Solleke_Noah schreef:Is Dior een koningspoedel of een middenslag? Dit gedrag herken ik totaal niet van onze poedels (en labradoodle). Dat zijn stuk voor stuk zo'n doodgoeie honden. Het enige dat ze willen is bij de baas zijn, en verder zijn ze natuurlijk wel eigenwijs, maar er zit geen greintje agressie in, geen kruimeltje!
Ik heb het even opgezocht en ze is, net als mijn poedel, een abrikoos middenslag.
Middenslagjes zijn gemiddeld al minder stabiel dan de rest van de soorten (en al helemaal dan de grote) en rood/abrikoos doet daar nog een flinke schep bovenop in die maat. Bijna de helft van de rood/abrikoos lijkt karakterproblemen te hebben. Helaas een ontzettend kleine genenpoel en veel geselecteerd op kleur.
Noa is mijn zielsmaatje en zoals ik nu leef, mijn hele leven draait om haar en haar routine, oogt ze vrijwel normaal, maar ze is wel verknipt. Ninthe, haar zusje, leek heel stabiel, dat ze andere honden niet leuk vond is niet per se fout. Maar die is 4 maanden na een herplaatsing compleet verknipt teruggekomen, oorzaak: iets te weinig sturing gehad en daar compleet de weg van kwijt geraakt en eigenlijk onherstelbaar. Mensen hadden eerder honden gehad en dat was gewoon goed gegaan. Bij haar opnieuw herplaatsbaar stelde heb ik meerdere verhalen toegestuurd gekregen van rode middenslag waarbij dit heel herkenbaar voelde voor de eigenaren en sindsdien ben ik erop gaan letten. Hier komt dus geen middenslag meer, hoogstens een toy of een standaard.