Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 04:38

Pepper krijgt maar 333 gram per dag :') 1 kilo in 3 dagen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:13

ohh zo weinig :D wat een verschil tussen de husky's haha

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:24

Jaa hij weegt ook maar 21 kilo, maar met dit weer eet pepper zn bak vaak ook niet leeg en hij krijgt al kvv. Verwende hond :j

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:25

Dat is echt een verschil zeg! Ayra eet meestal een halve kilo per dag, soms krijgt ze wel eens wat extra's dus dat is het iets meer.

En bij de paarden is Ayra ook echt niet bang. Als pup sprong ze er gewoon tegenaan :')

Prachtige foto's A_nouk :j Ik zag al een paar foto's op de facebooks van de fotografen. Fijn dat Mexx het zo goed deed :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:55

Haha die lig houdingen zijn hier ook zo bekend. Beide hussen liggen erg vaak zo.
Qua voeding hebben ze hier erg weinig nodig. Ze zijn beiden geholpen maar wel.actief qua sporten en wandelen. Aggy eet 2x per dag 90 gram brok en ze weegt ongeveer 20 kg. Paco eet 110 gram 2x per dag en weegt er 25 kg.
Omgerekend toch voor aggy 360 gram en paco 440 gram vlees ;)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:07

Die lighouding zie ik hier idd ook vaak :j
@ 01San: Ik vind Denver echt zo'n mooie kop hebben <3
@ A_nouk: wat een schitterende foto's van Mexx, snap dat je daar blij mee bent :))
@ Kirri: Fijn dat het weer beter gaat met Karma! Leuke foto's bij het water en met het paard :D
Kayuh is ook zo gek van water, haha :P
Hij heeft gister voor het eerst kalfjes van dichtbij gezien.
Hij ziet ze wel vaker, maar altijd van een afstand. Deze twee waren heel nieuwsgierig en kwamen even wat dichterbij kijken, echt zo leuk :D

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 22:15

Ik weet zo niet wat de precieze hoeveelheden zijn met het gevriesdroogde vlees van ons. Weet wel dat het echt ideaal is.

Het stinkt niet is gewoon droog en niet bloederig en je loopt niet te zeulen als je een keertje een weekendje weg is! Gewoon 3 bakjes brokken in zijn bak dezelfde hoeveelheid warm water erop en even af laten koelen.

Ja ik ben zo trots op hem, ondanks dat er modellen bij staan blijft het echt hele gave foto's!

Onze mexx weegt rond de 27kilo :o en is niets te dik... Eerder iets te dun. Af en toe twijfel ik of het geen malamute is :+

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:38

Karma is nu 23 kilo met haar 10 maanden :j ze is ook weer flink gegroeid al weer bijna 58 centimeter :+

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:05

kirri schreef:
Vandaag een echte pokkedag gehad, Karma begint constant met knokken. Vandaag is ze begonnen met chansy en Nikita. Nu moest mijn vriendin haar hond laten inslapen dus ik gaf aan breng haar andere maar hier. Hoppa weer een gevecht begonnen door karma effin nadat is arrow hier gedropt omdat ik zijn dagmatta ben (Babysitter) dat resulteerde in 3 keer een gevecht beginnen Door karma weer :( probleem is dat ze het heel slecht laat zien. Meestal zie ik het en kap ik het gelijk af en dan is het goed. Maar ja ik kan niet alles zien...

Dus zit nu wel een beetje met mijn handen in mijn haar. Ik heb ervaring met vechtende honden maar die lieten het veel beter zien.

Voor beeldvorming: chansy border collie gecastreerde reu. Nikita amstaf pitbull volle teef. Smilla Engelse jachthond volle teef. Arrow groenendaal gecastreerde reu.

De twee geholpen reuen leven dus bij mij in huis. Arrow casual en chansy fulltime

Het zijn ook allemaal verschillende types met verschillende karakters.

Het grootste probleem is dat karma dus geen geluid maakt laat haar tanden heel af en toe zien. Zet geen ruggenhaar op valt gewoon uit het niets aan :n

Hebben jullie hier ervaring mee? Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ze tegen der loopsheid weer aan zit en dat haar hormonen flink aan het feesten zijn.

Het monster in kwestie vandaag.
[ [url=m/GFamHs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze jada valt ook uit.

Na het overlijden van Ayla weer minder dan daarvoor eerst was het echt ayla beschermen, maar nu bij bepaalde honden valt ze nog steeds uit.

Ik heb gewoon geaccepteerd dat ze niet iedereen leuk vind.

In de woonwijk zit te ze vast.

Op stal los maar daar gaat ze met alle honden goed.

In het park zie ik snel genoeg of ze een hond leuk vind of niet en als ik haar dan mee roep dan kan ik het voor zijn.

Ik kan alleen maar zeggen leer de signalen kennen. Als jada iets ruikt en een graaf plekje heeft mogen andere daar bijvoorbeeld niet bij en dat lokt een vecht uit. Te lang doorspelen slaat bij bij jada om naar uitvallen dus op tijd even een stop in lassen zodat ze niet over de zeik gaat.

je wordt er vanzelf handig in

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:51

Deze foto's moest ik gewoon even delen: Kayuh en zijn bejaarde bestie Tinka <3

Afbeelding Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:19

Ah wat lief <3

Sofiaxblitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:44

Vegen jullie husky's ook wel eens hun poten nadat ze hebben geplast of gepoept? Ik vind het er altijd geniaal uitzien haha

Hier nog wat foto's van blitz:
Afbeelding

Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:56

Haha ja, Ayra veegt ook altijd haar voeten, heel netjes opgevoed natuurlijk O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:04

Wat een leuk topic! :)

Zelf heb ik altijd katten gehad, maar na mijn studie wanneer ik op mezelf woon (hopelijk in Zweden, die kans is er) zou ik ongelofelijk graag een hond willen (en natuurlijk ook nog katten {:} ). Husky's en Malamutes trekken mij enorm, maar wat zijn de eigenschappen van deze rassen nou eigenlijk? Natuurlijk is geen één hond hetzelfde, maar over het algemeen zitten er toch wel verschillen tussen de rassen. Wie heeft er wat informatie? :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:17

De malamute is wat kalmer kwa karakter, verder komen ze aardig veel overeen. Ook kunnen malamute's minder tolerant zijn naar soortgenoten, vooral teef-teef combi maar dit geeft bij bijna alle rassen wel wat wrijving (tsja vrouwen he :') )

Verder zijn ze beide gewoon enorm eigenwijs en ze hebben humor! (Zelf moet je er ook een beetje tegen kunnen) ze doen pas dingen wanneer ze het nut ervan inzien. Maar goed er is altijd wel een uitzondering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:15

Dankje voor de reactie! :) Dat klinkt wel alsof ze bij mij passen, pas iets doen wanneer je er zelf zin in hebt. :+ Met katten ben ik daar overigens ook wel aan gewend. :')

Wel hoorde ik van een vriendin die honden heeft dat ze niet zo trouw zijn en snel wegrennen ofzo? In hoeverre is dit waar?

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:42

Tsja, husky's hebben een groot jachtinstinct en gaan daar graag achteraan. Dat merk ik ook aan Ayra, waardoor ik (nog) niet los met haar durf te wandelen. Maar volgens mij is het wel te leren om ze los te laten lopen. Dat doe jij toch ook met Pepper, xTiffani?

Er zit sowieso wel veel tijd in een goede opvoeding :)

Ayra kan trouwens totaal niet met katten. Weet niet of dit typisch husky-gedrag is, maar ik hoor het vaker. Dus dat is misschien iets om rekening mee te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:11

En als je vanaf het begin al laat wennen aan katten?

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:59

wij hebben 3 huskys die totaal verschillend zijn.

jessy kan goed met katten om gaan als het aan haar licht slaapt ze de hele dag in huis ze kan los mee lopen maar als we met de step gaan of de halsband pakken staat ze op 2 achter poten te springen.

shadow heeft een echt jacht instinct. hij is heel waak zaam en wil andere honden ook pakken, hij bijt geen gaten maar haalt ze onder uit en gaat er op liggen. voor de step is hij iets rustiger en geeft ook nooit al zijn engerie weg hij is zelf in stat om midden op de weg te gaan liggen. shadow kan wel los maar als er iets is gaat hij er achter aan en luisterd dan ook niet meer naar ons pas als hij klaar is komt hij terug. mijn vader heeft hem wel eens los op een veldje.

shasta kan heel goed met katten en ze kan ook goed los. voor de step is zij ook rustiger.

verschil is wel dat shadow als probleem hond bij ons kwam.
jessy is ook als wat oudere hond bij ons gekomen en shasta hebben we vanaf pupy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:10

Interessant!

Ik zou later graag een pup willen, maar kan je nog van tevoren zien hoe het karakter later zou zijn? Misschien aan hoe de ouders zijn? Ik zou dan liever een hond met een niet al te groot jachtinstinct willen, dus niet zoals jouw Shadow.

En waar ga je op zoek naar een pup? Wat zijn goede fokkers?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:20

MariaMaaike: ja ik laat Pepper loslopen. Hij is als herplaatser van 1 jaar bij mij gekomen en ik kon hem dus niet laten wennen aan katten, konijnen etc. Ik ken genoeg husky's die gewoon met katten kunnen maar die zijn er wel mee opgegroeit, van jong af aan weten ze dat katten bij de roedel horen.

Pepper heeft wel een jachtinstinct, maar hij is enorm lui :') hij rent wel eens een konijn achterna, maar na 1 minuut komt hij alweer terug. In de tussentijd hoef ik ook niet te roepen trouwens, hij komt zodra hij klaar is. En hij neemt de moeite niet om als er 100 meter verder op wat loopt om er dan heen te gaan, het moet wel langs zn neus voorbij rennen zeg maar.

Maar ik ken ook hussen die gewoon rennen en rennen zonder om te kijken, dit is gevaarlijk en die leren dit ook niet zomaar af. Pepper is geen wegloper, hij houd van een avontuurtje maar blijft altijd in de buurt. Dit zit erin of niet.

Ik heb wel gehoord dat malamutes minder de drang hebben om weg te lopen, maar pin me hier niet op vast.

Maar ze zijn zeker wel trouw! Ze houden ervan om dingen mèt de baas te doen.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:30

wij halen onze honden altijd bij particuleren weg omdat ze dan meestal ook aan kinderen en andere dingen gewend zijn en veel door de hand worden gehaald.
vooral zou je een pup veel mee nemen naar allemaal dingen en als kleine pup al bij de katten houden en als hij er achter aan gaat hem straffen.
als ze jong zijn en aan dingen leren richten ze zich later er ook niet op.

wij hebben toen zelf gekozen voor een oudere hond omdat honden vaak rond een jaar of een half / een jaar weg worden gedaan omdat ze dan erg eritand en druk worden en dan gaan ze alles verkauwen. mensen verwachten dit niet en vinden ze te groot of te sterk en daarom doen ze ze weg. zo hebben we shadow ook gekocht toen we bij de mensen waren kregen we te horen dat hij vroeger als pup aangevallen was en dit is waarschijnlijk ook de reden waarom hij andere honden aan valt.
shadow heeft een echte lijder nodig en dit is mijn vader voor hem. bij mijn vader kan hij namelijk wel los lopen.

shasta is een pup van shadow en jessy we zie je dat hij dingen mee heeft gekregen maar dit is groten deels waarschijnlijk ook omdat ze samen altijd met elkaar zijn. als ik allen met shasta loop is ze namelijk heel anders in gedrag dan warneer ze samen zijn.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:38

Hier ook heplaatsers, pepper heeft al 3 eigenaars gehad helaas terwijl hij best makkelijk is (voor mij dan..) je moet er alleen mee om kunnen gaan dat ze niet alles gelijk doen wat je vraagt.

Maar ik vindt ze geweldig! Je ziet zoveel husky's die rond de 7 maanden weg gaan.. ze komen in de puberteit en mensen hebben ineens geen tijd meer. Enorm sneu ;(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:59

Sofiaxblitz schreef:
Vegen jullie husky's ook wel eens hun poten nadat ze hebben geplast of gepoept? Ik vind het er altijd geniaal uitzien haha

Dat is geurverspreiding :j

Resistance schreef:
Wat een leuk topic! :)

Zelf heb ik altijd katten gehad, maar na mijn studie wanneer ik op mezelf woon (hopelijk in Zweden, die kans is er) zou ik ongelofelijk graag een hond willen (en natuurlijk ook nog katten {:} ). Husky's en Malamutes trekken mij enorm, maar wat zijn de eigenschappen van deze rassen nou eigenlijk? Natuurlijk is geen één hond hetzelfde, maar over het algemeen zitten er toch wel verschillen tussen de rassen. Wie heeft er wat informatie? :)

De Husky is wat fanatieker dan de Malamute, de Malamute is vooral gefokt op kracht en de Husky op snelheid. Malamutes zijn iets kalmer van aard, wel wat intoleratie naar seksegenoten en ze zijn wat luier. Het zijn grote, sterke en zelfverzekerde honden waar je mee moet leren samenleven, de zelfstandigheid + de vaak dominante gedragingen zijn niet te sturen zoals je een herder stuurt. Je moet net als met de Husky vriendjes worden en van daaruit op een positieve manier je leiderschap bewaren.

Overigens hoor ik veel dat Malamutes iets gemakkelijker zijn met loslopen en ze hechten iets meer waarde aan het waken. Al staan beide rassen daar nou niet heel goed bekend om natuurlijk :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:11

Resistance schreef:
Interessant!

Ik zou later graag een pup willen, maar kan je nog van tevoren zien hoe het karakter later zou zijn? Misschien aan hoe de ouders zijn? Ik zou dan liever een hond met een niet al te groot jachtinstinct willen, dus niet zoals jouw Shadow.

En waar ga je op zoek naar een pup? Wat zijn goede fokkers?

Oeiiii. Ga dan voor een herplaatser en niet voor een pup.
Mijn hond toonde zijn jachtinstinct pas vanaf 10 maanden en dat is inmiddels extreem. Je hebt grote verschillen tussen show- en werklijn. Wat ga je met de hond doen?
Showlijn zit minder stevig in elkaar en de vacht is anders. Vaak hebben die honden wel minder drift op zowel werk- als jachtgebied. Maar het blijft echt wel gokken. Het is een raseigenschap en ze staan er echt om bekend, berucht zelfs, dus ik zou er gewoon echt vanuit blijven gaan dat je hoe dan ook een hond met (groot) jachtinstinct krijgt.

Als je dat niet wil moet je voor een ander ras gaan. Houd er ook rekening mee dat een koekje of fluitje ze geen ruk interesseert. Het zijn nou eenmaal zelfstandige honden dus 99% zal altijd voor het konijn ipv de baas kiezen. Bovendien hebben ze grootheidswaanzin dus jagen ze niet alleen op eenden en konijnen maar ook op schapen en koeien. Een dergelijke hond los klikken is een risico nemen. Wil je dat risico blijven nemen 12 jaar lang?

Bij herplaatsers vanaf 2 jaar oud kun je het grootste deel van hun karakter al daadwerkelijk zien. Jongere herplaatsers zegt niets. Mijn hond is nu 3 en nog steeds verandert zijn karakter met de dag. Ik hoop dat ik dit jaar toch niet meer voor verrassingen hoef te staan :')

Ik kies mijn gebieden heel zorgvuldig uit. Nu heb ik ook 2 andere honden waarvan 1 niet jaagt dus ga ik eerst met hen ergens lopen en bepaal ik dan pas of ik mijn Husky mee ga nemen en welke stukken hij wel of niet los kan. Op het strand kan hij goed los maar ik kan echt niet rustig naar de zee staren of lekker kletsen met iemand. Ik moet dan continue opletten of er geen ruiter opduikt want dan moet ik hem heel snel bij me roepen. Mijn hond luistert nu na 2 gehoorzaamheidscursussen eindelijk en we zijn vrij fanatiek met de clicker wat hij heel leuk blijkt te vinden. Maar de 2,5 jaar hiervoor kreeg ik hem echt niet op commando terug hoor :+ Ja, als ik geluk had.
Als ik wandel let ik continue op mijn omgeving: zie ik een weiland in de verte en kan ik niet zien wat erin staat? Hij gaat vast. Want stel dat er schapen staan weet ik niet of hij dan al op 100 meter afstand het in zijn neus krijgt. Hij springt over hekken heen hoger dan ik ben en hij bijt ook werkelijk direct dood. Ik vind het elke keer dat ik los knip een groot risico en de kans dat ik hierna ooit weer aan een dergelijke hond begin is erg klein.

Ik ben dol op hem, hoe we communiceren en hoe vreselijk lief en beschermend hij is, zijn zelfstandigheid waarin hij zichzelf zo goed kan redden en er toch zo vaak voor kiest zijn leuke bezigheden met mij te delen <3 Manu is mijn bijzondere vriendje en ik weet zeker dat ik nooit zo gek van een hond zal zijn als van hem. Maar deze maatschappij is gewoon te druk voor een hond als hij :n Al die weilanden vol dieren, het is gewoon teveel.
Een vriendin van mij heeft ook een Husky en die jaagt overigens helemaal niet. Die loopt door de duinen en ziet de konijnen niet eens. Dus het kán wel, maar dat is echt wel de enige die ik ken en ik ken er een hoop inmiddels :+