Ik heb gister meelwormen gehaalt. Ze vind ze zo lekker. Zit lekker te smullen! Ik heb er ook.nog maar 1(Andere was heel.ziek en hebben we in moeten slapen) ze vermaakt zich prima. Krijgen continu wc rolletjes of eier dozen van de buren!
iehh meelwormen lijkt me toch erg ranzig om te geven, hier moeten ze het af en toe met een klein katten- of hondenbrokje doen
Ik heb een doolhof voor de dames gehad, ligt nu sinds zondag in de bak en ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik heb ze sindsdien niet meer aan het gaas zien hangen. Alleen die stomme beesten hebben geen nest gemaakt in het doolhof, maar gewoon weer in een hoek van de bak
Lays zit nu nog alleen, maar ze doet het heel goed, ze krijgt iedere dag wat te knagen en wat extra aandacht, verder eet ze goed, drinkt ze goed en ze ziet er niet ongelukkig uit. In januari komt er een nieuw vriendinnetje
Wat leuk! Ik geef mijn gerbils appel/wortels chipjes (gedroogd spul, te koop bij dierenwinkel/Tuinland e.d., zonnebloempitjes, trosgierst, knabbelstokjes met honing enz. Wat je ze beter niet kan geven zijn verse dingen als sla, komkommer e.d. Daar zit te veel water/vocht in. Dan krijgen ze vaak diarree en de beestjes zijn snel uitgedroogd, dus dan kunnen ze eraan doodgaan.
Hoihoi! Ik had er vroeger wat, en dat was echt leuk En jullie worden bedankt voor die foto's, nou wil er weer 2
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-12 13:16
Ik moet jullie helaas vertellen dat mijn lieve Pinky niet meer is Vorige week woensdag werd ze steeds magerder en kreeg ze haar oogjes niet meer open, op advies van de DA heb ik het even aangekeken en zou ik vandaag daar heen gaan, helaas mocht het niet meer zo zijn
Rust zacht mijn kleine meisje Pinky heeft maar 2 jaar mogen worden.
Zondag komt het nieuwe vriendinnetje voor Lays, een zwarte gerbilpup. Ze worden door een andere gerbilfokker hier in de buurt gekoppeld. (Eerst zouden we eentje daarvandaan halen, maar door problemen heeft er van dat nest helaas maar 1 pupje overleeft)
Sterkte! Ik had ook zoiets vroeger met mijn gerbils.. De dag voordat ze stierven kwamen ze niet van hun plaats, ademden snel, zaten helemaal ineengedoken.. Erg sneu om te zien ..
Maleficent
Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-12 01:02
Gisteravond was ze ook heel erg slap, liep alleen als het echt moest en at niet meer Browny is helemaal uit d'r doen, ze is op zoek naar haar zusje het is zo sneu om te zien
Ik helaas niet, ik ga naar eentje in Rotterdam, niet echt in de buurt voor jou denk ik
Zondag krijgt Lays eindelijk weer een vriendinnetje erbij Ze worden gekoppeld door een andere fokker hier in de buurt. Maar Lays wordt altijd helemaal panisch in zo'n reiskooi (heb een vrij grote, geschikt voor een cavia). Ik moet alleen nog even ergens een 2e vandaan halen. Zou eht verstandig zijn om eerst de nieuwe pup op te halen, dan naar huis te gaan en Lays halen en dan naar de fokker?
Eske_B
Geplaatst: 30-12-12 16:21
Dit is Nibbit, onze nieuwe pup Ze worden op dit moment gekoppeld, dus hopelijk heb ik ze volgende week thuis.
Ahh wat een kleintje nog! Hopelijk gaat alles goed.
Ik heb een vraagje aan jullie. Voeren jullie allemaal compleet gerbil voer of mengen jullie zelf vanalles door elkaar? Ik lees namelijk dat er mensen zijn die een zak compleet voer mengen met dingen als tortelduiven voer, kattenbrokjes et. Zijn er hier ook mensen die dit doen?
Lays is aan de dunne kant, maar de pup is iets forser. Lays mag dus wel iets 'dikker' worden, iemand een idee hoe ik dat kan doen zonder Nibbit gelijk te dik te maken?
Wat een leuk stel samen! Is dus allemaal goed gegaan met koppelen? Wat goed trouwens dat je je er toch nog verder in hebt verdiept en 1 pup hebt inmiddels! En indd hele leuke namen!
Tsja en om Lays iets dikker te maken zou ik haar misschien wat vaker iets van zonnebloempitjes uit de hand geven of bijvoorbeeld meelwormen (zitten veel eiwitten in).
Jups, alles is goed gedaan, we hebben het bij een fokker hier in de buurt laten doen
De fokker zei ook dat het Lays er goed leek te doen, ze slapen ook samen en wassen elkaar, dus dat komt wel goed. Ik zal eens kijken naar zonnebloempitjes, meelwormen durf ik niet te geven, vind ik zo goor
Lays is echt een stuk vrolijker, merk ik al meteen. Ze is nu lekker aan het graven en de kooi verbouwen, Nibbit is denk ik aan het slapen en alle indrukken verwerken, ik zie haar in elk geval niet.