Misschien ga ik nog ff kijken, beetje afhankelijk wat we te soen hebben die dag. Wellicht mag ik nog een hond showen van christel, who knows
Mariska_28
Geplaatst: 13-06-14 22:38
Dank je.. Al zal het niet zo moeilijk zijn... Alle Podi`s die er zijn, hebben wij bij ons.. Mijn 2 teven zijn de enige teven.. Dus BOS heb ik alvast hahaha... Maar wel jammer, beetje concurrentie was wel leuk geweest..
Is wel herkenbaar.. Bij de tatrahonden komen er ook nooit zoveel.. Zo is de huidige teef die momenteel mee gaat naar shows laatst ook BOB geworden, er waren er maar 3.. Waarvan 1 teef in de jeugdklasse, 1 reu in de jeugdklasse en teefje in de tussenklasse. Het is een mooie teef die zeker toekomst heeft op showgebied maar duidelijk nog niet "af" is. Maar wel BOB is geworden omdat ze rest gewoon "minder af" is. Dusja.. Terecht BOB vind ik het dan wel, maar geen prestatie.
essiesilly
Geplaatst: 14-06-14 09:22
ik ben niet in uden, de dag erna hebben wij kcm en moet ik 3, misschien 4 honden voorbrengen puf puf haha bisou in jeugdklas, freyr (zoon van de vader van bisou die woont ook bij die mensen) in de openklas, girbaud (broer van de reu die ik nu gebruikt heb voor jolie) in de kampioensklas en gitane teef in de openklas
Dat wordt nog een uitdaging als ze dan tegen elkaar moeten. Heeft een bevriende fokker eens gehad, stond ik ineens met zijn teefje in de ring die normaliter vrij terughoudend is tegenover vreemden en alleen maar naar baasje wou die voorop liep. Nee, niet handig..
essiesilly
Geplaatst: 14-06-14 09:43
o nee hoor dat komt wel goed, STEL bisou word beste teef en gitane ook dan loop ik natuurlijk zelf met bisou en de fokker van gitane met haar, bij de reuen kies ik dan voor girbaud omdat die met zijn eigenaar nogal springerig is en hij heel veel kans maakt
essiesilly
Geplaatst: 14-06-14 10:09
wel leuk om wat foto s te laten zien van de honden
girbaud (nl kampioen)
freyr (openklasse reu)
gitane (openklasse teef)
en natuurlijk mijn bisoutje (jeugd teef) (hier uit vacht nu weer mooi in vacht )
Mikkiej
Geplaatst: 14-06-14 11:09
Leuke foto's! Is ook niet zo'n bekend ras of wel?
Ik zal mn huidige showhondje ook even voorstellen..
Bovenste 2 zijn van Hrabina op de kampioensclubmatch dit jaar. Hier is ze 1e geplaatst in haar klasse (tussenklasse) en 2e geplaatst bij de keuring voor de beste teef. Ze staat niet zo netjes, later beter neergezet maar toen was de fotograaf (fokker) alweer foetsie
Onderste foto is van Wantula van de show in Echt in 2009. Hier was ze als jeugdhond BOB geworden en had ze haar eerste puntje gehaald. Foto is gemaakt in de erering. Haar heb ik als pupje showklaar gemaakt en uiteindelijk kampioen geshowd. Onze band is gigantisch sterk, wat ik wel erg gaaf vind
Leuke honden! vanaf pups af aan showtrainen is wel erg leuk idd. Ben nu ook begonnen met onze eigen gefokte dame. Ze is inmiddels 5 maand oud. Stilstaan is echt nog een drama maar het netjes meelopen gaat erg goed ik ben helemaal verliefd op haar, zowel qua karakter als qua looks en bouw. Ik hoop dat het een succesje gaat worden ik zal binnenkort eens een fototje plaatsen.
Neej
KM gister op de jachthondenshow ging niet voor type Ol, dus het bleef bij 1U in de kampioensklas Volgende week zijn we zaterdag in Uden, zal ook wel niks worden (KM ging in 2011 iig voor een volkomen ander type) maargoed, dat zien we dan wel weer
Ol heeft het iig weer top gedaan gister en het was verder ook echt wel een leuke dag, lekker zonnetje, ik klaag niet
Oke! Wij zitten in ring 11, aanvang ook 11 uur. Doen in totaal wel 5 tatrahonden mee.... Pff Ben alleen niet zo'n fan van de keurmeester, nouja we zullen het zien
Thesserd
Geplaatst: 16-06-14 23:34
Succes allemaal!
Vandaag eventjes wat foto's geschoten van onze dame, 5 maand oud nu
(Soms nog iets te enthousiast)
Beetje bewogen maar staat wel mooi. Op de grond stil staan is nog erg lastig voor haar...
En een filmpje, allemaal niet heel netjes en ik loop er slonzig bij en we moeten nog héél veel oefenen. Mja een beetje een beeld van hoe ver we zijn Ik moet altijd zo lachen om haar lekkere dikke billen
Haha dit is Lois het blijvertje. Binnenkort kijken wat een leuk gezin is voor Lily als t goed is
Idd goed dat je t zegt, moet wel blijven belonen. Normaal gesproken oefen ik op de stenen in een kleiner stukje tuin en dan ben ik daar wel meer gefocust op. Nu was het vooral even voor het filmpje
Rechte stukken loopt ze idd al heel goed stukjes met bocht vindt ze nog wel lastig, ik moet haar er dan heel goed op attenderen dat er een bocht aan komt, anders loopt ze zo recht door haha
Op dit moment rem ik haar vaak iets af voor de bocht en zeg ik 'Let op'. Ze snapt het al aardig inmiddels.
Ik probeer me voor te stellen wat je bedoelt met rechterhand /lichaam de bocht aan geven?
essiesilly
Geplaatst: 17-06-14 13:50
nou thesserd ik vind dat ze prachtig kan staan hoor voor zo n jong hondje! het gaat vanzelf ineens beter joh als ze wat ouder worden geniet nog maar even van de jeugdigheid knapperd mikkiej
Haha thanks! op de tafel gaat wel goed inderdaad, maar op de grond is het een spring in het veld haha. Maar dat mag ook Voordat we de foto's hadden gemaakt en dat filmpje hadden we al flink gespeeld en gerend in de wei dus ze was al lichtelijk uitgeput
LhinnOlijf
Geplaatst: 17-06-14 14:12
Hoe goed is de pup al aan je been? Als jij je bovenlichaam indraait naar links (net als met paardrijden) laat je zien dat je naar links wil. Je benen en hond zullen dan vanzelf volgen Wat ik vaak zie is dat mensen een bocht van 90 graden maken ipv een kwart cirkel. Dat onverwachte zocht dan vaak voor een (bijna) botsi
Met je rechterhand kan jij ook de looprichting aangeven. Wat ik bedoel maakt de handler van de Duiste dog-geel je hopelijk duidelijk *ooghh een hond om bij weg te kwijlen*
En anders eens proberen om haar op een doekje op de grond te laten staan?
Neej
Ik zal 's een filmpje maken van bochtwerk hier Ol leest inmiddels feilloos waar ik (of Kel) heen wil en je kunt zelfs al dravend om 'm heen bewegen Heerlijk Maar dat was ook heel lang níet het geval Bochten waren niet te doen, hij ging volkomen rechtdoor en ik heb echt regelmatig bijna languit gelegen met dank aan de banketstaaf Volgens mij is het gewoon vanzelf goedgekomen
@LhinnOlijf, als ik een snoepje heb (dat heeft ze meestal vrij snel door ) dan let ze héél goed op mij maar niet op mijn been. Ze kijkt dan meer naar mijn gezicht (ik kijk haar tussendoor ook aan en ik praat tegen haar, beloon haar) dan dat ze uberhaupt kijkt waar ze zelf heen loopt haha. Maar dan heeft ze dus ook niet altijd goed door dat ik een bocht om wil. Ik ga wel proberen iets duidelijker te zijn in mijn lichaamstaal inderdaad. Ik moet zeggen dat het 'Let op' ook wel goed werkt in combinatie met het riempje iets strakker pakken in de bocht (recht door probeer ik de riem slap te laten hangen).
En het staan, sja misschien inderdaad op een doekje o.i.d.? Maar ik heb wel een beetje het idee dat het vooral met haar wispelturigheid en jongheid te maken heeft Op de tafel blijft ze vrij goed staan omdat we dat vaak geoefend hebben en omdat het hoog is denk ik. Ze weet dat ze er niet zo maar naast kan stappen
Neej