Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:51

Solleke_Noah schreef:
Is Dior een koningspoedel of een middenslag? Dit gedrag herken ik totaal niet van onze poedels (en labradoodle). Dat zijn stuk voor stuk zo'n doodgoeie honden. Het enige dat ze willen is bij de baas zijn, en verder zijn ze natuurlijk wel eigenwijs, maar er zit geen greintje agressie in, geen kruimeltje!

Ik heb het even opgezocht en ze is, net als mijn poedel, een abrikoos middenslag.

Middenslagjes zijn gemiddeld al minder stabiel dan de rest van de soorten (en al helemaal dan de grote) en rood/abrikoos doet daar nog een flinke schep bovenop in die maat. Bijna de helft van de rood/abrikoos lijkt karakterproblemen te hebben. Helaas een ontzettend kleine genenpoel en veel geselecteerd op kleur.

Noa is mijn zielsmaatje en zoals ik nu leef, mijn hele leven draait om haar en haar routine, oogt ze vrijwel normaal, maar ze is wel verknipt. Ninthe, haar zusje, leek heel stabiel, dat ze andere honden niet leuk vond is niet per se fout. Maar die is 4 maanden na een herplaatsing compleet verknipt teruggekomen, oorzaak: iets te weinig sturing gehad en daar compleet de weg van kwijt geraakt en eigenlijk onherstelbaar. Mensen hadden eerder honden gehad en dat was gewoon goed gegaan. Bij haar opnieuw herplaatsbaar stelde heb ik meerdere verhalen toegestuurd gekregen van rode middenslag waarbij dit heel herkenbaar voelde voor de eigenaren en sindsdien ben ik erop gaan letten. Hier komt dus geen middenslag meer, hoogstens een toy of een standaard.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:57

Pffff, dat is niet om vrolijk van te worden!

Wij hebben altijd abrikooskleurige gehad, maar wel de koningspoedel (standaard) inderdaad. En ken ze niet anders dan stabiel, rustig, vriendelijk, zonder een spoortje agressie/dominantie.

'k Had al gehoord dat dwergjes bv qua karakter echt verschillen van de koningspoedel, maar voor de middenslag lijkt dat dus ook te gelden.

Simoonzel

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:18

Levi is ook een abrikoos middenslag toch? Weet niet ho

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:37

Dior is gefokt uit een dwerg en de reu was op de grens toy/dwerg. Ik wilde graag een Koningspoedel, Dior zit daar 3 cm vanaf. Haar vader was 28 cm, moeder is 34 en Dior is 42 a 43 cm.

Haar karakter is voor mijn gevoel puur door verkeerd fokken. Haar moeder had nooit pups moeten krijgen. Bij Dior is de genenpoel misschien niet het probleem geweest (duitse moeder, belg/nederlandse vader. Maar er is gefokt met 2 honden die niet bij elkaar passen. Als je fokt met een moeilijke teef, moet je een vind ik hele rustige en vooral heel erg zachtaardige reu. Dior haar vader is een stuiterende hyper actieve adhd'er. Je krijgt dan een combinatie van al een wat drukkere dominante regelteef met een hyperactieve vader. Dior is dus heel erg druk, dat zal denk ik ook nooit minder worden zo lang ze geen pijn heeft en in haar dominante hyperactieve is de grens naar agressie soms heel erg dun.

Ze kan zo dus heel erg leuk spelen met andere honden, maar dan zo ultra enthousiast worden dat ze net door slaat en dan grijpt. Ze wilt idd heel graag bij mij zijn ook. Maar met gevolg dat ze dan soms niet toe staat dat er een andere hond bij mij komt. Of als ze mee naar stal ging in Nederland dat er iemand anders kwam met een hond en dan was Dior super blij, dan moet je haar echt negeren want als de ander dan Dior gaat knuffelen en haar eigen hond komt in de buurt valt ze die aan.

Deze incidenten zijn er niet veel geweest omdat ik de signalen goed herken en mensen gelukkig dat ook meestal wel respecteren. Dior kan ook niet met alle honden samen, honden die een bepaalde energie level hebben grijpt ze, mannen die dominant zijn en in een gesprek net wat "bulderender" praten positief niks dreigends aan, dan slaat ze ook heel erg aan en blijft ze grommen.

Voor mij is ze zo lang ik wel strikt en duidelijk ben een hele fijne hond. Mensen die in het donker op straat dreigend op ons af komen draaien wel om voor haar (wat ik wel fijn vind, ze heeft 1x iemand aangevallen maar dat was voor mij de beste reactie die ze kon geven. Ik stond namelijk tussen mijn moeder en iemand anders in die haar flink bedreigde en haar aan haar t-shirt mee wilde sleuren met een hoop getier, Dior heeft dat persoon toen flink gegrepen in zijn arm en been. Ik denk wel dat daar haar "argwaan" naar dominante mannen vandaan komt)

Als pup was ze trouwens ook niet welkom bij puppy cursusen om haar gedrag, ze was namelijk met 8 weken al heel moeilijk en heeft mij toen ook een paar keer flink gebeten of proberen te bijten. Letterlijk bloed zweet en tranen heeft het gekost, maar voor mij is ze echt een hele fijne hond zo lang we ons beide aan de regels houden.
Helaas door nichtjes, neefjes en familieleden hier in Frankrijk die dat niet respecteren luistert ze op het moment een heel stuk minder, misschien dat gehoor er ook aan mee speelt maar misschien moeten we daar weer eens op gaan "trainen"

Verder was bij mijn ouders de 1e ook abrikoos en een heel fel hondje (dwerg), de 2e was middenslag en zwart, dat was echt een onwijze goedzak alleen hele erge verlatings angst. De 3e was een dwerg abrikoos en ook onwijs lief, will to please en deed echt haar naam eer aan "teddy". de 2 die zij nu hebben zijn wit net dwerg, een beetje een hielebijtertje als je niet op past, heeeel erg gevoelig voor stress en epeleptisch en de andere een dwergje heeeeeeel vaagjes harlekijn abrikoos met wit denk ik, iets afwachtend, absoluut geen will to please maar heeeel erg lief.

Mijn broer heeft dan Dior haar moeder, dwerg abrikoos met een heel dominant karakter en een zwarte grens toy met dwerg, die hond doet letterlijk gewoon waar zij zin in heeft en laat zich door niemand niks zeggen, blaft iedereen die ze niet kent het huis uit, jaagt achter katten en kinderen aan enz.

En dan dior hihi.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:54

Dat was mij ook al opgevallen dat de rode/abricot wat pinniger kunnen zijn dan de andere kleurslagen. Wij hebben er ook 1 gehad vroeger, als iemand aan mij kwam dan kwamen ze aan de hond, zelfs mijn moeder kon mij niet aanraken. Die was heel erg beschermend over mij, vond ik nooit erg maar voor anderen was dat wel eens lastig.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:57

En toch hebben wij in het gezin wel 2 ervaringen met onwijs lieve en makkelijke abricoosjes :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 15:07

Simoonzel schreef:

Ja Levi is ook Middenslag abrikoos maar dat gedrag herken ik helemaal niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:23

Hier een middenslag en hij is wel alert, slaat weleens aan als er bijvoorbeeld opeens vuurwerk is of buiten een kliko omvalt, maar verder herken ik het gedrag wat eerder genoemd is ook echt niet. Hij is aanhankelijk maar dat is juist perfect want hij kan overal loslopen en eigenlijk ook met iedereen die hij een beetje kent.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:05

Hier ook een rode middenslag en juist een super lief en makkelijk karakter.
Ze kan tot nu toe met alle honden opschieten, ook de moeilijke honden die we soms tegen komen en ze is ontzettend gek op kinderen!
Mijn neefje speelt vaak met haar en als hij dan te wild doet, dan stapt ze terug en gaat hem tot een ander spelletje verleiden, ik kan me niet voorstellen dat ze ooit zou happen.
Blaffen doet ze wel als ze wat hoort, maar het enige moment dat ik haar wel eens hoor grommen is als ze ligt te dromen. :D
Ik wil graag een keer een nestje met haar fokken, maar ik laat eerst haar DNA en hele gezondheid testen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 19:58

Vind rode ook altijd erg mooi :) worden die ook nog lichter? Levi is nu ook veel lichter als dat hij als pup was

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:30

Ik vind die rode ook erg mooi. En bruine en zwarte (moeten dan wel echt goed zwart blijven).

Net even snel gioia gewassen en een beetje geschoren. Ze kan niet smerig bij de fysio aankomen morgen :')
Afbeelding
Afbeelding

Kwa sceren alleen snoet gedaan en een klein beetje op de rug. Net genoeg om het wat netter uit te laten zien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:32

Ik vind bruin en zwart het mooist, eigenlijk bruin want dan zijn het van die teddy beertjes <3 maar zwart is wel handig, hij ziet er niet snel vies uit :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:34

Wahaha ja als ik gioia soms zie _O-
Dat witte ziet er gewoon ook zo snel grauw uit. En ik ga haar niet iedere week of meerdere keren per week wassen en of drogen. Daar doe ik haar echt geen plezier mee.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 09:20

Ik hou niet zo van zwart hihihi... maar bruin, rood, abrikoos vind ik wel leuk...harlekijntjes vind ik ook leuk..

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 09:22

Had ik net vd week een bericht gestuurd naar de dierenarts dat het goed ging met Levi op de CBD olie...mankt hij weer sinds Donderdagavond.
De dosering iets opgeschroefd, kijken of het beter gaat anders toch weer contact met de dierenarts opnemen

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:29

He was balen met levi :( Hopelijk werkt de CBD snel beter!

Bruin vind ik ook heel erg mooi. En de bruine harlekijnen <3

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:57

Ah Gioia is een schatje om te zien! <3
Ik vind harlekijn ook echt super leuk!
Mijn hondje heeft zo'n leuk gezichtje, ze kan zo aandoenlijk kijken, dat vind ik persoonlijk jammer van zwart, dan valt dat een beetje weg.

Balen van Levi!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:02

Tnx ik vind dat witte erbij in het gezicht idd ook best mooi. En het zwarte zit precies daar waar de traanstrepen zouden zitten waardoor je die minder ziet. Vind ik wel fijn.

Net terug van de fysio met gioia.
Ze zat op verschillende plekken goed vast. Ook was er minder beweeglijkheid op bepaalde delen.

Over 2 weken mag ze weer terug.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:14

Rode worden ook vaak lichter, maar niet altijd, net als abrikoos. Noa was rood, maar met rode neus. Ninthe was gelijk rood, maar met zwarte neus. Die is veel roder gebleven. Hun tuigkleur is op hun neusdop gebaseerd.

Afbeelding

En Ninthe:
Afbeelding

Nog geen jaar:
Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 12:39

Ow ja zeg! die zijn inderdaad heel erg veranderd

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:27

Inderdaad wat een verandering, onze abricot was ook zo donker en werd ook best wel wat lichter. Die van mijn moeder was vrij donker en is nu inmiddels 16 en heel vaal, het is geen wit en het is geen creme.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:51

Goh die is verkleurd zeg! Heel mooi wel <3 ben dol op abrikoos. Vind alle kleuren leuk maar wil graag nog eens een harlekijn.

Gioia is een knap hondje! <3

Boris is inmiddels gecastreerd. Donderdag nog wat min maar vanaf vrijdag al weer erg vrolijk en gezond. Met zijn schattige rompertje aan. Dit was donderdag, ziet er zo wel zielig uit.
Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 13:28

Ach beessie... gelukkig knapt hij al goed op

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:03

Die rompertjes zijn wel een uitkomst vind ik, veel beter dan die ouderwetse lampenkap die ze vroeger omkregen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:34

KarinW86 schreef:
Simoonzel schreef:

Ja Levi is ook Middenslag abrikoos maar dat gedrag herken ik helemaal niet.

Haha ik was begonnen met een bericht typen en moest toen de bus uit en vergat vervolgens dat ik iets aan het typen was. :')

Ik hoop dat hij snel weer beter loopt!

Ook beterschap voor Boris! Zo'n romper vind ik wel veel handiger dan een kraag. En vaak zijn ze na 2 dagen inderdaad weer helemaal de oude en moet je ze juist rustig proberen te houden hahaha.

Popo kent echt geen kwaad gedrag, hij is een zacht gekookt ei. De enige keren dat ik hem ooit nors heb zien doen is bij heel erg bijterige pups die in zijn oren hangen. Die drukt hij boos op de grond. :=

Ik vind rode poedels ook heel mooi maar die heb je hier bijna niet volgens mij. Harlekijn vind ik ook heel leuk maar vooral in wit met bruin. Popo is wit maar nogal donker uitgevallen dus de meeste mensen denken dat hij abrikoos is haha.
Hij kan nog wel wat lichter worden maar ik denk dat zijn echt donkere plekken zoals zijn oren nooit helemaal wit gaan worden. Het maakt ons gelukkig ook helemaal niks uit.

Dit was vorige week op het balkon <3
Afbeelding