Maar wat enorm schattig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juniper schreef:Wat leuk om jullie hamsters te volgen! Waar ik woon zijn de opties om een hamster aan te schaffen best beperkt. Je kunt naar een dierenwinkel gaan, maar die hamsters worden gefokt in 'mills' en dat kunje beter niet aanmoedigen. Er zijn een paar ethische fokkers van Syren in de US, maar niet bij mij in de buurt. Dus ik hou iedere dag Craigslist en Facebook in de gaten in de hoop een hamster te kunnen adopteren!
Ik ben echt super ongeduldig, maar het is beter om te adopteren dan om te kopen. Woensdag komt mijn bestelling binnen en kan ik gaan inrichten, en ik hoop dat ik snel iets tegenkom online!
silvericathy schreef:Fijn dat mensen zich schijnbaar overal moeten verantwoorden.... Ik dacht dat ik hier een simpele vraag kon stellen maar ik heb geen zin om mij hier in het topic als via pb te moeten verantwoorden. Jammer dat het niet eens mogelijk is om een simpele vraag te stellen.
Ja, mijn dieren komen van een fatsoenlijke fokker af..
Ja, mijn dieren zijn niet te jong of te oud
Ja, mijn dieren hebben 5500+ cm2 bodemoppervlakte
Ja, ze hebben minimaal 25 cm diepte bodembedekker
Ja, ze hebben een rad van 30 cm en ja ze hebben een zandbak
Ja, ze krijgen voer dat geadviseerd is door de fokker
Ja, ik ben bewust van de risico's en ja ik weet dat ze gescheiden moeten worden op geslacht met 3 weken en ja ik weet dat ze na 4 weken ieder hun eigen hok nodig hebben.
De fokker heeft het op dit moment zo druk met aanvragen over de nieuwe ukke die hij gefokt heeft dat ik hem met een simpele vraag als dit niet ook nog lastig ga vallen.
__Sannne schreef:Jammer dat je je gelijk zo aangevallen voelt. Ze bedoelen het niet verkeerd.
Mooie scape weer Denies!
AlwaysH schreef:Nou sorry, maar nu ga ik even banketstaaf doen. De fokker heeft deze dame als huisdier verkocht en wist niet dat je er mee wilde fokken. Is de moeilijkste niet, dus ook niet zo’n probleem, maar je bent dus helemaal niet verantwoord bezig; je hebt geen stamboom, niks gevraagd en ook geen begeleiding.
Je dame is volgens mijn info tien weken. Het beste dek je haar tussen de 4 en 6 maanden.
We wisten dus al wie de fokker was, heb het namelijk even nagevraagd.
Je valt een fokker niet lastig als je dat vraagt. Of nouja; nee, niemand vind t echt leuk als je achteraf vraagt om te gaan fokken. Normaliter gaan daar maanden aan vooraf. Maar een fokker zou het desondanks dat hij of zij het vervelend vindt dat je dit hebt besloten, alsnog wel willen weten wat je uitspookt.
De fokkersgemeenschap is gewoon erg gesloten omdat er in het verleden al eerder misbruik is gemaakt van gunsten en er zelfs dieren via via zijn gekocht om zo toch een hamster van die fokker te krijgen. We zijn dus erg voorzichtig en daarom reageren Denise en ik zo. Dit gebeurt dagelijks.
Niemand hier twijfelt aan huisvesting oid, maar ondanks dat je denkt dat je het allemaal goed doorlopen hebt, blijkt dit niet zo te zijn.
Ik vraag me wel af waar je de mannen vandaan hebt. En nee, niet om banketstaaf te doen, maar dat geeft gewoon beeld bij de situatie.
Van deze aanvallende reacties wordt niemand beter. Fokkers helpen nou eenmaal geen mensen zonder een backgroundstory...
Er is een algemeen hamster topic, mocht je nog vragen hebben! Of Pb