Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:38

Wat een heerlijke puppy foto’s en puberfotos ook.

Wat een fijne strandjes hebben jullie gevonden. En het bos is ook heerlijk. Ik kan vanuit het midden van het land ook zo debossen in en heb een sleutel van het Erkemederstrand. Heerlijk!

Wel een lompe ontmoeting trouwens. Gelukkig is jouw hond heel duidelijk. Was dat een jonge hond denk je? Mijn puber begint ook wat uit te testen en ik vind het best lastig. Wil hem behoeden voor slechte ervaringen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 08:34

Ik kon gisteravond niet meer op bokt. Dus dan nu de foto die ik gisteren wilde delen;
10 dagen en het eerste oogje open;
Afbeelding
<3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:39

kiwiwitje schreef:
Ik kon gisteravond niet meer op bokt. Dus dan nu de foto die ik gisteren wilde delen;
[ [url=m/td8bMM.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

*\o/* <3

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:07

Hier krijgen we ook spleetjes :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 09:13

kiwiwitje schreef:
<3

Nu komt de leukste tijd er aan (iig dat vind ik ;) ) de ontwikkeling van de karaktertjes *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 09:37

fannetje schreef:
kiwiwitje schreef:
<3

Nu komt de leukste tijd er aan (iig dat vind ik ;) ) de ontwikkeling van de karaktertjes *\o/*

Jaaa super leuk *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:08

Wat gaat dat snel joh, woohoo! *\o/*

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 08-11-20 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 12:15

Nayomie schreef:
Wat gat dat snel joh, woohoo! *\o/*

T gaat super snel! Stiekem vliegen die weken hier om hoor. Helemaal als ze groter worden

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:18

Ja echt dat gaat zo hard. Weet nog wel toen we bij de fokker langs gingen, op 4 week en op 6 week volgens mij. Pupjes groeien zo snel. Lijkt alles wel gezond, kiwi?

Ik zal vandaag nog even wat meer foto's van Zhiva bewerken. Ik hou er van om foto's te maken van onze hond :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 12:23

Nayomie schreef:
Ja echt dat gaat zo hard. Weet nog wel toen we bij de fokker langs gingen, op 4 week en op 6 week volgens mij. Pupjes groeien zo snel. Lijkt alles wel gezond, kiwi?

Ik zal vandaag nog even wat meer foto's van Zhiva bewerken. Ik hou er van om foto's te maken van onze hond :o

Ja ze zien er allemaal netjes en compleet uit. En ze groeien goed. Dus ik maak me geen zorgen om ze. :)
Normaal mogen ze hier vanaf 3 weken iedere week langs komen tot de pups weg mogen. Maar. Nu zitten we met corona en de regels. En dat is wel even rot natuurlijk
Dus gaan nog even bedenken hoe we dat gaan invullen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:29

Fijn! Wel lastig inderdaad nu met alle regels om mensen langs te laten komen. Videobellen zo af en toe, zou dat een optie kunnen zijn?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-20 12:32

T grootste deel van de mensen op mn lijst die ken ik inmiddels 1 tot 1,5 jaar dus dat zit wel goed. En zodra er iets meer leven in komt dan ga ik gewoon meer foto’s en filmpjes rondsturen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:32

Geweldige foto's komen weer voorbij van iedereen <3
Allemaal mooie wandelingen gemaakt nog zo te zien!

---

Hier verder niet heel veel te melden. Morgen nog een 'date' staan met een andere ODH eigenaar die in de buurt woont en dat zal voorlopig even de laatste losloop wandeling zijn. Vanaf dinsdag wordt het voorlopig alleen maar rustigere, aangelijnde wandelingen.

Kijk wel op tegen as dinsdag als mevrouw onder het mes gaat, ben zo'n stress kip lol, en ben ook vooral heel zenuwachtig wat er uit de foto's komt > aangezien ze dan toch onder narcose zou gaan meteen besloten om de heupen en ellebogen op de foto te laten zetten. Dan Weten we gewoon hoe het eruit ziet, ook al was er verder geen indicatie om foto's te laten maken. En ze zullen dan ook gelijk d'r navelbreuk 'fixen'.

Hier kwam gisteren nog de comfy cone binnen. Toch maar overstag gegaan met het kopen ervan ipv een gewone plastic kraag - misschien komt ie nog van pas in de toekomst als de sterilisatie achter de rug is en anders kan ik ‘m nog voor een kleinere prijs doorverkopen want ze zijn zoals ik kon zien op MP wel erg gewild bv.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 12:57

Hier in België hebben we nog strengere regels voor bezoek. Binnen mogen we maar 1 vast “knuffelcontact” ontvangen en buiten mogen we tot 4 mensen op afstand en met masker.
Voor de puppykopers (die ik ook bijna allemaal al lang ken want ze staan al meer dan een jaar op de lijst) heb ik 24/7 een camera op de pups. Normaal mogen ze op 3 weken langs komen, dit hebben we nu naar 4 weken geschoven. Ze mogen dan Max 20 minuten met 2 personen buiten komen. Eerst 10 minuten om vragen te stellen en even te praten en dan laat ik Max 10 minuten de pups buiten bij hen. Dit om de 2 weken mogen ze dan komen ipv elke week (of het moest versoepelen tegen dan. Dan zijn ze weer wekelijks welkom). Als de pups ouder zijn mogen ze wat langer komen. Die kleintjes is het koud genoeg voor.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:07

Ohhh die spleetoogjes <3 Heerlijk, het gaat zo snel!
Wel een lastige tijd nu met pups lijkt me inderdaad, al die Corona regels...

Zag meerdere heerlijke foto's met dit mooie weer, wij genieten er ook van! Vanochtend heerlijk even wandelen en de camera was mee :D We hadden veel bekijks, ik zet Mulan ergens neer en dan loop ik een stukje terug met m'n telelens en ga dan foto's maken. Mulan blijft zo braaf zitten en gaat mooi zitten zijn *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 15:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij dachten bij natuurpoort de Vroente in Kalmthout te gaan wandelen. Geen één parkeerplekje meer en er liepen een stuk of 5 politieagenten rond..... was echt enorm druk.

Toch maar omgekeerd en een andere ingang opgezocht. Daar ook wel de parkeerplaats helemaal vol, maar in het bos zelf was het nog wel redelijk te doen.

Skip heeft heerlijk los kunnen lopen en wij hebben heerlijk gewandeld.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:14

Ohh puppy's <3 Zo leuk als de oogjes langzaam open gaan <3

Vandaag met Cody naar het bos in Amerongen gegaan :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onderweg naar huis lag die er zo bij :')
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 16:53

Ooohhh heerlijk Cody!!

Wij hebben een rondje gefietst in 50 tinten roze :D en naar de honden speeltuin geweest. Yoshi vond een boomertje maar erg op dringerig, maar een cockerpup van 8 maanden was fantastisch. Verder liep er een border collie, herder, dalmatier en nog wat grote honden maar die waren allemaal heel lief voor de kleintjes :)

Daarna bij m'n ouders geluncht en mocht Yoshi van m'n zusje de beslag bak uitlikken... Hoezo slechte opvoeding :+

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 17:35

Wat een heerlijke foto's van blije honden en prachtige puppies en fijne verhalen!
Heerlijk om terug / bij te lezen na een weekje weg te zijn geweest.

Wij zijn dus weer terug van een geweldige tijd in de Ardennen. Het was er echt prachtig en we hebben super leuke wandelingen gemaakt. Beer was echt een model hiking-honden-maatje - onverschrokken en altijd enthousiast. We hebben elke dag tussen de 15 - 20km afgelegd, waarbij de langste wandeling tussen de 10 en de 15km was (en dan nog twee korte rondjes per dag). Sinds de zomer zijn we naar deze afstanden toe aan het werken en hij heeft het top gedaan. Als we in het hotel kwamen pakte hij heel goed zijn rust, zonder compleet uitgeteld te zijn. Liet überhaupt weinig zien van onrust - speelde fijn met zijn balletje en sliep rustig uitgestrekt op zijn zij. Eerste wandeling een beetje afgetast wat ging qua hellingen etc, maar dat was bijna niet nodig want hij vond het geweldig en was er nog redelijk goed in ook (als in, niet lomp een helling af, maar eigenlijk vrij beheerst). Alleen als wij uitgeleden (wat nog wel eens gebeurde) werd hij een beetje zot. Dan ging hij heel hard rondjes om je heen rennen, om daarna half boven op je te gaan zitten.

1 wandeling was wat drukker (de bekende Ninglispo wandeling), maar ook daar deed hij het top - hij loopt mensen nu heel makkelijk voorbij. Helaas wel een aanvaring met een hond waardoor hij een stuk de helling af is gegleden (meter of 2). Twee honden liepen los met sleeplijn (was aanlijn gebied...) op het pad boven ons. Komen die honden in 1x naar beneden en landen bovenop Beer - die vervolgens de helling afviel. Gelukkig niks aan over gehouden - zowel mentaal als fysiek niet - maar het was wel even schrikken. Moest ook meteen denken aan de discussie hier van aan het begin van het topic. In heuvelachtig landschap nog een zeer goede reden om de hond aangelijnd te houden. Een stukje verder zagen we de honden een helling van 50m afglijden, waarbij een stukje echt over de rots en recht naar beneden. Zag ze later wel weer naar boven komen, maar zag er naar uit. Beer had ook iets met kliffen (ze kunnen het dan ook niet goed zien natuurlijk) dus daar hadden we hem heel kort aan de lijn (als we het niet konden vermijden). Hij heeft ook in veel riviertjes gezwommen, was zo leuk om te zien :).

We weten nu gaat waar we verder mee aan de slag kunnen als voorbereiding op onze (hopelijk, altijd slag om de arm houden met vakanties natuurlijk in deze tijd) lange-afstands wandeling deze zomer.
Zowiezo de meerdere dagen achter elkaar "veel" kms en ook het wachten op afstand. Dit deed hij al best goed, maar is soms nog wat ongeduldig. Zeker op een helling is dat soms lastig, dus daar gaan we aan werken.

Ons ga je vaker terug zien in de Ardennen!
Is ook maar een kleine 2 uur met de auto - dus dat scheelt ;)

(Ik heb de lijn en in sommige gevallen het tuigje weggewerkt - hij was altijd aangelijnd)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:42

Ow wat een heerlijke wandelingen komen er voorbij zeg :j
Wij hebben het bos vermeden vandaag. Hoorde dat t vanmorgen hier in het bos al héél druk was en volgens mijn ouders tussen de middag nog steeds. Dan maar wandelingen in de buurt, ook prima. Daar was het dus rustig :Y)

Edit: een kennis is op zoek naar een langharige kaninchen teckel. Ze hebben eerder teckels gehad en na het wegvallen van hun vorige teckel zijn ze inmiddels toe aan een nieuw maatje. Mag ook een jonge herplaatser zijn. Mocht iemand hier iets weten...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:40

Oeh wat een leuk topic, kwam het toevallig tegen. Ik hoop dat er in 2021 een pup bijkomt bij ons, maar is nog niet zeker hoor, moet nog e.e.a voor gebeuren maar als ze een nestje krijgt sta ik vooraan. Dat zou dan weer een border collie worden, mijn laatste is zo'n 5 jaar geleden overleden op leeftijd van 15,5 jaar, maar heb er meerdere gehad en ook mee gefokt. Werklijn honden waar ik actief mee zowel praktijk als wedstrijden met schapen heb gewerkt, en wat agility en frisbee gedaan.

Nu hebben we nog een saluki reu van bijna 7, Kesh ; een Welsh corgi cardigan Penny van 4 jaar oud, en sinds een jaar een klein halfblind rescue roemeentje Ruby, een al wat ouder teefje van een kilo of 4 die wel wat weg heeft van een tibetaanse spaniel x chihuahua ofzo.

Jaren geleden las ik in een windhondentopic dat Limoen een saluki pup zou krijgen en nu zag ik die hier in dit topic terug. Het was leuk nog eens terug te zoeken naar wat ik toen schreef over mijn ervaringen ermee:
Karina schreef:
Limoen schreef:
Ahhh wat gaaf! Je hebt een Saluki! Ben ik dus toch niet de enige straks. :D Hoe bevalt het?

Ik ben knettergek op hem maar word er ook wel eens knettergek van ;) . Heb het wel heel erg met hem getroffen dat hij zo vrij en blij en vriendelijk is. Ik was heel gecharmeerd van zijn vader en diens karakter, en eigenlijk heb ik er nog een verbeterde versie van. Maar zo zijn ze lang niet allemaal. Een soort van perongeluk bleek ik ook nog eens een heel mooie te hebben, maar ik ben nu eigenlijk gestopt met showen omdat ik het toch niet zo'n leuk wereldje vind en zo'n dag eigenlijk veel liever met mijn honden op de zandverstuiving doorbreng dan in een tentoonstellingshal waar de enige die blij is als je wint jezelf bent ;) .

Een saluki geeft wel een heel nieuwe dimensie aan het begrip "hond", ik heb jarenlang met border collie's gewerkt en gesport, verder gezelschapshonden en terriers en heb twee diploma's kynologisch instructeur, maar je kunt gevoeglijk zo ongeveer alles vergeten wat je ooit geleerd hebt :D . Je moet er wel aan toe zijn, zeg maar :+ . Hij is een grappige combi tussen heel erg mensgericht en not very trainable.

De deerhound is ook echt geweldig, gemakkelijker ook wel. Tenminste, die mijn ouders nu hebben in ieder geval. Ze wachten al poosje op nr.2.

@Limoen, waar gaat jouw saluki vandaan komen? Mag ook in pb

Zou het leuk vinden wat mee te lezen en praten hier.
Een van onze dochters heeft trouwens twee whippets, en mijn ouders hebben inmiddels 3 deerhounds. Het is perongeluk een beetje windhondenfamilie geworden, maar ik kan me ook weer erg verheugen op een border collie weer.

Oh by the way, door het topic ontdekte ik de vlogs van Limoen / Belle Fae, echt zo leuk! Bizar dat je nog maar zo weinig youtube abonnees hebt want echt leuke content hoor. Ik ben al een poos uit de kleine kinderen dus daar niet zo mee bezig maar jouw dochtertje is echt hilarisch leuk ook, wat een wijs ding.
Laatst bijgewerkt door Karina op 08-11-20 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:46

@karina wat leuk, zo'n windhonden familie!
Heel anders dan een BC wel ;)
(Mijn bekapper heeft een BC en twee podenco's. Ze wilde naast de pods iets trainbaars wat wél los kon :+ )

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 19:49

Daar kan ik me zeer levendig iets bij voorstellen ja haha.
Ik vind het trouwens wel echt leuk de verschillende rassen en eigenschappen. Met de corgi werk ik nu wat op de koeien maar het is echt zo'n totaal andere manier van werken, is ook weer wennen ondanks dat je dan nog in dezelfde rasgroep zit.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:11

Hey leuk nog een windhonden liefhebber :D

Wij zijn vandaag ook lekker thuis gebleven, het is overal veel te druk nu. In het park gewandeld en verder lekker niksen op de bank.
Afbeelding
Afbeelding

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:16

Mijn clubje nu

Kesh
Afbeelding

Penny
Afbeelding

Ruby
Afbeelding