Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:30

Leuk om te horen :D Welke zelfbeheersingsoefeningen doe je dan zo? altijd leuk om van elkaar te leren!
Heb daar ook wel schrik voor dat ik minder 1 op 1 tijd ga hebben/plannen met de 2de pup ... :P

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:34

Zelfbeheersing vooral voertje weigeren. Dus voertje in gesloten (en later open hand) en zodra hij die negeert krijgt hij een voertje uit mijn andere hand.

Wanneer er nog meer zelfbeheersingsoefeningen zijn leer ik die ook graag. Daar heb je volgens mij in alle omgangsvormen plezier van. Dat ze eerst nadenken en soms bevestiging aan de baas vragen voor ze beslissen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:44

De overgang van twee naar drie honden zat vooral tussen de oren als zijnde 'moeilijk' en zwaar. Toen die derde hond er eenmaal was bleek er niks aan de hand. :Y)

En van drie naar vijf was helemaal makkelijk, daar hebben we echt niks van gemerkt, er zijn niet meer nadelen aan het hebben van vijf dan van drie.

Dus van vijf naar tien was ook een makkelijke keuze. Ons maximale aantal honden in huis is nu gesteld op tien.

Tegen de tijd dat we dat aantal hebben bereikt zijn we (gok ik) zo'n 5 à 7 jaar verder. Maar voor volgend jaar staat wel nummer 6, en als het toevallig zo uitkomt ook nummer 7 op de planning.

Wandelen ervaar ik ook niet als een probleem, maar wij wonen dan ook gunstig natuurlijk. Het wordt dan wel letterlijk ingewikkeld qua riemen. :+

Hier heb ik er 9 bij me, nog een ontsnapgrage labrador en een sheltie die netjes aan de voet loopt.
Afbeelding

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:54

Toch niet zo heel gek dus dat ik het niet helemaal top vind dat m’n vriend m’n honden jat :')
Toch maar aandringen op die pup erbij haha

Wauw Kim, negen honden is echt wel heel veel! Helpt denk ik al heel veel gezien je zelf een stabiele roedel hebt? Wel gaaf hoor!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:10

Het max op 10 _O- . Gewéldig !

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:15

Hier ligt onze gezamelijke max (broertje, ouders en ik) op 3. En we zitten nu op 4 :+

Dus hier komt er alleen een nieuwe bij als er 2 dood zijn. Of dat er een van mij of mijn ouders wordt zien we dan wel. Beide is mogelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:32

beauty1love schreef:
Toch niet zo heel gek dus dat ik het niet helemaal top vind dat m’n vriend m’n honden jat :')
Toch maar aandringen op die pup erbij haha

Ik had jouw vraag even gemist, maar wij hebben inderdaad onze eigen sporthonden. Zeker in de agility is een hond delen onmogelijk, om eens een keertje te lopen gaat dat prima, maar echt delen gaat niet.

Kay heeft er op dit moment twee, en ik ook. Guinness & Harvey zijn van hem, Puk & Dana zijn van mij.

Hij traint niet met die van mij, ik train wel Harvey van hem. Maar dan geen parcoursen, maar basis en puntjes-op-de-i dingetjes. Zo train ik bijvoorbeeld de runnings van Harvey, en alle zij commando's. Kay is van het lichaam handelen, hij is lang, en heeft lange benen dus geeft commando's al snel met heel zijn lichaam, en dus veel hulp. Ik vind dat een hond ook vocaal moet weten wat de bedoeling is, dus ik train die.

Guinness was van mij, maar wij waren geen goede match, zeker toen ik Puk kreeg, zij moet zo anders trainen dan Guinness dat de trainer zei dat ik beter een van de twee kon kiezen. Daar hoefde ik niet lang over te denken.

Kay trainde nog met Abbay, maar zij moest toendertijd nog 65cm springen (ter vergelijking, met het huidige reglement zou ze 50cm moeten springen), en werd blind aan één oog. Dus zij is met pensioen gegaan op 2,5 jarige leeftijd. Zij loopt alleen nog benefietjes en clubmatches.

beauty1love schreef:
Wauw Kim, negen honden is echt wel heel veel! Helpt denk ik al heel veel gezien je zelf een stabiele roedel hebt? Wel gaaf hoor!

Wij hebben inderdaad een hele stabiele roedel, maar Puk is dan ook een fenomenale roedelleider. Daar mag ik écht mee in mijn handjes klappen!

De honden op de foto hebben wij spontaan in huis gehad omdat een vriend van ons een hartaanval tijdens een wedstrijd kreeg en werd opgenomen. Maar die honden moesten natuurlijk ergens naartoe. Toen zeiden wij 'nemen wij wel mee'. Puk had ze thuis binnen 5 minuten in het gareel. Het zijn vier intacte reuen, en ze waren natuurlijk uit hun doen, maar Puk had het echt zo opgelost. Ze zijn bijna een week zonder problemen bij ons geweest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:33

Lukasje schreef:
Het max op 10 _O- . Gewéldig !

Was ooit twee volgens mijn kerel. :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:45

Ik vind 3 juist een veel fijner aantal dan 2 maar dat is omdat ik er graag maar 1 tegelijk meeneem en mijn hondjes niet zo makkelijk helemaal alleen thuis blijven.

3 is voor mij nu de max al zou 4 ook wel kunnen als ons zoontje ouder is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:52

Wij hebben deze:
https://www.bol.com/nl/p/ip-camera-met- ... 123223799/

Tis een oké camera. Beeld en geluid is goed en hij neemt prima op. De gebruiksaanwijzing is wel in het Chinees wat lastig is met installeren. Hij vraagt heel vaak om opnieuw in te loggen wat irritant is. Maar verder prima ding :Y)

Hier inderdaad ook wel regels voor andere mensen die de honden uitlaten. Frisbeen zonder mijn toezicht is absoluut verboden omdat ik dat gewoon gevaarlijk vind met Dundy's capriolen en sprongen soms. Fietsen en wandelen helemaal prima. Fietsen wel met instructies vooraf (Dexter moet tegen de stoep/berm aanlopen, Dundy aan de binnenkant). Verder ben ik niet zo moeilijk. Ze lopen er maar mee wat ze willen. In de tuin spelen en stoeien ook prima. Behendigheid ook prima als ze dat willen doen.

Schapendrijven doe ik wel alleen maar dat is ook omdat dat voor een lerende hond en lerend baasje niet te doen is als dat steeds wisselt. Gelukkig heeft niemand daar interesse in :Y)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 08:59

Wij hebben er ook 3. Persoonlijk laat ik er wel graag 2 jaar leeftijdsverschil tussen zitten. Ik dacht ook dat het druk zou zijn (jongste is nu 6 maanden) maar het gaat eigenlijk super easy. Nu zij het ook wel echt makkelijke honden hoor! Wij hebben de Petcam, die is alleen niet draadloos.

Ons werd ook gevraagd of we gastgezin voor een fokteefje wilde zijn. Maar het lijkt mij echt helemaal niks om je hond dan zo'n 3 maanden kwijt te zijn, vreselijk. Wij hebben haar dus gewoon zelf gekocht. Mocht zij zo mooi en makkelijk van karakter blijven dan wil ik haar na eerste loopsheid laten testen en eventueel zelf gaan fokken met de bedoeling daar zelf weer een teefje van te houden.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:21

Wij hebben er nu vier. Als de jongste een jaar of twee is wil ik er wel graag eentje bij.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:18

Ik neem er alleen 1 bij als blijkt dat mijn vriend toch ook dingen wilt gaan trainen. :Y) Of als m'n katten dood zijn :x Dat klinkt heel erg, ze zijn nu 6 en 3, maar ik wil nooit meer katten :x

Thanks allemaal voor de camera's

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:44

Nicky91 schreef:
Ik neem er alleen 1 bij als blijkt dat mijn vriend toch ook dingen wilt gaan trainen. :Y) Of als m'n katten dood zijn :x Dat klinkt heel erg, ze zijn nu 6 en 3, maar ik wil nooit meer katten :x

Wij hebben ook vier katten. Als zij niet meer zijn krijgen wij ook geen katten meer. Maar ze zijn pas 7, dus die kunnen voorlopig nog het behang van de muur halen. :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:48

KimD schreef:
Nicky91 schreef:

Wij hebben ook vier katten. Als zij niet meer zijn krijgen wij ook geen katten meer. Maar ze zijn pas 7, dus die kunnen voorlopig nog het behang van de muur halen. :+

(Meelezer reactie ;) ) Onze logica thuis is - ook vanuit familieachtergrond trouwens, in de slachterij/ slagerij van familie ging dat altijd zo - altijd geweest: als er muizen gevangen moeten worden, kopen we wel een dwergpinscher ipv een kat ;) Nog niet nodig geweest, maar we staan daar allemaal nog steeds achter :Y)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:53

KimD schreef:

hahahaha!
Nou mijn katten zijn echt heel lief en ik heb echt geluk met ze!
Ze hebben nog nooit wat gesloopt (oke behalve t kabeltje van de kerstboomverlichting :') )

En ik kan alles met ze doen. _/-\o_

Alleen ik vind t gewoon vervelend met op vakantie gaan enz, ik moet altijd iemand regelen.. het zijn overigens binnenkatten (wat mijn keuze ook was, ik wil niet dat iemand anders last heeft van mijn katten.)

Dus vandaar, 1 hond en als katjes weg zijn, dan een 2e hond :o :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:01

Mijn ouders willen als we overgaan naar het nieuwe huis ook een kat erbij. Nu moet ik zeggen dat Jip op het moment achter de katten aangaat hier in de buurt, dus dat word vast een succes. :+

Nu heb ik ook even advies nodig van jullie. Als we buiten gaan wandelen blaft meneer naar alles. Auto's, mensen, dieren, fietsers maakt niet uit wat het is. Is dit een fase ? Hij doet dit echt pas sinds een week of 2. En mocht dit geen fase zijn, hoe kan ik dit eventueel trainen?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:27

@ Yvetjes Impuls beheersing is idd super super belangrijk voor je hond! Wij zijn ermee begonnen met voer en daarna uitgebreid naar speeltjes (want dat vindt hij veeeeel leuker en dus moeilijker). Bijvoorbeeld door hem te laten zitten en blijven, speeltje weggooien en hij moet ons dan aankijken voor hij het mag gaan halen. Ook als hij los gaat moet hij eerst zitten en blijven, allemaal van dat soort kleine dingetjes die net wat extra contact geven.

@Cupcakes Ik kan er niet echt over meepraten want ik heb nooit een blafferige hond gehad. Ik heb van de andere mensen met herders hier wel eens gelezen dat ze gewoon een poosje langs een drukke weg zijn gaan zitten en dat het dan al gauw niet meer boeiend was geloof ik? :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:05

Ik moest van de cursus ook impuls beheersing gaan oefenen nadat ze ineens wilde dat ik ipv met een brokje ging belonen, met een speeltje ging belonen (aller eerste keer...) dat ging dus niet helemaal volgens plan want Mera werd er kneiter enthousiast van. Zo jammer want we deden een parcour voor '' punten '' en zonder het speeltje deed ze het waanzinnig goed.

Toen kregen we aan het eind vd les ook van ja je moet dat gaan oefenen. Maar als ik die dingen gewoon doe. Dus wacht, speeltje weggooien, en dan pas als ik zeg dat ze mag gaan halen, zulk soort dingen. Voer weigeren. Wachten tot ze het voer mag eten uit d'r voerbak etc. Dat gaat allemaal gewoon hartstikke goed. Dus het was voor mijn gevoel een beetje krom :')

Ik vind belonen met een speeltje ook helemaal niet zo fijn eigenlijk. Speeltje nemen we nu voornamelijk mee omdat ze, wanneer bijvoorbeeld overprikkeld, graag even met iets in het rond gooit. Belonen gaat nu op stem en brokjes (probeer ik steeds minder te doen).

Wat betreft het blaffen naar auto's. Hier niet blaffen naar auto's maar soms wel er naar toe willen. Als tip kreeg ik om in ieder geval de auto te laten zien en dan zelf heel enthousiast aandacht naar jou krijgen dmv brokjes, speeltjes, weetikveelwat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:06

Ik vind katten helemaal geen leuke beesten maar toch zou ik er stiekem wel graag eentje willen := Vind ze altijd een beetje eng en stom, arrogant. Maar toch hebben ze wel wat leuks. Denk alleen niet dat het 'm ooit gaat worden aangezien Dundy ze doodmaakt als hij de kans krijgt. En dan ook echt met dood als doel. En Dexter is er bang voor :Y)

CupCakes, volgens mij is dat blaffen wel een beetje een aussie-dingetje := Ik heb daar zelf ook geen ervaring mee (behalve tijdens het schapendrijven met Dundy. Maar dat ligt aan mijn spanning en zijn spanning om die schapen vervolgens bij mij weg te houden omdat hij denkt dat ie mij er voor moet beschermen. Dan moet ik dus heel erg letten op mijn eigen houding en rust. Ik denk niet dat het dezelfde reden bij jou heeft als ik het zo lees). Ik kan dus helaas niet echt advies geven.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:20

Kaus schreef:
Ik vind katten helemaal geen leuke beesten maar toch zou ik er stiekem wel graag eentje willen := Vind ze altijd een beetje eng en stom, arrogant. Maar toch hebben ze wel wat leuks. Denk alleen niet dat het 'm ooit gaat worden aangezien Dundy ze doodmaakt als hij de kans krijgt. En dan ook echt met dood als doel. En Dexter is er bang voor :Y)

ik ben mijn leven opgegroeid met dieren, dus toen ik op mijzelf ging, werd ik al gauw gek van de stilte in huis en na 6 maanden heb ik een britsekorthaar gehaald. Toen ging ik weg bij mijn ex en heeft mijn britje vriendjes gemaakt dus vond ik het zielig hem weer alleen te zetten en toen kwam er een oosterse korthaar bij :')
Slechtste combi ooit :') Maar goed ze accepteren elkaar _/-\o_

Dus in de toekomst no more kitties for me **\O/** :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:50

Lijkt me heerlijk, eens iemand anders die wat met de honden wil doen :'). M'n moeder probeert wel eens een rondje agility als ze mee is, maar dat mag eigenlijk niet omdat ze nogal in de war raken van andere handling. M'n vriend laat ze al niet uit, laat staan dat hij met ze zou sporten of fietsen. Zijn echt mijn honden, maar ik had ze ook al voordat we samen gingen natuurlijk. Evt willen we er nog 1 bij buiten mijn rasinteresse om en daar gaat hij dan wel mee op cursus en mee uit e.d. Mijn honden luisteren ook slecht naar hem :+.

Ik heb ook 2 katten en ik heb er echt niks mee, ze zijn nu 14(?) :'). M'n vriend heeft ook niks met katten, maar die had voordat we samen waren ook echt niks met honden. Nu ligt hij gerust met 2 honden in z'n armen te slapen :').

AJ had blafgedrag naar dingen kunnen ontwikkelen, hij heeft er wel 'aanleg' voor, maar dit heb ik in de kiem gesmoord. Als pup//jonkie heel veel getraind met de 'let op' en de focus, nadat hij 1 jaar is geworden, heb ik het toetrekken naar fietsers e.d. nooit weer gezien. Bij schapendrijver, agility, hoopers e.d. is hij wel ontzettend blafferig en moet ik hem echt in de bench/auto zetten om hem stil te krijgen.

@kaus: maar die schapen zijn ook eng, ik denk altijd 'straks struikel ik en staan ze allemaal op me' :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:55

Katten heb ik niet zoveel mee.
Vind ze lief en leuk maar bij een ander.
Binnen kat zou hier echt niet te doen zijn en buiten kat zou ik geen rust mee hebben hier.

Wij willen er nog een aht teef bij omdat we dat voor guapa leuker vinden.
Ik merk dat ze echt het ravotten met een jonge hond mist, ze blijft mn chinezen uitdagen maar die hebben er gewoon geen zin meer in.
Mn reu (9 jaar) soms als hij terug komt van de uitlaat dan rent hij luid grommend(zo speelt hij) met haar door de kamer maar dat is vaak maar 10 min per dag om vervolgens meer in zn mand te ploffen en niet meer naar haar om te kijken.
Het leeftijds verschil is gewoon echt te groot en ik denk dat hun taal barrière meespeelt :')

Ik moet zeggen dat het me ontzettend is meegevallen tot nu toe de puppy tijd,ze past zich zo goed aan en is goed zindelijk.

Alleen van de week vond een lompe maar van geen kwaad bewuste flatcoat het nodig om over haar heen te rennen 2 x, ze sloeg zeker 4x over de kop en bleef luid gillend op haar rug liggen spartelen en toen ging hij nog een keer over haar heen en zetten ze het op een rennen.
Door het luide gegil(geloof me naakies kunnen echt krijsen) hoorde ze me niet meer en rende heel ver weg....mn 2 chinezen zwaar ontdaan en in lichte paniek wisten niet wat er gebeurde en ik rende achter guapa aan.
God dank haakte ik gelijk in op de seconde dat ze twijfelde en hoorde ze me toen wel een kwam in paniek terug rennen.
Heb haar gelijk aangelijnd even nagekeken en verder gelopen maar man man man wat is ze gelijk angstig.
Ze sprong steeds tegen mn achter benen en wilde opgetild worden.
Heb haar gecorrigeerde en doorgelopen en daarna trok haar stres weg.
Gelukkig kwam ze een wolfshond tegen die haar even heeft geknuffeld en toen ging het wel beter.
Op zulke momenten ben ik aan de ene kant boos maar aan de andere kant denk ik tja ze liepen beide los dus dan weet je dat het een risico is.
Maar mn reu vind puber puppen helemaal niets dus die lijn ik altijd aan met passeren.
Als ze dat met haar flatcoat ook had gedaan was het waars niet gebeurd want achteraf had ik beter moeten weten.
Hij liep al lomp springend tegen zn baas aan omdat ze hem probeerde te laten volgen maar dat is achteraf.

Helaas een minder prettige ervaring rijker.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:16

Hier was ook het plan geen katten meer te nemen als de oudste er niet meer zou zijn. Ben gek op katten maar alles bij elkaar word wat veel.
Maar helaas mijn zoontje heeft niks met honden maar is wel vreselijk gek op katten dus die heeft vorig jaar een kat op zijn verjaardag gekregen :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 13:24

Skippy ; of een leuke terrier :P

Hier 3 katten. Moeder en zoon (poohma en Pooh)(zwervers) en eentje die we via marktplaats hebben (dexter) maar die uit t asiel kwam en helaas niet helemaal gezond is.
Dexter en Poohma zijn niet echt vriendjes, tenzij t op eten aan komt en zowel Pooh als Dex als Pooh en Poohma zijn echt maatjes.

Echte slopers zijn t meestal ook niet en anders is t papier :') Maar Dex heeft wel een eigenaardig karakter en zn gezondheid is niet altijd even geweldig. Dus hij heeft helaas wel periodes dat ie binnen plast.

Maar ze zijn wel ''lastig'' met een paar dagen weg oid. De honden gaan gewoon mee maar hun krijg ik niet zomaar in een kooitje en Poohma is niet echt helemaal tam.. :P

Cupcakes: Die van ons jagen de katten buiten ook op als ze ze zien. Eigen katten zijn geen probleem. Dat went meestal zo.

T is een beetje de vraag ook waarom ie blaft?

Hier belonen we ook met voer maar ook met stem. Ze kennen gelukkig ''nee'' heel goed. En we bijten met ze(behalve Djes) ook op de bijtmouw. Maar dat is wel een leuke mbt impuls. Ze mogen alleen bijten op commando. En dat vinden ze nog wel eens lastig. Dus in dat opzicht doen wij t ook.

Cinniz; ah dat was schrikken! Hopelijk heeft ze er niks echt aan over gehouden en durft ze wel weer bij andere honden straks.
Dat springen om getild te worden heeft Djes ook bij spannende dingen. En ik zeg ook steeds''nee'' en dan doorlopen. Dan ontspant ze veel sneller weer als wanneer ik haar echt aandacht geef na het spannende.

Haha oeps Van! Dan ben je er nog niet vanaf :')

Hier super trots op mijn kleine frummeltje <3
uiteraard zijn wij hier op de zaak gezegend met de boerenprotesten bij t distributiecentrum van de Jumbo (veghel). Maar ik zag maar niks en zag maar niks dus dacht; hoppa rondje wandelen.
Ja.. helaas kwam ik toen wel de tractoren tegen en Djes heeft nog al eens wat met verkeer. Maar ze was kei stoer en heeft er op t gemakje naar staan kijken *\o/* Ze vond t helemaal prima. Alleen dat getoeter was maar raar. Wel leuk raar volgens Djessey _O-