Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:57

rockey schreef:
Lastig dat eten. Boelie is ook geen onwijs makkelijke eter, die regelt zicht zelf. Ik maak me er nu ook niet meer druk om hij krijgt valcobulls brok ( zou je eens kunnen kijken hebben ze ook met zalm kip of pens smaak) en vers vlees en daar doet hij het echt heel goed op. De ene keer eet hij meer dan de andere keer, maar dat is dan maar zo. Ik haal zijn bak wel weg als hij niet eet, anders eet de pup het op.
Prachtige honden! Dat voer hebben wij onze bullmastiff ook gegeven, maar zijn we vrij snel vanaf gestapt. Het deed ons een beetje aan karton denken. Inmiddels krijgt ze geruime tijd alweer kvv en dat bevalt ons super!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:05

Ja het is denk ik maar net wat bij je hond past. Boelie is er juist heel erg van opgeknapt. En onze kleine krijgt het nu ook. Ken ook weer goede verhalen over pro plan. Maar zo heeft ieder zijn voorkeur, zelfde als met vers vlees

Zerena

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:07

Ik denk inderdaad ook dat je echt moet kijken waar je hond het goed op doet.
Dat kan per hond verschillen.
Zo doet onze hond het juist erg goed op royal canin.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:19

Wij hebben ook vlees van lotgering. Onze engelse bulldog krijgt een halve worst in de avond, de old english bulldog een hele en de bullmastiff 1,5 worst...Hij is van september, hij lijkt het echt nodig te hebben. Is ook binnen 10 tellen op. Dus 3 worsten per avond in totaal. In de ochtend krijgen ze allemaal brokken.

Mijn Beer is ook officieel een puber :')

Beer is erg onzeker bij vreemde honden.. haren overeind... Laatst deed hij niet aardig tegen een hond van zijn eigen leven. Ik probeer nu mocht er perse contact moeten komen tussen de vreemde hond en Beer dat maar enkele seconde te doen en daarna weg te lopen en te belonen als hij rustig bleef. Verder blijf ik tegen hem praten. Maar vind niet dat er verbetering in komt. Ik laat hem dus ook liever niet los op het strand bijvoorbeeld. Bij onze honden thuis probeert hij met name de Old english de baas te zijn. Gewoon soms heel kort even een bijt geven. En dan verder met wat hij deed. Of als hij rustig ligt en de andere gaan kloten laat hij ook even wat weten. Of als ze ook op hetzelfde bedje willen maar zo ongeveer op hem (gebeurd vaak met die lompe boeven) dan laat hij dat ook weten.

Afbeelding

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:55

mooie Deen zeg echt gaaf!!

Voer blijft heel moeilijk en de meningen je eigen weg in vinden ook. Maar ik had mijn zegje daar al over gedaan. ;)

ze zitten er wel mooi alle 3 op een rij Duifje!!

Prachtig Rockey!!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:28

Zelf heb ik al onze honden op Canex staan.

Weet niet of ik dit mag plaatsen, maar misschien zijn er hier mensen die honden hebben met hetvolgende:

Wij zijn opzoek naar honden met huid/vacht/allergie/darm problemen, we zoeken dus testers en mensen die hun bevindingen met ons en de rest willen delen. Plaats dan een reactie met daarin als eerste woord : Tester ! En vertel ons wat uw hond precies heeft en wat u daar nu voor geeft .

https://www.facebook.com/loyaldogspetsh ... t=page_fan

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:36

Wat goed justahorse!
Ik heb een hond met vacht en huid problemen, maar op dit moment redelijk stabiel :) anders had ik je graag geholpen!

Ik voer nu doglovers gold. Haar jeuk komt op dit moment wel iets terug, vooral haar hoofd en zijkanten, maar nog niet dusdanig. Dus we zitten er bovenop.

Wel zit ze sinds een tijd weer aan haar poten, hebben het idee dat dit met beast te maken heeft. Ze is nog niet helemaal de oude, maar het eten gaat sinds een dag of 3 weer de goede kant op!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:32

loez schreef:
Wat goed justahorse!
Ik heb een hond met vacht en huid problemen, maar op dit moment redelijk stabiel :) anders had ik je graag geholpen!

Ik voer nu doglovers gold. Haar jeuk komt op dit moment wel iets terug, vooral haar hoofd en zijkanten, maar nog niet dusdanig. Dus we zitten er bovenop.

Wel zit ze sinds een tijd weer aan haar poten, hebben het idee dat dit met beast te maken heeft. Ze is nog niet helemaal de oude, maar het eten gaat sinds een dag of 3 weer de goede kant op!

Het klinkt als een kip allergie. Weet niet of dat ook in het voer van Doglovergold zit?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:44

Wat een leuke foto's weer, die pupjes <3

Ik heb ook van alles aan voerproblemen gehad en van mening dat de beste remedie tegen bijna alles rondom voer is; negeren. Kies een bepaald soort voer en bied dat gewoon 2x daags in een prikkelvrije ruimte aan voor 10-15 minuten, daarna weghalen en verder negeren. Gewoon doen wat je normaal ook doet en weinig of geen tussendoortjes geven. Als ze honger hebben gaan ze wel eten, schrokken ze of zijn ze bezitterig dan leren ze dat daar geen reden toe is.
Maar dat is mijn mening, zal ook wel niet iedereen het mee eens zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:27

Meestal werkt dat ook het beste, geen druk en heisa er om heen.

Hier hadden we alleen iets anders aan de hand, een allergie. Zodra we de diersoort hebben geëlimineert, was het eten geen probleem meer(kvv)
Brok blijft hier wel lastig. Maar dat is geen hoofdvoer. Dat scheelt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:52

justahorse schreef:
loez schreef:
Wat goed justahorse!

Het klinkt als een kip allergie. Weet niet of dat ook in het voer van Doglovergold zit?

Ik voer de ocean fish

Afbeelding

Heb echt al zoveel types en soorten gevoerd, niet normaal.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:26

hier voer ik alleen vers, honden hun eten op laten eten door middel van ze te laten uithongeren is mijn ding niet,ik wil graag dat de honden hier lekker en graag eten,dus krijgen ze wat ze heel lekker vinden,zo kreeg Tino tot op zijn laatste dag kvv van AHV breda,dat was het enige wat hij altijd zonder problemen en graag op at...

de rest krijgt vooral grote stukken vlees,maar eten 1 bv slecht kip,dan krijgt deze geen kip maar wat anders wat die wel lust,zou werkelijk niet weten waarom ik honden door uithongering zou moeten dwingen dit wel te eten...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:36

Hier ook vers vlees (Barf) wat ik bij slachthuizen en jagers koop.

Na werkelijk alles geprobeerd te hebben wat op de markt is, ben ik hierop uit gekomen.
Mijn reu heeft chronische oorontsteking en hiermee blijft dit zeer beperkt. Daarbij vinden ze het heel erg lekker en laten nooit wat staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:37

Uithongeren is gelijk wel weer een heel dramatisch begrip :=
Heb gelijk een beeld van uitgemergelde honden voor me bij die omschrijving.

Ik denk dat het gewoon verschilt.
Ik zie gewoon wel eens dat mensen heel veel drama rondom het eten maken, druk erop en heel emotioneel er naast van "eet alsjeblieft nou toch" en dan 26 soorten voer in een maand proberen op die manier.
Dan vind ik het niet gek dat er niet
Gegeten word.
Dan werkt de negeer methode en laat maar een dag of 2 vasten prima en is naar mijn idee een goede oplossing.
Even resetten zeg maar.
Een dag vasten is ook helemaal geen drama.
Als ie na een week niet eten nog niet wil dan lijkt het me idd niet de juiste oplossing... maar zoals ik al zei berschilt het gewoon ... per dier, per situatie.

Hier was het simpel... gevoel gevolgt en idd, het was de kip.

Edit: een voer wat met lange tanden gegeten word/blijft worden voer ik trouwens ook niet door, ik wil dat ze graag hun eten op eten ipv met hangen en wurgen de boel naar binnen werken.
Bv Duck kvv vind de pup gewoon echt niet lekker terwijl andere merken er in vliegen, dus is duck uit het aanbod geschrapt hier in huis :+
Eyck at het wel netjes op maar die eet net zo graag smuldier, lotgering, ahv breda, naturis en weet ik het wat nog meer. Dus daar hoef ik het niet speciaal voor in huis te halen .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:25

Van 2 dagen niet eten zijn ze niet meteen uitgehongerd hoor. Allergie is uiteraard wat anders, maar dan heb je doorgaans ook andere problemen behalve geen zin hebben.
Maar er zijn ook gewoon honden die vers niet blieven, ik ken er heel veel zelfs.
Kunnen wij wel denken dat het goed voor ze is, maar daar hoeven ze het niet perse mee eens te zijn.

Ik ben een voorstander van veel vis in het dieet en bv de brok zoals hierboven, maar ik vraag me dan altijd af, waar komt die zalm en forel weg, hoe is dat gevangen, gekweekt of wild, duurzaam of met veel bijvangst, volgestopt met zooi om ze sneller te laten groeien. Dat is waarom ik eigenlijk alleen visafval voer wat gebruikt is voor menselijke consumptie, dan weet je doorgaans iets meer over de herkomst.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:34

Vis vind onze reu dan weer geen bal aan :+ maar dat is sowieso een kieskeurig tiep ;)
De pup eet tot nog toe alles met heul veul smaak, das een wandelende kliko, of het nu kvv of brok is.
Stiekem hoop ik dat onze reu door een tweede hond in huis wat minder kieskeurig word.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 19:52

Zenna eet over het algemeen alles. Alleen heb ik heel lang moeten zoeken en uit moeten vogelen naar een soort voer waar haar huidproblemen en jeuk mee ophielden. Nu is ze aan haar zijkanten echt compleet kaal geweest en enorm dun. Nu is ze mooi op gewicht, zit goed in haar vel alleen nog iets jeuk, maar voor nu aardig stabiel.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:35

Hier staan ze allemaal op Canex Fish&Rijst Large Breed.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:05

Even een update.
Buffel heeft gisteren 1 portie gegeten omdat ik er ei doorheen heb gedaan. De rest niet, nou waren we ook steeds bezig met weggaan enz ivm paas bezoeken. En hij mocht gewoon mee maar moest eerst ff eten. Ja leg dat maar eens uit.
Einde van de dag nog wel 2 uurtjes zonder Buffel weg geweest en toen heeft ie geprobeerd te bench uit te graven
haha
Vandaag heeft Buffel helemaal niet gegeten. Ik ben vanmorgen gewoon op de bank gaan zitten, kopje thee. net als de andere dagen dat ik thuis ben (alleen moest ik vanmorgen wel weg maar pas later)
Hij heeft niet gegeten./ Ben weg gegaan, brokken laten staan en hem niet in de bench gedaan.
Hij is gewoon rustig geweest want er was niets gesloopt. Maar de brokken stonden er nog.
Vanmiddag verse brokken voor gezet maar nog steeds niet eten
Eet overigens wel de dentastick die hij kreeg als maag vulling (ivm gal spugen)

Nou vanavond met Buffel bij de DA geweest :(
Had ineens een heel rood oog, helemaal dicht zitten.
Heeft arme Buffel het hoornvlies beschadigd. Nu pijnstillers en druppels mee. Hoop dat dit het niet eten van vandaag en misschien gisteren verklaard.
Vanmorgen wel iets een klein oogje maar meer zo'n slaap oog idee.

Was vervangende DA en die gaf bij het verhaal vam bench slopen en slecht eten aan dat ie misschien verlatingsangst heeft en raad aan een filmpje te maken en sturen naar een gedrags deskundige..?
Strookt echter totaal niet met dat ie vandaag heeft laten zien dat hij 6 uur alleen kan zijn zonder mijn muur of de knuffels van mijn zoon op te eten
Toch eigen DA nog even om advies vragen dus als ze volgende week terug is.

Verder heb ik besloten om als deze zak voer op is, toch een andere brok te proberen (weet nog niet welke) en mocht dit ook niet wat zijn. over te stappen op vlees.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:31

nou ja,een hond net zo lang geen ander eten geven omdat "ie dan vanzelf honger genoeg krijgt"dat ie dan het toch opeet,is gewoon laten hongeren toch??

Tino at alleen als ik hem met de hand voerde,die heb ik de afgelopen 3 jaar met de hand gevoerd,elke avond weer.. :+ ,en had het met alle liefde nog jaren gedaan...

volgens mij vind buffel gewoon zijn eten niet lekker,persoonlijk zou ik gewoon eens een pakje smuldier proberen,kijken of hij dat wel lust ( gewoon bij een supermarkt te koop) als hij dat wél eet dan vind ie brokken gewoon niet lekker,en dan is het aan jezelf wat je fijner vind met het eten van je hond....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:34

Alleen werkt het zo niet kimmie en zo is het ook niet gezegd.
Laten staan werkt zowieso niet, na 10 minuten weghalen en later op de dag nog een keer aanbieden.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:35

Met 1 x smuldier of iets anders ben ik er alleen niet ben ik bang. Hij vond de junior brokken eerst ook 'lekker'. met de overstap at hij ook gewoon. Net als in het begin met de yoghurt erdoor. Schrokken deed ie niet maar kwam wel enthousiast naar de bak rennen/ En nu laat ie dat ook staan...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:38

Dat werk je ook in de hand als je het laat staan, dan wordt hij er steeds mee geconfronteerd.
Weghalen en geen aandacht aan geven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:39

Donna89 schreef:
Met 1 x smuldier of iets anders ben ik er alleen niet ben ik bang. Hij vond de junior brokken eerst ook 'lekker'. met de overstap at hij ook gewoon. Net als in het begin met de yoghurt erdoor. Schrokken deed ie niet maar kwam wel enthousiast naar de bak rennen/ En nu laat ie dat ook staan...

Ik zou ook gewoon eens vlees proberen. En dan niet een dagje, maar wat langer.
Hier eten ze alles eigenlijk probleemloos. Nu moet ik wel zeggen dat 'liever koekjes' hier niet gebakken worden en ik niet van alles ga proberen om de hond toch maar alsjeblieft te laten eten. Ik bied het aan, is het na tien minuten niet op (maar dat komt vrijwel nooit voor), haal ik het weg en krijgen ze het in de avond weer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:43

anneliesdj schreef:
Ik heb ook van alles aan voerproblemen gehad en van mening dat de beste remedie tegen bijna alles rondom voer is; negeren. Kies een bepaald soort voer en bied dat gewoon 2x daags in een prikkelvrije ruimte aan voor 10-15 minuten, daarna weghalen en verder negeren. Als ze honger hebben gaan ze wel eten, schrokken ze of zijn ze bezitterig dan leren ze dat daar geen reden toe is.
Maar dat is mijn mening, zal ook wel niet iedereen het mee eens zijn.

dat is voor mij meer het idee van net zo lang geen ander eten geven tot ze vanzelf als ze honger krijgen wel gaan eten.. Afbeelding

deden ze bij 1 van mijn puppen ook : suus... ze at geen brokken,maar nét zoveel dat ze net in leven bleef, ze was in 6 weken tijd dat ze herplaatst was ruim 6 kilo afgevallen...

maar inderdaad ze at wel haar ( wat van de) brokken van de honger :j

maar ieder zijn ding hoor,de mijne is het niet,ik wil dat de dieren hier graag eten en niet de frustratie hebben dat ze niet willen eten...