Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:08

arabella2000 schreef:
Die zou je kunnen scheiden door er een plank in te leggen ter joogte van de balken in het midden. Heb ik ook een tijd gedaan ivm aggtessief gedrag van 1 valkje

En zo een onderhok en bovenhok creëren?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:09

Dani199764 schreef:
Neeee die 150 past echt niet in huis :') Geloof dat het de 60 is, maar je kan hem niet scheiden dus als ik ze allemaal wil houden moet het bij elkaar, en weet niet of dat gaat.. Deze kooi is het. Foto van hoe die bij mij staat zal ik nog wel maken, het is nu een beetje een rommeltje :+

[ [url=m/lBoSIt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi !! +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:13

Lukasje schreef:
Ja, die (montana madeira double) heb ik ook voor mijn 2 catharina's. Een erg praktische en degelijke kooi, ik ben er erg blij mee!

@ Cayenne: wie zit er bij jou dan nog in? Zijn de koppels dan weer naar buiten verhuisd?
(En pfieuw, wat was je vroeg actief :Z )

Eh ja, ik heb een slaapstoornis helaas :o Daardoor ben ik op de meest onmogelijke tijden wakker.
Vannacht was het dus weer feest. Heb er net een topic over geopend (offtopic, sorry!) [MWS] Zeer ernstige slaapstoornis, lotgenoten? adviezen?

Momenteel zit alleen Halo er nog in. Brandi komt er ook nog bij. Die heeft nog geen partner en zit sowieso liever binnen bij mensen.
De ouders zijn idd weer naar buiten gegaan. Dat was in de periode dat het nog heel warm was voor de tijd van het jaar en de voliere kan ik tot een bepaalde temperatuur verwarmen zonder dat ze in de knoop met de buitentemperatuur komen. Ze doen het weer super buiten! Binnen waren ze niet blij omdat ze de valken van buiten bleven roepen (en die riepen terug, ook 's nachts :') ).

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:47

Lukasje schreef:
arabella2000 schreef:
Die zou je kunnen scheiden door er een plank in te leggen ter joogte van de balken in het midden. Heb ik ook een tijd gedaan ivm aggtessief gedrag van 1 valkje

En zo een onderhok en bovenhok creëren?

Ja, mijn valkparkieten gebruiken de bodem toch niet als ze de hele kooi hebben. Ik heb wel de oude versie van de kooi, maar dat moet geen verschil maken.

Afbeelding
En dan zelf van flexibel plexiglas een rand gemaakt die je eraf kan schroeven als je de kooi schoon wilt maken.

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:52

Wauw, knap opgelost!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:17

Heel slim, mochten ze echt niet samen gaan kan ik dat dus nog doen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:42

Nog een beetje kaal allemaal (ze zitten er nog niet in, wacht eerst tot de kleintjes uitgevlogen zijn)
Maar dit is de nieuwe kooi, met daar achter de oude. Flinke upgrade dus :D In de nieuwe zit nu een grote ladder, Javastokken met speelgoed er aan en een soort grote slinger met allemaal ringen van wilgentakken, die zal wel favoriet worden gok ik zo. Verder uiteraard zittentstokken etc.

Afbeelding

De kleintjes beginnen nu echt een groeispurt te maken, dit is de oudste van de 4, totaal andere kleuren dan papa en mama.

Afbeelding

De een na oudste, ben er nog niet helemaal over uit wat dit moet worden, papa is lichtblauw met wit, maar deze is in het ene licht grijs, dan weer groen en dan weer blauw. Dit is nog een soort van toverbal, elke keer als ik kijk denk ik dat het wat anders is.

Afbeelding

Dan de 3e. Ik ben er aardig van overtuigd dat dit een kopietje van mama word :D Alle veren zijn groen en in het koppie en de staart zie je al een beetje oranje.

Afbeelding

Last but not least (schrijf ik het goed?) Dit kleine kale kippie, deze is nog te jong om de kleuren van te zien.

Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:47

De baby's worden groot!

Ik heb wat speeltjes binnen en ze hangen sinds vandaag in de.volieres. zie de rosella's er al mee 'spelen'

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:15

Goh ja Dani, wat een verschil met hun vorige kooi! Leuke accessoires heb je er ook bij.
Soms vind ik het lastig in te schatten wat de parkieten nu zelf leuk vinden. Zo had ik laatst wat gekocht bij Vancranenbroek. Ik vond het wat hebben maar dacht eigenlijk dat de parkieten er geen interesse in zouden tonen maar ach, voor de prijs moest ik het niet laten. En raar maar waar maar ze zijn er veel mee bezig.

De baby's groeien inderdaad als kool. Erg leuk dat ze zo verschillende kleurtjes hebben. Is het geslacht makkelijk te bepalen, nee dacht ik hé?

@ blokje: zo zeg, ons nieuwsgierig maken en dan geen foto plaatsen ~~}>
( ;) )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:53

Wat worden ze groot zeg! Heel mooi! <3

Volgende week is het een jaar geleden dat Aura plotseling stierf.
Er was een paar dagen ervoor 's nachts een stroomstoring geweest waardoor het dus stikdonker was in de voliere. Aura is toen waarschijnlijk zo geschrokken dat ze keihard tegen de wand is aangevlogen.
De volgende ochtend zat ze er niet goed bij en zijn we direct naar de vogelarts geweest. Die heeft haar toen pijnstillers gegeven en ik heb haar twee dagen lang moeten dwangvoeren. Gelukkig leek ze op 15 februari op te knappen en ging weer zelf eten en zat er duidelijk veel beter bij.
Helaas is ze die nacht alsnog plotseling overleden. Uit sectie bleek een bloeding onder de schedel ten gevolge van de klap.
Aura is nog geen 5 jaar geworden en was de alfapop in de voliere. Het eerste wat ik 's ochtends deed als ik de voliere in stapte was naar haar kijken. Als zij er rustig bij zat, dan was het met de rest ook allemaal goed. Haar zoon heeft nu de leiding over genomen, maar het gemis blijft.

Ik ben echt heel beroerd geweest van haar dood. Om het af te sluiten daarom nog een laatste groet aan mijn grande dame...
Dag Aura <3

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:11

Ze was een prachtige vogel zeg!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:21

Wauw, wat een prachtbeest! Tragisch dat ze zo jong gestorven is.
Vind je haar terug in haar zoon?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:31

Marabi is qua karakter meer zijn vader, dus eigenlijk zie ik nog niet heel veel van haar terug.
Ik hoop wel dat hij net zo'n goede vader voor zijn babies zal worden als dat zij als moeder was.

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:05

Och, die kleintjes van Dani <3 Ook echt die grote poot vergeleken met dat kleine koppie van je kale kippie :')

Wat was Aura een prachtvogel zeg! Heeft haar partner inmiddels een nieuwe partner gevonden?

Ik ben vandaag bezig geweest met nieuwe speeltjes voor mijn dames. Ze worden nogal ongeduldig als het lang duurt tot iets kapot gaat, dus heb heerlijk sloopmateriaal gebruikt.
AfbeeldingAfbeelding

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:41

Oh wat heerlijk creatief Reetch, dat brengt mij weer op ideeën, heb die balletjes ook nog liggen :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:15

Goh xReetch, hoe leuk gemaakt!

Ik werd ook aangestoken door jouw creativiteit en heb gisteren ook wat voor mijn mannen in elkaar gefrutseld maar euh, zeer amateuristisch :o . Ik was wel blij dat de vogels er mee speelden :) .

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:49

Wat leuk gemaakt zeg!

Nee, Hermes heeft nog geen nieuwe partner. Hij ziet er wel eentje zitten, maar die heeft al een man.
(Heel ironisch had ik die jaren geleden al in m'n hoofd voor hem, maar toen koos hij juist voor Aura :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:46

De Ukkies hier beginnen steeds meer karakter te krijgen. Soms wat lastig, meeste vinden mij nu echt eng worden en beginnen van zich af te bijten of proberen zich te verstoppen -O- Op eentje na, de grote avonturier van de groep.

Spoiler:
Die achterste ziet er een beetje down uit, hij probeert niet in slaap te vallen, maar was toch oh zo moe _O-

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:01

Oooooh smelt <3 <3 <3 !
Zie die kleine genieten zeg!

Diene achterste die haast in slaap valt, heeft al een mooi gekleurd kopke. Ze zijn gewoon super!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 06:36

Wat zijn ze leuk zeg!

Filmpje gekeken uiteraard <3
Maar wat een schel geluid maken ze toch. Wij hebben ze vroeger ook gehad en het deed soms gewoon pijn aan je oren :=
Ik was het even vergeten, maar het filmpje zorgde weer voor de herinneringen :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 07:25

Ahhh wat zijn ze leuk zeg! <3

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:50

Cayenne schreef:
Wat zijn ze leuk zeg!

Filmpje gekeken uiteraard <3
Maar wat een schel geluid maken ze toch. Wij hebben ze vroeger ook gehad en het deed soms gewoon pijn aan je oren :=
Ik was het even vergeten, maar het filmpje zorgde weer voor de herinneringen :')

Ja het geluid is een verschrikking :') Mensen met kinderen weten hoe brak ik mij voel, ze krijsen nog erger dan gewone baby's 's nachts :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:38

Krijsen ze 's nachts ook :wow:

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:45

Wat een leuke sloopspeeltjes! Creatief hoor. :D

Ahhh die ukkies. <3 Maar ze kunnen inderdaad een aardig geluid produceren. :')

Dani, mooie kooi! Een stuk groter ook ja. :+

Nou ik krijg toch waarschijnlijk gewoon 2 nieuwe ukkies. Ik hoop ze eind van de maand/begin maart op te halen. :) Ik moest zolang nadenken over de namen van Jack en Jill. Maar er is maar 1 jack en 1 jill. Dus ik ga die nieuwe niet weer zo noemen. :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:21

Lukasje schreef:
Krijsen ze 's nachts ook :wow:

De ouders normaliter niet, maar de baby's wel, en als er een begint start er een heel orkest _O- .