje te doen is? en hoe je dat moet doen?

Dat zal zeker lukken! Zo heerlijk om te zien hoe happy hij was om weer thuis te zijn <3 <3

Alleen kan een nieuwe afspraak bij de trimmer pas over twee weken, terwijl het een week geleden eigenlijk al dringend was, en ben toch wel bang dat hij weer te veel haar binnen krijgt... -O- Wat zouden jullie doen?

Denk dat die panelen inkorten niet zo simpel is en je daar toch wel speciaal gereedschap voor nodig hebt := . Maar ken er niet veel van dus misschien kan iemand anders beter helpen.

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:18

jeetje77 schreef:
Nee, dat heb ik nooit behandeld, niet meer dan schoonmaken. Ga ff googlen. Tnx.

Het kan ook vanuit zijn kiezen/gebit komen. Om dat uit te sluiten (of niet) zou je een röntgenfoto moeten laten maken van zijn gebit

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 15:01

Ik ga alvast even lijnzaadbrokjes bestellen , hopelijk doet dat zijn werk een beetje. Zijn er mensen die dit ook geven? Geven jullie het enkel tijdens de rui of heel het jaar door?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 16:20

Lol gianti, ik las je bericht zo dat je het hok binnen had staan _O- ik dacht echt, waaaarom zou je dat binnen willen zo groot _O- maar je hebt hem binnen in de zin van hij is geleverd haha :=
Geen ervaring mee, maar lijkt me jiet wenselijk als je het mooi wil houden ;)

Moppiefilou, ik denk dat je jezelf de vraag moet stellen: wat is dringend?
En als het niet anders kan, dan kan het niet anders... of zelf wat wegknippen...
Fijn dat hij weer thuis is en fijn zo'n plasje :+

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:23

MoppieFilou schreef:
Ik ga alvast even lijnzaadbrokjes bestellen , hopelijk doet dat zijn werk een beetje. Zijn er mensen die dit ook geven? Geven jullie het enkel tijdens de rui of heel het jaar door?

Ik geef dit ook.
Hier krijgen ze heel het jaar door 1-2x per week 1 brokje en als ik zie dat ze last hebben vaker.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:40

Kimberley, jammer genoeg best wel dringend aangezien een opgegeten klit wel eens de oorzaak kon zijn van Lou zijn verstopping :=. Maar heb gezien dat er ook een trimmer zit op een kleine 10 minuutjes verder rijden, dus ga eens horen of ze daar eerder plek hebben. En heb besloten dat ik deze zomer een cursus konijnen trimmen ga volgen :+ . Heb het een beetje gehad met die vervelende klitten, zou fijn zijn als ik ze er snel zelf vanaf kan helpen, of het misschien beter kan voorkomen.

Gigixponys, top! Bedankt :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:36

Bollebuik schreef:
jeetje77 schreef:
Nee, dat heb ik nooit behandeld, niet meer dan schoonmaken. Ga ff googlen. Tnx.

Het kan ook vanuit zijn kiezen/gebit komen. Om dat uit te sluiten (of niet) zou je een röntgenfoto moeten laten maken van zijn gebit

Dat las ik idd ook. En laat hij nou sinds vorig jaar ook problemen met zijn kiezen hebben. Ik ga morgen de dierenarts maar bellen.

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:01

jeetje77 schreef:
Dat las ik idd ook. En laat hij nou sinds vorig jaar ook problemen met zijn kiezen hebben. Ik ga morgen de dierenarts maar bellen.

Dan denk ik dat de kans heel groot is dat daar het probleem zit. Hopelijk kan er nog wat aan gedaan worden!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:31

Dat hoop ik ook Bollebuik. Tnx voor de tip.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:40

Gianti schreef:
MoppieFilou schreef:

<3 <3 geniet ervan!!!!

Zou je niet een L vorm kunnen maken? Misschien niet helemaal wat je in gedachte had, maar wel beter mogelijk denk ik?

Dus stel je hebt aan de linkerkant de ren er op de normale manier aan, dan de andere ren één kwartslag draaien, daar waar het deurtje zit (weet niet precies waar die zit bij die van jou, anders stuk gaas eruithalen) misschien het hele deurtje eruit zodat ze erdoorheen kunnen lopen en zo het bochtje om kunnen. Je zit dan even met het dak van het hok dat ie misschien niet 'naadloos' aansluit, maar daar kun je wellicht iets mee verzinnen, waardoor de de twee hokken aan elkaar bevestigd kunnen worden

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:43

Goed idee om zelfs zo'n cursus te doen inderdaad!
Een van mijn nieuwe voornemens: meer leren weer! :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:53

xXutopiaXx schreef:
Goed idee om zelfs zo'n cursus te doen inderdaad!
Een van mijn nieuwe voornemens: meer leren weer! :D

Je bent nooit uitgeleerd met konijnen inderdaad :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:58

Laat staan met de rest van de beestenbende hier erbij _O-
Wil mijn vriend een cursus/opleiding hoefkappen cadeau doen.. ooit :P

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:06

xXutopiaXx schreef:
Laat staan met de rest van de beestenbende hier erbij _O-
Wil mijn vriend een cursus/opleiding hoefkappen cadeau doen.. ooit :P

Bij jou is het nog 10 keer erger inderdaad :P .

Hahaha dat is een tactisch cadeau _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:58

Ja toch! Handug :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:38

xXutopiaXx schreef:
Ja toch! Handug :D

Is wel echt handig ja als je dat zelf kan :D . Scheelt ook weer een hoop geld!

Wat dat zelf trimmen betreft ook trouwens, ik zag dat je al een heel goede scheermachine voor konijnen hebt voor €75, dat is wat ik betaal als ik één keer met beiden naar de trimmer ga.. :oo

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 14:28

Jeetje wat een prijs! :oo
Al heb ik ooit ook eens gekeken om onze hond naar een trimmer te brengen... toen ik de prijzen zag, dacht ik: ik ga toch maar zelf ff kammen _O-

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:15

xXutopiaXx schreef:
Jeetje wat een prijs! :oo
Al heb ik ooit ook eens gekeken om onze hond naar een trimmer te brengen... toen ik de prijzen zag, dacht ik: ik ga toch maar zelf ff kammen _O-

Ja, het is echt heel erg duur jammer genoeg.. -O-

Haha snap ik.

Hier doe ik het alleen omdat ik het zelf echt niet in orde krijg zonder het juiste materiaal. Maar daar gaat dus verandering in komen :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:13

Oeehh nieuwe bunny’sss!! Veel plezier met de knapperds <3

Hmm lastige Gianti.. misschien een L inderdaad?

Wat een prijzen voor dat trimmen zeg :oo

Snap dat je dan zelf een cursus wil volgen. Altijd makkelijk!!

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:16

Zo ... net weer 4 pagina's moeten bijlezen, sorry als ik niet op iedereen hier reageer.

@ Moppiefilou; blij te lezen dat Lou weer beter is en terug thuis. Altijd spannend zo'n dagen

@ Jeika, sterkte met het verlies van Heinz. Heel moeilijk zo om zelf deze beslissing te moeten nemen

En dan iedereen die met babies zit .... ZALIG *\o/*

Muffin moeten we echt wekelijks blijven borstelen, we hadden gehoopt dat ze die lange haren toch nog zou verliezen maar enkel op haar rug is het wat korter. Het ergste stuk zit steeds onder haar hoofd, zo tussen haar voorste pootjes, daar klit het nogal snel. Maar ze laat het borstelen heel goed toe.
Gek hé, ze is het enige nijntje met zulke lange haren, de andere 2 hebben wel wat extra achter de oren.Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:25

Dat is niet perse gek. Als beide ouders enkele manen hadden (dat plukje aan de oren), kan er een langharige baby uitkomen. Is een beetje zoals het vos-palomino-cremello verhaal, incompleet dominant dus, als je iets van genetica kent.
Al twijfel ik een beetje over Muffin, aan haar neusrug is het redelijk kort behaard. Dat is bij mijn langharige niet. Kan ook vervelend babyhaar zijn, heeft Herbie ook wel een beetje.

Hier had ik ook beide ouders met enkele manen.
Mama:
Afbeelding
Papa (niet van mij):
Afbeelding

Baby's:
1x kortharig:
Afbeelding
2x enkele manen:
Afbeelding
Afbeelding
1x dubbele manen (langharig):
Afbeelding

Perfecte verdeling dus. _O-

Heb enkel Chester nog met dat enorm lang haar. Bij hem knip ik 2-3x per jaar de klitten er uit. Hij vind borstelen VRESELIJK! Maar bij hem klit het enkel aan/rond zijn hoofdje en aan zijn gat. De rest blijft altijd goed. En bij de andere konijnen (die enkel een plukje aan de oren hebben) knip ik dat ook 1x per jaar weg indien geklit.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 20:02

HAHAHAHA Gigi, die 4e _O- dat matje, super grappig!

Wat een geld 75 voor een konijn trimmen :oo dan zou ik idd zelf ook een cursus volgen!