Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:33

Fireheart schreef:
Prachtige krabpaal Fair <3

Morrie, die veer _O- fantastisch, die raak je niet zo snel kwijt onder de bank.

Nou ik ben gister met Coco naar de dierenarts geweest en hij heeft nog steeds giardia 8)7 ik word er helemaal gestoord van.
Dierenarts zei wel dat Coco echt een hele grote kat is voor zijn leeftijd, hij is 9 maanden en nu al 4.3 kilo :')

Giardia is echt drama om weg te krijgen. Wat heeft ie nu al gehad aan medicatie?

Ik heb ooit deze tip gekregen;
https://www.vanblyendael.nl/ziektes-en- ... en/giardia

Wordt in Duitsland veelvuldig gebruikt schijnt. Mocht het niet weg gaan miss de moeite waard om met DA te overleggen.

XxLiEsJuHhxX

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:15

Wat vervelend van de gardia,

En een kieskeurige eter is ook niet altijd zo makkelijk :(

Hier hebben we sinds donderdag avond bezoek, gelukkig hebben we 3 huizen in een met allemaal eigen ingang enz dus dat scheelt wel al maar shiro is weer helemaal van de leg :( Hij eet weer slechter en is constant super ongerust en angstig :( Vind het zo sneu voor hem :(

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 17:37

SimoneeM schreef:
Fireheart schreef:
Prachtige krabpaal Fair <3

Morrie, die veer _O- fantastisch, die raak je niet zo snel kwijt onder de bank.

Nou ik ben gister met Coco naar de dierenarts geweest en hij heeft nog steeds giardia 8)7 ik word er helemaal gestoord van.
Dierenarts zei wel dat Coco echt een hele grote kat is voor zijn leeftijd, hij is 9 maanden en nu al 4.3 kilo :')

Giardia is echt drama om weg te krijgen. Wat heeft ie nu al gehad aan medicatie?

Wordt in Duitsland veelvuldig gebruikt schijnt. Mocht het niet weg gaan miss de moeite waard om met DA te overleggen.

Wow dit is een super goede tip!
Scheelt ook, maar 1 tablet en maar 2 dagen.
Ze hebben al panacur en metrabac (of hoe het heten mag) gekregen.

Ik ga morgen weer de dierenarts bellen, ik moet nu beide katten 2 halve tabletjes per dag geven, maar ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar ;(
Katten zijn extreem angstig, als ik de 1 vast probeer te pakken schiet de ander al onder bed.
Het is echt niet meer te doen zo.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:09

Fireheart schreef:
SimoneeM schreef:

Wow dit is een super goede tip!
Scheelt ook, maar 1 tablet en maar 2 dagen.
Ze hebben al panacur en metrabac (of hoe het heten mag) gekregen.

Ik ga morgen weer de dierenarts bellen, ik moet nu beide katten 2 halve tabletjes per dag geven, maar ik krijg het gewoon niet meer voor elkaar ;(
Katten zijn extreem angstig, als ik de 1 vast probeer te pakken schiet de ander al onder bed.
Het is echt niet meer te doen zo.

Niet 1 tablet helaas, het is 1 tablet per halve kg lichaamsgewicht (het is oorspronkelijk voor duiven en die zijn nu eenmaal wat kleiner).

Wat dat betreft bij jouw katten misschien minder handig. Al begrijp ik dat veel mensen ze malen en door het voer mengen (of een liquid snack ofzo). Maar geen idee of ze daar in trappen natuurlijk.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:50

Probeer eens een tablet in een stukje ossenworst! Dat ging er bij mijn vriend zijn kat als snoepjes in :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 23:00

Lukt helaas allemaal niet :=
Eerst trapte ze erin met door natvoer, maar nu ook niet meer. Wat ik al geprobeerd heb:
-Door natvoer
-Door dingen als smeerkaas/pate/kipfilet etc etc
-Easypill
-In de houdgreep nemen (wat geen probleem was geweest voor 1 pil met 1 kat zegmaar :+ maar nu vlucht de ander in paniek weg en meh )

|(

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:18

Oef giardia...
Iets wat ik hoop nooit mee te maken... Heel veel succes daarmee. Lastig dat de pillen geven zo lastig gaat. Maakt het niet makkelijker..
Hier helaas geen tips. Altijd makkelijke kattengehad.. In snoepje of worst en tis weg. Zelfs de kieskeurige kat was makkelijk.. Hopelijk m'n aankomende katten ook...

Hier pakketje uuhh. Nr 2 binnen..valt tegen hoeveel ik besteld heb... Had meer verwacht xD(OK waterfontein is nog onderweg en slaapzakje ga ik nog bestellen... En zondag shoppen bij een tuincentrum met een grote katafdeling hihi)
Afbeelding
Kitten matje en kittenbal. Bal was groter dan ik dacht. En matje juist kleiner :')

Nog 5 dagen en dan kitten uitkiezen. Daarna advertentie plaatsen op een sphynx groep voor de 2de. Gezien ik dan weet welke ik krijg en wat z'n karakter ong is.. Kan iig niet wachten! *\o/*

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 18:09

Ik hoop eigenlijk dat er iets met een injectie nodig is, krijg ze ironisch genoeg wel heeeel makkelijk hun reismandje in :') dus wil daar best een paar keer voor naar de DA reizen.

Dat kittenmandje is zó schattig Kanji <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:47

Komen hier echt gewoon te leuke speeltjes en dingetjes voorbij!

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:13

Fireheart schreef:
Ik hoop eigenlijk dat er iets met een injectie nodig is, krijg ze ironisch genoeg wel heeeel makkelijk hun reismandje in :') dus wil daar best een paar keer voor naar de DA reizen.

Dat kittenmandje is zó schattig Kanji <3

Dat zou wel heel fijn zijn ja!

En ja he! Tis voor mij al 16 jaar geleden dat ik een kitten had. Kan me amper nog wat herinneren... Maar de speeltjes die er nu allemaal zijn. Zo leuk <3
Net ook een slaapzak besteld

Afbeelding

Met een sphynx hoofdje en tekst erboven <3 bijna jammer dat ik er maar 1 van nodig heb...

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 22:30

Ahhhh ik smelt door alle kittenspullen <3 bijna jammer dat ik hier geen 3 katten kan, Coco wil nog wel een maatje van zijn leeftijd :')

Ik schoot vanmiddag deze foto van Spotty _O-

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:31

Dat tongetje <3

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:55

Aah wat een leuke spulletjes Kanji <3 Dat kleedje is heel leuk

Fireheart, heel lief <3

Ik kreeg vandaag mijn gratis kittenpakket binnen, het is niet heel veel spannends, maar de paspoorthouder is wel heel leuk en alles is gewoon heel leuk om te krijgen. <3

Afbeelding

Je kan hem hier trouwens tegen verzendkosten bestellen:
https://www.beeztees.nl/product/gratis-kitten-pakket/

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:16

Pamuk was voor het eerst bij de trimster vandaag
Before: Afbeelding
After:

Afbeelding

Dit kwam eraf:

Afbeelding

Ze was wel relaxed daar:
Afbeelding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:46

Oohh wat zal hij zeg lekker voelen <3 wel echt een gave kat zeg!

Dat kitten pakket wil ik indd ook aanvragen. Indd voornamelijk voor dat pasboekhoudertje :p

En dankje! Nog 4 dagen hihi. Dan weet ik welke ik krijg

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:48

Turkse Van is gewoon een heel gaaf ras!

Spannend hoor, nog 4 dagen wachten!

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:17

Zeker. Echt aan het aftellen *\o/*

Hoe zijn ze qua karakter en onderhoud? M'n ma vindt ze ook tegek maar dacht dat ze niet zo lang harig waren en weinig onderhoud hadden. Al zei ik al van wel.. Mjah xD qua karakter hoor je ook zoveel. Maar ken niemand met echt een van in huis :(

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:45

Kanji91 schreef:
Hoe zijn ze qua karakter en onderhoud? M'n ma vindt ze ook tegek maar dacht dat ze niet zo lang harig waren en weinig onderhoud hadden. Al zei ik al van wel.. Mjah xD qua karakter hoor je ook zoveel. Maar ken niemand met echt een van in huis :(

Je hebt varianten. Mijn vorige Turkse Van had korter haar. Je hebt ook nog Turkse Angora’s.
Ze zijn erg op 1 persoon gericht en kletsen de hele dag door. Pamuk is erg lui en slaapt veel, mijn vorige was actiever. Hij is 20 jaar geworden.
Ik ben met Pamuk bij de trimster geweest omdat zij in het kattenhotel haar werkruimte heeft, konden we meteen kijken hoe Pamuk dat vond.
Vreemd genoeg is Pamuk totaal relaxed in de auto. Mijn vorige schreeuwde moord en brand.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:58

Wat een leuke spulletjes!
Die Turkse Van is ook gaaf.
Ik hoop serieus dat Nishi me een somali poesje wilt geven. Als die me aan staat mag die blijven voor de fok.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:43

@Kanji als ik al die schattige spulletjes zie dan wil ik er ook spontaan een kitten bij <3

@Morrie Pamuk ziet er super goed uit, mooi gedaan door de trimster.

Ik heb nu ook een foto van Luna in het mandje :o

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 12:18

Die Turkse Van is echt prachtig zeg, wat een mooi ras :+:

Mooie foto ILoveJip <3

Ik ga morgen weer met Coco naar de dierenarts, dit keer niet ivm Giardia maar omdat hij een bloedoor heeft :roll: kan wel een abonnement nemen daar

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:28

Dankje voor de uitleg! Vind ze ook prachtig <3 maar hou van rood met witte. Dus die van jouw Ilovejip is ook schitterend! Mooie kleur rood ook!

Oef zit je niet mee he? Hopelijk makkelijk te verhelpen :)

Hier mogen rond dit tijdstip onderweg naar de fokker om een kitten uit te kiezen. Zal als ik morgen thuis ben en tijd heb laten zien welke het geworden is :))
En daarna zoektocht naar nr2. Gezien ik dan zo een beetje z'n karakter weet.
Gebeurd dat trouwens vaak? Als een nestje geboren is dat ze al meteen op uiterlijk reserveren? Zag een leuk nestje wat net geboren was. Maar alleen 2 specifieke waren nog vrij. Ik heb dan iets van. Dan weet je nog helemaal niet wat voor karakter ze hebben? Straks is het 't tegenovergestelde van wat je wilt.. :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:40

Soms moet je gewoon even iets verplaatsen in huis. Dit IKEA bedje was van de vorige kat, deze nieuwe kat is er een half jaar langs gelopen zonder het te bekijken, ik verplaatste het gisteren en kijk:
Afbeelding

Afbeelding

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:19

Kanji91 schreef:
Dankje voor de uitleg! Vind ze ook prachtig <3 maar hou van rood met witte. Dus die van jouw Ilovejip is ook schitterend! Mooie kleur rood ook!

Oef zit je niet mee he? Hopelijk makkelijk te verhelpen :)

Hier mogen rond dit tijdstip onderweg naar de fokker om een kitten uit te kiezen. Zal als ik morgen thuis ben en tijd heb laten zien welke het geworden is :))
En daarna zoektocht naar nr2. Gezien ik dan zo een beetje z'n karakter weet.
Gebeurd dat trouwens vaak? Als een nestje geboren is dat ze al meteen op uiterlijk reserveren? Zag een leuk nestje wat net geboren was. Maar alleen 2 specifieke waren nog vrij. Ik heb dan iets van. Dan weet je nog helemaal niet wat voor karakter ze hebben? Straks is het 't tegenovergestelde van wat je wilt.. :+

Het gebeurt wel eens ja, maar ik ben zelf inderdaad ook van mening dat je eerst moet gaan kijken. Bij mijn fokker was dat ook zo :j

Wel staan soms alle kittens al op gereserveerd, puur omdat de wachtlijst lang is.
En er zijn wel eens mensen op zoek naar specifieke kleuren, dat kan ook. Zeker als andere fokkers bv een nieuwe fokpoes/kater zoeken, gebeurt dat nog wel eens.
Maar los van die gevallen zou ik idd ook altijd eerst kijken hoor! :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:39

Bij deze fokker is het indd ook komen en dan uitkiezen (morgeeennn).
Maar qua kleur heb ik ook zeker voorkeuren dus begrijp dat wel. Zeker voor fokkers. Maar karakter is me toch belangrijker (wil bijv geen rode of witte sphynx... Liefst grijs of zwart met witte aftekening..) maar als ik een nest bekijk met een super leuke witte die qua karakter bij beide van ons(kitten en ik) past. Dan neem ik een witte :+