Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jibbel schreef:Mijn kippen zijn wel ontwormd en geent bij de fokker.
Hier een kip die niest. Ik dacht het van de week al een x te horen, maar nu was het duidelijk een paar x achter elkaar. Ze lijkt ook iets een loopneus te hebben. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet. Heb al wel de voicemail van de DA ingesproken, dus die kont er vast nog op terug. Maar ik maak me wel een beetje zorgen.
Speedster schreef:Zowel mijn twee serama's als mijn 4 grote kippen gaan niet over mijn hek van 1.20 heen. Als ze in paniek zouden raken, zouden ze er natuurlijk wel overheen kunnen komen, maar zolang er geen aanleiding is, proberen ze het niet eens. Ik heb wel bewust geen enorm slanke of drukke kippen gekozen (ik heb een sussex, amrock, marans en gewone leghybride). Vooral bij de sussex en de amrock lees je dat ze erg rustig zijn en goed tam te maken, maar de bruine leghybride is verreweg het tamste van het stel.
Sonja_vR schreef:er zijn wel degelijk kippenrassen die in de winter door gaan met eieren leggen, niet op het zelfde niveau als in het seizoen, maar ze blijven wel leggen
Sonja_vR schreef:er zijn wel degelijk kippenrassen die in de winter door gaan met eieren leggen, niet op het zelfde niveau als in het seizoen, maar ze blijven wel leggen