Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:52

Yom schreef:
Oohh met Limoen wordt het zeker gezellig, maar ze woont niet echt om de hoek ;)

ben geweest en een setje foto's komt op 17,50. Die zijn over 3 weken klaar en je zou daarvan ook evt een gratis foto kunnen nemen en de rest dan bij kopen

maar ik ben meteen 2 lapjes stof gaan halen en dan zal ik vd week zelf eens gaan proberen weer wat mooie foto's te maken.

Lukte de foto's maken een beetje?
Ik ben benieuwd naar de mooie foto's die je gaat maken met je stofjes :)

Bij mij woont ze ook niet om de hoek (2,5 uur rijden).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:10

Even een spam foto van Musyc :

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:37

nee ik denk dat ik pas in het weekend tijd heb (hoop ik), maar deze is van de vorige keer

Afbeelding

Ben wel naar de winkel geweest om een foto te laten maken, maar die is pas over 3 weken klaar. En die foto zal wel scherper zijn dan die van mij omdat hij een beter toestel heeft. Maar als ik 300 foto's maak met de stofjes e.d. dan zal er vast ook wel een goede bijzitten :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:36

Mooie foto's allebei zeg! Jullie coons lijken wel wat op elkaar :D
Ik wil ook wel graag mooie foto's van Abby en Norah voor aan de muur. Heb zelf ook een spiegelreflex (wel een erg oude) binnenkort maar eens wat proberen. Anders een fotograaf, maar ben een arme student :))

Samiyah

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:38

Net een filmpje gemaakt van Abby terwjjl ze eet uit haar pootje. Vind dat zo schattig <3 is dat iets wat maine coons doen? Of heb ik gewoon een aparte kat? :)) http://youtu.be/GekNJGgSX9k

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:42

Jaaaaaaaa dat doet onze MacFluffy ook. :D :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:49

Haha aww! Leuk : D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:03

Herkenbaar, fientje doet dat ook, alleen als het bakje helemaal vol is doet ze het niet.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:10

Grappig, Abby doet het ook alleen als er niet veel meer in t bakje zit.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:57

haha hier ook..vlees vliegt in de rondte :P beetje dat jagers idee ofzo, hihi.

Och jongens, regent het bij jullie ook al sinds vorige week zaterdag?? Hier is hetecht drama af en aan hoor..zelfs de katten zijn er sjaggie van en vervelen zich..:P

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:24

over pootjes gesproken, Pepper sabbelt het lieft op haar voorpootje als ze lekker relaxt bij me ligt. Maar ik vind dat smekgeluid vreselijk dus dan moet ze ophouden van me. Wat ze niet doet uiteraard :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:38

Hallo,

Ik kom hier even binnenvallen.
Me zusje heeft een main coon/ragdoll een vrouwtje.
10 maanden.

Hoevaak zijn jullie katten kros?
De kat van me zusje is om de 2 weken kros.
Is dat normaal?

Groetjes

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:14

linnie050 schreef:
Hallo,

Ik kom hier even binnenvallen.
Me zusje heeft een main coon/ragdoll een vrouwtje.
10 maanden.

Hoevaak zijn jullie katten kros?
De kat van me zusje is om de 2 weken kros.
Is dat normaal?

Groetjes

Dat is heel normaal en al die hormonen zorgen ervoor dat de poes kan vermageren en wil ontsnappen omdat ze naar een kater op zoek wil.
Dus ik zou je zus aanraden om haar zo snel mogelijk te laten steriliseren bij de DA!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 18:16

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:11

Ik ga ook met gaby mee, sterilliseren die handel :) Ik denk dat het voor de poes ook erg frustrerend is om zo vaak krols te zijn.

Nog gefeliciteerd met Liara Roosch! Zal je topic even bekijken!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 19:34

Nu heb ik even tijd om uitgebreider te reageren. Linnie, het is een kruising begrijp ik? Dan gewoon steriliseren. Fokken met een HTK-kat is onnodig, er zitten zoveel kittens in de asiels en Marktplaats stroomt er ook van over, dus het is absoluut geen bijdrage aan iets.
Veel fijner voor de poes ook.

Samiyah, ik zag dat je gereageerd had, leuk! :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:22

Hoeraaaaaa voor Fluffy *\o/* de knappe dame!

Agosh, elke 2 weken krols?
Dat is wel erg pittig hoor...althans, tijdens mijn bezoek aan de DA vorig jaar, zei hij me dat met een beetje pech de poes elke maand krols wordt, elke 3 weken vh voorjaar tot het najaar en dan swinters willen ze nog weleens de krolsheid minder tonen of niet aanwezig zijn.
Nu heb ik het vrij makkelijk moet ik zeggen, hier is ze gisteren voor de 2e keer krols geweest en het is ong 2 maanden geleden dat ze voor t eerst krols was.
Ze is stil en ze reageert alleen kruipend en met dr kont in de lucht als de andere kat voorbij loopt..hier heeft ze nog niet erge last ervan..alleen ik vind het de 1e keer erg sneu om te zien (altijd katers gehad en een poes uit het asiel).
Als ze er zo'n last van heeft,zou ik dr meteen laten helpen hoor..

Hier willen we iig wachten tot ze anderhalf is, omdat ze zo'n groeiachterstand heeft opgelopen (is meer psychisch dan uit onderzoek bewezen)..maar als zij er last van gaat krijgen, dan is het niet anders, dan moet ze toch eerder geholpen worden.
We hebben een poesje vorig jaar uitgezocht om mss eenmaal een nestje mee te doen (uiteraard na haar te laten testen op alles), omdat we dan graag een kitten zouden willen houden.
Ik weet alleen niet of we het kunnen..het afstaan van de rest bedoel ik dan meer :P
En eerlijk is eerlijk, hier is het ons nog nooit gelukt om met een dier te fokken, puur omdat we gewoon een stel zeikerds zijn en bang zijn dat we geen fokkersmentaliteit hebben..ahum..volgens mij staan we allebei te janken als de nieuwe eigenaren ze komen halen, hahaha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:38

Onze Liara is nog niet krols geweest, althans, we hebben het nog niet gemerkt in ieder geval. We hebben de fokkers gemaild en haar moeder toont het ook erg weinig tot niet, dus kan gerust zijn dat we het helemaal niet hebben gemerkt. :')

Fokken wil ik er niet mee, dus steriliseren gaat sowieso gebeuren, maar we willen nog wachten tot er enige tekenen zijn van krolsheid. Dan kan ze daarna nog lekker groeien. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:46

Flynn wordt binnenkort ook gesteriliseerd :-) Ze is best veel krols, hoewel ik de indruk heb dat er nu meer tijd tussen komt, moet het voor haar ook frustrerend zijn. Ze heeft er echt last van en ik denk zelfs dat het afvallen van een tijd terug (en het slechte eten) daar van komt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:48

Gaat ze mee naar Engeland, Shanna?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 10:51

Nee, (nog) niet. Eerst daarheen, kijken of het bevalt. Sowieso huur ik een kamer en dan zijn huisdieren toch al niet toegestaan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:47

Amy77 schreef:
En eerlijk is eerlijk, hier is het ons nog nooit gelukt om met een dier te fokken, puur omdat we gewoon een stel zeikerds zijn en bang zijn dat we geen fokkersmentaliteit hebben..ahum..volgens mij staan we allebei te janken als de nieuwe eigenaren ze komen halen, hahaha

Haha dat zou ik ook hebben hoor! Ik zou ze allemaal houden, denk ik.

Mijn 2 dames zijn allebei 2-3 weken nadat we ze ophaalden gesteriliseerd omdat ze allebei zo erg krols werden dat we er helemaal gestoord van werden :') + het natuurlijk erg frustrerend voor de poezels was. Hoe de vorige eigenaren dit elke keer doorstaan hebben, ik heb geen idee. :+

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 12:35

Annash schreef:
Flynn wordt binnenkort ook gesteriliseerd :-) Ze is best veel krols, hoewel ik de indruk heb dat er nu meer tijd tussen komt, moet het voor haar ook frustrerend zijn. Ze heeft er echt last van en ik denk zelfs dat het afvallen van een tijd terug (en het slechte eten) daar van komt.

Dat zou heel erg goed kunnen dat ze daardoor is afgevallen een kat die krols is eet minder en al haar energie gaat naar het krols zijn. Dat je moet moet wachten totdat ze uitgegroeid zijn is een fabel het schijnt zo te zijn dat ze zelfs groter worden als ze vroeg zijn geholpen. En voor de Coon kan je dan lang wachten omdat ze pas op de leeftijd van 3 jaar zijn uitgegroeid en volledig in hun vacht :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:33

Dankjewel voor de reacties.
Het is inderdaad en kruising.
Ze had ook ergens gelezen dat ze pas geholpen mochten worden na het 4e jaar omdat ze lang door groeien?
Daarom wilde me ouders het niet laten doen.
En ze hoorde ook als ze het niet deden dat dit soort katten snel kans op gezwellen hadden?
Misschien allemaal onzin....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:01

Daar heb ik nog nooit van gehoord linnie050 (dat pas mogen helpen na 4 jaar) lijkt me echt onzin.
En het is juist zo dat katten na sterilisatie minder kans hebben op melkkliertumoren :)