Van schreef:Fotsy schreef:volgens mij ligt dit niet aan de hond of het ras maar aan de fokker
onze BC die was ook heel moeilijk in het zindelijk maken maar kan me nog herinneren dat fokker zei dat ze ze allemaal had moeten wassen voor we kwamen omdat ze geel zagen van de pis.![]()
Hoeveel de fokker er mee doet heeft zeker invloed op het zindelijk worden
maar het ligt niet 100% aan de fokker. Bij de ene hond valt het kwartje gewoon sneller als de ander. En er zijn honden die van zichzelf al heel schoon zijn en je hebt echte viezerikken.
Mijn herder zat bij de fokker in een schuur en er is niks gedaan mbt zindelijkheid en toch was ze binnen een paar dagen volledig zindelijk. Zelfs buiten gaat ze het liefst in de bosjes
Mijn reu daarentegen is een echte viezerik. Het heeft zeker een jaar geduurd en 100% zindelijk zal hij nooit worden.
Daar ga ik in mee. Wij hebben een nestje jack russels gehad en hebben toen in de bak al kranten neergeled zodat ze op het krantje gingen plassen. En ook belonen als ze dat deden. Maar er zat elke keer 1 vetklep bij die over zijn broertjes en zusjes heen plaste

En ons vrouwtje was ook niet zindelijk te krijgen. Die was pas na 2 jaar enigzins zindelijk. Heeft ook 2 jaar in de bench gezeten omdat ze echt alles sloopte... Lange puberteit zegmaar