[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:50

Van schreef:
Fotsy schreef:
volgens mij ligt dit niet aan de hond of het ras maar aan de fokker
onze BC die was ook heel moeilijk in het zindelijk maken maar kan me nog herinneren dat fokker zei dat ze ze allemaal had moeten wassen voor we kwamen omdat ze geel zagen van de pis.
:x

Hoeveel de fokker er mee doet heeft zeker invloed op het zindelijk worden :j
maar het ligt niet 100% aan de fokker. Bij de ene hond valt het kwartje gewoon sneller als de ander. En er zijn honden die van zichzelf al heel schoon zijn en je hebt echte viezerikken.
Mijn herder zat bij de fokker in een schuur en er is niks gedaan mbt zindelijkheid en toch was ze binnen een paar dagen volledig zindelijk. Zelfs buiten gaat ze het liefst in de bosjes :D
Mijn reu daarentegen is een echte viezerik. Het heeft zeker een jaar geduurd en 100% zindelijk zal hij nooit worden.

Daar ga ik in mee. Wij hebben een nestje jack russels gehad en hebben toen in de bak al kranten neergeled zodat ze op het krantje gingen plassen. En ook belonen als ze dat deden. Maar er zat elke keer 1 vetklep bij die over zijn broertjes en zusjes heen plaste _-:(

En ons vrouwtje was ook niet zindelijk te krijgen. Die was pas na 2 jaar enigzins zindelijk. Heeft ook 2 jaar in de bench gezeten omdat ze echt alles sloopte... Lange puberteit zegmaar :') Mannetje heeft de bench nooit nodig gehad en was al bijna zindelijk toen we hem kregen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:56

Ik ben absoluut niet van de benches maar heb van ellende mijn reu toch met een maand of 10 s'nachts in een bench gedaan %)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:08

Simbaa schreef:
Oeh dit vond ik ook heel lastig toen! Bij mij was het ook op ongeveer dezelfde leeftijd dat ik het voor het eerst deed ook ongeveer 5,5 uur.
Ik heb 4 uur met hem geskypt. Hij heeft 3,5 uur geslapen en in het begin een beetje met zijn kong gespeeld. Hoop dat het bij Kiko ook goed gaat!

En vond ie het skypen leuk? :))

Gelukkig zijn wij niet de enigen die erg zijn en dus mee willen kijken wat er allemaal uitgespookt wordt. :))

Erin_89

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:16

Boris heeft van 12 tot 7 geslapen *\%/* Ik had dat zelf ook even hard nodig want had al 5 nachten amper geslapen...Ik ben gister toch even naar de dierenarts geweest voor zijn pootje. De ene keer had hij amper last en de andere keer iets meer..DA heeft gevoeld..bot zat mooi op elkaar. Hij kon wel een foto nemen maar behandeling van een kneuzing en een haarscheurtje is hetzelfde...hij wou ook liever geen pijnstiller geven. We hebben gelijk zijn 2e enting gegeven die toch voor donderdag gepland stond, dierenarts was zeer te spreken over hem En vind hem een vriendelijke pup! En vandaag loopt hij bijna weer perfect *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:33

*\o/* erin dat er niks meer aan de hand was en leuk zo een commentaar van da

xmaxxiee volgens veel boeken is kranten leggen het slechtste wat je kan doen om zindelijk te maken. :o

Uiteraard ligt het beetje in het karakter van de hond maar een proper nest en propere mama en fokker die er al mee bezig is, maken veel goed, alle broertjes en zusjes van Bloom zijn al redelijk proper en ze zijn nog maar acht weken. Ze weet ook al goed wat Pipi is enz, zelfs haar naam kende ze al.
Ook gingen ze zelfs met pups op stap naar oogarts, winkel en hondenschool.
Onze vorige hond was niks mee gedaan en dat zie ik nu duidelijk.

Oh en pup moet plassen/kaken na slapen, eten en spelen. Dus ik probeer er op te letten ze dan buiten te laten.
De onze geeft goed aan wanneer ze moet, ze gaat aan het hekje staan. Alleen als het te lang duurt eer wij reageren om hekje open te doen dan ja prijs :D

Oh Skypen met de hond hihihi, manlief zei gisteren ook om de cam van de paarden boven de bench te hangen :P

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:45

Keer moet overdag ook wel om de 2 uur naar buiten als we thuis zijn. Ze kan wel langer ophouden als ze in de bench is. Ze poept en plast ook jn de tuin en dat vind ik wel balen. We belonen extra als ze het op het uitlaatveldje doet en we zeggen foei als ze het in de tuin doet. Weet niet wat we nog meer kunnen doen. Jullie tips? Vast in de tuin ofzo?

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:50

madeliefw schreef:
Keer moet overdag ook wel om de 2 uur naar buiten als we thuis zijn. Ze kan wel langer ophouden als ze in de bench is. Ze poept en plast ook jn de tuin en dat vind ik wel balen. We belonen extra als ze het op het uitlaatveldje doet en we zeggen foei als ze het in de tuin doet. Weet niet wat we nog meer kunnen doen. Jullie tips? Vast in de tuin ofzo?

ik denk dat jullie haar te lang in de tuin laten en dus als ze in de tuin is tussendoor uitlaten?

hoelang is ze achter elkaar in de tuin? en wordt ze van te voren uitgelaten?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:55

Hebben jullie allemaal de 3e enting (L4) gewoon gedaan?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:02

Ik zou als eerste al stoppen met het foei zeggen! Wees blij dat ze het buiten doet :j
Eerst richten op dat ze het netjes buiten doet. Vervolgens je afvragen, waarom doet ze het in de tuin? Heeft ze wellicht meer nodig aan wandelingetjes om haar behoefte te doen?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:52

Foei zeggen voor een plasje buiten lijkt mij ook niet echt handig...

Dommel hier heeft weinig ongelukjes meer, gaat hartstikke goed, en snachts is het echt een topper... Hij houd zijn plasje op van ongeveer 10 uur tot een uur of 7/ half 8. En eigenlijk wil hij dan nog niet uit :') maar slapen...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:11

ik zou ook niet foei zeggen maar net het woord pipi enz steeds herhalen, dan kan je ze leren met het woord pipi enz om op die bepaalde plaats dan te gaan, door ze naar daar steeds te brengen en een soort van commando te geven.
Wij gaan dit alvast zo proberen doen eens ze helemaal proper is, meestal gaat ze nu toch al op dezelfde plaats.
Onze BC deed toch pipi op commando, handig als je ergens naar toe moet en voor ze de auto ingaan

Flinke Dommel amai, hoe oud is hij nu?

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:37

Fotsy schreef:
*\o/* erin dat er niks meer aan de hand was en leuk zo een commentaar van da

xmaxxiee volgens veel boeken is kranten leggen het slechtste wat je kan doen om zindelijk te maken. :o

Tip kregen we van de hondenschool :')
Mijn opa had uitgerekend de smeerkees gekozen (muhaha das stom) en dat was wel een werkje. Maar heeft met kranten prima gewerkt.

Hoe doen jullie het dan met zindelijk maken als ik vragen mag? Gewoon in het algemeen. Volgend jaar komt er hoogst waarschijnlijk een pup voor mij en dan wil ik het natuurlijk wel goed doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:51

Fotsy, zaterdag 14 weken :)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:54

Geen foei zeggen meer dus. Maar wij hebben een heel klein stukje gras in onze tuin voor onze dochter en ik vind het smerig als daar plas en poep ligt (haal ik wel weg natuurlijk als ze daar doet) maar hoe leer ik het verschil tussen tuin en grasveldje ergens anders waar ze wel mag plassen en poepen. En daar zeg ik ook altijd goedzo plasje etc.

Voor ik met haar in de tuin ben laat ik altijd uit, maar misschien eens om het half uur ook even naar buiten lopen dan. Ik ga het eens proberen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:12

Zelf zou ik eerst zorgen dat hij zindelijk is, dus alles buiten doet zonder moeite.
Daarna, als de zindelijkheid echt goed bevestigd is, zou ik hem gaan corrigeren als hij iets in de tuin doet.
In het begin lijkt me dit alleen maar onduidelijkheid geven.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik hier geen ervaring mee heb, omdat ik geen tuin heb, maar dit zegt mijn gevoel :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:55

Wij nemen het dit jaar voor lief en volgende zomer gaan we bezig met plassen buiten de tuin...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:11

Hier hebben we juist erop gefocussed om in de tuin te plassen en te poepen, en niet binnen. Wij hebben een speciaal zandbakje gemaakt ervoor. Hoewel het gras fijner plast. Nu zijn wij toch aan het verbouwen en stelt het gras niet veel meer voor, en hebben we geen kinderen die erop spelen.
Wel poept ze meer en meer tijdens het uitlaten. Plassen doet ze dan ook wel, maar duidelijk bewaart ze haar poepje voor de wandeling. Wij wandelen 2 tot 3 keer op een dag met haar. Maar ze is wel heel veel buiten gedurende de dag. Inderdaad, na spelen, slapen en eten naar buiten.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 05:42

Hier hebben we er ook juist op gefocussed om het te belonen als hij het in de tuin doet en inmiddels al 4 weken geen ongelukjes meer gehad (hij is nu 16 weekjes). We hebben hem absoluut niet zindelijk gekregen, dus ik vind het best heel knap dat hij binnen 4 weken zindelijk is.

Wat een mooie pups zijn er weer bijgekomen <3 En wat groeit het allemaal hard ook !

Olaf doet het enorm goed, puppycursus gaat goed, wel begint hij nu echt wel met momenten uit te proberen maar hij is goed te corrigeren. Schoenen in huis zijn echt niet veilig, al ben ik hem nu aan het leren ook al staan er schoenen, dan nog mag hij ze niet pakken.

Inmiddels ziet onze boef er alweer zo uit :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels alweer ruim 25 kg :+

@ Neonlight : Prachtige foto's van je mooie stippel <3

@ Ashleydk : De pup een heerlijke zwemles gehad, wij krijgen dat ook nog met de puppycursus, ik ben benieuwd of onze slobbes het zo kan waarderen :)

@ Danielleb : Zo hebben wij het ook een paar nachten gedaan met de deur naar buiten open. Werkte wonders, sindsdien geen natte vloeren meer en ook nu op zijn eigen plekje snachts in de hal niks meer.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 08:27

cheytje wat een joekel al zeg :oo
Gaaf!

Hier super trots op ons hondenkind. Ze wilde vanochtend duidelijk niet meer in de bench dus dr vanochtend om 5 uur bij ons op de slaapkamer gezet omdat ze alles bij elkaar aan te blaffen was en ik dat niet zo lief vind voor de buren.

Maar ze heeft daarna nog een grootste deel van de tijd lekker liggen slapen in de mand die daar staat. Maar ook wel flink gespeeld en gewoon helemaal geen ongelukjes!

Ze heeft hier ook voornamelijk ongelukjes als ze te druk met onze andere hond aan t spelen is :')

Ze mag hier nu even niet zo vaak in de tuin. We hebben net graszoden gelegd en daar mag ze absoluut niet op nu.
Dus ze kan alleen in de tuin als we goed kunnen opletten

Vanavond wordt t ineens heel stil in huis -O- we hadden eerst 3 honden in huis en dat waren er sinds maandag al weer 2 en vanavond gaat Saar naar haar andere baasje (is onze deeltijd hond) en gaat Lucky mee omdat we morgen allebei heel lang moeten werken. En gaan dr pas vrijdag weer halen -O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:22

Jeutje wat een joekel al! :wow:

Oh, altijd vervelend die komende stilte :(:) Maar wat een toppertje zeg! :j

Hier even met de hondenschool gebeld. Bij de oude hondenschool van ons ben je welkom vanaf 9 weken, vanaf hun 2e vaccinatie. Jarvis is echter getiterd, hoe zit het dan? :+ Ik weet dat hij voor 1 ziekte te weinig afweerstoffen had en daarvoor zijn vaccinatie heeft gekregen, maar goed. De rest was daarmee dus nog niet nodig :+

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:37

Deeks vandaag lkkr in het water gespeeld en daarna graven!!

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog 2 daagjes :):)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:39

Wat een leukerd cheytjuh!

Aah, succes de komende dagen met de stiltes.. zal vast even wennen zijn.

Lekker smeerkeesje, die deeks :o

Wat een dropje tigress! :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:14

@Cheytjuh Wat een flinke zeg. Vind die eerste foto echt onwijs leuk haha

@Kelly1992 wat een heerlijke smeerkees <3 die heeft zich vandaag wel vermaakt zo te zien

@Tigress ooooh mijn hart smelt, die 6e! <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:28

wow wat een joekel al Cheytjuh :wow:

Vandaag weer wezen kijken en besloten wie er mee naar huis mag
zondag gaan we haar halen :):) <3
Afbeelding