SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:19

RianneH schreef:
Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen de discussie op de bal te houden en niet de man te spelen.

Daarnaast zien we dat de discussie een beetje vast is gelopen, hoewel de vergelijking met paarden begrijpelijk is, is het het verloop niet ten goede. Misschien is het verstandig daar iets minder op te focussen?

Ik wil jullie nogmaals op deze opmerking wijzen, plus dat dit een discussieforum is, dat betekent dat hier wel een discussie plaats mag vinden. Iedereen is vrij zijn/haar mening te geven, wij verwachten dan ook dat jullie elkaars mening respecteren.

Ook het verzoek om vanaf nu weer ontopic te blijven.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:45

Nou dames en heren, fijne discussie toegewenst! Het mag. Hij loopt nog niet, maar dat komt vast nog wel. Laten we hopen dat er goede bevindingen uit komen rollen :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-16 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:09

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-16 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:42

xMercury schreef:
Daar kunnen ze zeker wel iets aan doen, ze hebben altijd de mogelijkheid om verandering aan te brengen. Ze zouden in plaats van egoïstisch te blijven handelen er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om het dolfinarium dicht te gooien en de dieren in een grote sea pen kunnen laten verblijven.

Dat jij vindt dat het zo hoort wil nog niet zeggen dat het zo moet. Bronnen die jij aanhaalt zijn van dierenrechtenactivisten, nou niet bepaald de betrouwbaarste en objectiefste bron :'). Ik vind dat dolfijnen ook een goed leven horen te hebben, maar denk dat dit ook best in gevangenschap kan. Dieren die niet in het wild zijn geboren kun je niet zomaar terugzetten, ze weten helemaal niet hoe zij zich horen te redden. Er zullen best enkele uitzonderingen zijn, maar bij het gros gaat het mis. Volgens mij weten we allemaal hoe het de orka uit Free Willy verging.

Smee__Jarig

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:45

Bij SeaWorld zijn er nu ook plannen voor een groter/natuurlijker verblijf voor de orka's toch? Zoiets vind ik al een goeie stap :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 16:49

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:21

HorseyDude schreef:
Smee__ schreef:
Bij SeaWorld zijn er nu ook plannen voor een groter/natuurlijker verblijf voor de orka's toch? Zoiets vind ik al een goeie stap :j

Gaan ze niet doen, hebben ze gecancelled... http://www.insidethemagic.net/2016/04/s ... expansion/

Jammer :n Maar verbaast me niks..

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:22

Echt ontzettend jammer inderdaad -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:37

HorseyDude schreef:
Smee__ schreef:

Gaan ze niet doen, hebben ze gecancelled... http://www.insidethemagic.net/2016/04/s ... expansion/

Wat jammer, arme dieren.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:41

Mazida, er komen steeds meer succesverhalen over het uitzetten van dolfijnen. Zoals bij iedereen bekend leren dolfijnen super snel. En ze zijn super creatief. Dus kunnen we ze leren jagen :)
Dat is pas goede training!

Wat zie jij als een goed leven voor een dolfijn? Waar moet dat aan voldoen?

Smee__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:45

Mazida schreef:
xMercury schreef:
Daar kunnen ze zeker wel iets aan doen, ze hebben altijd de mogelijkheid om verandering aan te brengen. Ze zouden in plaats van egoïstisch te blijven handelen er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om het dolfinarium dicht te gooien en de dieren in een grote sea pen kunnen laten verblijven.

Dat jij vindt dat het zo hoort wil nog niet zeggen dat het zo moet. Bronnen die jij aanhaalt zijn van dierenrechtenactivisten, nou niet bepaald de betrouwbaarste en objectiefste bron :'). Ik vind dat dolfijnen ook een goed leven horen te hebben, maar denk dat dit ook best in gevangenschap kan. Dieren die niet in het wild zijn geboren kun je niet zomaar terugzetten, ze weten helemaal niet hoe zij zich horen te redden. Er zullen best enkele uitzonderingen zijn, maar bij het gros gaat het mis. Volgens mij weten we allemaal hoe het de orka uit Free Willy verging.

Ik denk dat ze op zich qua gedrag best wel kunnen leren om zichzelf te redden in het wild, of ze nu in gevangenschap zijn geboren of niet. Ik denk dat het vooral meespeelt dat de meesten geen of versleten tanden hebben, huidaandoeningen hebben en niet meer tegen de bacteriën in de zee kunnen omdat ze zolang in hun chloorbadjes hebben geleefd.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:55

Er zijn inderdaad veel succesvolle verhalen :) Daarnaast zijn ook onze oh zo subjectieve dierenactivisten er van bewust dat niet zomaar ieder dier uitgezet kan worden. Daarom zijn sea pens zo'n geschikte oplossing!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:07

Sea pens zijn nmi iig een eerste stap in de goede richting :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:40

Milkberry schreef:
Sea pens zijn nmi iig een eerste stap in de goede richting :)

Amen!!!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:53

Zijn die sea pens al ergens gerealiseerd?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:16

Yes, Google even op Keiko + sea pen, lastig zoeken op mijn mobiel.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:41

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:22

Super site, dankjewel!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:45

xMercury schreef:
Hebben jullie het fragment van Ric O'Barry bekeken die in de Tweede Kamer was? Heel interessant!

https://dolphinproject.net/blog/post/vi ... captivity/

Eindelijk de tijd gehad om even terug te kijken. Ik vind meneer o`Barry zeer zeen Armerikaans in zijn manier van praten. Dat is me al eens eerder opgevallen.
Maar ik vind dat hij goed in gaat op de vragen vanuit de tweede kamer. Er werden een hoop goede, doordachte vragen gesteld. Waar eerlijk antwoord op gegeven werd.
Waarom niet? Sea pens bouwen, camera's in hangen, leren jagen, natuurlijk gedrag bevorderen. Alsnog de kinderen die kunnen komen kijken naar dolfijnen in een semi-natuurlijke leefomgeving. En dan uitleggen dat dit absoluut niet ideaal is voor een dolfijn, maar dat het het beste is wat we de dolfijnen kunnen bieden. Stoppen met fokken in gevangenschap.
Ik vind het voorbeeld wat betreft educatie wat o`barry vaak gebruikt heel sterk. Een kind HOEFT een wild beest niet in het echt gezien te hebben om er dingen over te leren. Er zijn een heleboel hele mooie natuurdocumentaires die heel leerzaam zijn, en prachtig om te kijken. Er zijn een boel kinderen die van alles over dinosaurussen weten, we weten allemaal dat we die niet meer kunnen bekijken in het wild. Daarnaast zijn er tal aan musea, neem bijv. naturalis in Leiden. Zeer educatief.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:53

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:59

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:05

Er is hoop! Nou ben ik benieuwd of ze dit echt gaan doorzetten. Ik hoop het zo erg!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:17

Afbeelding

Hoe vaak zou het Dolfinarium, of de lagune daarin, in de gemeente Harderwijk passen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 18:51

Nou die tekst klopt niet helemaal (altijd) natuurlijk

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:05

Ik denk dat het dolfi minimaal 25x in de gemeente H'wijk past en gemeente H'wijk strekt van de grens Hierden/Hulshorst tot aan gemeente Ermelo zo'n beetje.