Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 10:21

Bedankt ze is echt wel leuk alleen apart haha, maar dat zijn beide katten van mij.

Nog steeds niets gehoord ondertussen en vind 5 dagen niets laten horen ook wel heel veel.
Topic is dus geloof ik tot zijn eind gekomen.

Mocht ik nog wat horen plaats ik dat zeker.

Alsnog iedereen hartstikke bedankt voor alles!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 10:45

Veel geluk verder!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:01

Maar weten de andere mensen wel dat je weer thuis bent? Dat ze je nu met rust laten omdat ze denken dat je nog weg bent?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 11:04

Storm schreef:
Maar weten de andere mensen wel dat je weer thuis bent? Dat ze je nu met rust laten omdat ze denken dat je nog weg bent?

Dat weten ze zeker, ik heb ze zondag een bericht gestuurd dat ik terug was van vakantie.
en nog wat meer.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:06

Gefeliciteerd met je lieve aanwinst! Geniet ervan samen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:18

Wat een lief ding, veel plezier ermee! Zoals jij aangeeft zou ik hetzelfde doen - moest ik iets horen van een verloren gelopen kat zou ik er meteen op af gaan. Hier worden echter vaak katten werkelijk van de straat geplukt, dus we moeten er soms mee leven... Daarom worden onze aanhankelijke katten ook gewoon binnen gehouden. De bangeschijters mogen buiten, zeg maar :P Die zijn ook nogal eenkennig. Gaan buiten, lopen weg van alles en iedereen, maar als jij de oprit op komt wandelen is het geronk en gemiauw van overal.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:24

Dit zegt ook iets over de mensen hoe 'meegaand' ze met de kat zijn dat ze niets van zich laten horen.

Ts, goed gehandeld ondanks sommige heftige reacties! Wens je nog heel wat gelukkige jaren toe met je lieve kat!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:26

Ik heb je topic gevolgd.
Bewust niet gereageerd omdat ik niet wist wat ik zou doen, als ik in jou schoenen stond.

Maar meid, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:11

Inderdaad, een punt achter zetten. Als je binnen twee weken niets hoort kan je ook hun nummer blokkeren zodat je dit hoofdstuk helemaal kunt afsluiten. Dan hebben ze toch nog drie weken de kans gehad om je te bereiken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:31

Ik vind het echt heel apart, maar goed....

Het erge is dat die mensen dus weer een kat hebben. Ik zeg niet dat ze er slecht voor zijn en snap de drukte, maar dat mensen met zo een instelling met alle gemak weer ergens een ( gratis ) katje kunnen halen, vind ik zelf een slechte zaak. Maar dat is dus een persoonlijke mening.

TS, nog veel plezier van en met je kat!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:37

superpony schreef:

Het erge is dat die mensen dus weer een kat hebben. Ik zeg niet dat ze er slecht voor zijn en snap de drukte, maar dat mensen met zo een instelling met alle gemak weer ergens een ( gratis ) katje kunnen halen, vind ik zelf een slechte zaak. Maar dat is dus een persoonlijke mening.

TS, nog veel plezier van en met je kat!!

Juist zulke mensen zijn daar heel makkelijk over.. :+ Het is immers ook niet voor niets dat er uiteindelijk veel katten (en natuurlijk ook andere dieren) in het asiel terecht komen... Of erger, alleen worden uitgezet in het bos... Maar dat is natuurlijk een hele andere kant van het verhaal

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:45

superpony schreef:

Dus na 2 jaar dat je inmiddels misschien wel denkt dat de weggelopen kat dood is, mag je geen nieuwe kat aanschaffen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:54

Natuurlijk wel. IK zou ook niet zonder hond, kat, paard kunnen. Maar als ze over deze kat zo makkelijk zijn, zegt dat iets over mensen en hou ik mn hart vast voor de kat die ze nu hebben.

Ik zeg heel duidelijk dat ik niet zeg dat ze daar slecht voor zijn. Maar je kan werkelijk overal een gratis katje halen en dat is een heel groot probleem.

Voor deze kat, had het ook een hond of paard kunnen zijn en dan zijn mensen vaak al iets minder makkelijk erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:56

Wat een aannames toch.
Misschien twijfelen die mensen ontzettend , of ze niet beter het zo kunnen laten.

Want als je de kat weer ziet, dan komen de gevoelens ook terug, dus dan is het soms ook goed om het te laten rusten, zeker als ze snappen dt de kant beter op haar plek is na twee jaar bij de TS.

ook dit is een aanname.

We weten het dus gewoon niet

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:58

Helemaal waar Marieke.
Ik zou alleen geen nieuwe kat nemen als ik weet dat ik zou gaan verhuizen (nu toevallig bij mij ook het geval) maar goed, misschien wisten die mensen ook niet dat ze zouden gaan verhuizen, of hebben ze er een gepaste oplossing voor.
Maar wat je al zegt, aannames, maar daar berusten de meeste topics op denk ik.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:01

Ik neem aan dat die mensen de nieuwe kat ook al 2 jaar in huis hebben. En waarom zou je met een kat niet kunnen verhuizen? Toen wij onze katten namen gingen we ook binnen 1/ 2 maand daarna verhuizen, en weer 2 jaar later opnieuw. Katten verhuizen gewoon mee hoor ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:07

Wij kregen onze vorige kat op 9jr leeftijd en die is 2x mee verhuisd en dat ging prima. Typsich gevalletje ook, hecht aan baasjes en niet aan huis zoals iedereen altijd denkt. Of was teveel op de honden gaan lijken, net als onze huidige kat.

Natuurlijk hebben die mensen van alles aan hun hoofd. Maar TS belt met een mededeling dat hun kat nog leeft. Daar is nu al een tijdje overheen gegaan en ts haar vakantie zat ertussen.
TS heeft berichten gestuurd en het is ook gewoon echt een kwestie van goed fatsoen om daar binnen een normaal tijdsbestek op te reageren. Ze mogen ook blij zijn dat TS heeft gebeld. Een bedankje was ook zeker op zijn plaats geweest.
Ze wilden wel komen kijken en daarna beslissen. Dan doe je alsof je begaan bent met de kat. Heel fijn dat hij nog leeft en TS hem heeft, maar zij weten niet of hij ook echt goed verzorgd wordt.

Allemaal aannames, maar goed fatsoen is hoe je met dingen omgaat.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:20

Shanna schreef:
Ik neem aan dat die mensen de nieuwe kat ook al 2 jaar in huis hebben. En waarom zou je met een kat niet kunnen verhuizen? Toen wij onze katten namen gingen we ook binnen 1/ 2 maand daarna verhuizen, en weer 2 jaar later opnieuw. Katten verhuizen gewoon mee hoor ;)

Ik verhuis liever niet met mijn katten, die mogen gewoon lekker buiten lopen en ik ben dan bang dat ze terug lopen naar het oude huis. Één van de twee is al een allemansvriend: languit op straat liggen en geaaid worden door 5 buurmeisjes tegelijk, lekker water drinken uit speciaal voor hem neergezette bakjes in de tuin van de buren, oh die schuur van de buren is ook wel interessant en ja hoor, die brokjes bij jullie binnen voor jullie andere kat lust ik ook wel... Des al niet te min komt hij altijd thuis en slaapt hij ook gewoon thuis bij ons, maar ik vind het risico te groot dat als we verhuizen (binnen dezelfde regio ook) dat hij terug loopt naar onze oude buurt en vervolgens bij de oude buren gaat wonen oid...

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:44

MariekeB schreef:
Wat een aannames toch.
Misschien twijfelen die mensen ontzettend , of ze niet beter het zo kunnen laten.

Want als je de kat weer ziet, dan komen de gevoelens ook terug, dus dan is het soms ook goed om het te laten rusten, zeker als ze snappen dt de kant beter op haar plek is na twee jaar bij de TS.

ook dit is een aanname.

We weten het dus gewoon niet

Ja maar wacht even, ieder mens met een beetje fatsoen zou dan even melden dat er twijfel is. Je gaat niet zomaar degene die aangeeft jou kat te hebben negeren terwijl je wel tijd hebt voor anderen op je telefoon. Hoeveel tijd kost het om even een berichtje te sturen? Besluiteloosheid is in dit geval ook eigenlijk wel een dikke nee, zoals je zelf ook al zegt. Maar ik vind dingen aan je hoofd hebben en iets niet weten geen goede reden om mensen te gaan negeren. De tijd nemen snap ik, een of twee dagen kan ik zo mee leven, maar na 5 mag je best verwachten dat er in ieder geval iets gezegd is. Ik hoop maar vanuit eigen optimisme dat deze mensen inderdaad snappen dat het beestje bij TS beter af is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:57

Hmm, ik vind dat er wel veel ingevuld wordt. Als de discussie iets duidelijk maakt is dat het best moeilijk is wat nou precies het goede is om te doen. Dat iemand niet precies weet hoe te reageren in deze situatie zegt niets over wat voor persoon die is. 'Iedereen met een beetje fatsoen'? Ik vind dat nogal een oordeel. Ik kan me echt prima voorstellen dat iemand gewoon echt niet weet hoe in zo'n situatie te handelen... heel veel mensen reageren niet op bepaalde dingen gewoon uit onmacht, omdat ze niet weten hoe of wat. Daar wordt heel snel een oordeel aan vastgeknoopt, maar niet terecht.

Het zegt bovendien niets over hoe goed iemand wel of niet voor katten kan zorgen, of hoeveel iemand om katten / deze kat geeft, want dat zijn gewoon hele andere eigenschappen / vaardigheden.

De kat blijft gewoon lekker bij de TS, dat lijkt me prima. En andere reacties hadden het verhaal misschien eerder duidelijk gemaakt. Maar dat is ook ongeveer alles wat ervan te zeggen is volgens mij? We kennen de vorige eigenaars niet, dus laten we daar ook niet teveel over speculeren. ("Jamaar, als het mijn kat zou zijn geweest dan..." - kan kloppen, maar wat jij zou doen in een bepaalde situatie is niet meteen iets wat iedereen zou doen of zelfs maar kan doen in die situatie.)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 22:28

Ik wil ook zeker niet speculeren over die mensen.

Ik heb alleen de berichten terug zitten lezen en dan denk ik bij mijzelf alleen maar, Tjah... heb ik mij daar druk om gemaakt?

Ze zeggen wel te "willen" maar komen anders over.

Eerlijk, ik ben er ergens alleen maar blij om maakt het hele verhaal alleen maar duidelijker voor mijzelf.

De andere kant is alleen dat ik ergens soms toch wat onzekerheid voel ( leuk hè dat geweldige vertrouwen in mensen) dat ik dan het idee krijg dat ze iets van plan zijn ofzo

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:03

Nou sorry, als iemand je een bericht stuurt over je verloren kat is niet reageren niet fatsoenlijk. Misschien leven we nu met deze onpersoonlijke manier van communiceren in zo een tijd, dat het normaal gevonden wordt door mensen, maar ik vind het goed fatsoen dat je netjes reageert. Iemand nam wel de moeite om je te laten weten dat je kat nog in leven is en gaf de mogelijkheid haar op te zoeken.

Dan neem ik maar wat aan, maar voor normen en waarden hoef ik geen achtergrond te weten als ik dit lees.

TS, nooit je adres geven. Je kent deze mensen inderdaad niet, maar een eerste indruk is belangrijk en die heb je nu.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 23:12

Thenexttry schreef:
De andere kant is alleen dat ik ergens soms toch wat onzekerheid voel ( leuk hè dat geweldige vertrouwen in mensen) dat ik dan het idee krijg dat ze iets van plan zijn ofzo

Nee joh.. Daar zou ik me echt niet zo druk om maken. Misschien niet zo netjes dat ze niet reageren, maar ik vind het zelf een waarschijnlijk idee dat er 10km bij je vandaan iemand is die zich net zo min echt raad weet met de situatie en daarom niet weet wat te appen dan dat ze een plan aan het smeden zijn om op sluwe wijze de kat te komen kidnappen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:44

superpony schreef:
Nou sorry, als iemand je een bericht stuurt over je verloren kat is niet reageren niet fatsoenlijk. Misschien leven we nu met deze onpersoonlijke manier van communiceren in zo een tijd, dat het normaal gevonden wordt door mensen, maar ik vind het goed fatsoen dat je netjes reageert. Iemand nam wel de moeite om je te laten weten dat je kat nog in leven is en gaf de mogelijkheid haar op te zoeken.

Dan neem ik maar wat aan, maar voor normen en waarden hoef ik geen achtergrond te weten als ik dit lees.

TS, nooit je adres geven. Je kent deze mensen inderdaad niet, maar een eerste indruk is belangrijk en die heb je nu.

Ja dat vind ik ook :j

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:16

Nikass schreef:
superpony schreef:

Ja dat vind ik ook :j

Dat was ook wat ik bedoelde. Het is voor vrijwel ieder mens 10x zo makkelijk om even een berichtje te typen dan iets persoonlijk te zeggen. Ik weet soms ook niet goed wat te doen, maar je gaat geen mensen negeren/in het ongewisse laten. Dat is behoorlijk onfatsoenlijk, zeker als ze net als TS moeite voor je hebben gedaan en je maanden lang(!) heeft gezocht.