De Ragdoll

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:17

Famous is echt prachtig zeg!

Noah is net afgezet bij de dierenarts en ik haal hem na het werk weer op. Kan goed schreeuwen in de auto zeg!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:15

Net een telefoontje gekregen dat alles goed is gegaan en ik haal hem weer om half vijf op. Ze waren onder de indruk van zijn zachte karakter en ook van zijn vocale aanwezigheid. ^=^ Hij is nu negen maanden en weegt 3.7kg. Ben benieuwd of hij is uitgezwaard of dat hij nog iets wat gaat groeien.

Dagmar80

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:06

@Forbiddenpie: Dank je wel!

Mooi dat alles goed is gegaan! Haha, vocale aanwezigheid :P Famous is niet zo focaal, gelukkig... :p

Je hebt niet zo'n mega-raggie dan. Famous woog ook zoiets denk ik op die leeftijd. Hij weegt nu 5,5 kg denk ik? Hij oogt wel vrij groot, maar voor een raggie is hij niet heel groot. Paps woog 9 kg... Of was die gewoon dik ;)

Ze groeien nog iets verder uit als ze gecastreerd zijn, vaak wordt gedacht dat katers minder groot worden door castratie, maar dat is niet zo.

Qua gewicht komt er vast nog wel iets bij, ze groeien in principe tot hun derde jaar, maar goed, dat eerste jaar gaat het groeien het hardst. Daarna worden ze vooral wat forser (niet te verwarren met dik ;) )

Carowl

Berichten: 253
Geregistreerd: 14-02-11
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 12:26

Wij hebben een poesje dus daar kan je niet echt mee vergelijken qua gewicht ^^
Haar broer(tjes) zijn wel echte beren, 7-8 kilo ö
En vocaal is ze wel maar niet luid behalve in de auto, dat doet ze echt niet graag denk ik!

Heeft Noah nog last gehad of is het goed meegevallen?

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:01

Ik heb ook 'n bijna 5-jarige Ragdoll kater. Die is zeer vocaal, vooral als ik naar zijn mening iets fout heb gedaan. Hij houdt ervan mij vocaal te corrigeren en heeft een heel scala aan mauwtjes.
Vind 't wel gezellig :o

Nu las ik dat ragdolls helemaal niet zo oud worden? Wat is jullie ervaring hiermee?

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:31

Wat voeren jullie je ragdoll?
Wij krijgen binnenkort een kitten en waar hij vandaan komt voeren ze royal canin. Nu was ik bij de lokale dierenwinkel en hij zei dat RC voornamelijk gevoerd wordt vanwege hun bekendheid. Maar dat er maar 30% vlees in verwerkt zit. Hij is voorstander van canagan. Volgens hem zit er 70% vlees in.

We hebben nog 2 weekjes om te oriënteren op een goede voerkeuze.

Dagmar80

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:26

Volgens mij zit er nog minder vlees in RC... Verder bevat RC ook BHT/BHA, conservering met landbouwgif...

Ik zou RC dan ook niet aanraden... Te duur voor wat je krijgt...

Mijn katten krijgen Prins en momenteel nog 1 maal daags een kleine portie 'foute bliks' :P Ga weer beter blikvoer voeren als ik weer iets betaalbaars heb gevonden wat ze lusten. Wat ik eerst gaf is uit de handel.

Eén van mijn katten krijgt een dieet, Prins Sensitive Hypoallergenic met eend en Carnibest kalkoenmix, chique kat ;) Die laatste vind ik voor 4 katten écht te veel aan de prijs...

Prins staat een stuk beter bekend qua samenstelling dan rc, natuurlijker, geen enge toevoegingen. Vleesgehalte is niet zo hoog. Dan moet je kijken naar Cat Lovers Gold, Orijen, Acana e.d.

Vers voeren is ook een optie, veel keuze in KVV tegenwoordig.

Succes met je keuze! Ik ben benieuwd wat je gaat voeren.

liesje84
Berichten: 578
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:29

Ik voer Acana Grassland.
Kittens leren hier brokjes eten met RC Babycat, zodra ze de Acana kunnen wegkrijgen verkiezen ze echter die.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:31

Hier feringa
En 1 keer per week zalm of witvis of blikje( almo )

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:29

Wat leuk dat Je ook Prins voert Dagmar, ik ook. :D
Ik ben al bijna 10 jaar werkzaam voor Prins, maar voerde het al voordat ik er ging werken.
Katjes zijn er al 7 jaar erg blij mee.

BHT/ BHA is trouwens geen landbouwgif maar een conserveringsmiddel wat ik ook in landbouwgif zit.
Prins gebruikt helemaal geen chemische conserveringsmiddelen maar concerteerden met 100% natuurlijke
Middelen.

Dagmar80

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:13

@Freggle_Edge: Of andersom ;) Feit blijft dat zulke stoffen niet in voeding horen! Ik ben zelf met Prins begonnen toen mijn kater blaasgruis had. Hij lustte het dieetvoer van de DA echt niet. Toen heb ik Prins Struvite bij de dierenwinkel gehaald en dat lustte hij wel. Later alle katten overgezet op Prins Vital Care Adult en dat krijgen ze nog steeds. Nu ook alweer 7 jaar.

Pas geleden nog RC aangeraden gekregen van de DA, heb ik voor bedankt... Is dus de Sensitive variant van Prins geworden en daarnaast blijf ik vers voeren aan Aya. De dierenarts die ik de vorige keer had raadde vers af... Dan zou ze sneller last hebben van parasieten en bacteriële infecties e.d. ... Ik heb maar niet veel meer gezegd. Van het verleden wel geleerd dat eigenwijs zijn vaak beter is.

Berdien

Berichten: 64656
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:22

Poes staat op CaroCat en Hill's AntiHairball. Doet ze het goed op :j Ze heeft een tijdje ook als extra Almo blikvoer gehad, maar dat at ze toch niet graag. En als je dat even open laat staan (in de koelkast!) dan wordt het er ook niet smakelijker op :=

classeygurl
Berichten: 1462
Geregistreerd: 27-04-05
Woonplaats: Friesland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 15:36

Wat leuk een ragdoll topic!
Wij hebben ook een ragdoll, ons grote vriend!

Echt de koning bij ons in huis en hij houdt enorm van aandacht!

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 00:54

Even een foto delen van mijn mooie ragdoll meisje Contessa <3
Afbeelding

Dagmar80

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 12:43

@Sally1987: Wat een mooi koppie!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:49

Gisteren hebben wij dit schatje opgehaald...


Afbeelding

Hij is nog erg onwennig. Schreeuwt de hele boel bij elkaar. Maar hij volgt ons nu al op de voet. Hij is niet bang voor onze furby en robotstofzuiger....

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 15:03

Wat een schatje Marg! Veel plezier met hem!

Het lijkt al zo lang geleden dat Noah ook zo klein was maar hij is inmiddels al een flinke jongen.


Afbeelding


Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:12

Leuk Marg!

Wij zien hier druk aan het klussen. Mijn vriend is zelf het huis katvriendelijk aan het maken. Mijn zoon noemt het apenkooi voor katten. :D

Als het een en ander klaar is, zal ik het wel op de foto zetten.
Terwijl we druk aan het klussen zijn, komt Noeffel telkens even kletsen en in de weg zitten. Heerlijk van die vrije katten.

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:21

Wat leuk Marg je nieuwe aanwinst.
Hoop dat hij snel gewend is :)

Reeltje_5

Berichten: 2654
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:22

Lief! Hoe oud is Noah? Nero is ook hard gegroeid de laatste we(e)k(en). :wow: Ik kon hem pas nog met 1 hand makkelijk optillen en nu niet meer zo makkelijk :P

Oh ben benieuwd haha! :P

Ik vind contessa zo mooi!!

Hebben jullie wel eens last (gehad) van dat er poep in de vacht blijft zitten? Bij de kont zegmaar. Volgensmij heeft hij niet echt dunne ontlasting, in de bak liggen gewoon goede drollen. Maar misschien zijn ze soms wat smeuïg of zo.. :')
En vandaag was het dus wel dunner want het zat lekker in zijn staart... fijn, weer in bad.
Maar hebben jullie dat wel eens gehad en ligt dat aan het voer of is er gewoon niks aan te doen?

Wat voor kattenbak hebben jullie? Nero graaft en dan schopt hij het eruit of als hij eruit springt dan liggen ook overal de korrels. Ik heb er een van curver gezien met voor de deur een rooster maar ik weet niet of dat helpt.
https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 3669480709

Berdien

Berichten: 64656
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:30

Poes heeft het zelden eigenlijk.

Ik heb Biocat in de kastenbak, met een deurmatje ervoor. Daar loopt ze dan de korrels op, en loopt ze er niet het hele huis mee door.

Reeltje_5

Berichten: 2654
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:39

Dat is ook wel een slim idee ja!

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:44

Hier ook af en toe wel een vieze bips maar dan gaat ze gewoon even onder de kraan :D

Ik heb hier de XXL kattenbak en heb tigerino kattenbak grit erin, gebruik het al jaren en vind het heel fijn spul.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:43

Wassen jullie je kat?

Onze "brutus" moet echt nog wennen. Gisteren de halve dag onder de bank gezeten. Hij lijkt een voorliefde voor mijn man te hebben. Daar ligt hij elke keer bij op schoot. Onze badkamer is beneden en hij wilde zelfs al mee onder de douche met hem. Hij kletst vreselijk. Sterker nog. Hij is geen 5 minuten stil tenzij hij slaapt.

Even wennen dus.

Dagmar80

Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:10

Wassen? Ik wil nog niet dood :P

Hihi, nou valt ook wel redelijk mee, ik heb weleens zijn kont gewassen vanwege dunne poep... Hij is dan erg boos op mij...

Bij het asiel ook eens een pers uitgebreid gewassen en geföhnd en die was zo braaf, niet normaal. Zonder handschoenen e.d. geen krab opgelopen. Vanwege enorm tranende ogen had die pers een heel erg vieze vacht, dus die werd echt niet vanzelf meer schoon.

Nou heb ik afgezien van een incidentele derrière wasbeurt Famous nooit gewassen. Hij houdt zichzelf prima schoon. Momenteel moet ik wel elke week even kammen en borstelen i.v.m. de verharing. Dan klit hij ook sneller.