Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:04

Hai! Ik meld me met een spaanse dame van 10, nu negen jaar bij mij, een redder uit nederland en regelmetig een roemeense foster. Momenteel een pupje met wat problemen aan de poten en ben zo hier terecht gekomen. :)

Afbeelding

Belle ( zwarte spaanse) en Bjinder

Afbeelding

Wappie

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:09

Ieuw wat vies :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:14

Welkom Pauline! Wat een mooie honden!
Wat is er aan de hand met de pootjes?

Fajah vandaag op het strand <3
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:26

Welkom Pauline! Gezellig met de hondjes.
Mooie Fajah. Waar ben je op t strand? NL of ook op vakantie (of op vakantie in NL natuurlijk)?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:37

Wappie is echt zo schattig! De andere 2 zijn ook cute, maar tja, van een puppy verlies je het meteen qua schattigheid.
Welkom hier overigens.

Cayenne, zandgele hond zo te zien, heerlijk zo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:40

Fabster schreef:
Welkom Pauline! Gezellig met de hondjes.
Mooie Fajah. Waar ben je op t strand? NL of ook op vakantie (of op vakantie in NL natuurlijk)?

Dit is gewoon in Den Bosch :D Daar heb je een gigantisch stuk strand langs de Maas waar je heerlijk rustig kunt zitten.
Er mogen ook honden (wel aangelijnd, maar helaas doet de helft van de eigenaren dat niet :( )

Ze is idd zandgeel _O- Het huis nu trouwens ook :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:41

Ha ha, hier is het huis doorgaans boszwart.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:33

Dat aangelijnd vind ik ook helemaal niks. Hier in Denemarken ook alles aangelijnd. Heb een site gevonden met losloopgebieden. We zijn er bij 2 geweest en bij allebei was t geen losloopgebied :( . Als het rustig is, gaan de honden hier gewoon los. Maar met allemaal mensen op het strand natuurlijk niet. Ik vind een hond aan een lijn helemaal niks. Moet zeggen dat ZhuZhu nog wel mee valt. Die is het vast gewend om aan de lijn te lopen. Maar Miep wordt er echt depressief van. En ik sjaggo trouwens. Ze willen de hele tijd snuffelen (logisch) en dan moet ik daar steeds op wachten. Vooral irritant als ze allebei een andere stek uitzoeken en ik in spagaat sta... |o . Als ze los lopen, kunnen ze lekker snuffelen en heb ik er geen last van. Ze halen ons vanzelf weer in.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:50

Sjolvir, bedankt voor de waarschuwing. Wij verhuizen binnenkort naar een bosrijke omgeving :Y)

Fabster: Fajah is de afgelopen weken loops geweest en dan is het superirritant wanneer er opeens een loslopende intacte reu bovenop haar springt. Het zijn net muggen, want ze weten haar overal te vinden. En dan heb ik haar steeds vast lopen, dus meer kan ik er niet aan doen :(
(Ja, steriliseren, maar dat kan pas over een paar maanden :P )

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:11

Ah, ik snap t. Blij dat hier alles gesteriliseerd is, inderdaad. Buiten dat het zo n troep in huis geeft, heb je ook geen last van opdringerige reuen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:14

Afbeelding

Helemaal moe van alle avonturen vandaag. Een km of 8 gewandeld én nog een stadje bezocht.

Morgen ook weer een stadje, wandeling en openluchtmuseum. Die ZhuZhu doet t toch maar goed.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:17

Ik heb ze ook het liefste los, maar Kya die hapt naar vreemde honden en bijt in de enkels van mensen die ze niet kent. Ik krijgt het er ook met de beste wil van de wereld niet uit :'(. Dus dan maar vast. Enkel op plekjes waar ik 100% zeker ben dat er geen mens komt mag ze los. Tito mag wel regelmatig los, die loopt geen 10 m bij me vandaan.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:26

Fabster heerlijk hè, dat verkennen op nieuw terrein.

Kirri getver, dat is echt ontzettens smerig!

Cayenne wat een prachtige foto <3

Hier vandaag met Tara naar het bos van Appelscha geweest, ze vond het heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:42

Ik vind die oren van Tara echt superleuk <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:50

Whaah, die oren verkopen de hond! Ik was zo blij toen er 1 oortje ging staan af en toe bij Murp en de ander meestal tipt, krijgen ze zo'n leuk hoofd van (vind ik). Maar die van jou heeft het geperfectioneerd met die floppy ears.

Sjinttoo, dat is lasting enkels van voorbijgangers.

Tja, los. Hier in NL mogen ze ook bijna nergens los en ben heel eerlijk hier in het dorp en omgeving kost je dat 140 euro dat is echt niet grappig, dus zit die van mij hier keurig aan de lijn behalve in losloopgebieden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:56

Oh bah ja mensenpoep is hier ook weleens gebeurd :')

Welkom Pauline!

Appelscha is niet zo ver, moeten maar eens afspreken met de hondjes Classic :D Als jou dat ook leuk lijkt natuurlijk.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:57

Tara haar oren zijn inderdaad echt hilarisch, ook best wel ongecontroleerd _O-

Meestal hangen ze als een stel vliegtuig vleugels, maar de laatste tijd staan ze ook wel eens overeind :')

Dit zijn de oor standen die ze heeft :=
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:58

Die laatste foto blijft het leukst met die maffe oren en die met die tennis bal ook!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 19:59

Jorinda schreef:
Oh bah ja mensenpoep is hier ook weleens gebeurd :')

Welkom Pauline!

Appelscha is niet zo ver, moeten maar eens afspreken met de hondjes Classic :D Als jou dat ook leuk lijkt natuurlijk.

Dat lijkt me zeker heel leuk! Voor ons denk ik 3 kwartier rijden, maar we waren de bossen in onze omgeving wel een beetje zat :')

Voor Tara ook erg leuk, die heeft helaas niet veel contact met andere hondjes..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:05

Hier (en dan bedoel ik helemaal niet 'hier', maar thuis) is mijn hond bijna altijd los. Langs de weg niet. Vroeger Miep aan het paard langs de weg ook los. Luisterde perfect en deed geen rare dingen. Sinds ze wat ouder en dement wordt, gaat ze ineens hele rare dingen doen (als midden op de weg zitten), moet ze toch maar aan de lijn langs de weg. En ZhuZhu is nog helemaal niet betrouwbaar genoeg. Dus die gaat zeker aan de lijn langs de weg. Maar verder, waar t kan (ook al mag t niet) , gaan ze ovetal los. In het bos leer ik ze op het pad te blijven. Wordt niet gestruind in bosjes en dat soort dingen. Ik ben ook erg van de natuur en er wordt dus niet op wild gejaagd (ook niet op hazen in de tuin, dus, maar daar was ik laatst dus even te laat bij....). ZhuZhu hou ik dus ook heel scherp in de gaten, als we op pad zijn. Zodra de oortjes de lucht in gaan, kom ik in actie. Op het hazenincident na, gaat dat heel goed. Maar ik zal nog wel een x ergens staan vloeken, denk ik zo.... :D . Ik moet haar natuurlijk ook nog goed leren kennen. Is ook niet in 6 wkn gebeurd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:09

Die óren van Tara! Echt hoor! _O- _/-\o_ . Ik zou haar zó meenemen! Wat was t nou voor n ras? Witte herder? Of mix?

Appelscha brengt echt jeugdherinneringen boven! Vroeger als kind heel veel geweest in de speeltuin met een soort kermisatractie draaimolen met een bult erin. Wij gingen elk jaar in Groningen naar de camping. Vanuit daar veel uitstapjes, naar oa Appelscha dus.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:11

Fabster schreef:
Die óren van Tara! Echt hoor! _O- _/-\o_ . Ik zou haar zó meenemen! Wat was t nou voor n ras? Witte herder? Of mix?

Appelscha brengt echt jeugdherinneringen boven! Vroeger als kind heel veel geweest in de speeltuin met een soort kermisatractie draaimolen met een bult erin. Wij gingen elk jaar in Groningen naar de camping. Vanuit daar veel uitstapjes, naar oa Appelscha dus.

Nou je het zegt.. met schoolreisje wel eens daar naar een of ander park geweest ja, geen idee meer hoe het heette, iets met appels? :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:15

140 euro? wow: Dat is wel pittig ja.
Hier in Den Bosch heb je wel erg veel uitlaatvelden en zelfs een paar kilometer losloopgebied. Wat dat betreft is het een hondvriendelijke omgeving.
Maar straks op onze nieuwe locatie zal het wel anders zijn. Ik heb nog geen losloopgebied kunnen ontdekken :=

Ik zie ook echt wel iets van witte herder in Tara. Het is dat die oren hangen :')
Misschien witte herder x labrador ofzo?
Ik stel een DNA test voor :P :P

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:23

Toen ik nog een kind was, waren wij inderdaad ook zeer vaak in Appelscha.

En Tara's ras, geen idee wat het precies is. Volgens haar paspoort een Mastin Espagnol (mix) en meer staat er niet in. Zelf zijn we wel vrij zeker dat er nog witte herder inzit en vermoedelijk wat golden of labrador retriever en husky.

Een DNA test is best wel een goed idee! We krijgen zo vaak de vraag wat haar ras is en ik ben er zelf ook wel heel nieuwschierig naar.

Over het loslopen, Tara loopt in de bossen en op wandelpaden als het rustig is eigenlijk ook altijd los. Ook hier hebben ze boetes van 140 euro. Maar aangezien wij in ons dorp helemaal geen losloopgebieden hebben, nemen wij dat maar voor lief. Tara vind los lopen heerlijk, dat wil ik haar dan ook niet ontnemen. En om nu elke dag een half uur in de auto te zitten om naar een losloop gebied te gaan, gaat mij wat te gek.

Helaas mag Tara toch nog wel eens achter eendjes aangaan, ze gaat dan ook meteen weer aan de lijn als we zoiets aan zien komen. Helaas krijgen we dat er tot nu toe nog niet uit, dus als iemand tips heeft..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:57

De truc is om het vóór te zijn. Met een brul óf (als ze daar niet gevoelig voor is) met iets wat nóg interessanter is (eten, speeltje of iets in die geest). Je moet dus constant goed opletten of er niks in de buurt is waar ze achteraan wil en of de oren niet ineens spitsen of zoiets. Dat is wel je hond leren kennen. Elke hond heeft zo zijn eigen signalen die vlak voor de spurt komen. Als de spurt er eenmaal is, ben je meestal te laat. Dan gaan de oren dicht. Voorkómen is dus de truc. Als je dat lang genoeg voor elkaar krijgt, komt er ook een moment dat je tijdens de spurt kan terug roepen. Ben je wel wat jaren verder :D .

Ik loop dus met wandelen altijd voorop. Ogen op de honden. En ik heb fretten gehad, dus ik heb echt ogen die alles zien bewegen (behalve die haas in mijn tuin dus... :P )