StalMelyn schreef:Belonen hoeft niet perse met koekjes is mijn mening, althans niet iedere keer wanneer ze iets goed doen. Ik ga mij oriënteren in opties hier in de buurt en eventueel eens langs om mee te kijken.
Zeker niet altijd. En je hebt honden die totaal niet voergericht zijn maar bijv wel naar speelgoed. Maar bij aanleren van dingen is belonen met lekkers vaak wel gebruikelijk. Dat hoef je natuurlijk niet zn hele leven vol te houden. Als t er in zit is een “goedzo” vaak voldoende of een aai. Maar t motiveert en helpt vaak wel een snoepje bij t aanleren. Ook kun je er bepaalde bewegingen en gedragingen mee uitlokken waardoor t aanleren makkelijker gaat
Maar in de pup/jonge honden tijd zijn hier echt kiiiiiilo's aan trainers er doorheen gevlogen haha. In die periode werkten wij idd wel echt heel veel met voer beloning omdat zij daar gewoon echt gevoelig op was. Ik had dan de normale trainers en voor de echt high reward momenten en tijdens cursus gedeeltelijk, werkten we met dingen als knakworst of smac
Zou ook graag nog eens willen gaan speuren of mantrailen, maar het komt er alleen nog niet zo van haha. Momenteel ben ik al blij als ik gewoon km's kan maken + het hersenwerk e.d. wat we dan thuis nog ter aanvulling aanbieden. Hopelijk komt er komend jaar wat meer rust om wat nieuws te gaan proberen.

) maar dat hoort erbij! 
Dus kijk vooral even rond! Je kunt ook kijken naar gedragsdeskundigen in plaats van echte hondenscholen, althans hier zijn er die ook (puppy)cursus geven.
Maar het gaat voor nu nog heel goed, het betekent wel dat we voor de zekerheid eens wat vaker naar de fysio gaan en wat meer focussen op spierbehoud/opbouw.
Volgende week lopen ze met ons mee naar de markt en dan gaan we ook meteen even langs de dierenwinkel om te wegen, ik ben benieuwd
als je bij een goede hondenschool zit waar positief getraind wordt vinden de meeste honden het ook leuk. Honden leren ook tussen andere honden gefocust op de baas te blijven. Heel fijn om met twee chihuahuas gewoon tussen de honden te kunnen wandelen in het bos zonder dat ik ze steeds kwijt ben.
zo fijn als je hond ondanks afleiding naar je luistert en sociaal is
diploma of certificaten boeien me wat dat betreft geen ruk
maar ik kan andere honden niet vervangen. Afgezien van dat vindt Elmo het geweldig als we samen iets ondernemen, en natuurlijk dat ie verwend wordt als hij zn best doet 
we hebben altijd herplaatsers gehad maar omdat de laatste 2 herplaatsers (vooral de laatste) zo veel lichamelijke problemen hadden en wij daar ff klaar mee waren, besloten we deze keer voor een pup te gaan van een serieuze fokker. Dat ging een stuk sneller dan verwacht