Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:00

Ik zou echt die zes weken aanhouden, hoe vervelend ook... Dan zit je zeker veilig, met drie of vier weken zijn er nog genoeg gevallen geweest die nog succesvol konden dekken.

Quinzy

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:18

Mijn "kleintjes" zijn ondertussen volwassen en mogen t nest verlaten en surprice het zijn toch allemaal naaktratjes so cute zal strakjes ng wat foto's posten.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:54

quinzy: waar blijven de foto's :P vind naakte ratjes altijd zo leuk! <3

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:01

ooh zo leuk, zou ook ooit is een naaktratje willen <3

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:07

Ik ben ook benieuwd! kom maar op met die foto's!

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:20

Ik meld me ook, we hebben 4 woestijratjes, 2 mannetjes en 2 vrouwtjes, 3 in wildkleur, 1 grijs. 1 is de moeder, de rest zoons en dochter. we hebben een IKEA glazen kast omgebouwd tot rattenhok met verdiepingen waar ze heen kunnen klimmen via takken :+ .

zijn begonnen met 4 ratjes, ik had de 2 mannetjes (vader en zoon) en m'n zus de vrouwtjes, (moeder en dochter) de moeder was zwanger, dus toen die was bevallen had m'n zus ze beneden neer gezet ivm de stank. niet lang daarna heeft onze kat de arme beesten eruit gevist(deksel waarsch. per ongeluk open gelaten aan de bovenkant), op de baby's na want die waren te ver voor 'm blijkbaar.. dus daar zit je dan met een nestje baby's van +- 3 dagen oud. Eerst nog geprobeert met een pleegmoeder, maar die vrat ze op dus die is er snel weer uit gehaald. 2 waren dus half op gegeten :n.
toen ze met vette boter en een warme lamp op proberen te voeden, 'snachts om de 2 uur eruit. boter beetje warm maken, en op laten likken maar, geen succes, ze gingen helaas dood. heel sneu achteraf, ze zijn natuurlijk verhongerd maarja m'n ouders wouden ons niet teleurstellen door ze meteen af te maken dus wouden het proberen.
toen hadden we mijn ratjes nog, tot dat de vader dood ging en m'n zus een ander mannetje wou halen zodat ie weer gezelschap had. Helemaal geinformeerd of dat zomaar kon en dat kon volgens haar vriendin die in een dierenwinkel werkte. Dus nieuwe gehaald, was ZEKER WETEN een mannetje. niet dus.. paar week later een nestje.. dit keer ging het wel goed en veel zijn weggegaan naar andere mensen en een paar zijn dus gebleven. 'T is heel schattig hoor zo'n nestje, maar voor mij niet meer! pfffff..

zo, dat was 't zo'n beetje. Wat een verhaal :=

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:36

Waar hebben jullie je kooien vandaan? :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe voliere. Wat raden jullie aan?
Het liefst niet al te duur, tot ongeveer 150 euro.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:48

Marktplaats! :) Worden veel kooien aangeboden en komen ook zeer regelmatig nieuwe bij. Ik heb er een grote volière op de kop getikt voor 50 euro en die mensen woonden 100 meter bij me vandaan :))

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:45

Ik heb een IKEA glazen (vitrine?) kast omgebouwd met verdiepingen. handig vriendje :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:40

Ik heb op ratten.nl een advertentie gezet en daar werd op gereageerd :D

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:08

hallo!

wat leuk een ratten topic! ik zou jullie graag een aantal dingen vragen.
over een tijdje komen er ook 2 mannetjes ratten bij ons wonen.
(staat op reserveringslijst bij rattery en moeders is net gedekt)
ik ben al een tijdje bezig met de kooi.. want er is zo veel keus!
op dit moment lijkt mij de ferplast furet xl erg fijn.
maar omdat de tralie afstand 1,8 cm vraag ik me af of mannelijke rittens van 6 weken kunnen ontsnappen door die tralies. misschien hebben jullie zelf ervaring met die kooi? sommige mensen vinden hem erg onhandig met schoonmaken? misschien heeft iemand nog andere voorstellen van kooien die fijn zijn?

alvast bedankt!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:19

Hoi!
Ik heb een furet xl en ik vindt hem ook erg fijn, met schoonmaken vindt ik hem veel handiger dan een jenny!
Mijn eerste 2 rittens waren vrij grote rittens ik krijg ze met week 7 pas omdat ik daarvoor op vakantie was, maar ze waren zowiezo vrij groot en konden niet door die tralies heen. Met me andere rittens lag het inderdaad ook wat anders, ze konden als ze wilden bovenin de hoeken er door heen kruipen maar daar heb ik iets opgelegd. Verder als ze minstends 100 gram wegen (dat wegen ze meestal als ze wegmogen) kunnen ze er niet doorheen. Even overleggen met de rattery zou ik zeggen maar bij mij konden ze niet door de tralies heen terwijl er een minder dan 100 gram woog..

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:40

oke heel erg bedankt :). voor de zekerheid vraag ik het gewoon nog even aan de rattery!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 01:03

bij welke rattery heb je gereserveerd lataar? :)

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:19

deze :) http://rattery-myhappiness.nl/
ze hebben ongeveer 3/4 nestjes per jaar geloof ik.
ik heb nog bij heel veel meer ratterys onderzoek gedaan/gekeken maar bij deze had ik het beste gevoel.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:30

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:29

hmm daar schrik ik van vooral omdat ik natuurlijk wel onderzoek heb gedaan maar nog niet helemaal thuis ben in ratten stambomen... dus voor een leek is het best betrouwbaar maar toch zitten er veel haken en ogen aan .. hmm... moeilijk
heel erg bedankt voor je link! anders had ik die kant nooit geweten.

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:57

nouja ..te laat waarschijnlijk...
wat een handig forum! heel erg bedankt :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:41

Graag gedaan... :) Het is overigens opbouwend bedoeld he... zeker niet veroordelend... :)
Ik ben ook nog relatief beginnend... ik leer elke dag nog bij... op ratten.nl, maar ook van MirandaNH.. :P En nog op meer andere rattenforums... :) (op de meeste rattenforums gebruik ik mijn echte naam: Vera, maar op sommige rattenforums (ratjes.nl en RatnRoll bijvoorbeeld is al een Vera... en daar gebruik ik de naam Banjer).

Ik heb trouwens ook 2 ratjes die bij een minder goed bekend staande rattery vandaan komen... Sylvester (mijn fuzz) heb ik gratis aangeboden gekregen, omdat ze hem een goed tehuis gunde en omdat ik op een rattenforum een topic had geopend over naakt/fuzz, dat ik dat heel aandoenlijk vind... :) En om Sylvester zichzelf tijdens de reis makkelijker warm te laten houden in de fleece in het mandje EN zodat hij toch wat bekends bij zich had, heb ik gevraagd of ze nog een mannetje had dat weg mocht... en dat had ze... Fritz... :)

Beide ratten zijn erg lief, voor mens, rat en andere dieren... en met intro's zijn ze erg makkelijk. Gezondheid is ook goed... :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:04

ik heb 4 ratten van rattery my happiness ik ben zelf heel positief over de rattery zelf.
Waar de ratten vandaan komen tsja.. ik weet het, maar ik doe er verder niets mee..

Bij welk nestje heb je gereserveerd lataar ? :D
Mijne komen van kiwi en kisable, zelfde lijn haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:09

Tja, ik heb misschien een wat andere mening over ratteries dan de meesten, maar ik zou niet 100% afgaan op wat er op ratten.nl (of andere forums) geschreven wordt. ;) Je kan daar niet veel goed doen, wanneer iets een beetje afwijkt van hoe de vaste kliek het doet wordt het soms met de grond gelijk gemaakt terwijl er maar weinig aan de hand is.
Ik heb nooit ratteryratjes gehad, maar mocht ik ze zoeken dan ging ik toch vooral op mijn gevoel af in plaats van een papiertje met stambomen en wat richtlijnen. Ga eens kijken bij de rattery, let op hoe de dieren erbij zitten, hoe ze zich gedragen, hoe de eigenaar met ze omgaat. Ratteryratjes worden nog steeds niet magisch veel ouder en gezonder dan ratjes die een andere afkomst hebben, maar een goede start doet elk levend wezen goed. Dus het lijkt mij belangrijker dat ze fijn opgroeien bij iemand die om ze geeft, welk papiertje er dan achter zit is ondergeschikt. En geloof niet alles wat op forums geschreven wordt, het rattenwereldje is net zoals de paardenwereld haat en nijd. ;)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:09

goed gesproken :Y)

haha, nee ben het helemaal met je eens ;)
Dit is ook mijn keuze geweest om nog 2 rittens bij deze ratterie te halen.

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:18

ja ... ik neem gewoon alle meningen mee. (alle kanten bekijken)
ik zelf had er een goed gevoel over, wellicht ook omdat de vrouw van de rattery erg aardig overkwam via de uitgebreide mail.
erg eerlijk en natuurlijk. ik denk dat ze wel het beste met de ratjes voor heeft.
zoals ik al zij :P ik weet niet zo veel van het fokken in zijn algemeen...
op ratten.nl hadden ze het vanuit RatteryMH, over rattery fullmoon.. ik begreep daar uit dat daar veel tumoren voor komen?... daar schrok ik gisteren heel erg van.
maar om eerlijk te zijn.. helaas is daar altijd kans op volgensmij?
wat ik ook erg fijn vond is dat ze heel veel foto's heeft van de opgroeiende nestje, het ziet er heel fijn uit.
ook had ze zelf ook heel veel vragen over waar de kleintjes gingen wonen... erg betrokken. dat vind ik een groot pluspunt.
ik ga er zoiezo nog een keer kijken. stel ik heb er daarna een slecht gevoel over dan stop ik gelijk.

ik had wel een beetje het idee dat verschillende rattery's concurreren en andere rattery's omlaag proberen te halen. na het kijken in verschillende topics over rattery's op het forum ratten.nl
volgensmij best een "harde" wereld.

uiteindelijk ben ik opzoek naar lieve ratjes.. ik heb heel vaak dat ik ergens een goed gevoel over heb en dat mensen het mij sterk afraden XD.. toch heb ik nooit spijt van mijn uiteindelijke keuzen. (ook bij de paarden) alles gebeurd om een rede en de dieren zelf kunnen er niks aan doen.

maar er zijn dus heel veel mensen die hun ratjes bij de zelfde rattery hebben gehaald? ik zou graag ook jullie verhalen horen :D!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:00

De ratjes die ik bij haar heb gehaald zijn echt super lief!
Tot nu toe ook heel gezond heb nog geen zieke rat gehad. (de oudste zijn uit september 2010)
Ja oke heel eerlijk een van de kleintjes van een half jaar die groeit niet, alles gaat goed maar hij woog vandaag maar 210 :n
Alle andere ratjes uit het nest groeien gewoon goed dus het is niet vanuit de 'lijn' om het zo te zeggen :')
maar goed verder zoals jij het verteld zo heb ik het ook ervaren, erg geinteresseerd.
In het begin toen mijn kleintjes er waren en ik had ook maar het gevoel dat er wat mis was en ik berichtte dat naar haar ik had binnnen no time een antwoord. Ze denkt veel mee!
Verder over het fokken ze let toch wel degelijk ergens op want in de lijn waar mijn ratjes uitkomen vertelde ze dat daar geen tumoren in voorkomen. Verderr kan ik er weinig over zeggen.
Ook ik ga voor lieve ratjes en een fijn gevoel bij de rattery en daarom heb ik ook voor de 2e keer rittens bij haar gekozen.
Als je nog meer zou willen weten kun je me ook altijd even een pbtje sturen :)

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:06

hee! wat leuk dat het topic weer in leven is! :D

Even gauw een vraagje... een van mijn ratjes had gisteren een klein beetje porfyrine bij haar neusje.. ik heb het toen schoon gemaakt en sindsdien ook niet meer gezien. Moet ik me hier zorgen om maken? dit heeft ze nog niet eerder gehad. Verder oogt ze heel goed, ze eet, drinkt, speelt en knuffelt gewoon...