Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:26

Kaus schreef:
Mag ik mij hier ook melden :D (Ik wil pas actief meepraten vanaf het moment dat de pup is toegewezen. Tot die tijd hou ik de spanning even voor mezelf.)

Wij krijgen als alles door gaat half februari een American Indian Dog!

Nu vroeg ik mij af wat voor halsband en riem jullie gebruiken bij een pup? Zo'n beestje groeit ontzettend snel en ik vind het zonde om elke week een nieuwe dure halsband te kopen.
Zijn er speciale goedkope puppyhalsbanden, is een tuigje beter of zou ik zelfs een sliplijn (met stop) kunnen gebruiken?

Edit: ook woon ik in een ongelijkvloers appartement met drie trappen (die je dus op moet om van woonkamer naar slaapkamer enzo te komen). Nu is het nogal een controversieel onderwerp of traplopen wel of niet slecht is voor pups. Ik vermoed dat het beter is om een loopplank te maken waar hij overheen kan?
Ik ben ook wel benieuwd waarom de keuze voor een AID die vind ik nou niet echt bij de eisen die je had passen :o

Hier nog meer slecht nieuws. De reu die ik wou gebruiken blijkt nu een broer met epilepsie te hebben. Dat is een risico die ik niet wil nemen dus de reu is definitief van de baan. Nu dus opzoek naar iets nieuws -O-

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 14:32

Oh dat is grappig Mercury, dat jullie dezelfde fokker hebben! :P

Ohh wat balen Van. Het zit je niet echt mee wel?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:54

Tjee, het is ineens even hard gegaan hier ;)

2 sheltie-pups van dezelfde fokker, leuk hoor.
En foto-spam van 2 pups, leuk!
Van, balen van je reu, nu op zoek naar een andere leuke vent voor haar.
Kaus gaat voor een AID, las het door gaat. Wanneer weet je dat zeker? Neem aan dat de pups er al zijn, dus waar hangt dat dan vanaf?
Halsbanden, riemen, tuigjes: Ik ben niet zo'n tuigjes-fan. Alleen wanneer medisch noodzakelijk (hond met nekklachten, vernauwde luchtpijp of gewoon tijdens een kennelhoestinfectie). Die van mij krijgt gewoon een halsbandje+riem en een jachtlijntje (met stop natuurlijk).
Traplopen: mits de hond de trede in 1 pas kan nemen en rustig, geen bezwaar, maar dus niet springend.
Kaus: zijn het 3 trappen of 3 treden?
En dan de auto: mijn vorige hond zat in de kofferbak van mijn v40, nou ja, ze lag eigenlijk de laatste 7 jaar meer op de hoedenplank met kop op de hoofdsteun ;) Ik zou eigenlijk een autokennel willen, maar waarschijnlijk gaat deze auto er komend jaar uit, dus zit nu beetje in dubio. Wil geen dure aankoop doen, die straks misschien niet in de volgende auto past.
Billy, gaat het goed met de pups?
ER was ook nog een nestje geboren bij iemand anders, die niet in dit topic zit. Alles daar ok?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:06

Ja dat nestje gaat super Fannetje. Wat ik hoorde allemaal aangekomen in gewicht. :)

Wij hebben alle autokennels gewoon via marktplaats gekocht. De laatste was van een hondengeleider die helaas zijn hond in had moeten slapen en die zelf ook ziek was. toen hebben we die kennel overgenomen, lager gemaakt en een schot erin. Hij is nog niet helemaal naar wens. Maar we maken vast wel weer een andere.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:45

Ik probeer mijn autokennel te verkopen. :') Maar op maat gemaakt, dus moet maar net passen.

Van, wat voor reu zoek je? Welk ras (of wordt het geen outcross?) En welke eisen? Misschien kunnen we meedenken?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 15:56

Post gerust een foto met maat hoor MWM! :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:59

Er zit helemaal niks mee op het moment {:)-:(

Mywishmax, ik wil inderdaad het liefst een outcross. Ras maakt me niet zoveel uit alleen geen utonagan/inuit en het liefst wel een beetje wolvenlook aangezien Roek ookal uit en outcross is(groenendaeler)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:04

Dan vallen denk de herdersoorten al af, ander krijg je helemaal herderlook straks? Ik ga eens nadenken.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:11

in principe wel ja al zou een kruising herder eventueel wel kunnen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:30

Bedankt voor al jullie antwoorden. Wel weer allemaal verschillend maar dan weet ik in ieder geval dat het niet heel veel uitmaakt.

Van, ik stuur je zo even een pb.
Ik ben wel benieuwd waarom je geen Utonagan wil?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:49

de utonagan/NI is een van de oorsprong rassen van de Tamaskan. Naast dat het dus geen nieuw bloed is lijken ziektes als addisons en epilepsie ook voornamelijk daar vandaan te komen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:50

Ah ja dat klinkt wel logisch. Had me verder ook nooit echt ingelezen over het ras omdat ze hier eigenlijk niet voorkomen en ik geen pup uit een ver land wil.

Zou je zelf niet voor een AID outcross gaan?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:00

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:11

Kaus schreef:
Ah ja dat klinkt wel logisch. Had me verder ook nooit echt ingelezen over het ras omdat ze hier eigenlijk niet voorkomen en ik geen pup uit een ver land wil.

Zou je zelf niet voor een AID outcross gaan?
Ik wil graag zoveel mogelijk weten van de achtergrond en wat dat betreft is de AID mij te dubieus. En van wat ik van ze gezien heb is het karakter over het algemeen ook niet wat ik zoek.

Ennasil92, Loki is gaaf! maar zal waarschijnlijk al ingezet worden voor de Tamaskan met een andere teef :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 17:51

MyWishMax schreef:
Ik probeer mijn autokennel te verkopen. :') Maar op maat gemaakt, dus moet maar net passen.

Van, wat voor reu zoek je? Welk ras (of wordt het geen outcross?) En welke eisen? Misschien kunnen we meedenken?

Ik ben er een aan het zoeken voor mijn grote reu ( en voor meer dieren is natuurlijk een voordeel... ) hebben een foto en de maat?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:23

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:50

De meeste poolrassen hebben mij een te zelfstandig karakter. Ik hoop een beetje van Roek's trainbaarheid te behouden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:58

Ja dat snap ik :D ik ga nog eens brainstormen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:03

Eigenlijk zoek ik gewoon een 2e Roek :P

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:53

Van schreef:
De meeste poolrassen hebben mij een te zelfstandig karakter. Ik hoop een beetje van Roek's trainbaarheid te behouden.

Ik heb een beetje zitten googlen, maar is de Jämthund/Zweedse elandhond niks? Ik heb trouwens ook geen flauw benul of er überhaupt dekreuen zijn in NL.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:57

Een Lapinporokoira? Of ga je dan te veel richting herder? Die zijn er namelijk ook wel met een wolvenuiterlijk.

Afbeelding

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 19:58

Zo wat gaan jullie snel haha

kiwiwitje schreef:
Mooi hoor! (''gewoon'') een bruine dan toch? (bruin met wit natuurlijk.. :P ) Denk dat ik dat de mooiste kleur vind! :)
Fijn dat er dan zoveel teefjes zijn!

Ja klopt :D
Vind ik persoonlijk ook het mooiste

Loolotte schreef:
Wat een lief gezichtje Vikawiek :D
Leuk RG, welkom! Mag je zelf een pup kiezen?
Super kiwiwitje, klinkt alsof pups en moeder het goed maken :)

Ja heb eerste keus dus dat is wel heel leuk :D

Kaus, oh wat een gaaf ras zeg had er nog niet eerder van gehoord.
Die zie je niet heel veel in Nederland of wel?

Ennasil92 schreef:
Misschien dat je de reu die ik gebruikt heb wat vind, is wel een Oud Duitse Herder, maar een Silver Sable en hij heeft een hele reeks testen achter de rug waar hij allemaal vrij van is.
Zij willen trouwens beginnen met het fokken naar de Dire Wolf toe(zonder er wolvenbloed in te kruisen), in Amerika is hier al een fokprogramma mee gestart.

[ [url=m/dOma34.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat een prachtig beest!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:06

Ennasil92 schreef:
Van schreef:

Ik heb een beetje zitten googlen, maar is de Jämthund/Zweedse elandhond niks? Ik heb trouwens ook geen flauw benul of er überhaupt dekreuen zijn in NL.
Dat is het grootste probleem, je kan wel een ras noemen die super zou zijn maar daadwerkelijk een reu vinden waarvan de eigenaar het ook nog ziet zitten om hem in te zetten voor zoiets...

Kaus, de lapinporokoira staat op mijn lijstje voor mogelijke outcross voor in de toekomst. Ze zijn namelijk nogal klein en met dit nest is dat niet handig

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:10

ken wel een hele gave, vriendelijke en trainbare akita reu... Maar dan zit je wel met die staart... Reu geeft het karakter ook heel netjes door en alle nakomelingen die ik ken zijn heel makkelijk te trainen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:11

En heel droog... Een dh werklijn? Shiloh? Met een wolfsgrauwe heb je wel weer kans op de kleur? Als je daar weer een volle tegenover zet later?