[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:30

Hier S'nachts bench, en als ik even weg ben badkamer, en als ik iets langer weg ben bench ( met eten drinken en kattenbak die staan er standaard in) ben nog nooit een hele dag weg geweest maar dan zou ik hem denk ik in de badkamer gezet hebben met eten drinken en kattenbak

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:35

Hier hebben ze de woonkamer, gang en overloop. Na de verbouwing de grote woon leef keuken en woonkamer. Kitten wat er bij komt krijgt gewoon dezelfde ruimte als alles goed gaat.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:37

Hier hebben ze gewoon de woonkamer, ook toen Karel nog kitten was :P En nu in de zomer zijn ze meestal toch de hele dag buiten. Eventueel kunnen ze de schuur in waar water voor ze staat :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:38

Als Memphis zich weer kan gedragen en niet mijn huis versiert met potgrond mag hij ook weer gewoon los rond lopen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:48

Sorry, maar waarom begin je aan een kitten als je ze vervolgens opsluit in een bench of badkamer? Ipv je kat opsluiten kun je ook gewoon de plant ergens zetten waar ze niet bij kunnen...

Ben toch blij dat wij niet zo panisch waren, hier hebben ze altijd praktisch het hele huis gehad om te zijn. En ja, dat heeft wel eens geleid tot een kapotte plant oid maar dat hoort er gewoon bij hoor. Een hond stoppen we al niet in een bench, laat staan de katten.

Hier zijn ze inmiddels al weer drie, waar blijft de tijd?!! Het gaat me allemaal veel te snel.

Vorige week beiden goed gekeurd bij de DA, Milo 4.5kg en Milou 3.5kg. Slank en sportief aldus de DA. Ik vond ze eerder aan de dunne kant, maar blijkbaar valt dat nog mee :=

Milou kan zo lekker komen knuffelen als het haar uit komt, dat zijn echt van die geniet momentjes. <3
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 21:52

Met Froukje eens. Een kat hoort niet in de bench. Tuurlijk wordt er hier ook wel eens wat gesloopt. Dat hoort er gewoon bij..
Maar in een bench? Nee.. :n

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:07

Ik ga niet na elk rondje met de hond Mn huis opruimen en ik laat ook mijn nachtrust niet verstoren door hem ( en de hond die er vervolgens achteraan gaat) imo kan een kat net zo goed in een bench net zoals een puppy die s'nachts verplicht wordt te slapen of even in de bench moet als baasje weg is... snap echt niet waar jullie je druk om maken :') beest gaat niet dood van eventjes in de bench of badkamer zitten. En ik ga toch echt niet 8x per dag een enorm zware pot verplaatsen omdat hij er niet vanaf kan blijven. En nee het hoort er niet bij dat ze dingen maar ongeoorloofd kunnen slopen, dat mag een hond ook niet dus ik ga het bij een kat ook niet goedkeuren. Prima dat jullie je eigen manier van opvoeden hebben, ik heb bij Memphis deze manier gekozen en hij heeft er vrede mee :) ieder zijn of haar manier.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:14

onze honden hebben ook nooit een bench gehad.

IK heb pas sinds kort planten op sloophoogte, ik had ze eerst ergens waar ze niet bij konden. Maar zijn flinke cactussen. Doen ze niets mee dus. :D

Wát slopen ze bij jullie?

Tja.. wij hebben ook zoiets van als je dieren hebt (of kinderen) dan gaat er wel eens iets stuk.

Sommige mensen hebben een kattenkamer. Moet je er wel 1 over hebben natuurlijk.. maar daar zou ik wel mee kunnen leven. Een bench heb ik ook moeite mee.. maar idd ieder zijn ding!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:16

Bij mij dus vooral behang en plinten en dat vind ik wel zuur.
Sloop dan liever m'n planten.. :+

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:17

Het interesseert me ook niet dat er wat stuk gaat, maar ik ga hem niet ongeoorloofd zn gang laten gaan, daarbij is de plant te groot en zwaar om te verplaatsen of ergens hoog te zetten. Ga ook voor die korte periode ook Mn huis niet verbouwen, de andere blijft overal vanaf. Ook heb ik geen zin in een kat die de hele nacht door huis raced met de hond er achteraan incl over het bed.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:23

Mossel schreef:
Het interesseert me ook niet dat er wat stuk gaat, maar ik ga hem niet ongeoorloofd zn gang laten gaan, daarbij is de plant te groot en zwaar om te verplaatsen of ergens hoog te zetten. Ga ook voor die korte periode ook Mn huis niet verbouwen, de andere blijft overal vanaf. Ook heb ik geen zin in een kat die de hele nacht door huis raced met de hond er achteraan incl over het bed.

En dat is dus precies de reden waarom je dan gewoon niet aan een jong dier moet beginnen.

Je kind sluit je toch ook niet op in de badkamer omdat ie anders wel eens wat zou kunnen slopen? Geloof me, daar zijn planten ook niet veilig bij. Breekbare/sloopbare dingen zet je dus gewoon weg tot ze zover zijn dat het wel kan. Als dat al te veel moeite is..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:28

Een kind laat je niet alleen thuis :)* dus dat is een domme vergelijking :')
En nee ik ga niet alles weg zetten, hij heeft gewoon te leren ( net als kinderen) dat hij van die dingen af moet blijven. Prima dat jij jou manier hebt, maar om dan maar gelijk de conclusie te trekken dat ik maar niet aan jonge dieren moet beginnen :') hou die mening lekker voor je +:)+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:29

Mossel schreef:
Ik ga niet na elk rondje met de hond Mn huis opruimen en ik laat ook mijn nachtrust niet verstoren door hem ( en de hond die er vervolgens achteraan gaat) imo kan een kat net zo goed in een bench net zoals een puppy die s'nachts verplicht wordt te slapen of even in de bench moet als baasje weg is... snap echt niet waar jullie je druk om maken :') beest gaat niet dood van eventjes in de bench of badkamer zitten. En ik ga toch echt niet 8x per dag een enorm zware pot verplaatsen omdat hij er niet vanaf kan blijven. En nee het hoort er niet bij dat ze dingen maar ongeoorloofd kunnen slopen, dat mag een hond ook niet dus ik ga het bij een kat ook niet goedkeuren. Prima dat jullie je eigen manier van opvoeden hebben, ik heb bij Memphis deze manier gekozen en hij heeft er vrede mee :) ieder zijn of haar manier.

Precies zoals wij er ook over denken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 22:29

Ik heb hier een kattenkamer, die ik overigens niet gebruik om ze op te sluiten. Ik wil mijn katten niet beperken in hun bewegingsvrijheid, net zoals ik een paard niet zou willen beperken hierin als ik die had. Ja, er is vandaag een fotolijstje gesneuveld omdat mevrouw die uit de vensterbank tikte, maar ik haal wel even een nieuwe bij de Action. Als ik zie hoe heerlijk ze het vinden om rond te rennen, naar buiten te kijken of gewoon liggen waar zij graag willen liggen dan neem ik het risico voor lief dat er eens wat sneuvelt.

Een bench zou hier nooit of te nimmer in huis komen, medische noodzaak is hierop wel een uitzondering natuurlijk.

Net zoals ik ze nooit mee zou nemen "gezellig op visite bij anderen ". Een kat is gehecht aan zijn leefruimte en aan bewegingsruimte.

Als ik hierin niet zou kunnen voldoen had ik geen katten genomen. Net zoals ik geen hond neem omdat ik fulltime werk; ik kan niet in zijn behoeften voorzien.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:30

Het is meer voor onze bank en stoelen waarin hij gaat hangen. Als er iemand thuis is (wat 90% is bij ons) kan dag gecorrigeerd worden.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:34

Ach die paar minuten per dag dat hij even in de badkamer zit als ik met de hond loop ( waar hij het uitstekend naar zijn zin heeft gezien de rommel die hij maakt) gaat hij echt niet dood van :') ik ben werkeloos dus ben hele dagen thuis. En Oja s'nachts even een paar uurtjes en dan slaapt hij gewoon net als de rest van de dieren

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:40

Als ik wegga zitten de katten in de woonkamer. Na het voorval van mini doe uit het slaapkamer raam viel mogen ze niet zonder toezicht naar boven meer. Zodra ik thuis ben dan gaat alles open en ook het raam naar de ren. En s nachts slapen ze ook in de woonkamer ze zijn niet anders gewend. Had ze het liefste op bed gehad maar die twee kittens zijn alleen maar aan het ouwehoeren.

Mini sloopt planten rukt ze gewoon uit de pot of de planten scheurt ze af. Kauwen op de bladeren is ook leuk, en de kleintjes vegen dingen van tafel. Heb nu cavia's en had een hooi ruif aN de buitenkant van de kooi, elke keer werd ie 's nachts leeg gehaald en had ik een groot hooiballet in de kamer smorengens. Dus de ruif is op geborgen :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:44

Ja hier in de nacht ook in de woonkamer. Maar goed. Die is ruim zat. :)

Volgens míj slapen ze gewoon. Maar als ze tikkertje willen doen vind ik het ook prima :D

Dat is ook zuur Mandy!

Mira wat sneu!

Hier mogen ze niet in de slaapkamers, dit omdat we eigenlijk allergisch zijn.

Ze kunnen wel in de bende/opslag op zolder. Daar zijn ze graag als wij op het werk zijn. Achter de schotten tussen dozen scheumen..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 18-08-17 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:46

Tikkertje gaat hier samen met de hond over mijn bed, en mijn nachtrust is al top dus hij gaat gewoon een paar uurtjes in de bench, gaat ie niet dood van. En heb ook een onderbuurvrouw die over het kleinste geluidje klaagt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 22:51

Afbeelding
Live. Kan niet eens slapen zonder die 2. Tuurlijk spelen ze in de nacht samen tikkertje, word ik af en toe met 4 pootjes tegelijkertijd besprongen of heeft er 1 om 4 uur in de nacht een spontane aanval van knuffeleritis maar dat zou ik niet willen missen. :))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:51

Ik heb ook een kattenkamer maar die gaat alleen dicht als ik even geen toezicht kan houden en de voordeur staat open.
Zelden of nooit dus.
Hier smijt Vlekje het grit door de hele kattenkamer heen als ik open bakken neerzet en er wordt weleens wat van het aanrecht of de bank gegooid en aan planten geplukt.
Zie ik dat er aan planten geplukt wordt dan corrigeer ik ze met een vingerknip en mijn stem, luisteren ze niet dan pak ik ze op en zet ze buiten de woonkamer.
Deuren krabben doen ze enkel om bij mij te komen, dit negeer ik stug omdat elke reactie beloond en na zeg 3 nachten verminderd het al enorm.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:53

Mossel schreef:
Tikkertje gaat hier samen met de hond over mijn bed, en mijn nachtrust is al top dus hij gaat gewoon een paar uurtjes in de bench, gaat ie niet dood van. En heb ook een onderbuurvrouw die over het kleinste geluidje klaagt

Heb mijn buren nog gehoord als mini mee gaat doen met de kleintjes de trap op en neer is het een kabaal :')

@IMJ ben echt met een bloed gang naar beneden gerend. In die consternatie Elmo een schop verkocht omdat ie tussen mijn benen door rende. Mini had gelukkig niks en is snel naar binnen gegaan. Dus toen een ren gebouwd en ze is nu rustig

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:54

Roosch schreef:
Ik heb hier een kattenkamer, die ik overigens niet gebruik om ze op te sluiten. Ik wil mijn katten niet beperken in hun bewegingsvrijheid, net zoals ik een paard niet zou willen beperken hierin als ik die had. Ja, er is vandaag een fotolijstje gesneuveld omdat mevrouw die uit de vensterbank tikte, maar ik haal wel even een nieuwe bij de Action. Als ik zie hoe heerlijk ze het vinden om rond te rennen, naar buiten te kijken of gewoon liggen waar zij graag willen liggen dan neem ik het risico voor lief dat er eens wat sneuvelt.

Een bench zou hier nooit of te nimmer in huis komen, medische noodzaak is hierop wel een uitzondering natuurlijk.

Net zoals ik ze nooit mee zou nemen "gezellig op visite bij anderen ". Een kat is gehecht aan zijn leefruimte en aan bewegingsruimte.

Als ik hierin niet zou kunnen voldoen had ik geen katten genomen. Net zoals ik geen hond neem omdat ik fulltime werk; ik kan niet in zijn behoeften voorzien.

_/-\o_ Amen!

En eerlijk, hoe vaak gaat er nou echt wat stuk? Hier niet dagelijks hoor, zelfs niet wekelijks of maandelijks. En als er al eens wat stuk gaat komt het vaker door de hond dan door de katten ook nog.

Nee hoor, vrijheid blijheid. En dat geldt voor zowel de honden, katten als kleine kids die hier rond lopen. Wat overigens niet betekend dat ze alles mogen slopen. Ik straf dat echt wel af als ik het zie, maar ze er voor opsluiten? :n

Mossel schreef:

Of je zegt gewoon tegen je hond dat het klaar is.. Die snapt dat echt wel hoor als je een paar keer corrigeert.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:57

Roosch schreef:
[ [url=m/Ob3lbY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Live. Kan niet eens slapen zonder die 2. Tuurlijk spelen ze in de nacht samen tikkertje, word ik af en toe met 4 pootjes tegelijkertijd besprongen of heeft er 1 om 4 uur in de nacht een spontane aanval van knuffeleritis maar dat zou ik niet willen missen. :))

<3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:02

Hier ook niets gesloopt. Alleen krassen in een nieuwe leren stoel.
Tuurlijk baalde ik.
Mijn hond sloopte idd meer denk ik. Krassen in de deur (maakte hij open) glazen van tafel in zijn enthousiasme met zijn staart..
IK vond dat ook nooit erg. Nu zie ik de krassen nog. Het herinnert me aan hem...<3