Hondensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 08:53

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:
Jou had ik al gespot! ~~}>

Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het loopt.

Ik start met Dana als (ik dacht) 52e in ring 1 en met Puk als theoretisch 57e in ring 2. :=

Nu verwacht ik dat ring 2 sneller loopt omdat daar niet van hoogte gewisseld hoeft te worden en een jumping is.

Maar met instappen, lopen en uitstappen erg kort allemaal. Kay loopt ergens ook vrij kort achter me.

Ja is dan wel wat krap, desnoods een van de twee op voorhand achteraan laten plaatsen?

Ik loop maar met 1 hond maar vond het vorige keer al vrij dicht op elkaar en zat denk ik een half uurtje tussen..

Heb ik ook aan gedacht, maar dan krijg je dus het probleem wat jij nu aankaart. Dan kom ik waarschijnlijk weer in de knel met de 'tussentijd'. Ik denk dat ik bij de ring van Dana gewoon aangeef dat ze me naar achteren zetten als ik er niet ben.

Er is sowieso één uur verkennen, ik denk dat ik dan al even goed ga warmlopen zodat met het starten ik maar nog een korte opwarming hoef te doen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:05

KimD schreef:
Heb ik ook aan gedacht, maar dan krijg je dus het probleem wat jij nu aankaart. Dan kom ik waarschijnlijk weer in de knel met de 'tussentijd'. Ik denk dat ik bij de ring van Dana gewoon aangeef dat ze me naar achteren zetten als ik er niet ben.

Er is sowieso één uur verkennen, ik denk dat ik dan al even goed ga warmlopen zodat met het starten ik maar nog een korte opwarming hoef te doen.

Moet je dat niet al vast leggen van te voren? Anders roept iedereen straks “zet me maar omlaag als ik er niet ben”.. :P

Had ik nog niet eens gezien maar verkennen is wel heel ruim genomen dan maar dat is waarschijnlijk ivm de kleinere groepen in de ring.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:10

fannetje schreef:
Idd mooie hond! Hoe oud is ze? Oogt nog jong.

Ze is nu net 3. Heeft de coördinatie van een puber. Veel in een kennel gezeten.

Ze is in een maand tijd 2 kilo aangekomen.
De bovenstaande fotos zijn van afgelopen zondag, dus mijn conclusie is dat het allemaal spier is. En dan doe ik nog niks met haar. Beetje wandelen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:14

XxDiandraxX schreef:
KimD schreef:

Moet je dat niet al vast leggen van te voren? Anders roept iedereen straks “zet me maar omlaag als ik er niet ben”.. :P

Had ik nog niet eens gezien maar verkennen is wel heel ruim genomen dan maar dat is waarschijnlijk ivm de kleinere groepen in de ring.

Was de laatste keer ook geen probleem, even overleggen zaterdag. Ik moet eens even kijken hoe we zondag moeten starten.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:17

EmptyWords schreef:
fannetje schreef:
Idd mooie hond! Hoe oud is ze? Oogt nog jong.

Ze is nu net 3. Heeft de coördinatie van een puber. Veel in een kennel gezeten.

Ze is in een maand tijd 2 kilo aangekomen.
De bovenstaande fotos zijn van afgelopen zondag, dus mijn conclusie is dat het allemaal spier is. En dan doe ik nog niks met haar. Beetje wandelen

Ze oogt idd ook als een puber. En voor ene hond die zolang in de kennel heet gezeten, is een beetje wandelen al vaak heel wat. Succes met haar!

Kim, lastig. Hopelijk komt het goed uit en idd anders naar achter laten plaatsen. Zal vast goed komen.
En jullie allebei veel plezier daar.

XxDiandraxX

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:18

Ja idd, meestal zijn ze niet zo moeilijk!

Zondag is makkelijker voor je denk ik, dan zit je met puk vrij vooraan in de large. Dus als de andere ring dan s/m/i is red je dat wel denk ik.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:24

Ik heb nog geen wedstrijd meegemaakt waar ze niet met je meedenken met het starten met meerdere honden. Komt vast wel goed

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:36

XxDiandraxX schreef:
Ja idd, meestal zijn ze niet zo moeilijk!

Zondag is makkelijker voor je denk ik, dan zit je met puk vrij vooraan in de large. Dus als de andere ring dan s/m/i is red je dat wel denk ik.

Haha thanks! *\o/*

EmptyWords schreef:
Ik heb nog geen wedstrijd meegemaakt waar ze niet met je meedenken met het starten met meerdere honden. Komt vast wel goed

Normaal gesproken is met twee honden starten ook geen enkel probleem. Zeker niet in één ring.

Het beste vind ik dat nog steeds geregeld in Engeland. Dan krijg je een kaart waar, wanneer en welke ring(en) je moet verkennen en je kunt gewoon aansluiten zoals je het leuk vind.

Ze hebben daar iemand die schrijft je nummer op in de rij en geeft deze aan de schrijftafel af.

Ideaal! Ik had dagen dat ik vier ringen tegelijk moest verkennen en tegelijk moest lopen. _O-

Voor de beeldvorming, er zijn 16 ringen en van ring 1 naar 16 is een fiets vereist. Als je dus beide moest verkennen en je daarna de hond nog moest halen dan was je de banketstaaf als je nummer 1 was. :')

Op deze manier kon je aansluiten hoe het meest prettig uitkwam.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:47

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:
Ik niet @Kim

Zojuist de gegevens doorgestuurd voor een licentie voor hoopers. Spannend maar super zin in!

Vnvd lekker uurtje gehoorzaamheid getraind. Was wel een andere groep dus iets lager dan mijn normale groep maar kon nu lekker werken aan 'de wissel'
Hij loopt links en als ik wissel roep moet ie naar rechts gaan. Dat doet ie perfect alleen t rechts blijven is dan moeilijker, maar dat ging later op de avond steeds beter.

Ook nog pion gestuurd op 35 meter. Dat was wel een trots momentje :D

Zou Jinn misschien in de war geraakt zijn met hoopers en agility met 'om'? Dat hij ergens een verkeerde link gelegd heeft?

Dat denk ik niet want hij springt de hindernis wel en anders was ie er echt omheen gegaan toch?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:57

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Zou Jinn misschien in de war geraakt zijn met hoopers en agility met 'om'? Dat hij ergens een verkeerde link gelegd heeft?

Dat denk ik niet want hij springt de hindernis wel en anders was ie er echt omheen gegaan toch?

Hmm, ja, lastig...

Harvey was knap vanochtend! Aanstaand weekend voor het eerst in de praktijk proberen. Ben heel erg benieuwd hoe hij het gaat oppakken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:16

Zo trots als een pauw.
Zo lekker getraind.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:34

Zelfde filmpje maar even testen hoe je dingen van IG hier kan plaatsen :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 08:54

Mooie ronde! Doen jullie telkens iets anders dat ik geen nummers zie staan? Of?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:15

KimD schreef:

Klopt.
Er zijn enkele cursisten die al iets verder zijn en die kunnen dan in dit rondje iets anders verzinnen en bij de mensen waar iets mis gaat kunnen datgeen gewoon oefenen. Zo heeft iedereen iets om te trainen zegma

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:15

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Klopt.
Er zijn enkele cursisten die al iets verder zijn en die kunnen dan in dit rondje iets anders verzinnen en bij de mensen waar iets mis gaat kunnen datgeen gewoon oefenen. Zo heeft iedereen iets om te trainen zegma

Ah ja! Ik zou het niet onthouden op deze manier. Daarvoor lijkt het teveel op elkaar.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:40

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:

Klopt.

Ah ja! Ik zou het niet onthouden op deze manier. Daarvoor lijkt het teveel op elkaar.

Zoals ik het gewend ben:
Er wordt dan een rondje uitgelegd. Dat ga je verkennen. Kan zijn dat iemand inderdaad een aanpassing krijgt. Daarna loopt iedereen om de beurt het rondje en krijg je feed back. Soms probeer je her dan meteen weer, soms ga je allemaal nog een keer opnieuw zodat iedereen die oplossing kan oefenen.
Daarna wordt er een nieuw rondje uitgelegd en ga je weer zelf verkennen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:50

Zonder nummers hoopers verkennen is voor mij niet weggelegd, daarvoor lijken de routes te veel op elkaar.

Bij agility is dat geen probleem, daar hebben we een keer een spel gehad waar we moesten verkennen. 1 tot en met 20 en toen werd er gezegd "maar we beginnen bij 20". Was echt hilarisch! Ging wel goed bij de meeste.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:14

Ik appte dit naar Roy, onze vriend en trainer, dat somt de hele wedstrijd aan mijn kant goed samen.

"Met Puk klote! JP volledig mijn fout, ik had vooruit twee sprongen verkend en daar stonden er écht drie. Dus ik zei 'tunnel' en dat deed ze super braaf en zag toen die derde sprong. VP was ze ronduit stout, ik liep als versiering mee in het parcours. Was dus best een beetje boos, uiteraard wel beloond maar dat heeft ze me al een hele tijd niet meer geflikt. Misschien was ze zó blij dat ze weer eens 'mee mocht'.

Dana was eigenlijk best knap, ook heel tevreden over maar ze had het ietsje druk met keffen naar de zijkant. Maargoed, dat zal ze zich moeten leren."

Harvey was ook héél knap, helaas de kattenloop running niet maar Kay is zó nerveus en loopt zo gespannen dat ik dat niet heel vreemd vind. JP was zelfs zo knap dat hij een U'tje binnen haalde en een beker. *\o/*

Morgen nieuwe kansen, het was voor mij ook niet lekker lopen. Ik kwam aan de ene kant over de finish en kon direct door in de andere ring aan de start. Is natuurlijk een 'smoesje' maar toch niet meer doen op die manier.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:25

Hier hebben we het maar niet over de agility van vandaag.
Hij was zooooooooooooooooo druk!
Heb dus vandaag alles in mini stapjes gedaan en laatste kwartier had ik een rondje van 7 of 8 toestellen en toen ging het wel goed, maar was vandaag niet echt een succes.

Weet gelukkig waar het aan ligt dus dat is verklaarbaar :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:50

JesdaJinn schreef:
Heb dus vandaag alles in mini stapjes gedaan en laatste kwartier had ik een rondje van 7 of 8 toestellen en toen ging het wel goed, maar was vandaag niet echt een succes.

Na een week slapen lag dat ook wel in de lijn der verwachtingen natuurlijk. Als je het maar positief hebt afgesloten voor jezelf! :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:48

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:

Na een week slapen lag dat ook wel in de lijn der verwachtingen natuurlijk. Als je het maar positief hebt afgesloten voor jezelf! :j

Jazeker waar. Was ook heel positief op het einde hoor

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:40

Hopelijk met de dames dan wat beter vandaag Kim.
En idd dus verklaarbaar en positief afgesloten, soms zit er niet meer in.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:44

Wij hebben vandaag weer een onderlinge wedstrijd.

Zowel Billy als Skye hadden tijdens gambling echt bananen in de oren :+
Billy deed gelukkig een stuk beter in vast parcours. Skye daarentegen was helemaal niets.. niks geen aandacht voor mij en maar gewoon doen waar hij zin in heeft -O-

Maar eens kijken hoe de jumping zo gaat

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:16

Waaw, vanavond weer zo lekker gehooperd met Jinn. Hij deed t weer zo goed.

We hadden eerst een rondje en die liep Jinn echt voorbeeldig. Jammer genoeg geen filmpje van.
Toen is t parcourtje aangepast en daar wel filmpjes van.

Dit was t eerste rondje na het aanpassen. Super lekker liep die hier op.

Dit was t rondje van het vorige filmpje alleen dan achterstevoren. Deze was nog wel iets moeilijker, maar Jinn deed t echt super goed.

We waren vanavond maar met 3 personen dus na 3 kwartier ben ik gestopt. Heel lang uitgelopen en nu ligt Jinn heerlijk te slapen.

Ben echt super trots op hem.
Op naar zondag voor de 1e wedstrijd!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 09:20

Leuk dat het zo goed gaat en succes met jullie eerste wedstrijd zondag.
Waar moet je heen?