Ik ga eens bedenken wat ik die 2 maand tijd met Blaz kan doen qua oefeningen. Heb hem geprobeerd te leren rollen om commando. Maar ipv dat hij gaat rollen gaat hij gewoon staan en mijn hand volgen
Neej
Geplaatst: 14-11-13 20:09
Jinn is ook de eerste bc die ik zie met sproetjes haha, maar daar moet ik bij zeggen dat ik ook weer niet heel veel bc's ken komt vaker voor dus, ik leer bij
gister fijn getraind met de hond, ze is liefkozend uitgemaakt voor malloot
nenahdm
Geplaatst: 15-11-13 19:20
Hoi Ik zou me ook willen melden! Zelf doe ik geen agility met mijn hond of iets in die aard.. maar ik ben wel vaak bezig met 'kunstjes', springen over/op dingen en de basis.. gehoorzaamheid. Dit is Maya, een spaanse waterhond en nu 3 jaar oud
Ik zou wel heel graag is agility uitproberen, ik denk dat ze dat super zou doen
Vandaag heeft ze trouwens iets té goed geluisterd Ik was foto's van haar aan het trekken als ze springt over een beek, dus ik laat haar eerst naar de ene kant springen zodat ze terug kan springen en ik het op foto kan zetten.. Toen wilde ze al terug springen maar ik zat nog niet klaar met mijn fototoestel dus toen zette ze half af en ik 'NEE NEE NEE Maya!!' en ze stopte met springen en ze viel kopje onder water oh wat zielig
Vandaag ook iets nieuws gedaan, over een balk lopen ipv over de beek springen
Hmm, net wat zooi gekocht voor Tay, kan ik de helft terug brengen. Halsband is veel te groot, terwijl het één maat groter is dan de oude (komt denk omdat die oude onderlegd is en deze niet), lijn die ik gekocht had heeft geen 2e stop, dus is een sliplijn En de andere lijn twijfel ik over.
Enige wat goed is, is een nieuwe deken voor in de bench.
Speeltjes sloopt hij, krijgt hij dus niet. Hij heeft allemaal flostouwen, want die blijven redelijk heel. Maar andere speeltjes begin ik niet aan Behalve zijn bal aan touw en een haltertje, maar die zijn voor de training.
Ik heb van de week een halsband gekregen met licht erin. Nu kan ik eindelijk zien waar hij loopt, als hij losloopt in het bos En kreeg ook al veel complimentje dat ik er voor zorgde dat hij ook zichtbaar is. Moet 50 meter langs een weg lopen. Mezelf heb ik wel goed voorelkaar. Mijn jas reflecteert van alle kanten. Plus een zaklamp.
Gaan jullie soms ook gaan fietsen met jullie hond? en gehoorzaamd die goed? Ik ben eerst begonnen met rolschaatsen aan de leiband in een straatje waar niet veel auto's komen.. haha heb een paar keer op m'n bek gelegen Maar nu gaat het fietsen tot mijn paardje echt goed
Lijkt me handig zo'n leiband alleen ga ik niet graag in de donker gaan wandelen.
Vandaag was de laatste les van de pups, allemaal oefeningen gedaan en beoordelingen hoe het ging. Volgende week de laatste keer dat ze komen en dan mag ik samen met nog iemand een leuk programma bedenken.
We hebben bedacht om een parcours te doen, twee groepen en dan bij elke pion iets anders (zit, liggen, staan) en dan kijken welke groep het eerst aan de overkant is.
Hier gaat ze wel eens mee aan de fiets of met de skeelers mee. Alleen zowel met fiets als met skeeleren is ze in het begin erg druk dus dan wil ze nog wel eens trekken, aan de fiets ga ik dan gewoon langzamer, maar met skeeleren is dat nogal lastig. Met skeeleren zit ze ook aan het canicross tuig, maar de eerste kilometer knip ik der gewoon los, want inderdaad, als ze te actief is ga ik in een bocht nog wel eens onderuit als ze mij zohard voorttrekt, en in noodgevallen kan ik haar dan loslaten. Maar als de rust eenmaal is gewederkeert dan zit ze gewoon vast aan mij en dan loopt ze netjes net voor of naast mij.